Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

sirvinniei schreef:Gordels waren idd verplicht in de uithoflijnen

Uiteindelijk zullen de S418 Setra's de Uithoflijnen wel gaan rijden, maar ik vraag me af of zo'n grote bus wel nodig is? Zijn de Uithoflijnen wel zo druk?
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik heb hele negatieve verhalen over de drukte gehoord. Speelt natuurlijk ook mee dat vroege ritten zijn geschrapt

Lijkt trouwens wel een strategie van Syntus: gelede bussen eruit werken door frequentieverhoging in de spits.
Ik heb geen onderschrift
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Welke gelede bussen bedoel je?
TreinenFreak
Berichten: 239
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door TreinenFreak »

sirvinniei schreef:Er komt 9 januari na klachten een extra scholierenrit op lijn 121 richting hilversum https://www.syntusutrecht.nl/getmedia/d ... versum.pdf
Goed dat er nu een extra rit komt, alleen wel geestig dat Syntus bij het opstellen van de dienstregeling totaal geen rekening heeft gehouden met de schooltijden. Terwijl de scholieren één van de belangrijkste reizigersgroepen zijn van lijn 121. In de ochtend is het nu redelijk geregeld, alleen 's middags blijft het gewoon slecht geregeld. Vroeger bij Connexxion was het ondanks de frequentie van 1x per uur, nog redelijk geregeld voor de scholieren in vergelijking met nu :cry:
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ochtendritten zijn belangrijker dan middagritten. Smiddags kunnen leerlingen wat langer op school blijven, maar s ochtends eerder je bed uit komen is een stuk vervelender

BasFrancken schreef:[youtube][/youtube]
sirvinniei schreef:Ik heb hele negatieve verhalen over de drukte gehoord. Speelt natuurlijk ook mee dat vroege ritten zijn geschrapt

Lijkt trouwens wel een strategie van Syntus: gelede bussen eruit werken door frequentieverhoging in de spits.
Welke gelede bussen bedoel je?
Lijn 50, lijn 80, soms lijn 81 en veel uithoflijnen hadden volgens mij gelede bussen
Ik heb geen onderschrift
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Heel af en toe een gelede inderdaad op 50,56,80 (81 niet) maar de uithoflijnen werden standaard gereden door een hogevloersbus van POUW. Cxx reed in Utrecht ook maar met 4 gelede bussen ofzo.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik heb op 81 ook geledes gezien ;) vast niet structureel maar toch.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

BasFrancken schreef:
noahjo3 schreef:Je zou het niet geloven, maar ik zit gewoon in een Setra richting de Uithof. :)
Kan goed zijn, want de ex-cxx bussen van Tourquase rijden nu voornamelijk als tunnelbussen op lijn 50/(X)80. Waarschijnlijk wordt er toch luxer materieel geëist, ondanks dat het tijdelijk materieel is.
Ik denk eerder dat het door andere omlopen in de kerstvakantie komt. Elke dag heb ik nog Tourquase op de Uithoflijnen gezien en Syntus zelf rijdt ook nog gewoon op oa X80.
Tourquase heeft nu natuurlijk materieel over omdat de scholierenlijnen niet rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

sirvinniei schreef:Ik heb op 81 ook geledes gezien ;) vast niet structureel maar toch.
Lijkt me geen doen geweest in de wijken van Amerongen en Leersum :P
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Daniel schreef:
BasFrancken schreef:
noahjo3 schreef:Je zou het niet geloven, maar ik zit gewoon in een Setra richting de Uithof. :)
Kan goed zijn, want de ex-cxx bussen van Tourquase rijden nu voornamelijk als tunnelbussen op lijn 50/(X)80. Waarschijnlijk wordt er toch luxer materieel geëist, ondanks dat het tijdelijk materieel is.
Ik denk eerder dat het door andere omlopen in de kerstvakantie komt. Elke dag heb ik nog Tourquase op de Uithoflijnen gezien en Syntus zelf rijdt ook nog gewoon op oa X80.
Tourquase heeft nu natuurlijk materieel over omdat de scholierenlijnen niet rijden.
Ja dat kan wel kloppen, in ieder geval heb ik wel liever de Tourquase/cxx Amba's dan die andere tijdelijke meuk (behalve de Citaro's van Qbuzz dan).

