Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hauptbahnhof

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

hauptbahnhof schreef: di 02 jul 2024, 13:21 Ik heb het idee dat ze nooit in zee zijn gegaan met Carolina maar dat het vanuit het project van de stationsrenovaties (of iets dergelijks) geregeld is (dus vanuit gemeente/VRA).
Daarnaast denk ik dat er te vaak nieuwe fragmenten moeten worden ingesproken waar soms haast bij zit (een fragment moet ± een week van te voren al ingesproken zijn voordat het daadwerkelijk wordt ingeladen in de voertuigen), buiten ongetwijfeld het kostenplaatje, dat men ervoor kiest om het inhouse te doen.

Daarentegen, Nancy is niet slecht. Aan Carolina kan ze niet tippen natuurlijk. Maar als idd haar stem als enige wordt gebruikt, en daarnaast de fouten in de omroepen ook gecorrigeerd worden, dan is het al een grote vooruitgang.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

We hebben er een heuse tram-dj bij!

https://www.at5.nl/artikelen/227425/rad ... cherp-zijn
Lange_Dre

Bericht door Lange_Dre »

Erik was echter al geruime tijd officieel trambestuurder, maar dan in Den Haag. Zowel op de reguliere reizigers dienst, als op de Haagse PCC's.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

IIVQ schreef: do 20 jun 2024, 07:10 Het stukje busbaan tussen de Dolingadreef en Pablo Nerudalaan (Station Duivendrecht) wordt geherasfalteerd en daarom rijdt lijn 41 een bijzondere omleiding:
Reden is dat sinds deze week de hele kruising Dolongadreef/Dalsteindreef én het keerlusje vbij station Duivendrecht er uit liggen. Die eerste niet alleen voor asfalteren, er was een dieper gat gegraven. Die laatste voor herbestrating.

Ik ben gister voor het eerst in de bus gestapt op de halte Hoogoorddreef/Atlas, en ga dat over een kwartier weer doen, terwijl ik al 17½ jaar in deze buurt woon.
Stadsbus

Bericht door Stadsbus »

Ik kwam foto’s tegen van de eerste 12m elektrische Citea NG.
Bus heeft zelfde deurindeling als de huidige 12m Citea’s. De blauwe rand onderaan de bus vloeit mee met de wielen en lampunits.
Een busnummer had de bus nog niet.
Natorious

Bericht door Natorious »

Oei, een halve start voor de Uithoornlijn...

https://www.uithoornlijn.nl/nieuws/2024 ... ele-trams/
robert1955

Bericht door robert1955 »

klinkt alsof het wissel omliep tijdens het passeren van de tram. Zoiets is er ook gebeurd kort voor of net na de heropening
hauptbahnhof

De tram is niet over een wissel ontspoord heb ik gehoord. Dus ik denk dat daarom nog niet bekend is wat de oorzaak is.
Station Luchtbal

Bericht door Station Luchtbal »

Parool, Station Lelylaan gaat in 2028 grondig op de schop:
Voor de grote renovatie van Station Lelylaan is genoeg geld gevonden. Ruim 130 miljoen euro wordt geïnvesteerd om zowel het station als de ruimte er omheen op te knappen. In 2032 moet het afgerond zijn.
Voor niet abonnee's.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

GVB doet weer eens duidelijke reisinformatie: Op Station Zuid hangt voor spoor 3 (het normaal nooit gebruikte 2e spoor vanuit het zuiden, waar nu lijn 50 naar GPP vertrekt) hangt een keurig geel kartonnen bord met de route van ... lijn 50 (en in het klein spoor 4 erbij).

Er is op allerlei manier aan wayfinding gedaan, maar zo knullig dat het net weer onduidelijk is allemaal.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

IIVQ schreef: wo 10 jul 2024, 22:08 spoor 3 (het normaal nooit gebruikte 2e spoor vanuit het zuiden, waar nu lijn 50 naar GPP vertrekt)
Het zuiden? Ik denk dat je vanuit het oosten bedoelt. ;)
Maar wat is er precies onduidelijk? Uit jouw verhaal lijkt alles te kloppen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Op Amsterdam Zuid lopen alle sporen horizontaal (van oost naar west) dus vanuit het zuiden gekeken wordt het tweede spoor bedoeld. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

O, op die manier. :o Ja, dan klopt het wel.
(Ik bedoelde natuurlijk dat het het tweede kopspoor vanuit het oosten is.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik heb het gemeld bij GVB, ze gaan het bord met de NZL-route van spoor 3 naar spoor 4 verplaatsen.
RW2104

Bericht door RW2104 »

Stadsbus schreef: zo 07 jul 2024, 16:57 Ik kwam foto’s tegen van de eerste 12m elektrische Citea NG.
Bus heeft zelfde deurindeling als de huidige 12m Citea’s. De blauwe rand onderaan de bus vloeit mee met de wielen en lampunits.
Een busnummer had de bus nog niet.
Kan ik deze foto's ergens vinden? Vond niets op busposities.
Stadsbus

Bericht door Stadsbus »

Ik stuur je een PB.
omaylie

Bericht door omaylie »

Kan je die foto ook naar mij sturen @Stadsbus? Ben wel benieuwd hoe die bussen eruit zien.
Stadsbus

Bericht door Stadsbus »

Ja, komt er aan!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Even een complimentje voor GVB: ik heb geen losse M7’s gezien en lijn 51 wachtte netjes totdat alle overstappers van lijn 50 waren ingestapt. :pos:
Klein puntje van kritiek: nog meer extra trappen op Station Zuid tussen spoor 1 en 3 waren niet overbodig geweest. Ik stond in lijn 50 achterin de voorste M7 en zelfs toen moest ik al een stukje naar voren lopen om een trap naar spoor 1 te bereiken.
VIRM

Bericht door VIRM »

Volgens mij krijgt het metroperron na de verbouwing trappen naar beide reizigerstunnels. :)
Beul van de blindegeleidelijn
trolly

Bericht door trolly »

:Y

Klopt. In 2351 of zoiets.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef: di 16 jul 2024, 08:35 Volgens mij krijgt het metroperron na de verbouwing trappen naar beide reizigerstunnels. :)
Dat zal best, maar dat is niet mijn punt. ;)
Er zijn een paar extra trappen geplaatst tussen spoor 1 (waar nu lijn 51 stopt) en spoor 3 (waar nu lijn 50 stopt) om de overstap te vergemakkelijken. Helaas staan deze trappen vooral aan de kant van het stationsgebouw, dus verder naar het oosten lukt het niet om over te stappen tussen de twee lijnen. Nog wat meer extra trappen zouden dus welkom zijn.
hauptbahnhof

Het is een tijdelijke situatie. Daarnaast wordt spoor 3 nooit gebruikt in de exploitatie (dus men moet sowieso omlopen). De overstaptijd is 3,5 minuten wat genoeg moet zijn om die overstap te maken.
Maar voor de volgende keer weet je dat je niet helemaal aan de Oostkant van de metro moet zitten :pos:
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

hauptbahnhof schreef: di 16 jul 2024, 13:50 Maar voor de volgende keer weet je dat je niet helemaal aan de Oostkant helemaal aan de westkant van de metro moet zitten :pos:
Fixed that for you. ;)
Want zelfs toen ik in lijn 50 achterin de voorste M7 stond, kwam ik nog niet bij een trap uit.

Maar men heeft aan de westzijde van het perron extra trappen geplaatst. :pos: Ik snap niet dat men dat ook niet aan de oostzijde gedaan heeft.
(Sowieso vind ik dat metro's op spoor 1 veel te ver naar het oosten stoppen, maar dat is weer een andere discussie.)
Plaats reactie