W0rteltje schreef:Waarom hebben ze eigenlijk de 188 laten vervallen. hij zit altijd wel vol. en het scheelt 10-20 minuten aan reistijd.
Ik was eerste instantie ook een voorstander van lijn 188 maar hoe langer ik er over denk hoe minder ik het nut er van zie. Eigenlijk doet de 188 Nederhoven niet goed bedienen je zou het beste lijn 11 naar Kr zoom kunnen verlengen. Dordrecht doet hij eigenlijk ook niet goed bedienen want hij moet over de Zwijndrechtsebrug en veel van de reizigers moeten in het centrum alsnog overstappen.
Misschien is deze oplossing het beste.
Lijn 11 verlengen naar Kr zoom
Lijn 188 laten starten in Sterrenburg en via Krabbehof en wielwijk meteen de snelweg op laten gaan.
Lijn 87 Kr zoom-papendrecht-stadspolders-Leerpark- Dordrecht CS
lijn 187 Kr zoom - papendrecht-Leerpark-Dordreht CS
Lijn 387(misschien een ander nummer) Kr zoom-Sliedrecht.
ik vindt het idee om de 88 elke 15 minuten te laten rijden uberhapt niet zo slim. buiten de spits is er niet eens voldoende vraag om elke 15 minuten te rijden. In de spits zie ik liever dat de 92 elke 15 minuten naar Dordrecht gaat. De 92 is minder fille gevoelig. Gezien de dienstregeling van de trein is het misschien slim om enkele ritten in de spits een sneldienst tussen dordrecht en ambacht te maken.
Met deze oplossing geef je alle belangrijke wijken in Dordrecht een rechtstreeks lijn met Kr zoom en dan kun je misschien wel goed concurreren met de trein.