Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Op de open dag van Hermes stond er ook zo'n buurtbusje in de garage tentoongesteld, ik dacht even dat het zo'n busje voor lijn 10 naar het vliegveld was. Buurtbusjes zijn qua formaat ook niet meer wat het geweest is.
Op de open dag van Hermes stond er ook zo'n buurtbusje in de garage tentoongesteld, ik dacht even dat het zo'n busje voor lijn 10 naar het vliegveld was. Buurtbusjes zijn qua formaat ook niet meer wat het geweest is.
Nee gelukkig staan de ontwikkelingen niet stil en worden ze steeds moderner en beter. @dylanwild94 Dit is een tribus busje he en geen midcity
Etienne schreef:OpOpenbaar in Boskoop staat een foto van de 7776 (Volvo 8900L) die in RNet-kleuren gespoten is en in die hoedanigheid op lijn 470 zal gaan rijden.
7771 een 7751 zijn inmiddels ook rnet geworden, kwam ze in alphen tegen vandaag
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Weet niet of het hier al gemeld was, maar vanuit Gouda rijden 2 12m Amba’s. Vanmiddag zag ik de 0086 en 87 op lijn 175 rijden in Waddinxveen. Een van de twee zag ik zaterdagavond (was te donker om het nummertje te zien) als lijn 197 van Gouda naar Schoonhoven.
Etienne schreef:OpOpenbaar in Boskoop staat een foto van de 7776 (Volvo 8900L) die in RNet-kleuren gespoten is en in die hoedanigheid op lijn 470 zal gaan rijden.
7771 een 7751 zijn inmiddels ook rnet geworden, kwam ze in alphen tegen vandaag
Nog niet precies zo gemelde punten rond Leiden die ik zo snel zie:
- Lijn 30 (Leiden - Katwijk) krijgt drie extra ritten in de ochtend die vanaf Centraal naar de halte Bio Science Park rijden en dan afbuigen naar de halte Universiteitsterrein (v. 8:26 / 8:39 / 9:06). Deze ritten rijden een of twee minuten voor een rit naar Katwijk uit.
- Lijn 800 (nachtbus Leiden - Zoetermeer) rijdt als reguliere streekbus en stopt in Leiden dus ook bij de haltes Steenstraat, Leliestraat en Cronesteinflat. Vertrek vier maal per nacht op vrijdag/zaterdag en zaterdag/zondag. Vanuit Leiden om 01:49/02:47/03:47/04:47, kering van twee minuten, vertrek uit Zoetermeer om 02:17/03:15/04:15/05:15.
- Lijn 723 (buurtbus Roelofarendsveen - Lisse) krijgt ingrijpende wijzigingen, de frequentie gaat terug naar eenmaal per anderhalf uur. De route in Roelofarendsveen wordt verlegd en wordt voortaan in beide richtingen hetzelfde gereden.
- Lijn 169 (Leiden - Alphen a/d Rijn) gaat doordeweeks tussen 10:00 en 13:00 voortaan elk half uur rijden in plaats van elk uur.
- Lijn 187 (Oegstgeest - Boskoop) krijgt doordeweeks een extra rit in beide richtingen aan het einde van de dag (van/tot Roomburg), de rit van tien uur 's avonds rijdt niet meer verder dan Roomburg (nu nog door naar Gouda). Op zondag worden de korte ritten tot Roomburg geknipt op Leiden Centraal (Oegstgeest - Centraal // Centraal - Roomburg).
- Lijn 147 (Uithoorn - Alphen a/d Rijn) krijgt in de ochtend drie ritten extra die gereden worden vanuit Nieuwveen - Langeraar naar Nieuwkoop, en vanuit daar de reguliere route van lijn 147 naar Alphen. Deze ritten lijken de vanaf december vervallen lijn 184 over te nemen.
Etienne schreef:OpOpenbaar in Boskoop staat een foto van de 7776 (Volvo 8900L) die in RNet-kleuren gespoten is en in die hoedanigheid op lijn 470 zal gaan rijden.
7771 een 7751 zijn inmiddels ook rnet geworden, kwam ze in alphen tegen vandaag
De 7772 en de 7755 ook rood.
7721 en 7722 ook inmiddels, zag ze op lijn 400
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Ook Amba 0085 rijdt nu vanuit deze concessie. Vertrok zojuist als lijn 190 vanaf Rotterdam Alexander. De 0087 stond daar overigens ook, maar dan als lijn 175.
In de nu ingeladen dienstregeling is ook terug te zien dat Rnet 470 (was Qliner) definitief niet meer stopt op Alphen Zoutmanstraat en bij Brugrestaurant A4. Ook de routewijziging van lijn 169 in Alphen (niet meer via de Aarhof, maar volgens de route van lijn 183) staat er in.
Het kilometertarief van de concessies ZHN, HGWO en DAV-gebied wordt per 1 januari 13,4 cent, het tarief dat in 2015 van toepassing was in de concessie HWGO. Het HOV-tarief wordt tegelijkertijd afgeschaft. HWGO was tot nu toe de goedkoopste concessie in Zuid-Holland maar op verzoek van alle politieke partijen worden de andere provinciale concessies daarmee gelijkgetrokken. De provincie heeft bovendien besloten dat de kilometerprijs tot 2021 niet meer verhoogd zal worden.
Het instaptarief gaat naar 90 cent, daarop heeft de provincie geen invloed.
Laatst gewijzigd door Suus op vr 03 nov 2017, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dat het HOV-tarief verdwijnt vind ik wel opvallend: dat is toch wel een kers op de taart voor de vervoerder. Voor de reiziger niet meer dan fair nu streeklijnen of zelfs stadsdiensten steeds vaker door HOV-constructies vervangen worden...
De politiek vond het niet eerlijk dat alle tarieven voor de burgers sinds 2015 bevroren waren op het OV-tarief na, vandaar deze actie. Al zijn bronnen tegenstrijdig of dit nu wel of niet voor DAV geldt.
De compensatie aan de vervoerders voor het afschaffen van het HOV-tarief is gevonden in de goedkoper uitgevallen aanbesteding van het veer Maassluis-Rozenburg, dat is een jaarlijkse meevaller van 8 ton.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aan de ene kant: vreemd dat die 3 concessies hetzelfde tarief krijgen als elkaar, maar niet hetzelfde als de MRDH-concessies. Bijna niemand reist veel in HWGO en in ZHN, lijkt mij.
En HWGO heeft nou eenmaal andere km/dru-kenmerken, vooral omdat de reizigers uit Goeree een lang recht stuk op de A29 reizen, om in Rotterdam te komen. Kassa voor de vervoerder, zou ik zeggen.
Anderzijds: mooi dat het HOV-tarief vervalt, want er werd gewoon onbedoeld gebruik van gemaakt door Arriva. Het is toch eigenlijk belachelijk dat Arriva de stadslijn Leiden - Leiderdorp als Halte-Overslaand-Vervoer laat rijden, om reizigers er extra voor te laten betalen. En ook de 385 tussen Sassenheim en Noordwijk heeft nou niet echt een HOV-snelheid... Volgens mij kun je die bijna fietsend bijhouden!
regenmaker schreef:Ik zag ook dat Arriva op de halteborden al stikkers had opgeplakt met daarop vervalt per 9 december 2017.
Bij sommige haltes is dit netjes gedaan, bijvoorbeeld bij de Zaalbergweg hieronder, waar lijn 186 vervalt:
Er zijn echter ook haltebordjes waar de sticker vol over de info geplakt is - niet zo handig als lijn 186 en 187 dezelfde route rijden en alleen 186 vervalt, waardoor je niet meer kan lezen waar de 187 heengaat :X
Overigens, op verschillende plekken in Leiden (rond de Hoge Rijndijk) en in Roelofarendsveen (buurtbus) kom ik halteborden tegen met nieuwe stickers:
Het lijnnummer is groter, het lettertype is anders en de routeinfo is ingekort - alleen de plaatsnamen worden getoond. Bij stadslijnen wel de route binnen de stad, natuurlijk. Oh, en even goed kijken aan de onderkant van de stickers - het nieuwe logo!
Durashift schreef:Valt lekker op, zo'n rode waarschuwing (vervalt per..) sticker op een rode achtergrond.. :N
Neem dan iets van (fluoricerend) geel ofzo. :?
Huh? Het is een rode sticker op een groene achtergrond. :?
Een perfect contrast, lijkt me.
(Alleen de tekst op de sticker had wellicht wat groter gekund.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.