The Greyhound schreef:Volgens mij is er in dit geval niks fout, hooguit een bus op een plek waar je hem niet direct verwacht. Busje is soms ook ter vinden op 73,74 of 75.
Dat is dus wel degelijk fout aangezien er destijds twee afzonderlijke deelseries ingestroomd zijn met afzonderlijk doel: een serie met streekinterieur (meer zitplaatsen) voor de omgeving van Gorinchem en een serie met stadsinterieur voor Dordrecht.
Nou is dat al direct vanaf de dag dat die wagens instroomden door elkaar gaan lopen, want voor Dordrecht waren er oorspronkelijk 6 in stadsuitvoering besteld. Het dienstrooster waarin lijn 1 losliggend van de rest met een Irisbus gereden werd is echter nooit goedgekeurd, waardoor slechts de 6041-6045 naar Dordrecht gingen en de 6040 (in stadsuitvoering) als extra bus in Gorinchem belandde.
De 6041-6045 zijn op een zeker moment zelfs nog voorzien van een sticker "Stadsdienst" voorop om ze weer in Dordt terug te krijgen na onderhoud bij Iveco in Alblasserdam, mede omdat de Dordtse exemplaren een ontheffing op kenteken hebben om de binnenstad in te mogen. Met de rest van de serie kan je dus niet zomaar lijn 10 in Dordrecht gaan rijden, wat gezien de geweldige *kuch* betrouwbaarheid van de elektrische Rosero's nog hard nodig is.