Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
sirvinniei schreef:Gordels waren idd verplicht in de uithoflijnen
Uiteindelijk zullen de S418 Setra's de Uithoflijnen wel gaan rijden, maar ik vraag me af of zo'n grote bus wel nodig is? Zijn de Uithoflijnen wel zo druk?
Goed dat er nu een extra rit komt, alleen wel geestig dat Syntus bij het opstellen van de dienstregeling totaal geen rekening heeft gehouden met de schooltijden. Terwijl de scholieren één van de belangrijkste reizigersgroepen zijn van lijn 121. In de ochtend is het nu redelijk geregeld, alleen 's middags blijft het gewoon slecht geregeld. Vroeger bij Connexxion was het ondanks de frequentie van 1x per uur, nog redelijk geregeld voor de scholieren in vergelijking met nu
Ochtendritten zijn belangrijker dan middagritten. Smiddags kunnen leerlingen wat langer op school blijven, maar s ochtends eerder je bed uit komen is een stuk vervelender
BasFrancken schreef:[youtube][/youtube]
sirvinniei schreef:Ik heb hele negatieve verhalen over de drukte gehoord. Speelt natuurlijk ook mee dat vroege ritten zijn geschrapt
Lijkt trouwens wel een strategie van Syntus: gelede bussen eruit werken door frequentieverhoging in de spits.
Welke gelede bussen bedoel je?
Lijn 50, lijn 80, soms lijn 81 en veel uithoflijnen hadden volgens mij gelede bussen
Heel af en toe een gelede inderdaad op 50,56,80 (81 niet) maar de uithoflijnen werden standaard gereden door een hogevloersbus van POUW. Cxx reed in Utrecht ook maar met 4 gelede bussen ofzo.
noahjo3 schreef:Je zou het niet geloven, maar ik zit gewoon in een Setra richting de Uithof. :)
Kan goed zijn, want de ex-cxx bussen van Tourquase rijden nu voornamelijk als tunnelbussen op lijn 50/(X)80. Waarschijnlijk wordt er toch luxer materieel geëist, ondanks dat het tijdelijk materieel is.
Ik denk eerder dat het door andere omlopen in de kerstvakantie komt. Elke dag heb ik nog Tourquase op de Uithoflijnen gezien en Syntus zelf rijdt ook nog gewoon op oa X80.
Tourquase heeft nu natuurlijk materieel over omdat de scholierenlijnen niet rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
noahjo3 schreef:Je zou het niet geloven, maar ik zit gewoon in een Setra richting de Uithof. :)
Kan goed zijn, want de ex-cxx bussen van Tourquase rijden nu voornamelijk als tunnelbussen op lijn 50/(X)80. Waarschijnlijk wordt er toch luxer materieel geëist, ondanks dat het tijdelijk materieel is.
Ik denk eerder dat het door andere omlopen in de kerstvakantie komt. Elke dag heb ik nog Tourquase op de Uithoflijnen gezien en Syntus zelf rijdt ook nog gewoon op oa X80.
Tourquase heeft nu natuurlijk materieel over omdat de scholierenlijnen niet rijden.
Ja dat kan wel kloppen, in ieder geval heb ik wel liever de Tourquase/cxx Amba's dan die andere tijdelijke meuk (behalve de Citaro's van Qbuzz dan).
Even iets geheel anders: wie weet trouwens welke hogevloersbus soms op 120 rijdt? Hij zal vast ook op andere lijnen rijden,maar heb hem alleen nog maar op 120 gespot. Het is geen Setra en het lijkt op een touringcar. Vast ook tijdelijk, maar ben benieuwd naar het nummer/bustype.
Ik zag op de wiki dat Pouw Vervoer ook diensten op lijn 120 rijdt en de Syntus 1205 t/m 1207 zijn hun Integro's die ze al hadden uit de vorige PU concessie, dus dat moet haast wel een van die Integro's geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Syntus gaat ‘bug’ in app Keobike verhelpen
APELDOORN - Met een feestelijke aftrap werd begin december op het Marktplein de Keobike van Syntus gepresenteerd. Als eerste regionale vervoerder startte Syntus toen met een fiets die reizigers kunnen reserveren en gebruiken na een reis met het openbaar vervoer. Apeldoorn en Leusden zijn de eerste steden waren meerdere carrousels zijn geplaatst met fietsen erin. Maar de mobiele applicatie waarmee mensen een fiets kunnen reserveren, werkt nog niet helemaal zoals het zou moeten.
Verbeteringen blijken hard nodig. Want wie nu via de app een fiets reserveert, of ‘claimt’ zoals het via de app heet, moet niet per ongeluk te laat komen. De claim is verlopen en opnieuw reserveren kan niet, want dan geeft het systeem aan dat een nieuwe reservering pas over vier uur weer gemaakt kan worden. Lastig als je bus net even tien minuutjes vertraging heeft.
Vanaf morgen zijn er dus aanpassingen in de dienstregeling.
Ik heb tot nu toe alleen een extra bus 121 langs zien komen. Iemand anders al meer gehoord of aanpassingen gezien?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Er was al aangegeven dat de rest vooral rijtijdaanpassingen van een enkele minuut of seconde zouden zijn. En allicht een aangepaste omloop ergens waar je als reiziger weinig van merkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dat heb ik gelezen inderdaad. Alleen ik lees hier dat op sommige lijnen onmogelijke tijden gehanteerd worden, dus vandaar de vraag. En apps zullen aangepast moeten worden lijkt me
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Naar wat ik hoorde zou alleen de sliptijd tussen de ritten langer zijn geworden om zo in elk geval de volgende rit zonder vertraging te kunnen starten.
Hmm okay. Ik ben benieuwd.
Ik neem altijd lijn 50 naar Utrecht vanaf halte Griftlaan in Zeist. Als je daar precies op vertrektijd staat, dan duurt het vaak nog 4 tot 9 minuten voordat de bus komt. Er zitten 5 haltes tussen waarvan 3 buiten de bebouwde kom vanaf meethalte Driebergen Zeist. Utrecht in rij je overigens wel vaak 'op tijd' en dat vind ik echt kansloos.
Overigens, de chauffeurs die de route met cxx hebben gereden halen de tijden wel makkelijker.. Ze rijden bij wegrijden van Driebergen Zeist vaak door rood, anders staan ze zomaar 3/4 minuten stil.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Overigens, de chauffeurs die de route met cxx hebben gereden halen de tijden wel makkelijker.. Ze rijden bij wegrijden van Driebergen Zeist vaak door rood, anders staan ze zomaar 3/4 minuten stil.
Ja, zo kan ik het ook.. door de regels te overtreden.
Wat de opgevallen inzet van Tourquase op o.a. 50, 80 en 83 betreft: die schijnt te maken hebben met een gebrek aan tunnelbussen die inmiddels overal in de concessie staan bij gebrek aan vaste stallingen.
Nou verbaast mij dat op zich: als de nieuwe tunnelbussen er zijn moet je die dingen immers ook op die drie lijnen houden. Je zou dus zeggen dat er een omloop moet zijn die die bussen in de omgeving van Veenendaal houdt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Zouden de tunnelbussen ook Setra's kunnen zijn, maar dan met een lager dak? Zou voor de eenheid van Syntus Utrecht wel meer uitstraling hebben en dezelfde gebruikersgemakken voor de reiziger.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.