Pagina 89 van 167

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 16:48
door gobhaon
Of Qbuzz heeft flink materieeltekort, of ik leef nog in januari: op de 316 vanmiddag een tijdelijke MAN Lion City?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 16:53
door ArrivaBas
De vier tijdelijke MAN's rijden nog steeds sporadisch op diverse lijnen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 17:38
door Stefan
Er zijn er geen 4, maar 6. ;) 3x StadsBuzz en 3x R-Net.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 09 jun 2019, 10:27
door intercity02
Op OVinfo zie ik dat de dienstregeling van Qbuzz tot en met zaterdag 13 juli loopt. Wil dit zeggen dat er vanaf 14 juli een nieuwe (iets aangepaste) dienstregeling ingaat in deze concessie?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 09 jun 2019, 10:47
door Frank93
Dat is dan de zomerdienstregeling waarschijnlijk.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 09 jun 2019, 11:21
door nvdw
Dat.

In ander nieuws: op station Gorinchem gaan komende week de werkzaamheden voor de laadpaal van start.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 09 jun 2019, 13:52
door StefanRijnhoutjes
Ja ik zag ook dat de haltes wijzigen de halte voor lijn 1 haarwijk met de halte van lijn 47 en 673

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 09 jun 2019, 16:23
door Dafdriver
Komt ook omdat alles op een andere locatie word geplaatst dan wat eerst de bedoeling was, waardoor de halte van een stadslijn dan zo in een hoekje word gestopt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 jun 2019, 16:47
door gobhaon
Is er ondertussen al iets van een update over het ombouwen van de GTW's naar R-Net huisstijl?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 jun 2019, 17:26
door Milco
Ik heb het vermoeden dat de ombouw tijdens de zomervakantie gaat plaatsvinden, wanneer er minder treinstellen ingezet hoeven te worden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 jun 2019, 22:05
door The Greyhound
De 6152 rijdt na een paar wasbuurten weer half in Arriva kleuren rond. _O-

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 jun 2019, 22:17
door Michael
Ik ga ervanuit dat je de 6152 bedoeld?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 jun 2019, 10:48
door Wannes
Vanwege de zomerkermis in Dordrecht is vanaf 18 juni t/m 1 juli de Spuiboulevard afgesloten. Hierdoor zullen er flink wat busomleidingen zijn. Op de Havenstraat komt een tijdelijke halte. De bushalte centrum zal in de richting van het Station niet bedient kunnen worden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 09:35
door Gerben
https://www.hetkontakt.nl/regio/alblass ... p-lekdijk- 'Aanapssingen in dienstregeling Qbuzz op de Lekdijk (Het Kontakt, 19 juni 2019).

Er schijnt gepraat te worden over een aanpassing in de dienstregeling op de Lekdijk (dus met name lijn 90). Mijn idee zou zijn om de huidige lijn 90 zoals die nu is door te trekken van Gelkenes naar Groot-Ammers Fortuijnplein. Je mist dan de halte Industrieterrein Gelkenes maar daar stapt écht niemand op de bus schijnt.... Want t/m Groot-Ammers waren er en zijn er nog steeds best veel reizigers naar Utrecht en weer terug. Vooral in de spits schijnt het regelmatig voor te komen dat heel lijn 74 in Groot-Ammers vol wordt gepropt en dat bij Schoonhovenseveer iedereen overstapt op lijn 90 richting Utrecht... Desnoods kunnen ze dan ook nog doen dat in de spits (als er een halfuursdienst rijdt) doen dat één van de 2 ritten doorrijdt naar Groot-Ammers en de andere maar tot Gelkenes (indien er op het industrieterrein Gelkenes ook écht mensen opstappen).

Toegenomen reistijd vanuit Nieuwpoort richting Utrecht klopt nog steeds niets van (want die bus gaat nog steeds rechtstreeks naar Utrecht), alleen in de avonduren niet maar die is in combinatie met lijn 78 en lijn 388 niet veel langzamer of soms zelfs sneller...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 10:50
door Stefan
Enige nadeel aan keren in Groot-Ammers is, is dat het een bus extra zou kosten. Desondanks zou 't (zeker in de ochtendspits) een goed idee zijn om wat meer ritten te laten beginnen op het Fortuijnplein en dan vanaf het Schoonhovense Veer door te rijden als lijn 90.

Als chauffeur zie ik mensen met enige regelmaat gebruik maken van de overstap van lijn 388 naar 78 (andersom gebeurd eigenlijk zelden heb ik het idee). Echter heb ik niet echt het idee dat het er meer of minder zijn dan in de tijd met Arriva, als er mensen overstappen zijn het er vaak 1 tot maximaal 4-5.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 12:16
door Daniel
Gerben schreef:Toegenomen reistijd vanuit Nieuwpoort richting Utrecht klopt nog steeds niets van (want die bus gaat nog steeds rechtstreeks naar Utrecht),
Je vergeet hier dat lijn 90 via Papendorp is gaan rijden in plaats van over de A2. Vooral door de werkzaamheden op dat traject was dat langzamer natuurlijk.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 17:15
door Gerben
Daniel schreef: Je vergeet hier dat lijn 90 via Papendorp is gaan rijden in plaats van over de A2. Vooral door de werkzaamheden op dat traject was dat langzamer natuurlijk.
Dat klopt zeker dat lijn 90 er (iets) langer over doet maar dat is wel iets waar Qbuzz en provincie Zuid-Holland vrij weinig aan kunnen veranderen. Al biedt Qbuzz wel een keuze: of je bent sneller (met overstap op 387 in Vianen) of rechtstreeks maar wel langzamer. Gelukkig nog maar 2 weekjes wachten en dan over de busbaan daar :). En 's avonds is de combinatie lijn 78 en 388 wel sneller dan lijn 90 over de dijk.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 17:59
door Daniel
Ook fraai: sta ik een keer op lijn 10 te wachten, komt heel de bus niet opdagen. Dan maar een willekeurige bus naar halte Centrum gepakt en binnendoor naar m'n bestemming gelopen, dat was sneller dan wachten op de volgende.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 24 jun 2019, 14:51
door intercity02
Vanmiddag heb ik een kijkje genomen op station Gorinchem. Mooi om te zien dat er al een deel van de laadpaal op perron F staat *bus*

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 25 jun 2019, 10:29
door ArnoArriva
Er rijden aantal U-OV Citaro's rond in Dordrecht, 4002, 4036 en 4053, ik heb vanmorgen de 4002 gezien rijden op lijn 8. De 4036 en 4053 zag ik op ovzoeker. Omdat verschillende stadbussen uitvallen gisteren door hitte. Las ik op twitter gisteren. hier onder een link (ik weet niet of iedereen tweet kan lezen.)
https://twitter.com/QbuzzDav/status/1143223866728296450

Treinen op MerwedeLingelijn worden begin 2020 omgebouwd

Geplaatst: di 25 jun 2019, 13:37
door Wannes
De treinen van de MerwedeLingelijn worden pas in het eerste kwartaal van volgend jaar omgebouwd. Dat laat woordvoerster Sharmila Kishna van vervoersmaatschappij Qbuzz weten.
https://www.ad.nl/dordrecht/treinen-op- ... ~a3a7550f/
Het gaat nog even duren dus -o-

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 27 jun 2019, 05:43
door Daniel
Qbuzz heeft blijkbaar al aanpassingen voor 2020 met gemeenteraden gedeeld. Op deze foto's is bv. te zien dat 74 wordt doorgetrokken naar Nieuw-Lekkerland en de 93 na Nieuw-Lekkerland voortaan doorrijdt richting Kinderdijk.

Er zit ook een plaatje met zo te zien reizigersaantallen bij wat er behoorlijk groen uit ziet, groei dus met het nieuwe netwerk.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 27 jun 2019, 06:10
door PHS
Dat laatste lijkt niet te kloppen, want bij 2016 staat een hoger cijfer dan bij 2019. Met name Arkel is flink omlaag gegaan, hetgeen niet helemaal vreemd is met de nieuwe dienstregeling daar van Qbuzz.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 27 jun 2019, 06:31
door Daniel
Arkel is dan ook niet groen, bij de meerderheid van de plaatsen in Molenlanden die dat wel is staat voor 2019 een hoger getal.
(In Arkel trouwens ook voor de trein)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 27 jun 2019, 08:53
door The Greyhound
Daniel schreef:Qbuzz heeft blijkbaar al aanpassingen voor 2020 met gemeenteraden gedeeld. Op deze foto's is bv. te zien dat 74 wordt doorgetrokken naar Nieuw-Lekkerland en de 93 na Nieuw-Lekkerland voortaan doorrijdt richting Kinderdijk.

Er zit ook een plaatje met zo te zien reizigersaantallen bij wat er behoorlijk groen uit ziet, groei dus met het nieuwe netwerk.
In dit plaatje worden de cijfers van 2016 vergeleken met die van 2019. Dat zegt dus weinig over de gevolgen van het nieuwe netwerk. Daarvoor hadden we de cijfers van 2019 met die van 2018 moeten vergelijken. Wel duidelijk, ook uit deze cijfers zijn de dramatische gevolgen van het Qbuzz netwerk voor Arkel.