Pagina 76 van 750

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: di 15 okt 2013, 22:51
door Vinny
Amsterdamse logica: Eerst het stadsdeel opheffen en dan vinden dat de naam op openbaarvervoerhalten moet terugkomen... :lol:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 07:30
door robert55
:D maar het gaat om het daargelegen evenemententerrein dat volgens de lokale politiek wereldwijde allure heeft [en het vondelpark in de schaduw stelt)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 08:33
door fred1954
Vinny schreef:Amsterdamse logica: Eerst het stadsdeel opheffen en dan vinden dat de naam op openbaarvervoerhalten moet terugkomen... :lol:
Heeft inderdaad niks te maken met het voormalige stadsdeel Westerpark, maar met het WesterPARK, c.q. Westergasfabriekterrein, waar de gebouwen van de voormalige gasfabriek zijn omgebouwd zijn tot meerdere culturele ruimtes, voor manifestaties, evenementen en film- en theatervoorstellingen. Dus "Westerpark" moet je lezen als Westerpark als ontmoetingsruimte en niet als stadsdeel. Overigens is toentertijd de naam van het voormalige stadsdeel vernoemd naar het park wat in dat voorm. stadsdeel ligt: het Westerpark.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 10:08
door fred1954
Iets anders: de Marathon van a.s. zondag in Amsterdam. Van de GVB-site gehaald. Opvallend hoeveel tramlijnen een groot deel van hun dienst/route helemaal niet rijden. :evil:
Tram 2 (aanvang dienst tot 18.00 u.) rijdt alleen op het deel Nieuw Sloten - Hoofddorpplein v.v.
Tram 3 (aanvang dienst tot 11.30 u.) rijdt niet.
Tram 4 (aanvang dienst tot 16.30 u.) rijdt niet.
Tram 5 (aanvang dienst tot 18.00 u.) rijdt alleen tussen Amstelveen Binnenhof en Station Zuid v.v.
Tram 7 (aanvang dienst tot 19.00 u.) rijdt komende van het Sloterpark vanaf de Sarphatistraat via de Czaar Peterstraat, Fred Petterbaan en Verbindingsdam naar het Azartplein (eindpunt tram 10) v.v.
Tram 9 (aanvang dienst tot 18.00 u.) rijdt niet.
Tram 12 (aanvang dienst tot 11.30 u.) rijdt vanaf Amstelstation tot Ferd. Bolstraat, en dan via Ceintuurbaan, Ruyschstraat, Oosterpark en Wijttenbachstraat naar Muiderpoortstation v.v. Vervolgens van 11.30 tot 17.00 u. vanaf Amstelstation normale route; richting Amstelstation vanaf Ceintuurbaan via Van Woustraat, Rijnstraat, Victorieplein en Vrijheidslaan.
Tram 14 (aanvang dienst tot 17.00 u.) rijdt vanaf het Sloterpark tot aan de Plantage Parklaan v.v.
Tram 16 (aanvang dienst tot 19.00 u.) rijdt, met extra hoge frequentie, alleen tussen Haarlemmermeerstation en CS, via de Cornelis Krusemanstraat, De Lairessestraat, Concertgebouwplein, Van Baerlestraat, 1e Constantijn Huijgensstraat, Overtoom, Leidseplein, Kleine-Gartmanplantsoen, Weteringschans en Weteringcircuit naar Vijzelstraat en eigen route v.v.
Tram 24 (aanvang dienst tot 19.00 u.) rijdt niet.
Tram 25 (aanvang dienst tot 18.00 u.) rijdt niet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 10:53
door Suus
De trams van tram 4 en 9 kunnen vanaf de remise ook op geen enkele manier in het centrum komen om zo een kortere route te rijden, dan is dat het gevolg.

Maar er zijn alternatieven, lijn 9 in Diemen wordt door lijn 37 overgenomen bijvoorbeeld.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 11:26
door Klaasje
Wat voor exotische route gaat die lijn wel niet krijgen dan?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 12:35
door Suus
Dat is al jaren zo bij de marathon, de bus rijdt via de Gooiseweg en de A10 naar de afrit Diemen/Watergraafsmeer, rijdt dan de Hartveldseweg en Muiderstraatweg af naar de A1 en rijdt dan naar Amsterdam-Noord via A1 en A10.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 12:51
door Edwin
Over ongeveer twee weken zouden de werkzaamheden aan het metronet voorbij moeten zijn en de metro weer volgens normale dienstregeling moeten rijden. Iemand een idee of 31 oktober gehaald gaat worden of dat het weer verlengd gaat worden?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 12:56
door hauptbahnhof
Bee schreef:De trams van tram 4 en 9 kunnen vanaf de remise ook op geen enkele manier in het centrum komen om zo een kortere route te rijden, dan is dat het gevolg.

Maar er zijn alternatieven, lijn 9 in Diemen wordt door lijn 37 overgenomen bijvoorbeeld.
Over het algemeen worden in de vroege ochtend trams uitgereden en naar de diverse eindpunten gebracht waar er wel vervoer mogelijk is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 13:39
door tsov
Yep, dit was bijvoorbeeld het gezicht aan de Sniep (eindpunt lijn 9) vorig jaar tijdens de marathon.
Afbeelding
Zodra de route weer vrij was konden ze dus gaan rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 14:18
door fred1954
Bee schreef:Dat is al jaren zo bij de marathon, de bus rijdt via de Gooiseweg en de A10 naar de afrit Diemen/Watergraafsmeer, rijdt dan de Hartveldseweg en Muiderstraatweg af naar de A1 en rijdt dan naar Amsterdam-Noord via A1 en A10.
Dan kan bij andere lijnen natuurlijk ook, vervangend busvervoer, uiteraard met aangepaste route. Ik heb in de 90er jaren eens een keer in West in bus 2 gezeten, die filmde "tramdienst", door een stremming van tramlijn 2. In Duitsland is dat heel normaal dat er "Ersatzverkerhr" bij grote evenementen is d.m.v. bussen. Maar ja, ik weet het, we zijn hier niet in Duitsland. :(

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 14:52
door Ardan
Edwin schreef:Over ongeveer twee weken zouden de werkzaamheden aan het metronet voorbij moeten zijn en de metro weer volgens normale dienstregeling moeten rijden. Iemand een idee of 31 oktober gehaald gaat worden of dat het weer verlengd gaat worden?
Volgens de berichtgeving op hierzijnwij.nu ligt de boel goed op schema ja.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: za 19 okt 2013, 07:51
door robert55
Bus 18 en 21 rijden nog steeds om via de Nassaukade i.v.m werkzaamheden Haarlemmerplein.
Afgelopen week al een paar keer gezien dat ze naar CS nog verder omreden, via Tasmanstraat - Westerdoksdijk. Omdat de Houtmankade ook dicht is [kadevernieuwing] moeten ze via de Spaarnadammerstraat zijn gereden.
De Tasmanstraat route staat niet bekend om zijn snelle doorstromin, kan je nagaan hoe vast het bij de Haarlemmerpoort zit.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: za 19 okt 2013, 08:37
door Suus
Dat is de geplande route, zie GVB.nl:
Maandag 14 oktober - vrijdag 25 oktober
Van maandag 14 oktober 06.00 uur tot vrijdag 25 oktober 20.00 uur is het Haarlemmerplein alleen in noordelijke richting afgesloten voor al het verkeer. Tram 3 blijft wel rijden, maar de haltes op het plein vervallen. Bus 18, 21, 22, 348 en 353 rijden alleen richting CS om.

Bus 18 en 21 rijden vanaf het Frederik Hendrikplantsoen via de Nassaukade, Westerpark, Spaarndammerstraat, Tasmanstraat, Van Diemenstraat, Barentszplein, Westerdoksdijk en Droogbak naar de Prins Hendrikkade en Centraal Station.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: za 19 okt 2013, 17:10
door robert55
thx, moet bekennen dat ik niet gekeken had. Moet veel extra rijtijd gekost hebben.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: za 19 okt 2013, 18:24
door JWM
robert55 schreef:Omdat de Houtmankade ook dicht is [kadevernieuwing] moeten ze via de Spaarnadammerstraat zijn gereden.
Heeft er ook mee te maken dat lijn 22 door dezelfde werkzaamheden nu niet door de Spaarndammerstraat rijdt en lijn 18/21 dat nu opvangen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: zo 20 okt 2013, 18:39
door VIRM
Hmmm, die marathon was best wel vervelend vandaag. Ik moest in de buurt van de Ceintuurbaan zijn en dan kan ik meestal het beste de 4 of 25 nemen... Maarja, die reed dus niet. ;(

