Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Stadsbus schreef: ↑di 03 jun 2025, 22:27
Niet helemaal het juiste topic maarrrr:
Maandagavond is er een bijeenkomst geweest voor een nieuw station Leiden. De grote kap verdwijnt van het huidige station verdwijnt.
(..)
Hoop informatie en foto’s van schetsen: https://sleutelstad.nl/2025/06/03/leide ... verdwijnt/
Er is volgens mij een reden waarom er ooit zo'n kap gemaakt is, voor die spoorhoogte: mooi winddicht.
Ik vrees dat de bedachte perronkappen weinig beschutting biedt bij regen want de wind waait die druppels er gewoon onderdoor. Zeker met al die hoogbouw eromheen heb je van die vervelend wervelende windvlagen straks.
ThatPCDude schreef: ↑zo 08 jun 2025, 09:21
De eerste drie SnelBuzz Yutongs schijnen al in ons land te zijn. Heb via-via gehoord dat ze gisteren over de A2 reden.
Gebeurt niet vaak dat materieel te vroeg geleverd worden en welke nummering zou hij gaan krijgen?
Pure speculatie van mijn kant, maar een nummering vanaf 8801 zou mij het meest logisch lijken.
Zelf denk ik aan ofwel een 84xx-, 85xx- of 86xx nummering. Die zijn immers toch nog vrij.
Ik zat trouwens ook te denken, waren het wel snelBuzz Yutongs op de A2? Voor hetzelfde geld konden het ook snelBuzz Iveco's of Scania's uit DMG zijn. Die rijden namelijk ook over de A2.
Ik zat trouwens ook te denken, waren het wel snelBuzz Yutongs op de A2? Voor hetzelfde geld konden het ook snelBuzz Iveco's of Scania's uit DMG zijn. Die rijden namelijk ook over de A2.
Stadsbus schreef: ↑di 03 jun 2025, 22:27
Niet helemaal het juiste topic maarrrr:
Maandagavond is er een bijeenkomst geweest voor een nieuw station Leiden. De grote kap verdwijnt van het huidige station verdwijnt.
(..)
Hoop informatie en foto’s van schetsen: https://sleutelstad.nl/2025/06/03/leide ... verdwijnt/
Er is volgens mij een reden waarom er ooit zo'n kap gemaakt is, voor die spoorhoogte: mooi winddicht.
Ik vrees dat de bedachte perronkappen weinig beschutting biedt bij regen want de wind waait die druppels er gewoon onderdoor. Zeker met al die hoogbouw eromheen heb je van die vervelend wervelende windvlagen straks.
Heb je nog nooit in leiden op de trein gewacht? Die grote kap biedt nauwelijks beschutting, zeker van de wind niet. En waar de steun punten zitten moet het water in een grote fruitschaal landen, maar stuitert een groot deel er ook naast op het perron. Nu blijken die fruitschalen dus in de weg te zitten om de trappen verder te zetten met bredere tunnel.
ovforens schreef: ↑zo 08 jun 2025, 16:07
In november werden ze op een dieplader vervoerd vanaf de boot bij Lubeck/Kiel naar Valkenburg. Reden de gespotte snelBuzzen zelf of op een trailer?
Ik heb vorig jaar ook een dieplader met een R-Net Yutong gezien bij de Westerscheldetunnel. Ik neem aan dat een deel via Zeebrugge binnenkomt?
ThatPCDude schreef: ↑zo 08 jun 2025, 09:21
De eerste drie SnelBuzz Yutongs schijnen al in ons land te zijn. Heb via-via gehoord dat ze gisteren over de A2 reden.
Gebeurt niet vaak dat materieel te vroeg geleverd worden en welke nummering zou hij gaan krijgen?
Wat dat betreft heeft yutong daarin zich ook best wel in bewezen. Alle 15 meter R-net wagens zijn ook geleverd een halfjaar na bestelling.
Is er al bekend wanneer ze gaan starten met de bouw van de nieuwe stalling aan de Tielweg 5 in Gouda? Want ik heb nog geen bouw werkzaamheden gezien afgelopen vrijdag?
ThatPCDude schreef: ↑zo 08 jun 2025, 09:21
De eerste drie SnelBuzz Yutongs schijnen al in ons land te zijn. Heb via-via gehoord dat ze gisteren over de A2 reden.
Gebeurt niet vaak dat materieel te vroeg geleverd worden en welke nummering zou hij gaan krijgen?
Wat dat betreft heeft yutong daarin zich ook best wel in bewezen. Alle 15 meter R-net wagens zijn ook geleverd een halfjaar na bestelling.
