Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
hauptbahnhof schreef: ↑do 29 aug 2024, 19:23
En in deze situatie valt er niet veel bij te sturen. Lijn 51 heeft geen aflosplek op de route Zuid - CS dus die vlieger gaat al niet op.
Je kunt toch op Station Zuid aflossen, zeker als de lijn daar gesplitst is?
Daar is ook een verkooppunt van GVB, dus kunnen de bestuurders daar pauzeren.
Ardan schreef: ↑vr 30 aug 2024, 00:01
Ik denk dat je dat bij een metrobedrijf ook wat makkelijker kan maken omdat er wel een dienstregeling is, maar in de praktijk de meeste mensen gewoon aan komen wandelen en wel zien wat er komt. Als een trein in een starre halfuursdienst ineens andere bijgestuurde tijden heeft, dan heb je gedonder. Rijdt de metro ineens drie minuten vroeger en is het het verkeerde dienstwagentje, dan zullen er weinig hanen naar kraaien.
Ik denk dat nog best veel reizigers hun reis alsnog plannen, zeker als ze moeten overstappen op minder frequent rijdende vervoermiddelen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Vast. En uiteraard zal er een enkeling zijn waarbij de pleuris uitbreekt als dan niet het juiste metrovoertuig op het juiste moment aan komt kakken, maar 99,9% van de wachtenden op het perron zal het eigenlijk een biet wezen als het ding er drie minuten later is. Als ie maar komt.
Er is een verschil tussen te laat of de verkeerde dienstwagen. Dat laatste maakt me niet uit, maar als er eerder gekeerd wordt kan je gewoon op tijd rijden in de verkeerde dienstwagen, dus 10 of 20mn eerder. En dat gebeurt regelmatig. Laatst nog toen er een boom dreigde om te vallen bij Venserpolder, de M50 kort keerde bij Diemen Zuid. Die stond daar echt geen 15 minuten z'n tijd af te wachten.
---
Vanmorgen stopte M53 ri CS op MDW op het buitenspoor, en 50 ri ITW op het binnenspoor. De volgende 2 metro's waren ook zo gepland. Richting het zuiden stopten ze wel normaal.
De 53 waar ik uit kwam reed weg zo'n 10s voor de 50 aan kwam, zonder dat een van beiden vertraging had. Lekker.
Meltrain schreef: ↑vr 30 aug 2024, 08:30
Je kunt toch op Station Zuid aflossen, zeker als de lijn daar gesplitst is?
Daar is ook een verkooppunt van GVB, dus kunnen de bestuurders daar pauzeren.
Heb je die ruimte gezien? Met name de grootte? En dat er dan een grote in en uitloop is daar van pauzerende/wachtende op begin dienst/genietende van rustmoment bestuurders? Bestuurders die daar geen toegang tot de ruimte hebben dus elke keer moet een verkoopmedewerker opstaan en de deur openen voor bestuurders die ze nooit gezien hebben en hun toegang verlenen tot een ruimte waar er met geld en waardevolle spullen gewerkt wordt? Denk je echt dat jouw oplossing een betere oplossing is?
Ik denk persoonlijk dat de gekozen oplossing de beste oplossing was als je kijkt naar de infra (lang stuk enkelspoor), de personeelsmogelijkheden en toch zoveel mogelijk rijden. Helaas niet echt op tijd rijden maar wel gewoon een doorgaande metro. Als alles met M5/M7 rijdt dan zou het, aangezien het nog vakantie is ook te doen zijn. Zolang de reizigers geïnformeerd worden van de situatie (geen M50; maximale wachttijd x aantal minuten) dan kan iedereen hun reis aanpassen aan de situatie.
Weet iemand waarom lijn 19 doorrijdt naar de Westergasfabriek en lijn 3 keert bij het Frederik Hendrikplantsoen, in plaats van andersom? (lijkt mij eenvoudiger in het kader van zo min mogelijk wijzigen)
En, aanvullend daarop, waarom de lijn die eindigt bij het Frederik Hendrikplantsoen niet doorrijdt naar de Zoutkeetsgracht?
Door werkzaamheden aan de Houtmankade, is de Zoutkeetsgracht tijdelijk een kopeindpunt, waardoor lijn 3 daar niet kan komen. Het is wel mogelijk om lijn 19 te verleggen naar de Zoutkeetsgracht en lijn 3 naar de Westergasfabriek, maar daar heeft het GVB blijkbaar niet voor gekozen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Dat is volgens mij een toilethuisje. Niks meer niks minder. Niemand kan daar lekker zitten eten of van pauze genieten.
Lijn 5 vertrekt nog steeds van Amstelveen, toch?
Wat misschien ook nog meetelt: tegelijkertijd wordt een deel van de Marnixstraat opnieuw ingericht. Daarbij wordt een ook een wijziging op het kruispunt Marnixplein/Zaagpoort gemaakt: in de verbinding tussen de richtingen west > zuid en noord > zuid gaat het asfalt eruit en komt er stukje grasbaan. Als ze dat gaan uitvoeren wordt het wel moeilijker om de 19 naar Zoutkeetsgracht te rijden. Ontwerp Marnixplein en Marnixstraat
hauptbahnhof schreef: ↑ma 02 sep 2024, 21:24
Dat is volgens mij een toilethuisje. Niks meer niks minder. Niemand kan daar lekker zitten eten of van pauze genieten.
Met een A4'tje heb je het zo omgebouwd tot pauzehuisje...
Dat de schoolvakantie is afgelopen is deze week ook goed te merken op de pont. Het is er een stuk drukker, tot frustratie van een deel van de reizigers. Zij roepen de gemeente op om vaart te maken met een fietsbrug.
Het is vooral tijdens de ochtendspits dringen in Noord. De klep van de pont kan vaak maar met moeite dicht vanwege het vele aantal fietsers. "Het is elke dag hetzelfde. Maar het wordt alleen maar erger", vertelt een reiziger die niet meer op de pont past.
Ik heb het al vaker gezegd, maar alle problemen zouden opgelost zijn als er aan weerszijden gewoon gigantische schansen gebouwd zouden worden met een lanceersysteem. Hoeft niet te veel te kosten en is zo gebouwd.