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: zo 20 okt 2013, 19:38
door hauptbahnhof
Over het algemeen kon je vrijwel overal komen (of in de buurt van) maar vaak niet de manieren die je gewend bent. Ceintuurbaan/Van Woustraat was in de ochtend bereikbaar met lijn 12 die tussen Asa en Asdm reed. Later reed die zijn normale route maar toen kwam lijn 3 er weer bij.
Nare is gewoon dat dit soort dingen nooit in de reisinfo op bijv 9292 wordt verwerkt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: zo 20 okt 2013, 22:49
door Wubbo
Wanneer gaat metro 53 weer rijden? Ik kan er op de site van het GVB niets over vinden (daar staat wel de startdatum maar niet de einddatum) en als ik in 9292 plan krijg ik op 1 november wel een metro 50 naar Gein, maar geen 53 naar Gaasperplas.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: zo 20 okt 2013, 23:27
door Suus
Er is nog nooit een einddatum van dit "tijdelijke" metronet gecommuniceerd :N

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: zo 20 okt 2013, 23:53
door JWM
Nouja:
GVB schreef:Dit aangepaste metronet vormt het basisnet zolang de werkzaamheden plaatsvinden.
Gezien de eerdere ervaringen met de renovatie van de Oostlijntunnel vind ik het een begrijpelijke keuze om geen exacte datum te communiceren :)

De stiekeme hoop dat het ontvlochten net zo'n succes zou worden dat niemand meer zonder zou willen laat ik maar even buiten beschouwing :X

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: ma 21 okt 2013, 00:00
door Ruben
De huidige dienstregeling van lijn 50 heeft als einddatum 31-10 op de GVB site. Zowel 9292 als google weten niets van een metro tussen van der Madeweg en Gaasperplas af na die datum. Als je reizen plant van bijvoorbeeld Venserpolder naar Gaasperplas, krijg je enkel busverbindingen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: ma 21 okt 2013, 07:58
door FLJ
De GVB woordvoerder heeft op hierzijnwij.nu eerder een reactie gegeven waarin hij aangaf dat het op dat moment niet zeker was dat het metronet vanaf 1 november weer hersteld wordt naar de oorspronkelijke situatie. Zelf zie ik het nog wel gebeuren dat het metronet tot de start van de nieuwe dienstregeling in december zo blijft.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: ma 21 okt 2013, 08:52
door VIRM
hauptbahnhof schreef:Over het algemeen kon je vrijwel overal komen (of in de buurt van) maar vaak niet de manieren die je gewend bent. Ceintuurbaan/Van Woustraat was in de ochtend bereikbaar met lijn 12 die tussen Asa en Asdm reed. Later reed die zijn normale route maar toen kwam lijn 3 er weer bij.
Nare is gewoon dat dit soort dingen nooit in de reisinfo op bijv 9292 wordt verwerkt.
Zeker. Een stukje lopen vanaf metrohalte Weesperplein is ook goed voor een mens. :)

Overigens zag ik, tot mijn verbazing, dat er in de hal van het metrostation op Centraal tijdelijke blindegeleidelijnen waren aangebracht :shock: *O*. Best wel opvallend dat dit het tweede iets is waarvan de Klantenservice zegt dat het neit gaat gebeuren/niet mogelijk is, en het even later toch verschijnt. Dus of er heeft een belangengroep zich heel erg hard tegenaan bemoeid, of er is onlangs een pro-actieve stagiaire aangenomen. :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8

Geplaatst: ma 21 okt 2013, 21:33
door Geert
FLJ schreef:De GVB woordvoerder heeft op hierzijnwij.nu eerder een reactie gegeven waarin hij aangaf dat het op dat moment niet zeker was dat het metronet vanaf 1 november weer hersteld wordt naar de oorspronkelijke situatie. Zelf zie ik het nog wel gebeuren dat het metronet tot de start van de nieuwe dienstregeling in december zo blijft.
Wel bijzonder slordig dat GVB anderhalve week voordat je zou verwachten dat het zaakje weer rijdt zoals voorheen (immers, werkzaamheden voorbij) blijkbaar nog geen idee heeft wat de dienstregeling wordt. Staat niet op de site, is niet af te leiden uit andere communicatie en 9292 kent helemaal geen metro's meer op sommige trajecten :roll: