Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Zolang de bussen rolstoeltoegankelijk zijn mogen ze nog wel Amsterdam in vziw.
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik weet niet sinds wanneer die eisen er zijn, maar vorig jaar reden er nog Euro 3-bussen mee op de 852.ThatPCDude schreef: ↑ma 10 mar 2025, 10:23 Het lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk dat dit gaat gebeuren, gezien er een emissie-eis van euro 6 geldt voor bussen voor de Keukenhof. Ook mogen deze bussen Amsterdam niet in vanwege de milieuzone.

-
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Dat is een concessie-eis in deze concessie, dus die eis bestaat sinds december 2024 

- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Er is mij verteld dat de citea's vorig jaar niet naar A'dam mochten omdat ze geen ontheffing hadden voor €5. De volvo's en Breda'se citaro's mochten wel, want die waren €6.Lijn 45 schreef: ↑ma 10 mar 2025, 12:36 Ik weet niet sinds wanneer die eisen er zijn, maar vorig jaar reden er nog Euro 3-bussen mee op de 852.![]()
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
- Locatie: Krimpenerwaard
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik heb nu alleen de laatste dag bekeken wat er op de 852 heeft gereden. En hier zie ik staan:
Volvo 77xx. is geen €6 (behalve 776x en 778x)
Citea 9xx. is geen €6
TCR Citaro 719-068 is geen €6.
Dus naar aanleiding van alleen deze dag zullen er al een hoop boetes zijn gekomen. Of ik moet ThatPCDude verkeerd begrijpen dat er voor de volvo's wel een ontheffing was.
Volvo 77xx. is geen €6 (behalve 776x en 778x)
Citea 9xx. is geen €6
TCR Citaro 719-068 is geen €6.
Dus naar aanleiding van alleen deze dag zullen er al een hoop boetes zijn gekomen. Of ik moet ThatPCDude verkeerd begrijpen dat er voor de volvo's wel een ontheffing was.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
En dat zijn niet eens alle bussen die die dag op de 852 reden, maar alleen de wagens die aangesloten zijn op het Arrivasysteem. 

-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Gelukkig wordt er als het gaat om de concessie eis nogal afgeweken. Ik denk dat we rekening mogen houden met de Arriva Citeas voor keukenhofiamthedutchdude schreef: ↑ma 10 mar 2025, 14:39 Dat is een concessie-eis in deze concessie, dus die eis bestaat sinds december 2024![]()
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Wat is de status van de buzzen?
Hoeveel buzzen zijn er nu wel geleverd? En op hoeveel buzzen wachten we nog?
Hoeveel buzzen zijn er nu wel geleverd? En op hoeveel buzzen wachten we nog?
-
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De enige lijn waar een harde beperking voor Euro6 is, betreft de lijn 852 naar RAI/Europaplein. Immers wordt daar (enkele tientallen meters
) de milieuzone Amsterdam ingereden. Als je op die lijn de Euro6-bussen die beschikbaar zijn inzet (en op de overige lijnen de rest), dan kan je dus precies uitkomen (de concessie-eis buiten beschouwing gelaten).
Al zie ik Qbuzz dat probleem op die lijn ook nog wel oplossen door een tijdelijke halte RAI/Europaplein tussen de RAI en Hotel NHow neer te leggen (bij de inritten van P1 t/m P6 van RAI), dan hoeven ze net niet de milieuzone in en kunnen ze dus vrij kiezen welke bussen ze waar inzetten

Al zie ik Qbuzz dat probleem op die lijn ook nog wel oplossen door een tijdelijke halte RAI/Europaplein tussen de RAI en Hotel NHow neer te leggen (bij de inritten van P1 t/m P6 van RAI), dan hoeven ze net niet de milieuzone in en kunnen ze dus vrij kiezen welke bussen ze waar inzetten

- ODRAIL
- Berichten: 16022
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Inmiddels zijn de dienstregelingen van de KeukenhofBuzz-lijnen op te vragen via de website van Qbuzz ZHN. Ik zal een dezer dagen de wikipagina's bijwerken met de correcte/actuele frequenties.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
- Locatie: Krimpenerwaard
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Deze rijden zeker nog rond. Vanochtend nog 1 gezien op de 497. En gisteravond diverse op het station van Gouda
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 29 dec 2024, 18:20
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Nee, de Keukenhoflijn naar RAI komt niet in de milieuzone. En vorig jaar ook niet. Op de kruising voor de Milieuzone slaan ze af naar het parkeerterrein.iamthedutchdude schreef: ↑di 11 mar 2025, 11:08 De enige lijn waar een harde beperking voor Euro6 is, betreft de lijn 852 naar RAI/Europaplein. Immers wordt daar (enkele tientallen meters) de milieuzone Amsterdam ingereden. Als je op die lijn de Euro6-bussen die beschikbaar zijn inzet (en op de overige lijnen de rest), dan kan je dus precies uitkomen (de concessie-eis buiten beschouwing gelaten).
Al zie ik Qbuzz dat probleem op die lijn ook nog wel oplossen door een tijdelijke halte RAI/Europaplein tussen de RAI en Hotel NHow neer te leggen (bij de inritten van P1 t/m P6 van RAI), dan hoeven ze net niet de milieuzone in en kunnen ze dus vrij kiezen welke bussen ze waar inzetten![]()
In de (naweeën van) coronaperiode reden ze naar het Europaplein omdat de huidige locatie bezet was met een GGD-tent. Het Europaplein lag wel in de milieuzone. En in de weekenden dat Kingsland gehouden werd moest er omgereden worden en kwamen ze ook in de milieuzone (ook vorig jaar dus).
Maar dit jaar in Kings Land verplaatst naar het Olympisch Stadion en is er wat milieuzone geen belemmering (vermits de chauffeurs niet vergeten linksaf te slaan).
De enige belemmering is de concessie-eis. Maar je weet hoe daar inmiddels mee om wordt gegaan.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik las dat Qbuzz meer Yutong mag bestellen van de provincie in the aantallen 6x R-net en 56x Streekbuzz: https://gouweijsselnieuws.nl/2025/03/11 ... eenbussen/
Daarnaast mag Qbuzz rond Gouda met diesel rijden tot de Goudase stalling is aangelegd voor elektrisch laden.
Daarnaast mag Qbuzz rond Gouda met diesel rijden tot de Goudase stalling is aangelegd voor elektrisch laden.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di 19 jan 2016, 03:26
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Het wordt SnelBuzz.CamilleKreemers schreef: ↑wo 12 mar 2025, 03:27 Ik las dat Qbuzz meer Yutong mag bestellen van de provincie in the aantallen 6x R-net en 56x Streekbuzz: https://gouweijsselnieuws.nl/2025/03/11 ... eenbussen/
Daarnaast mag Qbuzz rond Gouda met diesel rijden tot de Goudase stalling is aangelegd voor elektrisch laden.
Hier staar dat wel goed.MartijnFloris schreef: ↑wo 12 mar 2025, 06:00 https://pzh.notubiz.nl/document/1521932 ... 22Qbuzz%22
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- ODRAIL
- Berichten: 16022
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
-
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Moet je eens raden wat hierboven staat 

- ODRAIL
- Berichten: 16022
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)


- nvdw
- Donateur
- Berichten: 3208
- Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Pics or it didn't happen!Gouwe IJssel Nieuws schreef:Wat nog ontbreekt vanuit de gedeputeerde is de beantwoording van vragen van de SP in Zuid-Holland over de inzet van buitelandse chauffeurs op de streekbussen. Door taalbarrieres en onbekendheid werd er bijvoorbeeld in Moordrecht en Nieuwerkerk aan den IJssel al meerdere keren van de route afgeweken wat bijvoorbeeld in Moordrecht tot hachelijke momenten heeft geleid in de oude dorpskern.

Feed the childrens
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 21 dec 2024, 18:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Vanmorgen zag ik dat voor de derde keer sinds Qbuzz de concessie overnam dezelfde lichtmast bij de ingang van de opstel-/oplaadplaats aan De Scheysloot in Noordwijk uit de grond gereden is. In alle gevallen lijkt het er sterk op dat de uitzwaaiende achterkant van de lange streekbussen de lichtmast geraakt heeft. De mast staat geheel tussen lage struiken op zeker 75 cm. van de stoeprand. Er zat opvallend veel rode verf op de onderkant van de gesneuvelde mast.
Ik vraag me af hoe lang het nog zal duren voordat een voetganger, als zo'n bus een draai maakt in een woongebied, van het trottoir geveegd wordt.
Ik vraag me af hoe lang het nog zal duren voordat een voetganger, als zo'n bus een draai maakt in een woongebied, van het trottoir geveegd wordt.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Dit is een bekend euvel. Daarom zijn er ook al instructies dat chauffeurs van die kant de stalling niet mogen benaderen, maar zo goed wordt dat dus gehonoreerd.
Over mensen mee/omvegen gesproken, laat ik het erop houden dat er niet voor niets A4'tjes hangen bij de halte ESA/ESTEC waarop in drie talen staat dat je als reiziger ruim voldoende afstand van de trottoirrand moet houden
Over mensen mee/omvegen gesproken, laat ik het erop houden dat er niet voor niets A4'tjes hangen bij de halte ESA/ESTEC waarop in drie talen staat dat je als reiziger ruim voldoende afstand van de trottoirrand moet houden

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten