Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
FanVanBussen
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 dec 2024, 19:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door FanVanBussen »

ThatPCDude schreef: vr 09 mei 2025, 06:38
FanVanBussen schreef: vr 09 mei 2025, 00:08 Ja! Ik zat gisteren onder andere de 30 of 31 dacht, in ieder geval iets met een 3× rijden op dat nieuwe stuk. Maar naar mijn idee stoppen ze daar ook niet, omdat het niet in de dienstregeling staat. Slaan ze de halte Darwinweg denk ik ook over?
Er mag officieel weer over de Zernikedreef gereden worden, maar de haltes zijn inderdaad nog niet in de dienstregeling geplaatst. Sterker nog, in tegenstelling tot het Kort Rapenburg heeft Qbuzz deze haltes überhaupt niet in de dienstregeling opgenomen die per 15 december gold. In- en uitstappen mag daar voor zo ver ik weet wel gewoon.
Daarnaast is ook de Stevenshof na ruim twee jaar weer begaanbaar voor bussen, wat betekent dat lijn 2 weer zijn originele route gaat rijden *bus*
Wat een feest, haha!
termatenjohan
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door termatenjohan »

DPDelft schreef: vr 09 mei 2025, 07:28 Ik kan je zinsbouw niet helemaal volgen maar je stelt dus een andere aanrijroute voor en een koppeling van lijnen? Het eerste is ook afhankelijk van de gemeente: wil deze wel een of meer buslijnen door die straten. Het tweede is volgens mij lastig door de verschillende formules op beide lijnen (Stadsbuzz en Streekbuzz).
Dat laatste trekt Qbuzz zich over het algemeen weinig van aan. In DMG zit lijn 93(streekbuzz) al jaren vast aan de 489 (R-net) zelfde met de 491 (R-net) en de 92 (streekbuzz) en in de oude diensten zelfs 2 ritten 388 (snelbuzz) en 488 (R-net)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3206
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door nvdw »

isaacp schreef: vr 09 mei 2025, 07:19Het is daar altijd gevaarlijk maar ze kunnen beter lijn 190 over de Fluwelensingel en de Rotterdamseweg laten rijden i.p.v de Kattensingel en lijn 2 dan doorlaten rijden naar Moordrecht die dan wel korte akkeren aan doet met een aansluiting op lijn 190 in Moordrecht? Zodat je tenminste een aansluiting hebt met Nieuwerkerk - Gouda West?
Wat schiet je daar mee op, dan?

- De Blekerssingel en Fluwelensingel zijn al overbelast
- Lijn 2 moet nog steeds over de Kattensingel...
- ...en moet dan via Westergouwe door naar Moordrecht?
Feed the childrens
isaacp
Berichten: 97
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 14:23

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door isaacp »

Wat schiet je daar mee op, dan?

- De Blekerssingel en Fluwelensingel zijn al overbelast
- Lijn 2 moet nog steeds over de Kattensingel...
- ...en moet dan via Westergouwe door naar Moordrecht?
Anders zou lijn 190 via de bleulandweg kunnen laten rijden, en dan via de Bikobrug in Gouda? Zodat Korte Akkeren bereikbaar blijft en dat het ziekenhuis makkelijker bereikbaar is vanuit Moordrecht met lijn 190? Maar dan zou je lijn 2 niet hoeven te verlengen. Maar er zouden er dan wel misschien nieuwe bushaltes moeten komen? Denk aan de haltes Bernardhof, Onder de Boompjes/Action en Meridilaan met een overstap met lijn 275 naar Waddinxveen alleen Maandag t/m Vrijdag tussen 7 uur en 18 uur en buiten deze tijden zou deze gewoon kunnen doorrijden over de Nieuwe Gouwe O.Z?

Hier een kaart met hoe ik het voor mij ziet
Afbeelding

Rood de huidige route
Bruin de Bedachte route
Zwart de Nieuwe haltes (inclusief Meridilaan)
Paars de Bestaande bedachte haltes

Dus zo zie ik het voor me ongeveer?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16020
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ODRAIL »

Eind jaren '80 begin jaren '90 was er ook al zo'n soort plan bij Westnederland. Alleen dit plan werd door de gemeente Gouda direct afgeschoten.
Youri
Berichten: 294
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Youri »

Het gaat nog niet persée heel lekker met de "nieuwe" serie berlijners (8174-8178). De 8174 en 8176 zijn nog niet verschenen. De 8175 is vanochtend defect geraakt op de 382, kampte vorige week ook met wat kinderziektes. De 8177 is vandaag in dienst gekomen. En de 8178 is Maandag in dienst gekomen, heeft die dag een rit 275 afgebroken, heeft Dinsdag (gisteren) ook een rit 497 halverwege afgebroken. En is vanochtend weer in Leiden verschenen.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
isaacp
Berichten: 97
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 14:23

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door isaacp »

Waarom halen ze niet een aantal reserve bussen uit Utrecht of GD? Die zijn naar mijn mening net wat betrouwbaarder dan die geïmporteerde Citea's uit Berlijn en Reikjavik, en kunnen dan ook een deel van die Arriva Citea's kunnen gaan vervangen tot dat de nieuwe stalling af is?

En die berlijners zijn sowieso niet de beste bussen, Sommige hebben Ambassador stoelen en sommige hebben harde stoelen, de stopknopjes werken ook niet allemaan, de omroep is bij sommige slecht of niet te horen of staat soms heel hard en bij de eindhaltes wordt soms het systeem gereset zodat je als je uitstapt je weer incheckt waardoor je je geld moet terugvragen!

Best wel irritant eigenlijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40629
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Daniel »

Utrecht heeft zelf al een tekort aan bussen, dus daar valt niet veel te lenen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MightyMike
Berichten: 18
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 15:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door MightyMike »

Paar dagen geleden op verzoek zo’n ‘nieuwe’ Berlijner verplaatst. Ze rijden goed maar er zit heel heel veel werk aan op technisch vlak… Hoop elektronische storingen oa
Selivio
Berichten: 549
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Selivio »

GD zwemt nou ook niet echt in een reservevloot...
Grt. Stefan
Youri
Berichten: 294
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Youri »

Over de kwaliteit van de Berlijners valt idd genoeg te zeggen. De 8170 is een reservebus die echt alleen in extreme situaties mag worden ingezet, omdat de staat van dit voertuig zo dusdanig slecht is. Vandaar dat deze ook bijna een maand niet heeft gereden
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

isaacp schreef: wo 14 mei 2025, 11:50
Waarom halen ze niet een aantal reserve bussen uit Utrecht of GD?
Er komen voor Pouw/Utrecht nog Berlijners bij zelfs omdat er daar een materieeltekort is.
isaacp schreef: wo 14 mei 2025, 11:50 bij de eindhaltes wordt soms het systeem gereset zodat je als je uitstapt je weer incheckt waardoor je je geld moet terugvragen!
Niet alleen een Berlijner probleem, alle bussen hebben dit gezeur.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
isaacp
Berichten: 97
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 14:23

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door isaacp »

Er komen voor Pouw/Utrecht nog Berlijners bij zelfs omdat er daar een materieeltekort is.

Welke nummers gaan er dan komen en zouden ze dan de Citea's komen van RRReis ex syntus Twents????
Youri
Berichten: 294
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Youri »

Nummers zijn voor nu nog onbekend, wel weet ik dat er al een aantal de U-OV stickers hebben. En ik vraag me af waar je het idee van EBS citea's vandaan haalt. Dat is namelijk nog nooit gevallen.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
isaacp
Berichten: 97
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 14:23

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door isaacp »

Die EBS Citea's uit twente zouden vrijkomen als EBS de EBusco's binnen hebben. Dan zou Qbuzz een deel kunnen kopen i.p.v. importeren en dat kost zou namelijk minder geld kosten als er toch een materieel tekort is bij Qbuzz?

