Pagina 83 van 167

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 26 mar 2019, 21:19
door ArrivaBas
ArnoArriva schreef:@ArrivaBas

Kan je de lijst weer aanpassen? De 6104 rijdt inmiddels Ebussco gezien vanmiddag op lijn 8. :pos:
Ik post om de twee dagen een lijstje met de laatste updates. Hij staat voor nu genoteerd achter de schermen. :pos:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 26 mar 2019, 21:38
door nvdw
Daniel schreef:Qbuzz reizigers betalen teveel
Ik zag een paar voorbeelden voorbij komen op de Twitters en wat me verbaast is dat de in- en uitstaphalte gewoon correct zijn geregistreerd...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 26 mar 2019, 21:47
door Daniel
Bij het ene voorbeeld wat ik via de Twitter-account van Qbuzz DMG zag lijkt het er wel verdacht veel op dat in plaats van 1,66 terug te storten er weer 1,66 is afgeschreven bij het uitchecken.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 26 mar 2019, 22:26
door Suus
Welja joh, dat kon er ook nog wel bij op de stapel ellende :')

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 27 mar 2019, 21:00
door gobhaon
Zijn de Volvo hybrides eigenlijk ook tijdelijk materieel, of gaan deze de volledige concessie mee? (Ik hoop het niet, ik vind het echt verschrikkelijke dingen...)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 27 mar 2019, 21:08
door Daniel
De hybrides zijn tijdelijk, het was al een gelukje dat de verkoop naar Italië na de verplichte overname niet doorgegaan is anders hadden ze niet meer als extra materieel ingezet kunnen worden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 27 mar 2019, 21:14
door ArrivaBas
De hybrides zijn tijdelijk materieel dat als gevolg van het noodpakket hier is gekomen. Hetzelfde geldt voor de gele Citaro's. Als alle Ebusco's dit weekend inzetbaar zijn, zullen de dagen wel geteld zijn voor de Volvo's. Het restant staat te koop en wordt levend gehouden op de stalling van U-OV in Utrecht.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 28 mar 2019, 13:52
door ArnoArriva
Stadsbus maakt noodstop voor overstekend kind in Dordrecht; passagier gewond

lees verder

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 28 mar 2019, 14:06
door Wannes
Het viel me al op dat eigenlijk geen enkele chauffeur de trambel bij kruisingen gebruikt. Dat lijkt mij dan toch wel handig in het oog van de veiligheid.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 28 mar 2019, 15:43
door OVinspecteur
Waar gaat lijn 4 keren op de Baanhoekweg wanneer het terrein bij HVC wordt verlaten?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 28 mar 2019, 18:02
door nvdw
Educated guess: net als nu, op het terrein van HVC. Poort in, draaien, poort uit, terug op route, klaar ;)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 28 mar 2019, 20:08
door gobhaon
@ArrivaBas

Heb je een geüpdated lijstje met de Ebusco’s/MAN’s?

