Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat systeem denkt vast dat de bus daarna nog ff 10× een rondje station - kerk - station gaat doen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Een Mercedes-busje van Arriva in de livery van Zuid-Holland Noord stond vanochtend nabij Wensink in Leeuwarden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Erger mij daar stiekem ook kapot aan, maar ja, zijn ergere dingen om je echt over op te winden.Chrysa schreef:Dat de eindhalte herhaald wordt is slordig, maar oke.
🍉
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het is vooral jammer bij gekoppelde lijnen of ritten (zoals in Zuid-Holland Noord de 30 en 31) omdat je daar reisrelaties hebt die over de eindhalte heen gaan. Nu blijft die riedel staan totdat de bus de eind-/beginhalte weer heeft verlaten.
Waarschijnlijk is het wel toe te passen, alleen krijg je dan weer de situatie dat de nieuwe rit alvast wordt weergegeven terwijl die rit pas veel later aanvangt. Dan kun je in Leiden volgens dat principe met vrijwel elke bus 'over het station heen' naar het centrum of vice versa, al loop je dan de kans dat je een kwartier op de buffer moet staan wachten totdat de chauffeur klaar is met zijn koffiepauze ;)
Waarschijnlijk is het wel toe te passen, alleen krijg je dan weer de situatie dat de nieuwe rit alvast wordt weergegeven terwijl die rit pas veel later aanvangt. Dan kun je in Leiden volgens dat principe met vrijwel elke bus 'over het station heen' naar het centrum of vice versa, al loop je dan de kans dat je een kwartier op de buffer moet staan wachten totdat de chauffeur klaar is met zijn koffiepauze ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het zal waarschijnlijk nog lastiger zijn dan je denkt. Vergeleken met de rest van het land kent Qbuzz in Utrecht bv. relatief veel innovaties voor wat betreft de reisinfoschermen en ook daar loopt de routestrip op de schermen nog niet door bij een lijnkoppeling. Daar hebben ze 't alleen als melding onder de eindhalte staan en is het verder te zien aan de bestemming die al rekening met de doorkoppeling houdt.
Routestrips die verder lopen op de gekoppelde lijn heb ik echter nog nergens in het land gezien.
Routestrips die verder lopen op de gekoppelde lijn heb ik echter nog nergens in het land gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het is bij ons technisch inderdaad wat lastiger om dit te maken. Zoals wellicht bekend werkt Albatros met polygonen, velden die om een bepaalde halte getrokken worden om herkent te worden in het systeem. Zo staan er om eindhaltes altijd enorme polygonen, aangezien gehalteerd kan worden op diverse haltes en bijv uitstaphaltes en buffers. Zodra een bus het eindpunt bereikt, wordt in Albatros de volgende rit ingesteld, afhankelijk van de vertrektijd wordt 999 Sorry geen dienst getoond om geen passagiers naar de bus te trekken, hierdoor staat op de schermen heel vaak de eindhalte meerdere keren vertoond, omdat de Albatros simpelweg niet een nieuwe rit kan starten ivm de 999 Geen dienst(en de aanwezigheid van de bus in een aankomstpolygoon), dit ligt technisch in ieder geval best complex.
Laatst gewijzigd door Tom523 op zo 06 nov 2016, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het niet tonen van doorkoppelingen is voor de reiziger die niet lokaal bekend is wel heel erg vervelend.
Vroeger wel eens met de bus naar Merenwijk gemoeten. 9292ov toonde dat je bus 4 moest pakken naar Kopermolen, en dan overstappen op bus 3. Geen enkele indicatie dat dat gewoon één bus is. Dus ik uitstappen en wachten op die bus 3, wil de bus net wegrijden en springt hij dus op '3'. Gelukkig kon ik nog op het raam kloppen en instappen.
Toon anders op het scherm een speciale melding 'deze bus rijdt verder als bus 3 naar X'.
Vroeger wel eens met de bus naar Merenwijk gemoeten. 9292ov toonde dat je bus 4 moest pakken naar Kopermolen, en dan overstappen op bus 3. Geen enkele indicatie dat dat gewoon één bus is. Dus ik uitstappen en wachten op die bus 3, wil de bus net wegrijden en springt hij dus op '3'. Gelukkig kon ik nog op het raam kloppen en instappen.
Toon anders op het scherm een speciale melding 'deze bus rijdt verder als bus 3 naar X'.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
zoiets dat Syntus in de veluwe doet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De drg 2017 staat op de website van Arriva.
Lijn 361 rijdt niet meer naar Noordwijk, maar tot station Sassenheim.
Ook rijdt de 361 op zaterdag nog maar 1x per uur (is nu nog 2x per uur).
zie: https://www.arriva.nl/zuidholland/reisi ... bs-inner-1
Lijn 361 rijdt niet meer naar Noordwijk, maar tot station Sassenheim.
Ook rijdt de 361 op zaterdag nog maar 1x per uur (is nu nog 2x per uur).
zie: https://www.arriva.nl/zuidholland/reisi ... bs-inner-1
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Als het goed is rijdt bus 385 vanaf december vanuit Noordwijk door naar Sassenheim, waar de bus overgaat op lijn 361 naar Schiphol (waar deze keert op lijn 365).
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
En zoals al opgenomen in het vervoersplan wordt Qliner 365 (Leiden - Leiderdorp - Schiphol) gesplitst. Qliner 365 rijdt achter Leiderdorp langs naar Schiphol (niet meer via Alrijne zkh), Qliner 366 rijdt de huidige route tot Leiderdorp. Omdat hiermee de verbinding Roelofarendsveen - Alrijne Ziekenhuis komt te vervallen, gaat lijn 56 vanaf de halte Sumatrastraat over het Engelendaal in Leiderdorp naar het Alrijne Ziekenhuis rijden, vanaf daar terug te gaan naar de huidige route naar Oud Ade.
Verder ontstaat er met Qliners 365/366 een vrij interessante halteverdeling in Leiden-Noord:
- Groenoord: 365 wel, 366 niet
- Kooiplein: 365 niet, 366 wel
- Sumatrastraat: 365 wel, 366 niet
Verder gaat de 365 elk half uur rijden, za/zo elk uur, met extra ritten op za-avond. De 366 rijdt elk kwartier op ma-za, op zo en in de avonduren elk half uur. Op Alrijne - Leiden Centraal rijden zo met 56 + 366 zes bussen per uur.
Verder ontstaat er met Qliners 365/366 een vrij interessante halteverdeling in Leiden-Noord:
- Groenoord: 365 wel, 366 niet
- Kooiplein: 365 niet, 366 wel
- Sumatrastraat: 365 wel, 366 niet
Verder gaat de 365 elk half uur rijden, za/zo elk uur, met extra ritten op za-avond. De 366 rijdt elk kwartier op ma-za, op zo en in de avonduren elk half uur. Op Alrijne - Leiden Centraal rijden zo met 56 + 366 zes bussen per uur.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
4x ex Brabant Ambassador? Of Citea. Binnenkort in de regio. Klinkt als een film. Maar het is wel keiharde waarheid ;)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Yep, vanochtend al gezien: Amba 5057 als lijn 38 naar Katwijk. In kv6 overigens weergegeven met voertuignummer 50.
Vanwaar zijn er plots vier bussen extra nodig?
Vanwaar zijn er plots vier bussen extra nodig?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Volgens een bericht in de Busfotomailgroep moeten herstelwerkzaamheden verricht worden aan de zijplaten van de Citea's en zijn aldus ter vervanging een viertal ambassadors uit Brabant overgekomen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Als die Amba aldus het bericht van WSM nummer 5057 heeft dan lijkt het geen Brabantse Ambassador te zijn. Of althans, niet van Arriva Brabant... stond de 5057 van Veolia Brabant toevallig nog ergens opgeslagen ofzo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
50xx waren toch Limburgbussen die later pas naar Brabant kwamen? Kan me zoiets herinneren van toen Veolia hier nog reed. Die bussen met betere stoelen en andere armleuningen vergeleken met wat Veolia hier had.Daniel schreef:Als die Amba aldus het bericht van WSM nummer 5057 heeft dan lijkt het geen Brabantse Ambassador te zijn. Of althans, niet van Arriva Brabant... stond de 5057 van Veolia Brabant toevallig nog ergens opgeslagen ofzo?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Bus was in Brabant-livrei voor de rest geheel logoloos.
Bagger telefoonplaatje in baggerlicht:
Bagger telefoonplaatje in baggerlicht:
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Veolia had een aantal ex-limburg-bussen en een aantal ex-brabantliners die op de streeklijnen reden in Breda, waren altijd een stuk fijner dan de normale bussen. Ik dacht dat die dingen al lang afgevoerd waren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ze zullen wel later naar Brabant gekomen zijn, maar kwamen niet uit Limburg maar vanaf de Veluwe. Maar WSMs foto in combinatie met het nummer bevestigd al dat het wel de ex-Veolia 5057 moet zijn.Chrysa schreef:50xx waren toch Limburgbussen die later pas naar Brabant kwamen? Kan me zoiets herinneren van toen Veolia hier nog reed. Die bussen met betere stoelen en andere armleuningen vergeleken met wat Veolia hier had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Tja, dat is wat een chauffeur toen ooit tegen me zei, maar die had het dus ook fout.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
BBA bestelde in 2004 de 5001-5057 destijds voor de Veluwe. 5050-5057 zijn meteen rondom Eindhoven ingezet (Destijds op lijnen 149/150/171/172/173 en die richting op). Daarna hebben ze in Brabant een tijdlang in Baarle Nassau gezeten voor lijn 132. Wel verrassende inzet iig. Na de 2146 en TGVia ex 2147 had ik deze bussen niet meer verwacht...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Baarle-Nassau is een dependance van Breda en eigenlijk gewoon 1 stalling dus. Tanken en wassen gebeurd in Breda aangezien dat in Baarle-Nasau niet mogelijk is. Bussen worden regelmatig uitgewisseld.MdJ schreef:Daarna hebben ze in Brabant een tijdlang in Baarle Nassau gezeten voor lijn 132
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ze dwalen nog wel ergens rond die Brabantse 50** Amba's van Veolia. Bak Alkmaar heeft er 1 geloof ik. Marion reizen ook 2 als ik het goed heb. De 5055 hebben ze sowieso. En de 5056 ook meen ik.Daniel schreef:Als die Amba aldus het bericht van WSM nummer 5057 heeft dan lijkt het geen Brabantse Ambassador te zijn. Of althans, niet van Arriva Brabant... stond de 5057 van Veolia Brabant toevallig nog ergens opgeslagen ofzo?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De provincie is de plannen voor R-net tussen Gouda en Schoonhoven concreet aan het maken. De lokale politiek is kennelijk dermate naïef dat men altijd heeft gedacht dat R-net bovenop de huidige bus 197 zou komen. Nu worden ze wakker: http://www.rtvkrimpenerwaard.com/web/ni ... slijn-197/. Wellicht moeten ze eerst eens in Zoeterwoude gaan kijken en praten voordat ze hier straks allerlei busjes vragen om haltes te bedienen waar geen enkele behoefte aan is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
HOE!! dom kun je zijn om dat niet goed te lezen. Je mag toch wel verwachten dat ze toch weten wat er in hun eigen gemeente gebeurt. En inderdaad is er op Zoetermeer-Leiden volgens mij juist een groei van het aantal passagiers.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 65 gasten