Dan zou een deel in ZHN kunnen rijden en een andere deel in Utrecht. Alowel er wel een milieuzone in Utrecht zit voor emissieklasse 6 en die Citea's uit Twente hebben een emissieklasse 5!

En dan zouden die Arriva bussen eruit kunnen gaan in Gouda die nu nog steeds gratis zijn?
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

Die Berlijners en IJslanders zijn er nou toch al. Daarnaast mag Qbuzz in ZHN en Utrecht geen €5 materieel meer inzetten (daarom zijn de amba's ook uit dienst gedaan en daarom zitten ze daar met een materieeltekort).

De ZHN Citea's gaan als het goed is allemaal eruit en worden vervangen door Berlijners en IJslanders.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
buschauffeurDH
Berichten: 209
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door buschauffeurDH »

Die ZHN Citea's zijn Euro5 en die reden vrolijk op de Keukenhoflijnen. Terwijl de concessieverlener toch echt Euro6 eiste voor vervoer naar Keukenhof.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16020
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ODRAIL »

Nood breekt nou eenmaal wetten als er niets anders voorhanden is.
BasGeluk
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door BasGeluk »

Dan hoeft het ook niet zonder gevolgen te blijven. Een andere vervoerder had het mogelijk ook zo gedaan voor lagere kosten.
Gr BasG
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9512
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ArrivaBas »

We weten uit DMG inmiddels dat Qbuzz ontzettend scherp kan onderhandelen, want ze hebben die concessie met zeven jaar weten te verlengen zonder ooit iets te hoeven doen aan de aanvullende eisen die eraan vast hingen. Gewoon je kont tegen de krib gooien en weigeren ergens aan mee te betalen brengt je kennelijk ver bij de Provincie Zuid-Holland. Dat is namelijk precies wat er gebeurd is toen er nieuwe treinen moesten komen, omdat ProRail eind dit decennium ERTMS gaat aanleggen in Dordrecht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
isaacp
Berichten: 97
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 14:23

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door isaacp »

Even een andere vraag?

Waarom zijn de hybride Volvo's weg uit Gouda die in het begin van de concessie rond rijden?
Youri
Berichten: 294
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 10:53
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Youri »

Die rijden allemaal in Alphen. Aan het begin van de concessie reed overal, alles. Er is nu iets van structuur aangebracht door de wagens daar te stallen
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
isaacp
Berichten: 97
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 14:23

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door isaacp »

Oh jammer zeg dat het variatie in het materieel verdwenen is in Gouda want we hebben op Gouda alleen maar Citea's rond rijden tot dat de nieuwe stalling af is, en we hadden in Gouda bij Arriva ook al jaren lang Citea's gehad met Ambassadors en ook Volvo's? Dus wel jammer dat die hybride Volvo's weg zijn. -0-
Laatst gewijzigd door Tom024 op vr 16 mei 2025, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Laatste post niet quoten aub
buschauffeurDH
Berichten: 209
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door buschauffeurDH »

ODRAIL schreef: do 15 mei 2025, 12:05 Nood breekt nou eenmaal wetten als er niets anders voorhanden is.
Hoe lang blijft men zoiets roepen...
Aart Rietveld
Berichten: 14
Lid geworden op: za 21 dec 2024, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Aart Rietveld »

Aan De Scheysloot in Noordwijk is gisteren/vandaag voor minimaal de zesde keer dezelfde lichtmast aangereden voor de ingang van de laadplaats van Qbuzz. Deze keer lag de mast weer bijna helemaal plat tussen de struiken en zal voor de derde keer vervangen moeten worden.

Hoe lang zal het duren voordat de gaspedaalridders zodanig deskundig kunnen rijden dat er geen straatmeubulair meer geramd wordt? Een lichtmast is te vervangen maar stel je voor dat er iemand van het trottoir geveegd wordt door zo'n lange bus die klaarblijkelijk niet onder controle is van de bestuurder?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten