Pagina 105 van 196

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 05 feb 2018, 21:56
door Vinny
fred1954 schreef:Inderdaad zou het niet zo moeten zijn, net als dat er nog steeds enkele Citaro G bussen op de 347/357 bundel richting Amsterdam CS van voren alleen het lijnummer filmen met blanco bestemming. Dat zal ook wel vallen onder de noemer “gebrekkige reizigersinformatie”, één van de redenen waarom CXX die boete gekregen heeft.
Als ik dan nog even door mag: in Hoofddorp wordt "Station Zuid" aangegeven op allerlei displays. Hier ontbreekt Amsterdam juist en dat vind ik ook een slechte keuze. Zuid is een windrichting, en kan gekoppeld worden aan elke plaats. Dat Amsterdam de enige stad/plaats in de regio is met een station Zuid is niet voor iedereen vanzelfsprekend. :roll:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 05 feb 2018, 22:18
door fred1954
Of een lijn 341 van station Zuid naar Schiphol en filmt: Schiphol via Airport. :)

Maar goed, het gast met veel bestemmingsdisplays van de nieuwe bussen niet goed. De Solarissen op lijn 397, die vanaf Schiphol op de Amstelveenseweg aankomen en dan nog steeds filmen “Leidseplein via Airport” of sommige Iveco’s vanaf de Kalfjeslaan ri. stad die filmen “Amsterdam CS via Amstelveen”.

Het zijn geen zaken van leven of dood, maar het komt onverzorgd en verwarrend over op de passagiers en ik denk dat dit gewoon iets softwarematigs is, wat zo aangepast kan worden.

Dit zullen ook wel zaken zijn, die de VRA heeft meegewogen in hun 400.000 euro kostende ”standje”, dat ze uitgedeeld hebben aan CXX vorige week.

Ik ga er van uit, dat CXX in het verbeterplan, dat ze volgende week moeten inleveren, ook deze zaken zal meenemen ter verbetering.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 05 feb 2018, 22:22
door diederickx
Vinny schreef:Dat Amsterdam de enige stad/plaats in de regio is met een station Zuid is niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Sterker nog het is niet waar: Diemen Zuid bestaat ook nog.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 06 feb 2018, 13:22
door n-evo
Hoeveel mensen lopen er rond die bij "Station Zuid" de associatie "Diemen Zuid" i.p.v. "Amsterdam Zuid" hebben? Ik denk dat de hoofdstad daar iets te dominant voor is. Totaal andere situatie dan in Rotterdam/Den Haag waarbij je twee 2x Centraal Station hebt in twee steden die ongeveer even groot zijn en elk een zeer belangrijke functie vervullen. Laten we eerlijk zijn, een dergelijk belang is er bij Diemen niet.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 06 feb 2018, 13:30
door Suus
Ik! En waarschijnlijk in de oostelijke Bijlmer nog wel meer.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 06 feb 2018, 14:21
door n-evo
Ja jij denkt natuurlijk direct aan Diemen Zuid als je daar in Delfshaven rondloopt. Logisch :mrgreen:

Echt geen vriend van me die in Zuidoost woont die het over "Station Zuid" of "Zuid" heeft als ze naar Diemen Zuid refereren. Dat is en blijft gewoon "Diemen Zuid".

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 06 feb 2018, 14:43
door Durashift
sneltram schreef:Ja, de boete is al uitvoerig besproken.

Het trieste is dat uiteindelijk de reiziger die boete gewoon betaalt. Niet dat ik sancties voor de wanprestatie van CXX niet terecht vind, maar uiteindelijk komt het er wel op neer.
Komt het betaalde boetebedrag op één of andere manier niet weer terug voor de reizigers vanuit de VRA?
Dat dacht ik in die brief gelezen te hebben.

Wat betreft dat artikel op OVpro.. de auteur 'fietst' de betrokken wethouder ook ff het verhaal in zeg.. :roll: :cry:. Niet duidelijk beschreven.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 06 feb 2018, 16:18
door Roeland
Hoe staat het trouwens met het gebruik van de nieuwe R-net 341?
Ik vind die lijn maar een merkwaardige combinatie van de oude 168 en het minst gebruikte stukje van lijn 310. Maar misschien wordt-ie door reizigers wel gewaardeerd?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 06 feb 2018, 16:28
door n-evo
Luchtvervoer van wat ik tot nu toe heb gezien.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 06 feb 2018, 16:37
door fred1954
Lijn 341 van Zuid naar Schiphol is vrijwel leeg. Van Schiphol naar Hoofddorp-C/Spaarne zkh zit er nog wel wat klandizie in de bus.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 06 feb 2018, 18:21
door JcJay
T kromme van de 341 is nog wel de zondagse dienstregeling met ritten Amsterdam Zuid-Hoofddorp NS tussen de reguliere Amsterdam Zuid-Hoofddorp Spaarne Gasthuis. Dit in tegenstelling tot de overige dagen waar het 'kort traject' van de 341 tussen Hoofddorp Spaarne Gasthuis-Schiphol Plaza rijdt. En dan ook bedenken dat de 310 vroeger uit Nieuw Vennep op zondag nooit naar Amsterdam Zuid reed en altijd eindigde/begon op Schiphol...

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 06 feb 2018, 18:52
door regenmaker
Lijn 314 is denk ik ook deels bedacht vanwege de Noord-Zuidlijn. Als de Noord-Zuidlijn en het nieuwe busstation in Aalsmeer in gebruik zijn dan moet je pas kritisch naar de bezettingen kijken. We moeten even door die korte overgangsperiode heen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 06:43
door fred1954
DingeZ schreef:
tgv2 schreef:(...) en ook het aantal rechtstreekse ritten tussen Kudelstaart en Amsterdam wordt verhoogd worden van 2 naar 3.
Van 2 naar 3x/uur? Dat zou nog wel een verbetering zijn.
Ben er inmiddels achter, wat de verbetering voor lijn 357 vanaf Kudelstaart inhoudt..... :D

Per 1 april gaat CXX de spits verlengen tot 9.00 uur. Tussen 7 en 8 uur rijden er 4 bussen vanuit Kudelstaart (nu ook al overigens) en tussen 8 en 9 uur nog eens 3 bussen. Buiten de spits blijft de frequentie dus 2 x per uur.

Wat betreft de (her-) aansluiting op het nachtnet, dat is nog onderwerp van gesprek.
Komt uit deze link:
https://0297.nl/nieuws/70025/volgens-ge ... aart-beter

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 11:36
door fred1954
Werd gepost op het “Amsterdam” draadje, voor degenen die daar niet op kijken, Citaro G in de problemen:
https://www.parool.nl/amsterdam/kerende ... ~a4567276/

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 12:21
door rooddolfijn
Op Google vond ik dit plaatje:
Spoiler: show
Afbeelding
Website: https://www.heliox.nl/projects/the-worl ... ge-network

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 12:26
door fred1954
Mooie artist impression van Heliox, er bestaat alleen niet zoiets in AML als op het plaatje wordt getoond.

Edit: de schematische voorstelling In de spoiler is in de loop van vorig jaar al bij presentaties van CXX voorbijgekomen, we wisten toen nog niet dat de ingewikkeldheid van het laadnetwerk zou leiden tot een paar maanden uitstel van de instroom van ZE-bussen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 15:16
door fred1954
Iets anders trouwens: is er iemand die het beloofde vliegtuig symbool al op de bestemmingsdisplays van de bussen richting Schiphol heeft gezien? Die hebben we volgens mij ook nog van CXX te goed, of kjk ik er overheen? :D

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 15:50
door omaylie
Vandaag zag ik een aantal bussen naar Leidseplein via Schiphol (lijn 397) en die bevatten in ieder geval geen vliegtuigsymbool.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 16:03
door dylanwild94
Gaat er naast AML-flex uberhaubt al dingen op de manier dat het moet zou moeten werken?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 16:18
door Roeland
Goede vraag. Want voor een kern als Rijsenhout, die tot december lijn 163 had, ben ik toch wel benieuwd, of het aantal reizigers is gestegen of gedaald. En of er nu soms ieder kwartier een (flex)busje van Rijsenhout naar Hoofddorp pendelt?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 08 feb 2018, 11:35
door rooddolfijn
Op deze website: http://docplayer.nl/49924973-Connexxion ... rmeer.html staat waar de oplaadinfrastuctuur komt (pagina 43 van 50 in het document).

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 07:17
door tripel7
Roeland schreef:Goede vraag. Want voor een kern als Rijsenhout, die tot december lijn 163 had, ben ik toch wel benieuwd, of het aantal reizigers is gestegen of gedaald. En of er nu soms ieder kwartier een (flex)busje van Rijsenhout naar Hoofddorp pendelt?
Dalen kan niet, dat zou betekenen dat er sprake is van een negatief aantal reizigers, in de vorige concessie was lijn 163 ook meestal leeg.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 07:29
door fred1954
Hmmm.....geen zorgen, volgens het internet rijdt Hermes een half uurdienst in Rijsenhout :shock: :shock: :shock:

Afbeelding

Laat ze dit bij de VRA maar niet zien.............. :N

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 14:18
door TheAgedGamerYt
Maar die lijn is toch overgenomen door aml flex!!

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 14:20
door fred1954
Uiteraard bestaat de busliijn niet meer, maar als je zoekt op google op “lijn 163 Rijsenhout”, is één van de zoekresultaten de link van Hermes. Per abuis dus :D