Kleinere concessies hebben zijn voor- en nadelen. Als je bijvoorbeeld concessies per stalling doet, is iedere stalling verantwoordelijk voor een aantal lijnen dat op twee handen te tellen is, wat mooi overzichtelijk is, het heeft wel als nadeel dat de kans dan bestaat dat chauffeurs gaan klagen over rondjes om de kerk, dus te weinig variatie.The Greyhound schreef: ↑di 07 jan 2025, 18:06 Het probleem zit hem in de omvang van de concessies in Nederland, die moeten veel kleiner worden. Dat er op Schiphol en in Schoonhoven bussen van dezelfde concessie moeten rijden is echt nergens voor nodig.
Zelf ben ik meer voorstander van het terugdraaien van de privatisering van de ov-sector (al besef ik wel dat dat helaas nooit meer gaat gebeuren

Ik had altijd drie reisopties met een redelijk tot goede overstapmogelijkheid bij alle drie reisopties (maximaal 5 minuten overstaptijd als alles op tijd rijdt). Vorig jaar hadden alle drie reisopties een veel slechtere overstapmogelijkheid. Regelmatig zag ik mijn overstaprit voor mijn neus wegrijden

Maar goed, dit is eigenlijk te ver offtopic. Terug naar Zuid-Holland Noord.