Pagina 2 van 48

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 25 apr 2016, 18:59
door CamilleKreemers
Ik kan het me alleen voor de verbinding Alkmaar - Purmerend via de Beemster's nog wel indenken om doorgaand in te voeren. Die lijn heeft de hoogste bezetting daar.

Exploitatief delen van 306 en 129 is zeker niet mogelijk?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 26 apr 2016, 08:34
door renevisscher
Dat de 123 nu niet heel druk bevolkt is maakt niet heel veel uit voor een eventuele doorkoppeling in mijn ogen, niet alle bussen hoeven door te rijden natuurlijk. Je kan er ook voor kiezen 1x/uur (spits 1 rit extra eventueel), conform de huidige lijn 123 door te rijden naar Alkmaar. Een bus rijden moet er toch, volgens de eisen tenminste, een doorgaande lijn lijkt me daarmee voor reizigers over het geheel aantrekkelijker. Een openstaande brug of file is voor elke dienstuitvoering lastig, maar valt in goed overleg soms nog om heen te plannen ook (de brug althans). Daarnaast heb je op zowel de 301 als de 306 in de brede spits kort traject ritten, zodat je vanaf Purmerend, M.L. Kingweg eventueel flexibel hierop in kan springen.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 26 apr 2016, 08:39
door CSA2
CamilleKreemers schreef:Ik kan het me alleen voor de verbinding Alkmaar - Purmerend via de Beemster's nog wel indenken om doorgaand in te voeren. Die lijn heeft de hoogste bezetting daar.

Exploitatief delen van 306 en 129 is zeker niet mogelijk?
Opzich zou het wel mogelijk zijn en wie weet als EBS zich inschrijft stellen ze dat wel voor.....Maar er staat me iets bij over R-NET en frequenties wat het weer minder kansrijk naakt, nl. dat de lijnen minimaal iedere 30 minuten moeten rijden en dat zou 's avonds/zondag wel wat te veel van het goede zijn. Lijn 129 doet het overdag wel goed maar daarbuiten is het redelijk rustig.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 26 apr 2016, 12:21
door CSA2
renevisscher schreef:Dat de 123 nu niet heel druk bevolkt is maakt niet heel veel uit voor een eventuele doorkoppeling in mijn ogen, niet alle bussen hoeven door te rijden natuurlijk. Je kan er ook voor kiezen 1x/uur (spits 1 rit extra eventueel), conform de huidige lijn 123 door te rijden naar Alkmaar. Een bus rijden moet er toch, volgens de eisen tenminste, een doorgaande lijn lijkt me daarmee voor reizigers over het geheel aantrekkelijker. Een openstaande brug of file is voor elke dienstuitvoering lastig, maar valt in goed overleg soms nog om heen te plannen ook (de brug althans). Daarnaast heb je op zowel de 301 als de 306 in de brede spits kort traject ritten, zodat je vanaf Purmerend, M.L. Kingweg eventueel flexibel hierop in kan springen.
Men wil/wenst een doorkoppeling aan een stadslijn in Alkmaar ivm. bereikbaarheid van het MCA. Natuurlijk is het doorkoppelen mogelijk maar de hoeveelheid reizigers van lijn 123 is buiten de spits om niet echt 301 waardig aangezien die veelal met geleed gereden wordt en dat is zeker in de spits ook wel nodig voor het Purmerendse gedeelte maar zou verder meer kosten dan dat het iets oplevert.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 27 apr 2016, 14:21
door Durashift
CamilleKreemers schreef:Ik zou dan eerder kijken of lijn 34 van Den Helder standaard naar Anna Palowna kan rijden. Ik zou de lijn 158 en 658 in een lijn combineren, omdat beide lijnen dan in Den Oever en Schagen precies op de trein kan aansluiten. Lijn 135 kan nu in ongeveer 27 minuten van Den Helder naar Den Oever rijden, waardoor hij net mooi aansluit op de trein.

Over hoeveel reizigers hebben we het dan in potentie?
De 34 is nu (in de (zomer) vakantieperioden gekoppeld aan de 33.. Laat je de koppeling los.. dan staat de verlengde Citaro weer een klein uur te 'niksen'..

Heb de route van de 135 niet helemaal in het hoofd.. maar weet van vroeger wel dat die over Breezand / Anna Paulowna reed..

Misschien beter om de 151, die nu in Julianadorp stopt.. door te laten rijden naar Anna Paulowna.. Vanuit het zuiden is dat, gevoelsmatig, niet een grote omweg.. vanuit Den Helder is het niet een heel logische route..

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 27 apr 2016, 15:24
door Jef400
Daarnaast zie ik de meerwaarde van verlening naar Alkmaar helemaal niet in. Lost geen problemen op, veroorzaakt alleen maar.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 28 apr 2016, 12:27
door CSA2
JeffreyMeijer schreef:Daarnaast zie ik de meerwaarde van verlening naar Alkmaar helemaal niet in. Lost geen problemen op, veroorzaakt alleen maar.
Dat is iets wat mogelijk van de afdeling "wensgedachte" komt. Maar je lost er inderdaad niets mee op.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 28 apr 2016, 13:11
door Roeland
Lijn 30-32 rijden in Den Helder en op Den Helder - Julianadorp samen een kwartiersdienst. Is de vervoersvraag zo groot, dat een kwartiersdienst hier logisch is, of rijden deze lijnen vaak met bijna bussen?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 29 apr 2016, 09:41
door renevisscher
CSA2 schreef:Dat is iets wat mogelijk van de afdeling "wensgedachte" komt. Maar je lost er inderdaad niets mee op.
Er zit inderdaad wel een stukje wens in, dat is in mijn geval vooral de wens om de concessiegrenzen wat minder in het lijnen net terug te zien, door verbindende lijnen te laten eindigen op een wat groter knooppunt. Net zoals lijn 314, welke wel netjes tot het station van Hoorn rijdt, en niet dat vanaf beide kanten tot Oosthuizen of Edam wordt gereden.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 29 apr 2016, 10:43
door CSA2
renevisscher schreef:
CSA2 schreef:Dat is iets wat mogelijk van de afdeling "wensgedachte" komt. Maar je lost er inderdaad niets mee op.
Er zit inderdaad wel een stukje wens in, dat is in mijn geval vooral de wens om de concessiegrenzen wat minder in het lijnen net terug te zien, door verbindende lijnen te laten eindigen op een wat groter knooppunt. Net zoals lijn 314, welke wel netjes tot het station van Hoorn rijdt, en niet dat vanaf beide kanten tot Oosthuizen of Edam wordt gereden.
Dat laatste is ook een goede rede voor want er is vraag/aanbod voor. Heel vroegáh was het lijn 114 en die reed zelfs naar Risdam in Zwaag maar nu is het ontkoppelt en het functioneert prima zo.Je kan het wel willen oprekken maar dan is vraag/aanbod toch wel een essentiële kwestie.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 29 apr 2016, 11:29
door Jef400
Mag ik iets stoms zeggen. De RIjp en Middenbeemster zijn nog plaatsen die wat voorstellen en zijn eigenlijk ook harde grenzen van de regio. Oosthuizen en Edam zijn dat niet. Het loopt totaan Hoorn.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 29 apr 2016, 13:53
door CSA2
JeffreyMeijer schreef:Mag ik iets stoms zeggen. De RIjp en Middenbeemster zijn nog plaatsen die wat voorstellen en zijn eigenlijk ook harde grenzen van de regio. Oosthuizen en Edam zijn dat niet. Het loopt totaan Hoorn.
Heel stom wat je nu zegt... :wink: Laten we gewoon eerlijk zijn. NHN valt echt wel wat van te maken want er zijn mogelijkheden zat maar sommige lijnen zijn wat ze zijn (zoals de 123) en daar moet je niet iets van proberen te maken wat het nooit zal worden of zijn.

OV Concessie Noord-Holland Noord

Geplaatst: di 20 sep 2016, 13:14
door Remco1989
De aanbesteding is begonnen. Start 22-7-2018

Artikel op OV-Pro.nl
http://www.ovpro.nl/bus/2016/09/15/aanb ... d-gestart/

Programma van Eisen:
http://www.noord-holland.nl/Onderwerpen ... 8_2028.org

Nota van Uitgangspunten:
http://www.noord-holland.nl/Onderwerpen ... _Noord.org

Ontwerp PVE NHN start 22-7-2018:
http://www.noord-holland.nl/Onderwerpen ... i_2018.org

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 20 sep 2016, 22:04
door Durashift
Aparte startdatum.. midden in de zomervakantie..??

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 18:54
door wouter15
Is er toevallig al bekend wie zich voor deze concessie heeft ingeschreven?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 19:31
door BrengMe
Nee, want de inschrijvingstermijn is nog niet verlopen :wink:

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 02 mar 2017, 13:15
door Frank93
Gister was de laatste inschrijfdag en de kandidaten zijn Arriva, EBS, Connexxion en Syntus.

Het hele artikel op de website van de provincie >>

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 02 mar 2017, 19:43
door noahjo3
Ik ben benieuwd wie het gaat worden, ik denk persoonlijk Syntus of Connexxion. Het zal me verbazen als het EBS gaat worden :wink:

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 02 mar 2017, 20:17
door Statler Rail
Syntus kan toch niet op élke concessie voor dumpprijzen gaan inschrijven? Dan zijn ze spoedig failliet.

Ik vermoed dat Connexxion wint; die wint op mysterieuze wijze alle concessies in Noord-Holland. Eventueel na loting. ;-)

Tenzij EBS een rekenfout maakt, dat is natuurlijk ook niet uitgesloten.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 02 mar 2017, 20:19
door Frank93
Ik hoop zelf op Connexxion, maar dat komt omdat ik daar binnenkort mag gaan beginnen en dan meer kans heb om langer te blijven :Y

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 02 mar 2017, 20:43
door noahjo3
Connexxion en de provincie Noord-Holland zijn gewoon goede vrienden zullen we maar zegggen :P Wat Syntus betreft, Keolis maakt blijkbaar genoeg winst om al die rekeningen van Syntus te kunnen betalen.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 02 mar 2017, 21:00
door Mr-W
Frank93 schreef:Ik hoop zelf op Connexxion, maar dat komt omdat ik daar binnenkort mag gaan beginnen en dan meer kans heb om langer te blijven :Y
Mijn voorkeur gaat uit naar Syntus en EBS. CXX neutraal en Arriva liever niet.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 02 mar 2017, 22:00
door OmniLezer
Aan de hand van het PvE betekent het voor de winnende vervoerder dat ze veel reserve materieel moeten kopen.
Aangezien het vervangend materieel gelijk moet zijn aan het primaire materieel.
- Gelukkig mogen ze wel met Euro 5 minimaal rijden.
- VDL Citea mag niet met Voith aangezien ze voor geluidsarme motoren vragen in de bussen.
Die dingen geven buiten meer lawaai dan binnen. Ik zie niet wat het nadeel ervan is, want je hoort je bus altijd aankomen vanaf 500m afstand.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 02 mar 2017, 22:01
door OmniLezer
Mr-W schreef:
Frank93 schreef:Ik hoop zelf op Connexxion, maar dat komt omdat ik daar binnenkort mag gaan beginnen en dan meer kans heb om langer te blijven :Y
Mijn voorkeur gaat uit naar Syntus en EBS. CXX neutraal en Arriva liever niet.
Arriva is wel wat beter geworden, vind ik.
Alhoewel heb ik hier wel het gevoel dat ze in Rivierenland-stijl gaan vallen in deze concessie, want alles in NHN is ook vrijwel minimaal aangeboden.
Connexxion gun ik wel voor Frank93.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 02 mar 2017, 22:26
door CamilleKreemers
noahjo3 schreef:Connexxion en de provincie Noord-Holland zijn gewoon goede vrienden zullen we maar zegggen :P Wat Syntus betreft, Keolis maakt blijkbaar genoeg winst om al die rekeningen van Syntus te kunnen betalen.
Kan ook zijn dat netto onder de streep Syntus kostendekkend is, maar genoegen neemt met een lagere winstmarge. Soms hebben aandeelhouders liever quite dan hoge winst, omdat daarmee de potentie van een bedrijf in de maatschappij beter is.