Concessie NoordWest Noord-Holland (2028-2038)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Dionysusnu

Re: Concessie NoordWest Noord-Holland (2028-2038)

Bericht door Dionysusnu »

OV-Ambtenaar schreef: di 13 mei 2025, 11:32 OV Ontwikkelperspectief ZKLIJ staat nog niet online (ik vermoed over een week of 4), maar zodra die beschikbaar is komt ie hier te staan: https://noordholland.bestuurlijkeinform ... 4efcf2d18b.

OV Ontwikkelperspectief Noord-Holland Noord is onder deze link te vinden https://noordholland.bestuurlijkeinform ... ac0266f0c3
Het ontwikkelperspectief Zuid-Kennemerland IJmond is nu inderdaad te vinden via bovenstaande link, onder punt 11c.
CSA2

Bericht door CSA2 »

Het is mogelijk om op of aanmerkingen te geven op het PVE tot 5 juli via deze link:

https://formulieren.noord-holland.nl/pn ... voer_NW_NH
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

Zijn er overwegend negatieve zaken die uitspringen?
CSA2

Bericht door CSA2 »

Wat ik iig apart vind is dat men het huidige lijnennet het eerste jaar van de concessie in stand wilt houden. Er is dan de situatie dat je nog 1 jaar een soort van 2 concessies binnen 1 gebied hebt. Het zou al helpen als zoiets als bijv. Lijn 167 weer zou eindigen in Beverwijk ipv Castricum. Dat zou weer meer reizigers trekken aangezien er toch best wat mensen zijn die overstappen op Castricum. Wat ook een ding is dat in Alkmaar alles geknipt is en er altijd overgestapt moet worden om naar het ziekenhuis te reizen. Bovendien ervaren veel reizigers een lange overstaptijd op station Alkmaar. Dat laatste kwam naarvoren uit het onderzoek "Denk mee met het ov". De conclusies uit dat onderzoek zie je weinig tot niets van terug in het PVE. Tot slot vraag ik me af of het verstandig is de huidige huidige vloot mee te nemen naar de volgende concessie. De meeste bussen stammen uit de begintijd van elektrische bussen en zijn nu al best achterhaald als je ziet wat bijv. de actieradius van nieuwe bussen flink verbeterd is. Nieuwe accu's in bijv. de huidige VDL's zal de actieradius niet veel doen toenemen door de beperkte ruimte waar accu's geplaatst kunnen worden.
BusFreakRotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Als het aan de provincie Noord-Holland ligt wordt het Texelhopper project met 90% uitgekleed per nieuwe concessie 2028.
Er blijven nog 15 haltes over van de 150...

https://www.texelsecourant.nl/nieuws/al ... r-op-komst
Stijngeluk

Bericht door Stijngeluk »

Dit staat in het PVE bij 2.9.4 A:
Het Vraagafhankelijk Vervoer biedt reismogelijkheden tussen de Halte Den Burg, Centrum/Elemert (huidig
haltenummer 13) of respectievelijk ’t Horntje, Veerhaven (huidig haltenummer 1) en de volgende Haltes:
Kern Haltenaam Haltenummer
De Cocksdorp De Krim 108
De Cocksdorp Molenlaan 110
De Cocksdorp Vuurtoren 121
De Cocksdorp Landal Sluftervallei 117
De Cocksdorp De Muy 126

De Waal Hotel de Waal 88

Den Hoorn Anja’s Hoeve 62
Den Hoorn Bonte Belevenis 59
Den Hoorn De Naal 54

Oosterend De Bijenkorf 189

Oudeschild Bierbrouwerij 69
Oudeschild Heemskerckstraat 73
Het Vraagafhankelijk Vervoer biedt geen reismogelijkheden tussen deze Haltes onderling.
van ongeveer 180 haltes alleen van texelhopper (lijn 28 er even afgeteld van de haltes) naar dit, een kleine vermindering mag je wel zeggen ja...
Jonkervoort

Bericht door Jonkervoort »

CSA2 schreef: vr 06 jun 2025, 18:28 Wat ik iig apart vind is dat men het huidige lijnennet het eerste jaar van de concessie in stand wilt houden. Er is dan de situatie dat je nog 1 jaar een soort van 2 concessies binnen 1 gebied hebt. Het zou al helpen als zoiets als bijv. Lijn 167 weer zou eindigen in Beverwijk ipv Castricum. Dat zou weer meer reizigers trekken aangezien er toch best wat mensen zijn die overstappen op Castricum.
In IJssel-Vecht, eveneens een samengestelde concessie, werden veel lijnen direct doorgekoppeld, maar werd dit in veel gevallen vrijwel direct weer ongedaan gemaakt. Hoewel het samenvoegen van de concessies een goede kans is voor nuttige nieuwe koppelingen, lijkt het me heel verstandig dat er gekozen wordt van een overgangsfase: eerst de concessie over, een jaar later pas wijzigingen in het lijnennet.
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

Stijngeluk schreef: za 07 jun 2025, 17:28 Dit staat in het PVE bij 2.9.4 A:
Het Vraagafhankelijk Vervoer biedt reismogelijkheden tussen de Halte Den Burg, Centrum/Elemert (huidig
haltenummer 13) of respectievelijk ’t Horntje, Veerhaven (huidig haltenummer 1) en de volgende Haltes:
Kern Haltenaam Haltenummer
De Cocksdorp De Krim 108
De Cocksdorp Molenlaan 110
De Cocksdorp Vuurtoren 121
De Cocksdorp Landal Sluftervallei 117
De Cocksdorp De Muy 126

De Waal Hotel de Waal 88

Den Hoorn Anja’s Hoeve 62
Den Hoorn Bonte Belevenis 59
Den Hoorn De Naal 54

Oosterend De Bijenkorf 189

Oudeschild Bierbrouwerij 69
Oudeschild Heemskerckstraat 73
Het Vraagafhankelijk Vervoer biedt geen reismogelijkheden tussen deze Haltes onderling.
van ongeveer 180 haltes alleen van texelhopper (lijn 28 er even afgeteld van de haltes) naar dit, een kleine vermindering mag je wel zeggen ja...
Is het mogelijk dat de andere haltes gewoon niet gebruikt worden?

Daarnaasr, waarom mag men niet van de ene naar de andere haltes doorreizen? Als ik van Cocksdorp naar Oosterend wil (ik geloof dat die dorpen beiden op het noorden liggen), zou OV dat toch mogelijk moeten maken?
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Stijngeluk schreef: za 07 jun 2025, 17:28 Dit staat in het PVE bij 2.9.4 A:
[]
Let wel, dit gaat alleen om de minimale eisen. Volgens mij wordt het niet verboden om als vervoerder meer haltes aan te bieden.

In het Vervoerkundig kader (bijlage B2, onderaan het PvE) noemt de provincie inderdaad wel dat ze vinden dat het hoge aantal haltes niet aansluit bij de uitgangspunten van de nieuwe concessie.
TLP

Bericht door TLP »

Volgens mij is de kracht van buurt- en flexbussen juist dat ze in landelijke gebieden overal kunnen stoppen. Met zo'n systeem als achtervang kun je dan de reguliere lijnen strekken. Zo'n idee gaat echter verloren als je doelbewust aanstuurt op haltes schrappen, ook voor het maatwerkvervoer.
Plaats reactie