Daar kan VDL nog wat van leren…
tjsa op youtube staan wel wat filmpjes van de yutong fabriek. en ook de vdl fabriek. vergeleken is de fabriek van vdl maar een hobby schuurtje...
Als je dan ook ziet dat elke bus bij t verlaten uitgebreid gecontroleert wordt incl. door een diepe waterbak rijden. dan gaat ook vdl uiteindelijk gewoon van hool en ebusco achterna.
isaacp schreef: ↑di 10 jun 2025, 20:54
Is er al bekend wanneer ze gaan starten met de bouw van de nieuwe stalling aan de Tielweg 5 in Gouda? Want ik heb nog geen bouw werkzaamheden gezien afgelopen vrijdag?
Bezwaartermijn sluit 24 Juli, vergunning wordt definitief op 24 september, dus tot die tijd zal er nog geen bouwactiviteiten zijn
Dan zal het nog langer duren tot alle elektrische bussen ook ik Gouda gaan rijden want ik heb gehoord dat ze vanaf december kunnen gaan rijden maar ik denk dat ze nog niet klaar op 14 December als de dienstregeling jaar 2026 in gaat?
Maar misschien hebben al voor die tijd een soort noodoplossing?
Laatst gewijzigd door Tom024 op wo 11 jun 2025, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Laatste post niet quoten aub
Het hoeft niet lang te duren om een stalling te bouwen hè. Je hebt in principe alleen een grote verharde vlakte nodig met laadinfrastructuur, de fancy overkapping zal waarschijnlijk later komen zodat ze in ieder geval kunnen beginnen met elektrisch rijden.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
isaacp schreef: ↑di 10 jun 2025, 21:53
Dan zal het nog langer duren tot alle elektrische bussen ook ik Gouda gaan rijden want ik heb gehoord dat ze vanaf december kunnen gaan rijden maar ik denk dat ze nog niet klaar op 14 December als de dienstregeling jaar 2026 in gaat?
Maar misschien hebben al voor die tijd een soort noodoplossing?
ThatPCDude schreef: ↑wo 11 jun 2025, 08:56
Het hoeft niet lang te duren om een stalling te bouwen hè. Je hebt in principe alleen een grote verharde vlakte nodig met laadinfrastructuur, de fancy overkapping zal waarschijnlijk later komen zodat ze in ieder geval kunnen beginnen met elektrisch rijden.
Is het bestaande grond, met dus riolering al in de grond?
Tja, je kan bussen op een verharding van mengranulaat (gebroken puin) stallen en rijden. Paar kabelgoten ingraven voor de laders.. maar dan heb je daar toch een fundering voor nodig. Fundering voor de kap, het leidingwerk voor de kantoor/kantine omgeving is ook belangrijk, denk ik.
De wasstraat, afvoer daarvan.
In Amersfoort is men aan de Argonout ook bezig met een nieuwe stalling voor Keolis. Denk dat ze daar al dik twee maanden met het grondwerk bezig zijn. Misschien zijn er daar factoren waardoor het niet opschiet..
isaacp schreef: ↑di 10 jun 2025, 20:54
Is er al bekend wanneer ze gaan starten met de bouw van de nieuwe stalling aan de Tielweg 5 in Gouda? Want ik heb nog geen bouw werkzaamheden gezien afgelopen vrijdag?
Bezwaartermijn sluit 24 Juli, vergunning wordt definitief op 24 september, dus tot die tijd zal er nog geen bouwactiviteiten zijn
Waarom zit daar twee maanden verschil tussen? Als er gedurende de bezwaarperiode geen bezwaren zijn ingediend, is de vergunning na afloop van de bezwaarperiode definitief.
(Strikt genomen heeft een bezwaarperiode ook geen opschortende werking (tenzij een vovo wordt aangevraagd), maar alle activiteiten die dan worden uitgevoerd, zijn voor risico van de vergunninghouder.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Het doek is eindelijk inmiddels gevallen voor de ex-Arriva Citea's. Ik zie dat er gister nog een enkeling heeft rondgedwaald op de streeklijnen in Gouda, maar dat lijkt vanaf vandaag ook verleden tijd.
En dus is het doek gevallen voor de ex Arriva Citea’s? Omdat er, wellicht toevallig, vandaag geen enkele op de dienst zit?
Beetje vreemde, snelle, voorbarige conclusie lijkt mij. We wachten het maar even af of er nog op de dienst verschijnen.
Vrijdagavond zag ik een StadsBuzz (kenteken 56-BSZ-2, Iveco E-Way) in de Corbulotunnel bij Leiden die gesleept werd door een zware bergingstruck. Het geheel reed richting A4 en kwam vanuit het noorden de A44 af de tunnel in.