Even iets geheel anders: wie weet trouwens welke hogevloersbus soms op 120 rijdt? Hij zal vast ook op andere lijnen rijden,maar heb hem alleen nog maar op 120 gespot. Het is geen Setra en het lijkt op een touringcar. Vast ook tijdelijk, maar ben benieuwd naar het nummer/bustype.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ik zag op de wiki dat Pouw Vervoer ook diensten op lijn 120 rijdt en de Syntus 1205 t/m 1207 zijn hun Integro's die ze al hadden uit de vorige PU concessie, dus dat moet haast wel een van die Integro's geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

BasFrancken schreef:
sirvinniei schreef:Ik heb op 81 ook geledes gezien ;) vast niet structureel maar toch.
Lijkt me geen doen geweest in de wijken van Amerongen en Leersum :P
12 meter bussen zijn eigenlijk ook niet te doen in dorpen als Amerongen, Elst, Scherpenzeel en Rhenen
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Syntus gaat ‘bug’ in app Keobike verhelpen
APELDOORN - Met een feestelijke aftrap werd begin december op het Marktplein de Keobike van Syntus gepresenteerd. Als eerste regionale vervoerder startte Syntus toen met een fiets die reizigers kunnen reserveren en gebruiken na een reis met het openbaar vervoer. Apeldoorn en Leusden zijn de eerste steden waren meerdere carrousels zijn geplaatst met fietsen erin. Maar de mobiele applicatie waarmee mensen een fiets kunnen reserveren, werkt nog niet helemaal zoals het zou moeten.
Verbeteringen blijken hard nodig. Want wie nu via de app een fiets reserveert, of ‘claimt’ zoals het via de app heet, moet niet per ongeluk te laat komen. De claim is verlopen en opnieuw reserveren kan niet, want dan geeft het systeem aan dat een nieuwe reservering pas over vier uur weer gemaakt kan worden. Lastig als je bus net even tien minuutjes vertraging heeft.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Gelukkig hebben de bussen van Syntus nooit vertraging, dus ik zie het probleem niet ;-)
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Vanaf morgen zijn er dus aanpassingen in de dienstregeling.
Ik heb tot nu toe alleen een extra bus 121 langs zien komen. Iemand anders al meer gehoord of aanpassingen gezien?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Er was al aangegeven dat de rest vooral rijtijdaanpassingen van een enkele minuut of seconde zouden zijn. En allicht een aangepaste omloop ergens waar je als reiziger weinig van merkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Dat heb ik gelezen inderdaad. Alleen ik lees hier dat op sommige lijnen onmogelijke tijden gehanteerd worden, dus vandaar de vraag. En apps zullen aangepast moeten worden lijkt me
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dennistd
Berichten: 5579
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Naar wat ik hoorde zou alleen de sliptijd tussen de ritten langer zijn geworden om zo in elk geval de volgende rit zonder vertraging te kunnen starten.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Zover ik weet is alleen nog lijn 17 problematisch
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Hmm okay. Ik ben benieuwd.
Ik neem altijd lijn 50 naar Utrecht vanaf halte Griftlaan in Zeist. Als je daar precies op vertrektijd staat, dan duurt het vaak nog 4 tot 9 minuten voordat de bus komt. Er zitten 5 haltes tussen waarvan 3 buiten de bebouwde kom vanaf meethalte Driebergen Zeist. Utrecht in rij je overigens wel vaak 'op tijd' en dat vind ik echt kansloos.

Overigens, de chauffeurs die de route met cxx hebben gereden halen de tijden wel makkelijker.. Ze rijden bij wegrijden van Driebergen Zeist vaak door rood, anders staan ze zomaar 3/4 minuten stil.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Zo te zien is er een buurtbusje verongelukt: https://twitter.com/Syntus/status/817765730498334720
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Daniel schreef:Zo te zien is er een buurtbusje verongelukt: https://twitter.com/Syntus/status/817765730498334720
Dat wordt een uurtje langer wachten, of lopen. Aan de passagiers de keus.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Durashift
Berichten: 5719
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

dnmw2705 schreef:Hmm okay. Ik ben benieuwd.
(..)

Overigens, de chauffeurs die de route met cxx hebben gereden halen de tijden wel makkelijker.. Ze rijden bij wegrijden van Driebergen Zeist vaak door rood, anders staan ze zomaar 3/4 minuten stil.
Ja, zo kan ik het ook.. door de regels te overtreden. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Wat de opgevallen inzet van Tourquase op o.a. 50, 80 en 83 betreft: die schijnt te maken hebben met een gebrek aan tunnelbussen die inmiddels overal in de concessie staan bij gebrek aan vaste stallingen.

Nou verbaast mij dat op zich: als de nieuwe tunnelbussen er zijn moet je die dingen immers ook op die drie lijnen houden. Je zou dus zeggen dat er een omloop moet zijn die die bussen in de omgeving van Veenendaal houdt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Zouden de tunnelbussen ook Setra's kunnen zijn, maar dan met een lager dak? Zou voor de eenheid van Syntus Utrecht wel meer uitstraling hebben en dezelfde gebruikersgemakken voor de reiziger.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten