Pagina 108 van 135

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 27 mei 2019, 21:43
door nvdw
Vind het raar dat er voor het traject Waddinxveen-Lansingerland een Qlinerverbinding blijft rijden, en geen streekbus. De route door Moerkapelle is toch niet snel en het maakt in tarief ook nogal wat uit.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 28 mei 2019, 07:53
door Etienne
Maar over de verbinding van Lansingerland - Zoetermeer wordt dan niet gerept. De RandstadRail bedient wezenlijk andere gebieden dan wat buslijn 177 doet. :|

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 30 mei 2019, 11:50
door wolf
Ik weet niet of het al opgevallen was, maar musseumlijn 10 wordt sinds een paar dagen niet meer door Arriva gereden.

De lijn wordt sinds enkele dagen door 2 cityshuttle busjes van stadsparkeerplan gereden,

De reden is (volgens een betrouwbare bron van mij), dat Arriva meer met lege busjes reed dan dat er passagiers in zaten.

De cityshuttle busjes krijgen nog ov chip apparatuur etc. in de busjes.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 30 mei 2019, 13:25
door ODRAIL
Over welke plaats hebben we het hier?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 30 mei 2019, 13:27
door Chrysa
De enige lijn 10 in Zuid-Holland-Noord. Leiden dus.
wolf schreef:musseumlijn 10 wordt sinds een paar dagen niet meer door Arriva gereden.
De reden is (volgens een betrouwbare bron van mij), dat Arriva meer met lege busjes reed dan dat er passagiers in zaten.
Ze verwachten dat als ze Arriva ditchen er opeens meer reizigers zullen zijn? Of was Arriva gewoon te duur?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 30 mei 2019, 13:39
door Lijn 45
Is al bekend wat er met de wrakken Sprinter City's gaat gebeuren?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 30 mei 2019, 14:28
door wolf
Chrysa schreef:De enige lijn 10 in Zuid-Holland-Noord. Leiden dus.
wolf schreef:musseumlijn 10 wordt sinds een paar dagen niet meer door Arriva gereden.
De reden is (volgens een betrouwbare bron van mij), dat Arriva meer met lege busjes reed dan dat er passagiers in zaten.
Ze verwachten dat als ze Arriva ditchen er opeens meer reizigers zullen zijn? Of was Arriva gewoon te duur?
denk dat het te duur werd voor arriva.

busjes worden wel betaald door arriva op de tijden dat ze rijden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 01 jun 2019, 10:15
door Daelea
Lijn 10 zag ik vanochtend rijden met een witte Sprinter van, als ik me niet vergis, Taxi Wielkens met een A4'tje achter de voorruit ('Museumlijn Lijn 10').

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 12:44
door wolf
Taxi wielkens rijd lijn 10 niet, dat witte busje wat je zag is ook van stadsparkeerplan leiden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 10 jun 2019, 12:25
door Daelea
Toch wel, vandaag waren ze weer van de partij. Of is dit zo'n leuke constructie waarbij Taxi Wielkens het busje levert voor Stadsparkeerplan die in opdracht van Arriva rijdt? ;)

Ze zijn wel lekker herkenbaar zo als een OV-verbinding naar het centrum, alleen het kleine A4'tje links onderin de ruit geeft wat weg. Kan me niet voorstellen dat er nu wel mensen meerijden...Afbeelding

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 10 jun 2019, 13:00
door Lijn 45
Werden beide omlopen door Wielkens gereden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 10 jun 2019, 13:19
door wolf
Thom69 schreef:Toch wel, vandaag waren ze weer van de partij. Of is dit zo'n leuke constructie waarbij Taxi Wielkens het busje levert voor Stadsparkeerplan die in opdracht van Arriva rijdt? ;)

Ze zijn wel lekker herkenbaar zo als een OV-verbinding naar het centrum, alleen het kleine A4'tje links onderin de ruit geeft wat weg. Kan me niet voorstellen dat er nu wel mensen meerijden...//uploads.tapatalk-cdn.com/201906 ... 33fe7d.jpg
Zou best kunnen, andersom doen ze ook vaak, busje parkeerterrein uitlenen aan wielkens, hoorde van de week al dat er tot nu toe leeg gereden is

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 10 jun 2019, 13:43
door Daelea
Lijn 45 schreef:Werden beide omlopen door Wielkens gereden?
Dat durf ik je niet te zeggen, het andere busje heb ik niet gezien.

Leeg rijden snap ik heel goed, alles qua marketing werkt deze busjes nu tegen - richting centrum en richting Corpus staan de busjes er volgens dienstregeling zo goed als tegelijkertijd, op het busje zie je niet waar die heen rijdt, ze vertrekken van perron G (helemaal achterin, de rest naar het centrum gaat van A of B). Daarbovenop rijdt lijn 10 ook nog een onaantrekkelijke route door het centrum, eerst langs de rand en pas op de terugweg langs de winkels - richting het centrum komen deze busjes dus nagenoeg nooit uit de reisplanner.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 10 jun 2019, 14:05
door Durashift
Thom69 schreef: (..) , alleen het kleine A4'tje links onderin de ruit geeft wat weg. (..)
Zit rechts onderin de voorruit, naast de passagiersinstapdeur. :wink:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 10 jun 2019, 14:26
door Lijn 45
Of is dit zo'n leuke constructie waarbij Taxi Wielkens het busje levert voor Stadsparkeerplan die in opdracht van Arriva rijdt? ;)
Het zou ook kunnen dat Wielkens de bussen van Stadsparkeerplan rijdt. Beide zijn immers aan de Haagweg 8 gevestigd.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 12 jun 2019, 18:25
door wolf
Taxi wielkens zit in leiderdorp tegenover verpleeghuis leytenrode

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 20 jun 2019, 08:01
door sirvinniei
https://www.alphens.nl/nieuws/busverbin ... chans.html
In Alphen komt er een busverbinding met bedrijventerrein de Schans. Eind dit jaar zal er een bus van Arriva passagiers in dit gebied bedienen
Inclusief een gezonde dosis grootheidswaanzin:
"De stadsbus moet eigenlijk continu rondjes rijden in Alphen en de verschillende belangrijke gebieden met elkaar verbinden. Hij moet dan zo vaak rijden dat je eigenlijk niet op je horloge hoeft te kijken hoelaat het is, er moet ieder moment een bus komen aanrijden."

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 20 jun 2019, 10:45
door Z2N
Een routewijziging van de stadsbus in Kerk en Zanen is sowieso nodig, want de lijnen 3/4 doen het al jaren beroerd. Teveel rittijd gaat op aan routes langs buurten die op vijf minuten fietsen van het station liggen, de verbinding Kerk en Zanen - Centrum ontbreekt, en de grootste attractie ten zuiden van het spoor, Archeon (325.000 bezoekers per jaar), wordt niet met het OV ontsloten.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 20 jun 2019, 10:48
door Durashift
^^ de wethouder doet het voorkomen alsof de gemeente een OV concessie gaat ontwikkelen, uitgeven... :lol: dus dat met de wijzigingen moet helemaal goed komen.. :wink:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 22 jun 2019, 15:39
door Lijn 45
Op de Leidse stadslijnen rijden volgens OVzoeker geen hybrides meer. Lijn 5 en 6 worden door Citea's gereden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 22 jun 2019, 15:40
door Daelea
Maandag waarschijnlijk wel weer ;) Het is al een paar jaar zo dat in het weekend op lijn 5 en 6 Citea's rijden, doordeweeks rijden er dan wel Van Hools op.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 24 jun 2019, 17:06
door nvdw
Z2N schreef:Een routewijziging van de stadsbus in Kerk en Zanen is sowieso nodig, want de lijnen 3/4 doen het al jaren beroerd. Teveel rittijd gaat op aan routes langs buurten die op vijf minuten fietsen van het station liggen, de verbinding Kerk en Zanen - Centrum ontbreekt, en de grootste attractie ten zuiden van het spoor, Archeon (325.000 bezoekers per jaar), wordt niet met het OV ontsloten.
Die bus naar De Schans zal wel volgens hetzelfde principe opgezet zijn als de andere 'industriebussen' die er de afgelopen jaren in Zuid-Holland onder Arriva zijn gekomen: een beetje van de provincie en een beetje van de bedrijven. Dat kan op zich best goed werken: spitslijn 6 naar Avelingen in Gorinchem rijdt onder Qbuzz ook nog steeds, en de voormalige lijn 9 naar de Krabbepolder in Dordrecht is nu in het reguliere busnet opgenomen.

Het probleem met Kerk en Zanen is dat er maar twee 'radialen' zijn waar de bus een beetje normaal kan rijden: de Amerikalaan (waar bus 3/4 en 380 al rijden) en de Aziëlaan parallel aan het spoor, met daartussen een waaiervormige woonwijk waar je met de bus niets kunt uitrichten. De entree van het Archeon ligt voor het busnet precies aan de verkeerde kant.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 24 jun 2019, 17:23
door sirvinniei
3/4 is maar een raar geval. Half industrielijn half stadslijn.
Misschien kan je beter lijn 380 via molenwetering laten rijden en 3/4 de huidige route tussen vroomhoevenlaan laten rijden om daarna oostelijk door te rijden tot de Aziëlaan. Doordeweeks kan er een lusje de schans gereden worden en in het weekend een lusje Archeon.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 25 jun 2019, 13:37
door Z2N
nvdw schreef: Het probleem met Kerk en Zanen is dat er maar twee 'radialen' zijn waar de bus een beetje normaal kan rijden: de Amerikalaan (waar bus 3/4 en 380 al rijden) en de Aziëlaan parallel aan het spoor, met daartussen een waaiervormige woonwijk waar je met de bus niets kunt uitrichten. De entree van het Archeon ligt voor het busnet precies aan de verkeerde kant.
Dat is maar deels waar: bij de Renaissancelaan kan een doorsteek gecreëerd worden tussen de wijk Kerk en Zanen en de Archeonlaan. Op die manier kan je zowel De Schans als Archeon bedienen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 26 jun 2019, 16:27
door ODRAIL
De wijzigingen per 14 Juli 2019 van de Arriva dienstregeling in de gemeente Zuidplas, Waddinxveen en Alphen aan den Rijn (Boskoop) en Lansingerrland zijn te vinden via de onderstaande (tijdelijke) internetpagina:

https://www.arriva.nl/a/zuidplas.htm