Pagina 112 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 16:53
door dennistd
Elke omloop eindigt de dag op de stalling waar ie ook begonnen is. Enige manier om te wisselen is een ruilactie vanwege een defecte bus. Al zal er nu ook wel bewust geruild worden om te kunnen wassen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 16:56
door wouter15
Zijn er eigenlijk lijnen waar standaard onderaannemers op te vinden zijn? ik lees verschillende meldingen dat op veel verschillende lijnen opeens andere vervoerders opduiken dan in de tijd van Connexxion.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 17:33
door Daniel
De Uithoflijnen werden voor de kerstvakantie consequent door Tourquase gereden en de 272 altijd door Besseling. Verder week ik van 681 nog dat Tourquase 'm rijdt.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 17:59
door Durashift
Ik blijf het maar een raar gezicht vinden.. bussen die op lijn 50 'Utrecht CS, via Doorn/Zeist' tonen.
Ís er een andere route dan om naar Utrecht te komen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 18:01
door Daniel
Ja, vanaf Driebergen-Zeist via Odijk en Bunnik :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 18:08
door dnmw2705
Durashift schreef:Ik blijf het maar een raar gezicht vinden.. bussen die op lijn 50 'Utrecht CS, via Doorn/Zeist' tonen.
Ís er een andere route dan om naar Utrecht te komen?
Ik vind het hele via via via via een raar gezicht. Als er een (spits) lijn een totaal andere route naar eindbestemming rijdt snap ik het. Viavia maakt het alleen maar verwarrend

En zeker met de 50 vind ik het raar gezicht. Vanaf Utrecht CS kab er gewoon Wageningen Busstation of Veendendaal station De Klomp erop en op de terug weg Utrecht CS. (streekbussen gaan niet terug naar Centrumzijde, en alle Qbuzz hebben ook Utrecht CS erop staan ipv Utrecht CS jaarbeurszijde)
Reizigers snappen echt wel dat lijn 50 naar Veendendaal station De Klomp niet over de A12 gaat.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 18:10
door dnmw2705
Daniel schreef:Ja, vanaf Driebergen-Zeist via Odijk en Bunnik :wink:
Want ja, lijn 50 gaat in eens niet meer door Zeist en de Utrechtse binnenstad :lol:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 18:17
door Daniel
Durashift vroeg alleen maar over er ook nog een andere route mogelijk was, niet of lijn 50 daar reed.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 18:44
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:Zouden de tunnelbussen ook Setra's kunnen zijn, maar dan met een lager dak? Zou voor de eenheid van Syntus Utrecht wel meer uitstraling hebben en dezelfde gebruikersgemakken voor de reiziger.
Nee, alleen de airco kan van het dak worden gehaald maar dan is de Setra ook te hoog. Een lager model hebben ze niet meer in productie, en Setra zal geen nieuw bustype ontwikkelen voor een tunneltje in Veenendaal :lol: dus jammer maar helaas: lijn 50 (Veenendaal), (x)80 en 83 zullen het moeten gaan doen met VDL Citea's, met misschien soms een Setra die een ommetje rijdt.

Nu hoeft een Citea niet oncomfortabel te zijn maar in vergelijking met de Setra snap ik je punt wel ja :)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 18:58
door Durashift
Daniel schreef:Durashift vroeg alleen maar over er ook nog een andere route mogelijk was, niet of lijn 50 daar reed.
Dat bedoelde ik wel, natuurlijk.

(had ik het er toch bij moeten zetten :wink: )

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 21:22
door dnmw2705
Zal Syntus nog lang met de 'Wij zijn Syntus Utrecht wij starten blanco' stickers op de bussen blijven rijden? Achteraf gezien een hele verkeerde slogan.

Afbeelding

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 21:25
door dnmw2705
BasFrancken schreef: Nu hoeft een Citea niet oncomfortabel te zijn maar in vergelijking met de Setra snap ik je punt wel ja :)
Het zal wel zo moeten zijn dat die VDL's ook voorzien moeten gaan worden van USB aansluitingen en WiFi. Dat is toch wat Syntus beloofd had?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 21:40
door OmniLezer
dnmw2705 schreef:
BasFrancken schreef: Nu hoeft een Citea niet oncomfortabel te zijn maar in vergelijking met de Setra snap ik je punt wel ja :)
Het zal wel zo moeten zijn dat die VDL's ook voorzien moeten gaan worden van USB aansluitingen en WiFi. Dat is toch wat Syntus beloofd had?
Dat moet ook. Die Citea's kunnen gewoon comfortabel zijn. Kijk maar hoe Syntus die Twentsbussen heeft "getuned."

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 21:55
door Meltrain
dnmw2705 schreef: Ik vind het hele via via via via een raar gezicht. Als er een (spits) lijn een totaal andere route naar eindbestemming rijdt snap ik het. Viavia maakt het alleen maar verwarrend
Hoezo? :|
Zeker voor de incidentele reiziger is een via-bestemming een extra stukje bevestiging dat hij/zij de juiste buslijn gevonden heeft.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 21:56
door dnmw2705
Geen idee hoe die Twentse VDL's zijn. Geloof graag dat ze comfortabel zijn. Leek mij alleen mooi als het allemaal van één merk is. Eenheid enzo haha. Bussen zullen allang besteld zijn, dus we zullen ze vanzelf gaan zien.

Zat vrijdag in zo'n Qbuzz Citaro uit Groningen. Qbuzz huisregels, advertenties over abonnementen van Qbuzz Groningen en op het scherm stond :geen informatie beschikbaar. Kijk op Qbuzz.nl. De omroep in de bus was wel gewoon van Syntus. Gaan die bussen terug of neemt Syntus ze over?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 21:58
door dnmw2705
Meltrain schreef:
dnmw2705 schreef: Ik vind het hele via via via via een raar gezicht. Als er een (spits) lijn een totaal andere route naar eindbestemming rijdt snap ik het. Viavia maakt het alleen maar verwarrend
Hoezo? :|
Zeker voor de incidentele reiziger is een via-bestemming een extra stukje bevestiging dat hij/zij de juiste buslijn gevonden heeft.
Da's waar. Zit ook een chauffeur in de bus, die kan je het ook vragen. Voorop is dan wel handiger. Alleen viavia maakt het ook onduidelijker voor reizigers. Denk aan de berichten van een paar weken geleden over lijn 80, X80 en 280.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 22:43
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:Geen idee hoe die Twentse VDL's zijn. Geloof graag dat ze comfortabel zijn. Leek mij alleen mooi als het allemaal van één merk is. Eenheid enzo haha. Bussen zullen allang besteld zijn, dus we zullen ze vanzelf gaan zien.


Zat vrijdag in zo'n Qbuzz Citaro uit Groningen. Qbuzz huisregels, advertenties over abonnementen van Qbuzz Groningen en op het scherm stond :geen informatie beschikbaar. Kijk op Qbuzz.nl. De omroep in de bus was wel gewoon van Syntus. Gaan die bussen terug of neemt Syntus ze over?
Nee, deze bussen worden niet overgenomen en gaan dus weer terug. Jammer want dat materieel is best prima:)

De Citea's in Twente zijn dik in orde, ook compleet met een uitklaptafeltje achter elke stoel etc. Usb-poortjes zijn heus ook wel mogelijk. Vraag me meer af: wat wordt precies het electrische materieel van deze concessie? Dat kunnen de Citea's in principe gewoon worden toch?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 22:46
door sirvinniei
Als ik de Setra's zie heb ik ook een groot vertrouwen in het andere materieel

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 22:49
door ODRAIL
Dus je hebt geen vertrouwen in de Setra's ?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 22:49
door Wageningen1998
sirvinniei schreef:Als ik de Setra's zie heb ik ook een groot vertrouwen in het andere materieel
Wat een vooruitgang tov Connexxion zeg sjonge jonge :D

Vraag me af waar we nu in hadden gereden als cxx was gebleven. Waarschijnlijk grotendeels nog steeds die ouwe amba's opgevuld met een paar nieuwe Citea's.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 09 jan 2017, 01:10
door matti93
dnmw2705 schreef:Da's waar. Zit ook een chauffeur in de bus, die kan je het ook vragen. Voorop is dan wel handiger. Alleen viavia maakt het ook onduidelijker voor reizigers. Denk aan de berichten van een paar weken geleden over lijn 80, X80 en 280.
Ik hoor regelmatig op station Driebergen iemand aan de chauffeur vragen of deze bus wel echt naar Driebergen gaat (de halte is niet in de rijrichting naar Driebergen). Wat mij betreft is de eindbestemming weliswaar nodig om de bus te vinden, maar is het juist ook belangrijk om de relevante bestemmingen te vermelden: de plaatsen waar reizigers daadwerkelijk heengaan. Als ik naar Zeist moet, kan het me echt niet schelen of de bus naar Utrecht of Leeuwarden rijdt, ik wil alleen zeker weten dat de bus eerst in Zeist stopt. Ik ben blij dat Syntus iets flexibeler is met de bestemmingsfilm en probeert om relevante informatie te geven :)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 09 jan 2017, 06:42
door Daniel
Precies, via's zijn best nuttig. Behalve dan als de via een plaats is waar de bus niet komt zoals "Vathorst via Hooglanderveen" op lijn 5.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 09 jan 2017, 08:07
door sirvinniei
Zoiets had ik gisteravond op lijn 50 "waar gaat u heen?" "Ik ga naar Leersum" "oh" *loopt weg*
*Komt even later terug* "maar komt u ook langs Veenendaal?" "Ja, daar rij ik doorheen"

Was trouwens een CXX amba. Blijkbaar zijn we ze toch niet kwijt

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 09 jan 2017, 08:21
door noahjo3
Daniel schreef:Precies, via's zijn best nuttig. Behalve dan als de via een plaats is waar de bus niet komt zoals "Vathorst via Hooglanderveen" op lijn 5.
Ja en het mooie is nog dat het ''via Hooglanderveen'' al weggaat als ie station Schothorst voorbij is.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 09 jan 2017, 08:48
door dnmw2705
sirvinniei schreef: Was trouwens een CXX amba. Blijkbaar zijn we ze toch niet kwijt
Ik tref steeds die CXX amba's niet. Ben er wel benieuwd naar.

Ik vraag mij af, maakt 'via' het niet gewoon lastiger? Setra's hebben 'via' erop staan, maar veel tijdelijke bussen hebben gewoon Wageningen, Utrecht CS JAARBEURSZIJDE of Veendendaal erop staan, zonder via.

Moet wel eerlijk zeggen dat Syntus zich wel laat zien als een vervoerder voor iedereen.