Pagina 10 van 12

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 21:13
door Michael
Er is een halte Ericaweg. Maar die ligt een stukje van de Ericaweg af in de Nieuwe Bussummerweg. En daar stopt lijn 107. Ik heb deze info van Google Maps. Dus ik neem aan dat het klopt maar weet het dus niet zeker

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 22:37
door Bluearrow
Nee, de 107 rijdt niet meer via de Nieuwe Bussummerweg naar Bussum, en komt dus niet meer bij de halte Ericaweg. De gegevens op Google Earth, Maps en Streetview kloppen sinds ingang van de nieuwe dienstregeling dus niet meer.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 23:01
door Klaasje
Michael schreef:Er is een halte Ericaweg. Maar die ligt een stukje van de Ericaweg af in de Nieuwe Bussummerweg. En daar stopt lijn 107. Ik heb deze info van Google Maps. Dus ik neem aan dat het klopt maar weet het dus niet zeker
Google loopt altijd een beetje achter :wink:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 14:08
door Zonnig
Het gaat niet goed met de dienstregeling van lijn 320, de vertragingen zijn zo langzamerhand meer regel dan uitzondering. Zie hier een vertraging van slechts 51 min. (rit 1084 van 09-09-2011).

Ik zie dit alleen maar erger worden!

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 15:25
door Thomas
Is inderdaad wel een opvallende vertraging, maar de rest van de ritten rijdt nagenoeg op tijd (geen vertragingen >10 minuten op dit moment). Wellicht gewoon een defecte bus (kan altijd een keer gebeuren, dat ligt niet per se aan die lijn) of een foutje in de communicatie tussen bus en wal.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 16:22
door Zonnig
Nu is het inderdaad even redelijk met de vertragingen maar ik zie toch wel regelmatig veel vertragingen van meer dan 10 min. oftewel soms gaat de volgende bus eerder dan de vertraagde bus?!?!?

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: za 10 sep 2011, 12:22
door willy84
Waar halen jullie die informatie vandaan?? Zitten jullie zelf in die bus of is dat gewoon van internet?

Mijn ervaring is dat er erg veel speling op lijn 320 zit. Sta vaak 7 min stil op het busstation in Huizen. 3 min bij het ziekenhuis en paar minuten op Muiden. Zelfs als we te laat uit Amsterdam vertrekken is er zat tijd over.

51 min vertraging kan niet. Dan is er iets anders aan de hand zoals een defecte bus ofzo.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: za 10 sep 2011, 13:18
door Zonnig
Deze informatie kan je zo op internet vinden.

Hieronder een voorbeeld:
http://www.connexxion.nl/reisplanner/di ... &Tijd=1315
of
http://www.connexxion.nl/#zoekdienstregeling

Je ziet dan de vertragingen in een ballonnetje.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: za 10 sep 2011, 13:50
door Chauf21
Als er sprake is van (erg) ruime rijtijden, kan je als chauffeur ook beslissen om wat later te vertrekken (mits toegestaan). Als je als buitenstaander dan de actuele vertrektijden bij een halte (veel) verder op de route bekijkt, kan het zijn dat de bus met vertraging wordt aangegeven terwijl de bus eenmaal bij de halte wel op tijd is. Op papier of digitaal lijkt het dan allemaal wat problematischer en hectischer dan het in werkelijkheid is.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: wo 14 sep 2011, 15:02
door Zonnig
Lijn 320
Rit 1106 Hilversum - Huizen
Datum 14-09-2011

Type bus MAN-Regioliner ipv een Citea en dat is niet de 1e keer!

Mag dit zo maar?

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: wo 14 sep 2011, 16:55
door robinzes
Had je liever een uitgevallen rit gehad dan? Soms kan het gewoon niet anders, het blijft mensen werk.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: wo 14 sep 2011, 19:34
door JeePee
Ik zou hart van Nederland bellen... :roll:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: wo 14 sep 2011, 20:20
door willy84
ri Amsterdam ook al 2 keer een oldskool MAN gezien. Blijkbaar zit XX net te krap in die wagentjes. En nee volgens mij mag dat niet. Er is dat nieuwe materieel geeist.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: wo 14 sep 2011, 20:54
door Chauf21
Als er al sancties op zitten, mag ik hopen dat het laten vervallen van een rit meer kost dan het inzetten van een vervangende bus ;)

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: wo 14 sep 2011, 20:59
door Klaasje
Als het bedrijf dat de provincie NH in het proces van de aanbesteding heeft ondersteund, zich ook bezig houdt met het concessiebeheer heb ik daar wel vertrouwen in. :wink:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: do 15 sep 2011, 09:46
door Zonnig
Het is sowieso apart dat XX een deel van de 320-ritten uitbesteed aan Pouw omdat de bussen zo duur zijn!
Blijkbaar heeft men dan nog te krap ingekocht of kan men misschien niet de MAN-Regio ex 315 inzetten als reserve.
De kleur klopt misschien niet en ze zijn niet nieuw maar ze kunnen wel 100 rijden!

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: do 15 sep 2011, 10:11
door find_your_spot
Zonnig schreef: De kleur klopt misschien niet en ze zijn niet nieuw maar ze kunnen wel 100 rijden!
Nou poe poe 100 km/u. Dat kunnen zo'n beetje alle openbaar vervoer bussen. Slecht argument.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: do 15 sep 2011, 10:17
door Zonnig
Mogen 100 en zijn daar voor ingericht!

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: do 15 sep 2011, 15:55
door Klaasje
Ze voldoen alleen niet aan meerdere concessie-eisen. Conclusie: gaat niet door.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: do 15 sep 2011, 20:34
door willy84
Conclusie: xx heeft nét te weinig bussen aangeschaft en faalt dus weer. Hulde! -o-

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: do 15 sep 2011, 20:36
door Klaasje
Naja, als een andere bus inzetten bij een gat door bijvoorbeeld een defect falen is.. Dan wil ik geen ov-bedrijf hebben. :X

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: do 15 sep 2011, 20:49
door willy84
Die bussen zijn gloednieuw dus veel mag er niet defect zijn. Daarnaast moet er rekening worden gehouden met extra wagens vanwege onderhoud. :wink: Als er nou achter elkaar 3 bussen craschen dan heb je een ander verhaal maar je kunt niet structureel niet aan de concessie eisen voldoen vanwege gepland onderhoud oid. Je moet een explotatieve reserve hebben.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: do 15 sep 2011, 21:45
door Suus
Nieuwe bussen hebben blijkbaar even tijd nodig om erin te komen. Dat was al zo met de Citea's in Zaandam en ook in het Gooi heb ik al twee kapotte Citea's aangetroffen...

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: do 15 sep 2011, 23:51
door MdJ
Zonnig schreef:Blijkbaar heeft men dan nog te krap ingekocht of kan men misschien niet de MAN-Regio ex 315 inzetten als reserve.De kleur klopt misschien niet en ze zijn niet nieuw maar ze kunnen wel 100 rijden!
Nou, het schijnt dat die bussen ontzettend zuipen... Vandaar dat er nog steeds mercedessen op lijn 350 rijden en niet zijn vervangen door deze MAN's.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: vr 16 sep 2011, 16:41
door Zonnig
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat de Lions-Regio behoorlijk zuipt maar als reserve voor de 320 lijkt het mij beter dan de Lions-City. De regio is ingericht om 100 te mogen rijden en de City niet! Je hoeft dan in elk geval (nog) geen nieuwe bussen aan te schaffen, zeker omdat XX zelfs niet het geld had om zelf voldoende Citea's te kopen (Pouw moest de rest kopen en rijden).