Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
hauptbahnhof schreef: ↑di 02 jul 2024, 13:21
Ik heb het idee dat ze nooit in zee zijn gegaan met Carolina maar dat het vanuit het project van de stationsrenovaties (of iets dergelijks) geregeld is (dus vanuit gemeente/VRA).
Daarnaast denk ik dat er te vaak nieuwe fragmenten moeten worden ingesproken waar soms haast bij zit (een fragment moet ± een week van te voren al ingesproken zijn voordat het daadwerkelijk wordt ingeladen in de voertuigen), buiten ongetwijfeld het kostenplaatje, dat men ervoor kiest om het inhouse te doen.
Daarentegen, Nancy is niet slecht. Aan Carolina kan ze niet tippen natuurlijk. Maar als idd haar stem als enige wordt gebruikt, en daarnaast de fouten in de omroepen ook gecorrigeerd worden, dan is het al een grote vooruitgang.
IIVQ schreef: ↑do 20 jun 2024, 07:10
Het stukje busbaan tussen de Dolingadreef en Pablo Nerudalaan (Station Duivendrecht) wordt geherasfalteerd en daarom rijdt lijn 41 een bijzondere omleiding:
Reden is dat sinds deze week de hele kruising Dolongadreef/Dalsteindreef én het keerlusje vbij station Duivendrecht er uit liggen. Die eerste niet alleen voor asfalteren, er was een dieper gat gegraven. Die laatste voor herbestrating.
Ik ben gister voor het eerst in de bus gestapt op de halte Hoogoorddreef/Atlas, en ga dat over een kwartier weer doen, terwijl ik al 17½ jaar in deze buurt woon.
Ik kwam foto’s tegen van de eerste 12m elektrische Citea NG.
Bus heeft zelfde deurindeling als de huidige 12m Citea’s. De blauwe rand onderaan de bus vloeit mee met de wielen en lampunits.
Een busnummer had de bus nog niet.
Voor de grote renovatie van Station Lelylaan is genoeg geld gevonden. Ruim 130 miljoen euro wordt geïnvesteerd om zowel het station als de ruimte er omheen op te knappen. In 2032 moet het afgerond zijn.
GVB doet weer eens duidelijke reisinformatie: Op Station Zuid hangt voor spoor 3 (het normaal nooit gebruikte 2e spoor vanuit het zuiden, waar nu lijn 50 naar GPP vertrekt) hangt een keurig geel kartonnen bord met de route van ... lijn 50 (en in het klein spoor 4 erbij).
Er is op allerlei manier aan wayfinding gedaan, maar zo knullig dat het net weer onduidelijk is allemaal.
Stadsbus schreef: ↑zo 07 jul 2024, 16:57
Ik kwam foto’s tegen van de eerste 12m elektrische Citea NG.
Bus heeft zelfde deurindeling als de huidige 12m Citea’s. De blauwe rand onderaan de bus vloeit mee met de wielen en lampunits.
Een busnummer had de bus nog niet.
Kan ik deze foto's ergens vinden? Vond niets op busposities.
Even een complimentje voor GVB: ik heb geen losse M7’s gezien en lijn 51 wachtte netjes totdat alle overstappers van lijn 50 waren ingestapt.
Klein puntje van kritiek: nog meer extra trappen op Station Zuid tussen spoor 1 en 3 waren niet overbodig geweest. Ik stond in lijn 50 achterin de voorste M7 en zelfs toen moest ik al een stukje naar voren lopen om een trap naar spoor 1 te bereiken.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
VIRM schreef: ↑di 16 jul 2024, 08:35
Volgens mij krijgt het metroperron na de verbouwing trappen naar beide reizigerstunnels.
Dat zal best, maar dat is niet mijn punt.
Er zijn een paar extra trappen geplaatst tussen spoor 1 (waar nu lijn 51 stopt) en spoor 3 (waar nu lijn 50 stopt) om de overstap te vergemakkelijken. Helaas staan deze trappen vooral aan de kant van het stationsgebouw, dus verder naar het oosten lukt het niet om over te stappen tussen de twee lijnen. Nog wat meer extra trappen zouden dus welkom zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Het is een tijdelijke situatie. Daarnaast wordt spoor 3 nooit gebruikt in de exploitatie (dus men moet sowieso omlopen). De overstaptijd is 3,5 minuten wat genoeg moet zijn om die overstap te maken.
Maar voor de volgende keer weet je dat je niet helemaal aan de Oostkant van de metro moet zitten
hauptbahnhof schreef: ↑di 16 jul 2024, 13:50
Maar voor de volgende keer weet je dat je niet helemaal aan de Oostkant helemaal aan de westkant van de metro moet zitten
Fixed that for you.
Want zelfs toen ik in lijn 50 achterin de voorste M7 stond, kwam ik nog niet bij een trap uit.
Maar men heeft aan de westzijde van het perron extra trappen geplaatst. Ik snap niet dat men dat ook niet aan de oostzijde gedaan heeft.
(Sowieso vind ik dat metro's op spoor 1 veel te ver naar het oosten stoppen, maar dat is weer een andere discussie.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.