Pagina 106 van 196

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 15:05
door cassie127

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 15:22
door dylanwild94
Dan gaan we naar een andere AML flex lijn kijken. En die staat ook nog gewoon hier op de site van Connexxion. :')

En hier bij Hermes
En hier bij Breng.
En hier bij OV in Regio IJsselmond.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 15:24
door fred1954
Zover had ik nog niet eens gekeken, maar er gaat dus iets niet goed....... :N

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 15:33
door TheAgedGamerYt
Lijnen 164 en 263 staan ook nog op de site, De 164 gaat dus alleen rijden tussen nieuw vennep NS, En buitenkaag Kaagpont, De 263 heeft nog wel een link maar niet meer de dienstregeling en tijden!!

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 22:54
door TheAgedGamerYt
Wie kent lijn 216 Almere-Schiphol Via amstelveen busstation en dorpstraat nog? en wie nam hem een keer?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 10 feb 2018, 14:42
door Stadsbus
fred1954 schreef:Iets anders trouwens: is er iemand die het beloofde vliegtuig symbool al op de bestemmingsdisplays van de bussen richting Schiphol heeft gezien? Die hebben we volgens mij ook nog van CXX te goed, of kjk ik er overheen? :D
Ik zag deze foto voorbijkomen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 10 feb 2018, 14:49
door fred1954
Die “foto” is een photoshop, helaas. Dat kun je ook zien aan de lijnkleur, buiten de Capacity’s hebben de nieuwe bussen allemaal lijnnummers die veel groter zijn dan op dit plaatje, helaas, helaas. Op deze manier de lijnkleur voeren, waar het lijnnummer helemaal binnen het gekleurde vlak valt was veel duidelijker geweest. Zie Capacity bussen. Dit “plaatje” laat zien hoe het eigenlijk zou moeten........inclusief vliegtuigsymbool :(

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 10 feb 2018, 16:33
door Stadsbus
Ohja, nu je het zegt zie ik het ook ja..

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 10 feb 2018, 16:39
door Milco
Sowieso... bus 5905 is officieel van Hoeksche Waard - Goeree Overflakkee en Amstelland-Meerlanden (waar lijn 342 onder valt) heeft niet eens Citea's. ;)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 10 feb 2018, 19:48
door diederickx
Zou dit misschien in de verte te maken kunnen hebben met de nieuwe stalling annex oplaadpunt aan de Meerlandenweg?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 10 feb 2018, 20:06
door omaylie
Milco schreef:Sowieso... bus 5905 is officieel van Hoeksche Waard - Goeree Overflakkee en Amstelland-Meerlanden (waar lijn 342 onder valt) heeft niet eens Citea's. ;)
Ze hebben wel Citea's, maar die zijn elektrisch en geleed (en nog niet in gebruik) :wink:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 10 feb 2018, 20:11
door Milco
Ja precies, het exacte type VDL Citea van de "foto" rijdt niet in deze concessie. ;)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 10 feb 2018, 20:28
door fred1954
diederickx schreef:Zou dit misschien in de verte te maken kunnen hebben met de nieuwe stalling annex oplaadpunt aan de Meerlandenweg?
Denk het niet, hoop het ook niet, want deze werkzaamheden zijn pas eind april klaar......dan zouden de ZE-bussen eigenlijk al moeten rijden, ook vanaf de Meerlandenweg. Ik heb overigens een tijdje terug een foto geplaatst, van een laadstation, dat volgens Suus de Meerlandenweg was. Daar was men al aardig ver met de bouw, dus denk niet dat de werkzaamheden van Liander direct daarmee te maken hebben.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 14:17
door TheAgedGamerYt
Hopelijk kright lijn 347 De Solas urbino G En de Vdl Citea SLFA-180 E!!

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 14:30
door fred1954
Lijn 347 krijgt in principe alleen SLFA’s, het zou kunnen dat er af en toe Iveco’s tussen zitten, maar in principe zouden de lijnen 342/347 elektrisch gaan rijden. Lijn 357 krijgt ook SLFA’s aangevuld met Iveco’s. Op beide lijnen zullen tot 22 juli ook tijdelijk Citaro G bussen kunnen voorkomen. Immers na 22 juli zijn er minder bussen nodig op de rits 347/348/357/358, dan nu op 347/357. Dan verdwijnen de oude Citaro’s vanzelf.

De Urbino’s zijn en blijven op lijn 397, aangevuld met een paar Capacity L bussen. :)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 15:51
door dylanwild94
En dan vergeet je nog lijn 356 die ook met Urbino's rijdt. :wink:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 15:52
door fred1954
Oh, ja ook de 356 rijdt met Urbino's... :oops:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 12 feb 2018, 08:38
door n-evo
fred1954 schreef:De Urbino’s zijn en blijven op lijn 397, aangevuld met een paar Capacity L bussen. :)
Waarom wordt de 397 eigenlijk niet voorzien van elektrische bussen?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 12 feb 2018, 08:49
door Suus
Er wordt gewacht tot VDL een groter model kan leveren.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 12 feb 2018, 08:58
door fred1954
Had inderdaad logischer geweest, want dan waren alle binnenstadlijnen 347/357/397 geheel of grotendeels elektrisch geweest. En ook logisch, gezien het feit dat over 3 jaar ook de Solarissen vervangen zullen worden door ZE bussen.

Kunnen m.i. 3 mogelijkheden zijn: te weinig poductiecapaciteit bij VDL voor nog eens 40 bussen of uit kostenoverwegingen, 40 extra ZE- bussen was misschien financieel teveel van het goede, of het was niet mogelijk om nog meer laadinfra aan te leggen in het voorbereidingsjaar.

@Suus: ik heb niet de indruk dat CXX van plan was/is om lijn 397 ook 21m te maken, ondanks het feit dat er nu ook 21m bussen op de lijn meerijden. Uit het diagram w.b. de vergroening van het wagenpark in 2020 blijkt dat alleen lijn 300 21m ZE zou moeten worden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 12 feb 2018, 11:48
door n-evo
Suus schreef:Er wordt gewacht tot VDL een groter model kan leveren.
De huidige Solarissen zijn 18 meter, een lengte die VDL levert.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 12 feb 2018, 11:51
door rooddolfijn
Dat klopt maar VDL heeft nog geen 21 metervariant, die voor lijn 300 besteld worden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 12 feb 2018, 11:51
door n-evo
Ik heb het dan ook niet over lijn 300 maar over de 397.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 14 feb 2018, 17:10
door fred1954
Laten we er nog één nemen uit de oude doos......MK lijn 15 naar K.Karelpark, Amstelveen, dit moet zo rond 1965 geweest zijn.....Amstelveenseweg hk Stadionplein........heb geen idee wie er voorrang had, maar denk eigenlijk de drie-asser? :shock:
Afbeelding

Maarse & Kroon kon toen nog met lijn 15 rijden, daar de GVB lijn 15 nog niet geboren was, dat was nog lijn E en F.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 14 feb 2018, 17:20
door n-evo
Grappig dat GVB toen wel lijnletters kon toepassen