Overigens ben ik benieuwd of de geruchten waar zijn, dat vanaf maandag alle Ebuscos in dienst zijn.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 28 mar 2019, 20:50
door ArrivaBas
Ik zal morgenavond weer het lijstje updaten.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 mar 2019, 08:00
door ArrivaBas
Bus 6137 heeft gisteren een klein brandje gehad aan de Baanhoekweg. De schade lijkt nihil aldus deze beelden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 mar 2019, 13:08
door NajGeetsrev
ArrivaBas schreef:Bus 6137 heeft gisteren een klein brandje gehad aan de Baanhoekweg. De schade lijkt nihil aldus deze beelden.
Volgens mij zitten de battery packs bij Ebusco achterin. Als de packs zelf de band hebben veroorzaakt lijkt mij dit wel zorgwekkend.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 mar 2019, 15:35
door ArrivaBas
Het voordeel van de plaatsing van de batterijen in de achterzijde is dat ze makkelijk uitwisselbaar zijn bij een defect of (brand)schade. Daar er nagenoeg geen brandschade is zal het een kwestie van enkele dagen tot weken zijn voor de bus weer inzetbaar is.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 mar 2019, 16:32
door Daniel
Volgens het AD wordt er trouwens vanaf zondag in Dordrecht én Gorinchem volledig elektrisch gereden. In Gorinchem wordt bij gebrek aan een laadpaal een derde bus ingezet, ben benieuwd waar ze die dan vandaan halen.
(En het AD heeft duidelijk niet door dat er op lijn 1 in Gorinchem op zondag Civitassen rijden die niet elektrisch zijn).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 mar 2019, 16:51
door ArrivaBas
De derde bus is vast en zeker een zeswielig monster uit Utrecht die er nu al rijdt.
Edit: De kleine brand in Ebusco 6137 kwam door een vaste rem aldus Susan Zethof.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 mar 2019, 16:58
door gobhaon
Er stond net ook weer een Ebusco (helaas geen nummertje kunnen zien) bij station Stadspolders met een open achterklep, en een aantal mensen erbij die grondig aan het inspecteren waren, dus vlekkeloos gaat het zeker niet...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 mar 2019, 17:26
door Daniel
ArrivaBas schreef:De derde bus is vast en zeker een zeswielig monster uit Utrecht die er nu al rijdt.
Die rijdt er nu juist niet, in Gorinchem reden Snelle Vliet busjes omdat die Utrechtse wagens op lijn 10 in Dordrecht reden.
Al is daar komende week wat meer flexibiliteit omdat je de nieuwe lijn 9 ook prima met een 12-meterbus kunt rijden natuurlijk.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 mar 2019, 17:37
door The Greyhound
Daniel schreef:
ArrivaBas schreef:De derde bus is vast en zeker een zeswielig monster uit Utrecht die er nu al rijdt.
Die rijdt er nu juist niet, in Gorinchem reden Snelle Vliet busjes omdat die Utrechtse wagens op lijn 10 in Dordrecht reden.
Al is daar komende week wat meer flexibiliteit omdat je de nieuwe lijn 9 ook prima met een 12-meterbus kunt rijden natuurlijk.
Begin deze week reed er nog een Citea in Gorinchem in de oude kleuren op lijn 1.
Vandaag veel uitval op lijn 10 in Dordrecht. Ik heb een Snelle Vliet busje zien rijden en een gele zesasser. Een groene Rosero verliet zonder passagiers de strijd.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 mar 2019, 21:07
door ArrivaBas
Afbeelding
Zoals beloofd is hier een geüpdatet lijstje. Nog steeds moet ik het vooral hebben van eigen waarnemingen en jullie updates. Er missen nu nog slechts 5 Ebusco's. *O* Ik heb bewust de 6137 nog doorgehaald staan. Deze zal voorlopig nog niet op dienst rijden na de vastgelopen rem tijdens zijn afnameproefrit van gisteren. Zodra je de missende nummers op dienst ziet rijden, PB me eventjes. :wink:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 00:57
door maarten83
gobhaon schreef:Er stond net ook weer een Ebusco (helaas geen nummertje kunnen zien) bij station Stadspolders met een open achterklep, en een aantal mensen erbij die grondig aan het inspecteren waren, dus vlekkeloos gaat het zeker niet...
Van de week ook op station dordrecht met het leek een laadstekker die vanuit een servicebus van Ebusco kwam.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 14:09
door Daniel
Het lijkt er verdacht veel op dat in Dordrecht vandaag al volledig elektrisch gereden wordt. Tot nu alleen nog Ebusco's op de stadsdienst gezien, dus ook geen enkele Volvo. De Utrechtse 4066 rijdt volgens OVinfo op lijn 7 in Utrecht, die is dus ook al terug naar huis inmiddels.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 30 mar 2019, 14:11
door Durashift
OVinspecteur schreef:Waar gaat lijn 4 keren op de Baanhoekweg wanneer het terrein bij HVC wordt verlaten?
nvdw schreef:Educated guess: net als nu, op het terrein van HVC. Poort in, draaien, poort uit, terug op route, klaar ;)
Ik lees dit alsof de HVC het desbetreffende terrein gaat verlaten voor een andere locatie.. Dan gaat de poort op slot, denk ik?