Dit:
of dit:
Dan zien die Amsterdamse trams er aan de zijkant toch een stuk strakker uit hoor.
Ze ogen inderdaad (naar mijn mening) erg zwaar en lomp, de binnenkant vind ik erg kaal, saai. Wel (eindelijk) een gesloten cabine voor de trambestuurder. De deuren lijken me ook zo laag, of licht dat aan mij?Ardan schreef:Ik vind het ook wel wat hebben maar ze ogen wel een beetje lomp en zwaar.
Ik denk dat uiteindelijk de rij-eigenschappen/rij-comfort het belangrijkste zijn. Ik ken die eigenschappen van de Avenio niet, maar kan je vertellen, dat de Combino alles behalve comfortabel rijdt. :( Het ergste van alles is, dat we hier in Amsterdam nog vele jaren aan deze voertuigen vastzitten. M.i. een slechte koop geweest.Ardan schreef:Ik vind het ook wel wat hebben maar ze ogen wel een beetje lomp en zwaar.
Uiteraard, uiteraard. En veiligheidsdingen. Hoe het eruit ziet zien we dan wel weerfred1954 schreef:Ik denk dat uiteindelijk de rij-eigenschappen/rij-comfort het belangrijkste zijn.
wilburg22 schreef:Wel (eindelijk) een gesloten cabine voor de trambestuurder.
Die gesloten cabine was er ook al in de GTL8. Bestuurders hadden echter liever een open cabine.dylanwild94 schreef:De regiocitadissen hebben ook een gesloten bestuurderscabine.
* De schuifruit waarmee de bestuurder zijn cabine kan afsluiten stuit op problemen. De Hagenaar is niet gewend aan een trambestuurder in een hokje. Verder zijn er problemen met een hinderlijke reflectie in de voorruit. De meeste bestuurders houden hun cabine dan ook gewoon open. In geopende toestand stoten echter velen hun hoofd aan de circa 30 cm brede strook glas die aan de bovenkant van de deur zat. Om ongelukken te voorkomen wordt hier later een gele strook op geplakt. Rond 1985 wordt de schuifruit en bijbehorende constructie verwijderd.
Helemaal mee eens, maar helaas, dat is de kleurstelling van de R-net formule in de Randstad. Ik vind het er ook niet uitzien, die bussen hier met die donkergrijze zijkanten, maar blijkbaar vonden de mensen die het product R-net aan het ontwikkelen waren, dat die kleur wel bij die formule pastte. Nou, niet dus. :( Bij een snelnet denk je eerder aan een flitsende/opvallende kleur, geel met strepen o.i.d., maar geen grijze muizen kleur.FLJ schreef:Ik vind het ook wel wat hebben ja, vind het een geslaagd ontwerp wat betreft het uiterlijk, alleen de kleurstelling is niet mijn smaak.
Voordeel van deze kleurstelling is dat het wat minder besmettelijk is dan hip geel of oranje.fred1954 schreef:Bij een snelnet denk je eerder aan een flitsende/opvallende kleur, geel met strepen o.i.d., maar geen grijze muizen kleur.
De kleur van de trein op je profielfoto past beter bij R-net denk ik :Yfred1954 schreef:Helemaal mee eens, maar helaas, dat is de kleurstelling van de R-net formule in de Randstad. Ik vind het er ook niet uitzien, die bussen hier met die donkergrijze zijkanten, maar blijkbaar vonden de mensen die het product R-net aan het ontwikkelen waren, dat die kleur wel bij die formule pastte. Nou, niet dus. :( Bij een snelnet denk je eerder aan een flitsende/opvallende kleur, geel met strepen o.i.d., maar geen grijze muizen kleur.FLJ schreef:Ik vind het ook wel wat hebben ja, vind het een geslaagd ontwerp wat betreft het uiterlijk, alleen de kleurstelling is niet mijn smaak.
Off-topic: Ik kan me nog herinneren, dat de lichtgrijze gelede trams ( "bolkoppen") in Amsterdam (type 1G - 7G) een kleur moesten krijgen. De Amsterdammers mochten van het GVB kiezen (!) welke kleur ze mooier vonden: een signaal-oranje kleur of een signaal-gele kleur. Uiteindelijk hebben we in Amsterdam voor de gele kleur gekozen en in die kleur zijn de bolkoppen toen ook allemaal geschilderd. Maar ja, dat was nog in de tijd dat de burger nog iets te vertellen had. :?
Inderdaad, dit is de nieuwe Flexity Swift, een 2-systemen (kan rijden op 750 V gelijkstroom of op 15 kV wisselstroom) Stadtbahn van Bombardier, waarvan er 30 gaan rijden in Karlsruhe en omgeving, via het stadstramnet en via het buiten-net (deels DB-net) Zien er mooi uit. Ik heb op Youtube wat filmpjes gevonden, maar ga ze hier niet posten, want dan gaan we wel erg off-topic.wilburg22 schreef: De kleur van de trein op je profielfoto past beter bij R-net denk ik :Y
Wat heet origineel? De tram in Casablanca rijdt ook in vrijwel dezelfde kleuren als R-net.robert55 schreef:Overigens is het idee nog niet eens origineel. Het busbedrijf bij Bolzano (SAD) rijdt al jaren in zo'n lay-out, alleen gebruiken ze daar oranje. waarschijnlijk te gewaagd voor NL.
Denk het niet want er is geen route tussen Scheveningen en Centrum die geschikt is voor die trams.iljitsch schreef:5 juli misschien?
Het is dan ook niet de bedoeling dat de eerste lijn waar ze op ingezet gaan worden lijn 19 is. De huidige plannen hebben het namelijk over lijn 11 en de nieuwe combinatielijn 15/17.avl schreef:Denk het niet want er is geen route tussen Scheveningen en Centrum die geschikt is voor die trams.
Eerst moet lijn 9 op de Nieuwe Parklaan nog omgebouwd worden (en ook nog een deel op de Koninginnegracht).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten