Pagina 74 van 161

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 31 mei 2016, 20:10
door maarten83
Ik zag vandaag dat bij halte kiltunnel bij de bustoerit vanaf de rijksstraatweg een haltebord hangt van Arriva.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: di 31 mei 2016, 20:30
door Daniel
Oude halte van de 165 is dat ja, die staat trouwens in heel het industriegebied nog op de haltebordjes.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 16:59
door OpReis
In Spijkenisse staat lijn 190 nog steeds op de bordjes.
Ze hebben wel de vertrekstaten weggehaald, dat dan weer wel.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 21:20
door busfanNL
OpReis schreef:In Spijkenisse staat lijn 190 nog steeds op de bordjes.
Ze hebben wel de vertrekstaten weggehaald, dat dan weer wel.
Welke bordjes??

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 21:39
door Hainje
Haltebordjes lijkt mij.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 21:57
door busfanNL
Hainje schreef:Haltebordjes lijkt mij.
Die hebben ze daar niet toch?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 22:12
door dylanwild94
Op Spijkenisse metro centrum staan ook nog lijnen als 203 en 85 aangegeven. En volgens mij zelfs nog 113. :')

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 22:15
door busfanNL
dylanwild94 schreef:Op Spijkenisse metro centrum staan ook nog lijnen als 203 en 85 aangegeven. En volgens mij zelfs nog 113. :')
Nooit gezien. Waar?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 22:16
door dylanwild94
Op de staanders van de overkappingen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 13 jun 2016, 08:33
door OpReis
Bij haltes als Gebroken Meeldijk en Heemraadlaan staan gewoon halteborden bij de bushaltes, met nog steeds die stickers van lijn 190 erop.
Ik kom nu nooit meer op Metro Centrum, dus die andere lijnstickers heb ik niet gezien.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 13 jun 2016, 20:11
door maarten83
Daniel schreef:Oude halte van de 165 is dat ja, die staat trouwens in heel het industriegebied nog op de haltebordjes.
Er zit alleen een sticker op met 166.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 13 jun 2016, 20:19
door Daniel
Zeker weten? Al met de start van de HWGO-concessie van Arriva was het lijn 165 die via Dordtse Kil ging rijden en lijnen die over de N3 rijden komen niet langs de halte op die busoprit, die hebben een halte er direct naast aan de Kiltunnelweg.
Of zit er een sticker van Connexxion op? Herinner me immers wel discussies in dit topic over het tijdelijke pendelbusje 's-Gravendeel - Dordrecht wat er was aan het begin van de huidige concessie. Die zou via de Mijlweg - Rijksstraatweg gereden hebben omdat 'ie niet door de bussluis in het Leerpark kon, en dan kom je wel over die busoprit. Of tenminste, dan kan je er langs komen want de normale oprit is ook gewoon mogelijk.

Edit: verrek, ik zie dat het bordje leesbaar is op Streetview (daar is even een Google-voertuig illegaal via een busbaan gereden) en er zit inderdaad een Arriva-sticker van 166 op al sinds juni 2015. Da's wel een mooi blundertje want die is daar in de Arriva-tijd echt nooit gekomen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 09:56
door Hendrik
Provinciale Staten van Zuid-Holland hebben geld beschikbaar gesteld voor herstel van de 'scholierenlijn' tussen de Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee: https://twitter.com/SGPZH/status/748222155360505856

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 11:05
door OmniLezer
Dus we krijgen een lijn 636 tussen Heinenoord en Middelharnis(lijnnummer kan veranderen)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 11:42
door Hendrik
Dat is nog niet bekend. Er is alleen geld voor beschikbaar gesteld (evenals voor andere ov-knelpunten).

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 13:06
door OV Hoekschewaard
Waarschijnlijk komt de provincie met geld over de brug omdat ze zelf ook wel zijn geschrokken van de karige aanbieding van Connexxion op deze concessie. Met toch wel als dieptepunt de bezuinigingen op zaterdag en zondag avond en het schrappen van de verbinding tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse die steeds beter ging lopen.

Maarja de aanbieding van Connexxion voldeedt ruimschoots aan de (belachelijke) lage eisen van de provincie dus er moest wel aan Connexxion gegund worden. Met als gevolg dat de provincie nu weer de portemonnee moet trekken.

Een dejavu momentje want het zelfde gebeurde in 2009 toen Arriva na een jaartje extra geld kreeg voor onder andere een Qliner tussen Dirksland en Rotterdam die de capaciteit problemen op de lijnen 130, 136 en 139 moest oplossen. En die waren weer ontstaan omdat Arriva waarschijnlijk dacht dat Ambassadors dezelfde capiciteit hadden als de gelede duvedecs die Connexxion gebruikten in 2007. :wink:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 14:05
door Hendrik
Het zijn wel Provinciale Staten die nu (op voorstel van SGP/CU, waarbij drie partijen zich hebben aangesloten) hebben beslist dat er extra geld beschikbaar komt. Gedeputeerde Staten zagen blijkbaar geen aanleiding om voor te stellen om meer geld beschikbaar te stellen...

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 17:07
door OmniLezer
Volgens mij kan iedere vervoerder bij deze probleemconcessie de kantjes er van alle kanten aflopen, want de Provincie trekt er toch geld voor uit. Wat voor fouten gaat Connexxion nog meer maken?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 19:41
door CamilleKreemers
OV Hoekschewaard schreef:Waarschijnlijk komt de provincie met geld over de brug omdat ze zelf ook wel zijn geschrokken van de karige aanbieding van Connexxion op deze concessie. Met toch wel als dieptepunt de bezuinigingen op zaterdag en zondag avond en het schrappen van de verbinding tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse die steeds beter ging lopen.

Maarja de aanbieding van Connexxion voldeedt ruimschoots aan de (belachelijke) lage eisen van de provincie dus er moest wel aan Connexxion gegund worden. Met als gevolg dat de provincie nu weer de portemonnee moet trekken.

Een dejavu momentje want het zelfde gebeurde in 2009 toen Arriva na een jaartje extra geld kreeg voor onder andere een Qliner tussen Dirksland en Rotterdam die de capaciteit problemen op de lijnen 130, 136 en 139 moest oplossen. En die waren weer ontstaan omdat Arriva waarschijnlijk dacht dat Ambassadors dezelfde capiciteit hadden als de gelede duvedecs die Connexxion gebruikten in 2007. :wink:
Kunnen de lage eisen niet komen om een toekomstvast netwerk te houden? Je kunt nu wel hoge eisen stellen, maar datgene wat in het PvE staat moet je minimaal bieden voor de hele concessieduur.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 20:31
door Hendrik
Als Connexxion echt op het minimum van de eisen was gaan zitten, had je (afgezien van R-Net) echt geen fatsoenlijk ov meer gehad in HWGO...

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 21:39
door busfanNL
Ik hoop dat de 190 en de 195 terug komen. Ik heb van anderen gehoord dat de 195 een zeer mooi lijntje was en ik heb hem nog nooit gedaan. De 190 2 of 3 keer en dat was leuk met een Vito of Sprinter city op de pont. Volgens mij was de 195 wel druk genoeg voor een midibus toch? En op lijn 190 in de daluren weer een Mercedes-Benz Vito van TCR. Maar dan Connexxion kleuren i.p.v. Arriva kleuren. *bus*

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 22:29
door Daniel
Lijn 195 had zeker een mooie route, heb daar altijd wel een plaatje gemaakt tijdens als ik een rondje door de Hoekse Waard maakte. Maargoed, als je die route een keer met een bus wilt bereizen dan kan dat al: over het mooiste stuk rijdt lijn 667 ook namelijk :wink:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 23:27
door OV Hoekschewaard
CamilleKreemers schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Waarschijnlijk komt de provincie met geld over de brug omdat ze zelf ook wel zijn geschrokken van de karige aanbieding van Connexxion op deze concessie. Met toch wel als dieptepunt de bezuinigingen op zaterdag en zondag avond en het schrappen van de verbinding tussen Oud-Beijerland en Spijkenisse die steeds beter ging lopen.

Maarja de aanbieding van Connexxion voldeedt ruimschoots aan de (belachelijke) lage eisen van de provincie dus er moest wel aan Connexxion gegund worden. Met als gevolg dat de provincie nu weer de portemonnee moet trekken.

Een dejavu momentje want het zelfde gebeurde in 2009 toen Arriva na een jaartje extra geld kreeg voor onder andere een Qliner tussen Dirksland en Rotterdam die de capaciteit problemen op de lijnen 130, 136 en 139 moest oplossen. En die waren weer ontstaan omdat Arriva waarschijnlijk dacht dat Ambassadors dezelfde capiciteit hadden als de gelede duvedecs die Connexxion gebruikten in 2007. :wink:
Kunnen de lage eisen niet komen om een toekomstvast netwerk te houden? Je kunt nu wel hoge eisen stellen, maar datgene wat in het PvE staat moet je minimaal bieden voor de hele concessieduur.
Als Connexxion precies het minimum had geboden dan reden er in de Hoeksche Waard na 19.00 uur helemaal geen bussen meer. De dorpen als bijvoorbeeld Oud-Beijerland, Numansdorp en Strijen zouden dan alleen overdag bediend worden en dorpen als bijvoorbeeld Mijnsherenland en Klaaswaal alleen tijdens de spits.

Uiteraard was de kans klein dat een vervoerder alleen het minimale zou bieden. Maar toch vind ik het vrij absurd dat de provincie voor deze concessie alleen goede eisen heeft gesteld voor het R-Net en dat voor de overige verbindingen met name in de Hoeksche Waard zulke lage eisen zijn.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 23:45
door Suus
Het had in HWGO nog veel erger kunnen uitvallen als Connexxion geen tweedehandsbussen had gehad. Dan was er een vervoerder gekomen die alleen maar nieuwe bussen had moeten kopen, waardoor een groter deel van het totale budget van de concessie direct verloren was gegaan aan die bussen, dat budget wordt nu gebruikt om het lijnennet aan te dikken.

En ik weet dat ze heel erg goed hun best doen in die regio, maar het is nu niet bepaald een groeiregio :X

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 30 jun 2016, 23:53
door OV Hoekschewaard
Bee schreef:Het had in HWGO nog veel erger kunnen uitvallen als Connexxion geen tweedehandsbussen had gehad. Dan was er een vervoerder gekomen die alleen maar nieuwe bussen had moeten kopen, waardoor een groter deel van het totale budget van de concessie direct verloren was gegaan aan die bussen, dat budget wordt nu gebruikt om het lijnennet aan te dikken.
Dat is ook de reden geweest dat Arriva een ongeldig bod heeft uitgebracht op deze concessie. Ze vroegen om een extra bijdrage van de provincie.
Bee schreef:En ik weet dat ze heel erg goed hun best doen in die regio
Nou dat valt ook wel weer mee hoor.