Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3408
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Een viabestemming tonen lijkt me overigens nuttiger dan de hele route het woord Jaarbeurszijde filmen :p
Dat is hoogstens binnen Utrecht van belang
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Deze ochtend zeer stroef. Veel volle bussen.. Mbo'ers van 16 en 17 hebben nu ook studenten ov. Lijn 50 ging nog wel. Ongeluk in Rhenen dus moest wat langer wachten.

Zag bij binnenrijden van Utrecht CS wel veel volgepropte bussen van Syntus.

Qbuzz U-OV bewijst overigens gewoon weer dat ze het niet aankunnen in Utrecht.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
CamilleKreemers
Berichten: 4402
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

ik ben benieuwd in hoeverre je studenten-OV kan voorspellen onder de 18-. Een deel ervan zal nu de fiets wellicht laten staan en met de bus gaan.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Dat, en het feit dat de overheid er weinig voor betaalt is precies mijn bezwaar tegen SOV
Ik heb geen onderschrift
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Lekker genuanceerd zijn media tegenwoordig Ik vind het nu wel meevallen, maar misschien komt dat omdat ik in een "dorp" woon
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ODRAIL »

Fijn ... zo'n bericht. Dan had de provincie de ingang van de concessie maar met de jaar moeten uitstellen :? :wink: .
CamilleKreemers
Berichten: 4402
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

De vervoerder kan toch aantonen dat de eis van de provincie niet gerechtvaardigd is, als hij er een rechtzaak van maakt? Syntus moet in recordtijd dingen regelen. Ik vind dat de provincie hierin onredelijk is door direct perfectie te eisen.
BusFreakRotterdam
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door BusFreakRotterdam »

Kerstreces is weer voorbij en de politici laten zich weer eens horen... *zucht*. Hebben ze allemaal de afgelopen 2 weken tijdens hun vakantie een keer een bus gepakt om te kijken hoe e.e.a. verloopt en de chauffeurs vragen gesteld of hebben ze allemaal op hun Zweedse krentenster bij de kachel gezeten?

Normaal bij een overgang van concessies is het gebruikelijk dat hiervoor enkele maanden wordt uitgetrokken, zie concessies overgang in HWGO. Syntus moet alles in 3 weken regelen omdat Connexxion heel lang dwars heeft gelegen en de rechter teveel tijd nodig had om de rechtzaak voor te bereiden.
De provincie zwicht voor reacties van nukkige reizigers. Overleg met Syntus waar de grootste problemen zich voordoen, geef ze 2 maanden de tijd om het op te lossen en evalueer dan hoe de vlag erbij hangt. Politici, roepers in een lege woestijn waar geen bus komt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

Ben het op zich wel eens met de krappe voorbereidingstijd, dat is een feit.
Echter, met Syntus blijf ik toch altijd een beetje een eigenaardig gevoel houden, gezien stuntwerk uit het verleden.
Zie ook:
viewtopic.php?f=35&t=10473&p=479428&sid ... d2#p479428

Buiten dat, het zou verboden moeten worden, dat hele concessie-gedoe.
Terug naar één busmaatschappij, NOR (NS Op Rubber)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5719
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef:Zoiets had ik gisteravond op lijn 50 "waar gaat u heen?" "Ik ga naar Leersum" "oh" *loopt weg*
*Komt even later terug* "maar komt u ook langs Veenendaal?" "Ja, daar rij ik doorheen"

(..)
Dat is met een 'via' niet op te lossen.. de beste man of vrouw had ook de moeite kunnen nemen om op de routekaart / dienstregeling te kijken..

Wél een, naar mijn idee, relevantere vraag is dan: waarom maar tot Leersum? Naar Doorn biedt nog een reismogelijkheid op, in ieder geval, de 56..

Antwoord zal wel zijn: niet te halen in één omloop..??
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Durashift schreef:
sirvinniei schreef:Zoiets had ik gisteravond op lijn 50 "waar gaat u heen?" "Ik ga naar Leersum" "oh" *loopt weg*
*Komt even later terug* "maar komt u ook langs Veenendaal?" "Ja, daar rij ik doorheen"
(..)
Dat is met een 'via' niet op te lossen.. de beste man of vrouw had ook de moeite kunnen nemen om op de routekaart / dienstregeling te kijken..
Wél een, naar mijn idee, relevantere vraag is dan: waarom maar tot Leersum? Naar Doorn biedt nog een reismogelijkheid op, in ieder geval, de 56..
Antwoord zal wel zijn: niet te halen in één omloop..??
Denk dat het meer is dat je van Driebergen Zeist in Doorn kan komen en vanuit Veenendaal de Klomp in Leersum. Tussen Elst en Leersum heb je dan nog 3x in het uur een bus. Tussen Doorn en Utrecht 2x in het uur.
Omloop kan ook zeker een goede zijn.
Syntus zal zeggen: Wij zijn deskundig, dus weten wat waar nodig is.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Precies, Leersum-Veenendaal is 30 minuten en Veenendaal-Leersum is 25 minuten. Bovendien is er vanuit lijn 50 Utrecht-Wageningen een snelle overstap op lijn 50 richting Veenendaal, alleen omgekeerd is deze een kwartier, maar Doorn, Driebergen en Wijk hebben Driebergen-Zeist weer dichterbij liggen

