Pagina 77 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 19:48
door Daniel
En cabriobussen lijken me in de winter ook niet zo prettig :mrgreen:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 20:10
door OmniLezer
Daniel schreef:Lijn 50 is sowieso een lastig geval met het tijdelijke materieel omdat er iets op moet rijden dat door de tunnel bij De Klomp heen kan. Sowieso geen Setra dus op die ritten, maar past een Citaro LE eigenlijk daar doorheen? Anders is de kans groot op een van de ex-Arriva Ambassadors, die passen sowieso.
Volgens een aantal hier past een Setra eronder door en die is ook 3,3m en volgens sommigen(die in de bus zijn geweest) zelfs 3,45m. Een Citaro LE is 3,3m hoog.
Dus dat zou wel moeten passen. En aangezien de Klomp-tunnel verhoogd of verlaagd is naar 3,5m, moet dat kunnen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 20:54
door dylanwild94
Ik zal maar even fotografisch bewijs leveren dat het echt niet past. :X
AfbeeldingConnexxion 4134 by Dylan Wildschut, on Flickr

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 20:55
door Ronald
Wat is het bewijs dan?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 20:57
door dylanwild94
Tunnel is maar 3,0 meter hoog.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 20:59
door regenmaker
Dat beruchte tunneltje is hier al jaren een heikel punt. Mensen blijven er maar over doorgaan. We kunnen met OVNL net zo goed een excursie gaan houden naar Veenendaal-De Klomp. :')

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 21:02
door Ronald
De tunnel is echt wel iets hoger dan 3 meter. En de bus op de foto volgens mij ook.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 21:08
door HJDrost
BasFrancken schreef:Het lijkt mij belachelijk als er op lijn 50 weer oude Ambassadors gaan rijden. Lijn 50 is ongeveer de mooiste en langste lijn van de hele concessie en dan komt daar uitgerekend weer dat rotmaterieel op te rijden..
Lijn 50 Utrecht - Veenendaal zal toch echt met een "tunnelbus" gereden moeten worden.
En ik heb op de tijdelijke stalling een paar oude lijken van Amba's zien staan. Nummerborden beginnend met BL-..-.. :P
Zowel helemaal wit als met een rode rand vanonder

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 21:13
door HJDrost
Daniel schreef:Zo'n 20 minuten geleden kwam een geheel witte Citaro LE langsrijden over CS Jaarbeurszijde in Utrecht. Aannemelijk een van de tijdelijke bussen voor deze concessie.
Afbeelding
Vanmorgen rond half 8 op de stadsring in Amersfoort.
Sorry voor de slechte kwaliteit, maar moest vanachter het stuur snel een plaatje schieten.
En ja, ik stond stil. Kon er toch niet voorbij

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 21:19
door dylanwild94
Ronald schreef:De tunnel is echt wel iets hoger dan 3 meter. En de bus op de foto volgens mij ook.
laten we er voor het gemak uitgaan dat het tunneltje tussen de 3,0 en 3,3 meter hoog is. Dan ga er met een bus van 3,3 meter hoog echt niet zonder teveel tijdverlies of schade onderdoor passen.


Een citea met airco is 3,068 meter hoog en dat zal een amba niet veel verschillen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 21:24
door Etienne
BasFrancken schreef:Het lijkt mij belachelijk als er op lijn 50 weer oude Ambassadors gaan rijden. Lijn 50 is ongeveer de mooiste en langste lijn van de hele concessie en dan komt daar uitgerekend weer dat rotmaterieel op te rijden..
Tja, als er geen rechtszaak o.i.d. was geweest, dan was deze situatie ook helemaal niet nodig. Maar stel dat Syntus verloren had en ze hadden al het materieel al gekocht, waar hadden ze dat dan moeten laten? Denk daar maar eens over na :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 21:27
door Chrysa
HJDrost schreef: En ja, ik stond stil. Kon er toch niet voorbij
Dat past toch prima? :o

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 21:56
door Zugführer
regenmaker schreef:Dat beruchte tunneltje is hier al jaren een heikel punt. Mensen blijven er maar over doorgaan. We kunnen met OVNL net zo goed een excursie gaan houden naar Veenendaal-De Klomp. :')
Goed plan! Meetlinten mee, misschien wat bussen regelen zelfs om te passen en dan is het voor eens en voor altijd klaar :mrgreen:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 21:57
door OmniLezer
regenmaker schreef:Dat beruchte tunneltje is hier al jaren een heikel punt. Mensen blijven er maar over doorgaan. We kunnen met OVNL net zo goed een excursie gaan houden naar Veenendaal-De Klomp. :')
Yesss, wanneer

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 22:00
door OmniLezer
dylanwild94 schreef:Ik zal maar even fotografisch bewijs leveren dat het echt niet past. :X
Die heb je even snel gemaakt zodat je kon inspelen op alle discussies over het tunneltje.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 22:00
door OmniLezer
dylanwild94 schreef:
Ronald schreef:De tunnel is echt wel iets hoger dan 3 meter. En de bus op de foto volgens mij ook.
laten we er voor het gemak uitgaan dat het tunneltje tussen de 3,0 en 3,3 meter hoog is. Dan ga er met een bus van 3,3 meter hoog echt niet zonder teveel tijdverlies of schade onderdoor passen.


Een citea met airco is 3,068 meter hoog en dat zal een amba niet veel verschillen.
Is gewoon hetzelfde. Die 2, 3 millimeter maken niets uit, maar er zitten altijd marges. Die tunnel is waarschijnlijk 3,2m hoog omdat het een beetje moeilijk wordt om voor een 3m hoge voertuig die draai/buiging te maken van neerwaarts naar opwaarts rijden. ik zou het dan wel niet met een MAN A78 proberen of alles wat hoger is dan een Amba.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 22:02
door Wageningen1998
Kan de weg onder dat tunneltje niet wat dieper worden gegraven ofzo? Weet dat dat de nodige kosten met zich meebrengt maar je kunt niet eeuwig met Ambassadors gaan rijden..

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 22:04
door Milco
Jawel hoor! Zolang Amba's nog op de weg rijden en nog in staat zijn om te rijden, kun je ermee blijven rijden. :Y
Wat een gedoe om wat tijdelijk materieel voor de eerste periode van de concessie... -o-
Ik denk dat wat tijdelijke bussen die wat ouder zijn goedkoper is dan het aanpassen van een tunneltje voor iemand die niet in een Amba wil zitten... :')

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 22:08
door dylanwild94
BasFrancken schreef:Kan de weg onder dat tunneltje niet wat dieper worden gegraven ofzo? Weet dat dat de nodige kosten met zich meebrengt maar je kunt niet eeuwig met Ambassadors gaan rijden..
We kunnen ook de route omleggen via de N418 en Grote beer. :Y

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 22:21
door Wageningen1998
Lijkt mij een heel goed plan.. Het is nu natuurlijk geschiedenis maar waarom heeft cxx überhaupt de 4254-4277 besteld zonder airco als alle Ambassadors met airco er ook gewoon onderdoor passen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 22:22
door dnmw2705
Hahahaha, mijn vraag over het tunneltje loopt beetje uit de klauw. Ik stel ook voor om met z'n alle daarheen te gaan en te gaan meten! Gaan jullie meten, dan bel ik de gemeente Veenendaal! *bus* *bus*

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 22:22
door sirvinniei
Als de bushalte aan de zuidzijde van het station nou weer in ere hersteld zou worden is een groot probleem al verleden tijd. Hoef je met lijn 50 en 83 niet meer het tunneltje door.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 22:29
door Maxim
Hoe hoog hij is maakt weinig uit. Als de gemeente Ede op gemeentelijk briefpapier laat weten dat ze niet toestaan dat er een bus onderdoor gaat die hoger is dan 3m, dan komt er dus een bus van maximaal 3 meter :Y

Overigens ben ik persoonlijk natuurlijk best geïnteresseerd in de boeiende uitkomst van een meetsessie bij De Klomp :mrgreen:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 22:30
door HJDrost
Chrysa schreef:
HJDrost schreef: En ja, ik stond stil. Kon er toch niet voorbij
Dat past toch prima? :o
Groen licht voor rechtdoor, begon net weer te rijden :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 06 dec 2016, 22:37
door dylanwild94
BasFrancken schreef:
dylanwild94 schreef:
BasFrancken schreef:Kan de weg onder dat tunneltje niet wat dieper worden gegraven ofzo? Weet dat dat de nodige kosten met zich meebrengt maar je kunt niet eeuwig met Ambassadors gaan rijden..
We kunnen ook de route omleggen via de N418 en Grote beer. :Y
Lijkt mij een heel goed plan.. Het is nu natuurlijk geschiedenis maar waarom heeft cxx überhaupt de 4254-4277 besteld zonder airco als alle Ambassadors met airco er ook gewoon onderdoor passen?
Dat is gedaan omdat het wegdek in het tunneltje begin concessie hoger lag dan nu eind concessie. :wink: