Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Persoonlijk zou het me eigenlijk niks verbazen als er toçh Lion's City's komen. Op zich passen die wel in dat gebied en in grijze kleur zijn ze ook best mooi.
Ambassadors zou op zich ook wel kunnen, want die rijden er nu immers ook al.
Of Connexxion doet gek en bestelt Volvo8700's voor Voorne-Putten.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Nou, 't lijkt me vooral erg saai. Als 't een soortgelijke uitvoering als RET en Qbuzz wordt krijg je zilvergrijze Citaro's met donkergroene baan aan de achterkant... da's nou niet echt een opvallend kleuraccent
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De SRR wil alle uitvoeringen hetzelfde.
In dat opzicht was het handiger geweest als Connexxion Ambassadors zou bestellen voor Voorne-Putten: dan kon je aan het materieel zien met welke vervoerder je te maken hebt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Nee dankje. Dan zitten wij opgescheept met lelijke ambas met dat irritante geluid. Volgens mij hbben citas dat veel minder. Verder vind in grijs ook redelijk saai, maar aan de andere kant, het is anders dan welk gebied van connexxion dan ook. Het lijkt mij wel wat om aan de bus in voorbe putten een aparte naam te geven. Streekvervoer Voorbe Putten, of stadsbus spijkenisse. :)
Je wil geen Ambassadors terwijl je graag Berkhof of Mercedes bussen wilde (VDL bevat Berkhof). Je hebt in ieder geval je zin, maar je doet wat opmerkelijke uitspraken.
Waarom noem je die Cita's dingen niet gewoon Citaro's trouwens, maakt het onderscheid wat makkelijker met de Citea
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Inderdaad, de 3500-3549 serie (kan er een nummertje naastzitten) van Connexxion zitten en rijden heerlijk, zeker als ze over de busbaan op de A12 kachelen :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Voor de nieuwe Concessie VPR zullen 35 nieuwe bussen van het type MAN A-78 (Lion City), in de standaardlengte van 12 meter worden aangeschaft. De assemblage vindt plaats in Turkije. Alle bussen zullen worden voorzien van Full-airco, 2 LCD-schermen en een handbediende rolstoelplank. Uiteraard allemaal voorzien van Chipcard, Infoxx, vetag en KAR. De bussen voldoen volledig aan de nieuwe EEV-norm, waarbij het niet nodig is met Ad-Blue toevoeging te rijden. Ze zullen in de grijze uitvoering worden ingezet, aan de voorzijde voorzien van het SRR-logo.
Bestaand materieel zullen gelede bussen zijn van het type Citaro van Mercedes, enkele Volvo's van 14,5 meter (BLE8700) en een aantal Ambassadors van Berkhof. Ook deze bussen zullen in de grijze kleur worden gespoten en worden voorzien van LCD-schermen. De bussen worden tijdens de eerste 2 jaar omgebouwd om aan de EEV-norm te voldoen. Deze zullen echter wel met Ad-Blue toevoeging moeten rijden.
Dus weer voldoende werk aan de winkel voor de fotoliefhebbers aan het eind van dit jaar.
Jammer dat het citaro's worden, ik heb niks tegen het merk Mercedes maar ik vindt dat deze bussen zich niet echt onderscheiden.
Bijvoorbeeld Berkhof doet zich tenminste onderscheiden met het fabriceren van bussen met een laag ledig gewicht.
Wat ik het liefste zie (maar nooit gaat gebeuren) dat er omgebouwde tourincars gaat rijden.
Een tourincar met een midden motor en met een lage instap voorin en achterin.
Dus een moderne lage instap waar ouderen tot de eerste as laag kunnnen zitten en na de eerste as gaat de vloer omhoog, de passagiers zitten dan net zo als in een tourincar.
Ik wil de tweede deur helemaal achteraan plaatsen zoals je vroeger wel eens zag en daar een plaats voor een kinderwagen maken, als je kinderwagen neer gezet ga je via een trapje naar het zit gedeelte lopen.
Ik heb op dit moment geen office op mijn computer dus ik excuseer me alvast voor mijn spelling en gramatica fouten!
Ja, ik ken van die touringcars die helemaal achteraan een deurtje hebben, wat je echter vergeet is dat dat voornamelijk minitouringcars zijn
Een afdaling achterin zie ik helemaal niets in, een touringcar heeft een vrij hoog passagiersgedeelte, dus achterin (wat vaak al enigszins gevandaliseerd is) dan ook nog eens volledig uit het zicht van de passagiers die achterom kijken en ook moeilijk te zien is met spiegels is absoluut geen slim idee. Ik zie het meer tot een rijdende vuilnisbak worden, daar achterin, waar alle troep die bovenin neergegooid isdoor de voorwaardse krachten ingeschoven wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maar er komen dus Citaro G's (uit een ander deel van nl ofzo?) MAN Lion City's en er blijven wat volvo's? en amba's? Klinkt goed. Komen er wel 12 citaro G's dan?
Als het hele materieel grijs wordt, krijg je wel een interessant wagenpark met 4 verschillende modellen.
De nieuwe dienstregelingen staan inmiddels op de Connexxion-site. Doormiddel van vergelijken tussen de huidige en nieuwe dienstregelingen ben ik tot het volgende wiki-artikel gekomen met alle wijzigingen: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... utten_2010
Het nieuwe lijntje 113 van en naar de Maasvlakte staat al op de to-do-list voor wat foto's. :)
Zo, ze zijn vlot met de nieuwe dienstregeling! Lijn 89 gaat nu dus toch ter ziele, er was een paar jaar geleden ook al sprake van.
Met die lijn 113 kun je dus een leuk rondje maken in combinatie met de FastFerry naar Hoek van Holland :) .
Waarschijnlijk zal wel weer iemand op het allerlaatste moment bedenken dat lijn 89 toch wel ergens een meerwaarde heeft en dat er geen goed alternatief voor ht havengebied van Schiedam bedacht kan worden. Zo ging het de afgelopen 2 jaar wel tenminste.
Ik hoop echter wel dat de uitdrukking 'drie maal is scheepsrecht' in dit geval niet op gaat.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Als de 89 wordt opgeheven heb je denk ik groote kans dat de RET door het havengebied gaat rijden tussen Vijfsluizen en Schiedam Centrum met een spitslijntje.
Ik vroeg me af:
Is het een van jullie opgevallen of er toevallig volvo's weg zijn uit Spijkernisse?
Er gaan namelijk geruchten rond dat de Volvo's van Voorne Putten worden omgebouwd tot Regionet (zoals Zuidtangent enzo) en in Almere komen te rijden. Nu heb ik nog geen vervangende wagens gezien van Volvo's, sterker nog, er zijn geen Almeerse wagens weg uit Almere. Dus er wordt gedacht dat alle Voorne Putten wagens naar Almere gaan in een keer. Weet iemand hier iets van?
De Volvo's gaan inderdaad verdwijnen vanuit Voorne-Putten. Daarvoor in de plaats komen er Amba's uit andere regio's en daarnaast ook een aantal Citaro G's die kant op (van die laatste rijden er al een aantal in de grijze kleuren in Nijmegen momenteel)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...