Dnmw: 50 naar Veenendaal rijdt gelijk met 50 naar Wageningen. Dus effectief heb je maar 2x per uur in die richting een bus (als je je überhaupt al tussen die drie dorpjes wilt verplaatsen)
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

sirvinniei schreef: Dnmw: 50 naar Veenendaal rijdt gelijk met 50 naar Wageningen. Dus effectief heb je maar 2x per uur in die richting een bus (als je je überhaupt al tussen die drie dorpjes wilt verplaatsen)
Rijden ze serieus achter elkaar aan? Dat is ook een lachtertje. Verplaatsen tussen Leersum, Amerongen en Elst is denk ik ook niet iets wat vaak gebeurd.
Vraag mij af in hoeverre die verbinding in de avond effect heeft!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Doordat ze achter elkaar rijden geven ze aansluiting op elkaar. De lijn is vooral bedoeld voor inwoners van Elst/Amerongen/Leersum/Veenendaal die vanuit het oosten komen. In de Connexxion tijd moesten de mensen uit de Heuvelrug dorpen omreizen via Drb en inwoners uit Veenendaal 20/25 minuten wachten op Klp. Nu is er een directe aansluiting. De overstap vanuit de 50 vanuit Utrecht is mooi meegenomen voor mensen die 's avonds van Doorn of Zeist naar Veenendaal willen.
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Begrijp ik hieruit dat ze elkaar even ergens opwachten zodat mensen kunnen overstappen? Of is het zo dat lijn 50 naar Wageningen ervoor rijdt en met een paar minuten lijn 50 naar Veenendaal volgt?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Volgens de buschauffeur wacht lijn 50 richting Veenendaal inderdaad op lijn 50 uit Utrecht.
Ik heb geen onderschrift
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Om 18:30 op npo2 gaat het trouwens over het busvervoer in Leusden
Ik heb geen onderschrift
Globetrotter
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

Op de Uithoflijnen vandaag verschillend materieel. Voorheen een enkele Syntus- bus, de rest Tourquase op alle lijnen en Besseling op lijn 272. Vandaag veel meer Syntus-bussen (waaronder ook Setra's), afgewisseld met Tourquase op alle lijnen en Besseling op lijn 272.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

noahjo3 schreef:
Daniel schreef:Precies, via's zijn best nuttig. Behalve dan als de via een plaats is waar de bus niet komt zoals "Vathorst via Hooglanderveen" op lijn 5.
Ja en het mooie is nog dat het ''via Hooglanderveen'' al weggaat als ie station Schothorst voorbij is.
Echt? Andersom heb ik ze tot op de Stadsring aan toe nog met "CS via Hooglanderveen" zien rijden. Levert op de DRIPs in Vathorst ook wel het lekker korte "5 CS" op :-P

Qua exotische inzet: om ca. 6.55 uur een Amba van Tourquase op 8 Schuilenburg op de hoek Kersenbaan/Leusderweg. Komende dagen maar eens opletten of dat consequent (dus omloopmatig) is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Daniel schreef:
noahjo3 schreef:
Daniel schreef:Precies, via's zijn best nuttig. Behalve dan als de via een plaats is waar de bus niet komt zoals "Vathorst via Hooglanderveen" op lijn 5.
Ja en het mooie is nog dat het ''via Hooglanderveen'' al weggaat als ie station Schothorst voorbij is.
Echt? Andersom heb ik ze tot op de Stadsring aan toe nog met "CS via Hooglanderveen" zien rijden. Levert op de DRIPs in Vathorst ook wel het lekker korte "5 CS" op :-P .
Dat zal wel een foutje zijn dan want als het goed is veranderen ze in beide richtingen op station Schothorst. En ja, want vanaf mijn halte (de Brand) staat op lijn 5 altijd ''station Vathorst'' :lol:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

Nog eventjes over de DRIP's.
Dan hebben we het ergens anders over dan bijvoorbeeld de DRIS'sen?
Of wordt DRIS verkeerd gebruikt en wordt eigenlijk DRIP bedoeld, die door het DRIS wordt gevoed?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3408
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

noahjo3 schreef:Dat zal wel een foutje zijn dan want als het goed is veranderen ze in beide richtingen op station Schothorst.
Heb het even nagezocht in de KV1 bestanden en de bestemming verandert gepland inderdaad van "CS via Hooglanderveen" in "Centraal Station" na station Schothorst (of eigenlijk bij halte Trompetstraat volgens mij).
dennistd
Berichten: 5580
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

isadora schreef:Nog eventjes over de DRIP's.
Dan hebben we het ergens anders over dan bijvoorbeeld de DRIS'sen?
Of wordt DRIS verkeerd gebruikt en wordt eigenlijk DRIP bedoeld, die door het DRIS wordt gevoed?
DRI staat voor Dynamisch Reis Informatie, de S staat voor Scherm en de P voor Paneel. Komt op hetzelfde neer dus, al kan de S ook staan voor Systeem en dan wordt het grotere geheel bedoeld.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

D staat voor Dynamisch; dat had ik dus al mis, want ik dacht, dat het iets van Digitaal zou betekenen.
Die S vind ik dan toch wel ietsje vager, maar dank voor je uitleg dennistd. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 163 gasten