Raar punt, immers is halte Heideweg de laatste halte die nog enigszins in de buurt van Hooglanderveen ligt.Zugführer schreef:Heb het even nagezocht in de KV1 bestanden en de bestemming verandert gepland inderdaad van "CS via Hooglanderveen" in "Centraal Station" na station Schothorst (of eigenlijk bij halte Trompetstraat volgens mij).noahjo3 schreef:Dat zal wel een foutje zijn dan want als het goed is veranderen ze in beide richtingen op station Schothorst.
Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik snap er sowieso niet veel van want lijn 103 rijdt echt door Hooglanderveen heen. Dus ik snap niet hoe Syntus het kan neerzetten op lijn 5, ze kunnen er beter "via IKEA" ofzo neerzetten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tja, de ring van Vathorst ligt volledig in Amersfoort. Echter hebben de woningen binnen de ring (zelfs aan de parallelweg van de ring) een Hooglanderveens adres, daar zal 't wel vandaan komen.
Maar de via kiezen is in dit geval wel een lastige in dit geval. De oude Connexxion-bestemming (Vathorst via Schothorst) was ook niet alles en met via Zielhorst heb je geen onderscheid met lijn 7 meer die immers via een ander deel van Zielhorst ook naar Vathorst rijdt.
Maar de via kiezen is in dit geval wel een lastige in dit geval. De oude Connexxion-bestemming (Vathorst via Schothorst) was ook niet alles en met via Zielhorst heb je geen onderscheid met lijn 7 meer die immers via een ander deel van Zielhorst ook naar Vathorst rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja daar heb je een punt. Eigenlijk is het wel is tijd dat Amersfoort ook bestemmingskleuren gaat krijgen. Zal een stuk makkelijker worden voor reizigers. In Utrecht vind ik het super handig werken :)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je zou ook nog iets kunnen doen met:
3 Vathorst via Meander MC en Vathorst NoordWest
5 Vathorst via Schothorst en Vathorst ZuidOost
7 Vathorst via Schothorst en Vathorst NoordWest
Waarbij de 'via X' en 'en Y' alterneren en na het passeren van X verandert in 'via Y'. Na de de Heideweg/Drieberg kun je dan alleen 'Vathorst' tonen.
3 Vathorst via Meander MC en Vathorst NoordWest
5 Vathorst via Schothorst en Vathorst ZuidOost
7 Vathorst via Schothorst en Vathorst NoordWest
Waarbij de 'via X' en 'en Y' alterneren en na het passeren van X verandert in 'via Y'. Na de de Heideweg/Drieberg kun je dan alleen 'Vathorst' tonen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Met die windstreken wordt het niet heel veel duidelijker vrees ik, kan je nog beter de namen van de buurten in Vathorst gebruiken. Alhoewel, als import-Amersfoorter ken ik al die buurtnamen ook niet persé allemaal met hun ligging. Met wijknamen gaat dat wat sneller.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op de fietspaden wordt wel Vathorst-Noord en Vathorst-West aangegeven dus de windstreken vind ik niet z'n heel gek idee.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De NoordWest/ZuidOost toevoegingen/windstreken zouden een zeer onhandige oplossing zijn, denk ik. Dit zal de gemiddelde Amersfoorter (en Vathorster) niets zeggen; het beste voor de reiziger is uiteindelijk iets waar men direct een beeld bij heeft, zoals IKEA (zoals hierboven genoemd). Wat dat dan moet zijn lijkt me een leuk discussiepunt, maar iets concreets werkt immers beter dan een abstracte aanduiding.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kleuren zijn niet alles. Paars is voor Zeist, De Bilt en Maartensdijk. Het geeft een globale indicatie, maar is niets zeggend, net al dat lichtblauw Overvecht, ondiep en Zuilen is en dat ligt nog een behoorlijk eind uit elkaar.
Als er een goed lijnen net is, bij elke halte de informatie klopt en de route in haltes erbij staan, dan moet via 'dit' of via 'dat' afdoende zijn voor iedereen lijkt me, dus ook incidentele reiziger
Als er een goed lijnen net is, bij elke halte de informatie klopt en de route in haltes erbij staan, dan moet via 'dit' of via 'dat' afdoende zijn voor iedereen lijkt me, dus ook incidentele reiziger
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dan is het kleuren systeem van Qlink fijner: frequente, samengestelde lijnen met lage lijnnummers en aparte kleuren.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Of lijn 5 via vathors zuid en 3,7 via vathorst noorddennistd schreef:Je zou ook nog iets kunnen doen met:
3 Vathorst via Meander MC en Vathorst NoordWest
5 Vathorst via Schothorst en Vathorst ZuidOost
7 Vathorst via Schothorst en Vathorst NoordWest
Waarbij de 'via X' en 'en Y' alterneren en na het passeren van X verandert in 'via Y'. Na de de Heideweg/Drieberg kun je dan alleen 'Vathorst' tonen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik had vanmorgen het idee dat er toch veel vertragingen weer waren.
Tussen lijn 50 met 15 minuten vertraging en lijn 50 met 5 minuten vertraging zat een verkeerslicht en een bocht. Die met 15 minuten vertraging was een Amba 3054 en met 5 minuten een Setra.. Die 30 seconden wilde ik wel extra wachten *O*
Valt mij nog steeds op dat die informatie borden in de bus niet werken. Duurt wel echt lang. Ook kan je vanaf de verhoging in de bus ook het stoplampje niet zien. Mag best tempo gemaakt worden met dat in het informatie scherm krijgen.
Het zijn van die kleine dingen, alleen het zijn toch essentiële dingen die je mist tijdens je reis.
Tussen lijn 50 met 15 minuten vertraging en lijn 50 met 5 minuten vertraging zat een verkeerslicht en een bocht. Die met 15 minuten vertraging was een Amba 3054 en met 5 minuten een Setra.. Die 30 seconden wilde ik wel extra wachten *O*
Valt mij nog steeds op dat die informatie borden in de bus niet werken. Duurt wel echt lang. Ook kan je vanaf de verhoging in de bus ook het stoplampje niet zien. Mag best tempo gemaakt worden met dat in het informatie scherm krijgen.
Het zijn van die kleine dingen, alleen het zijn toch essentiële dingen die je mist tijdens je reis.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Echt he, net zoals de omroep van Syntus. Vind ik ook veel minder fijn dan van cxx. Heb jij dat ook?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Spot net de Cxx 4217/4218 in Uithoorn bij de academy
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Persoonlijk vond die ik wel fijner ja, stoor mij niet perse aan de omroep van Syntus.BasFrancken schreef: Echt he, net zoals de omroep van Syntus. Vind ik ook veel minder fijn dan van cxx. Heb jij dat ook?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Gaan toch niet rijden in Amstelland-Meerlanden geloof ik?Remco1989 schreef:Spot net de Cxx 4217/4218 in Uithoorn bij de academy
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nee het zijn lesbussen geworden van de Connexxion academy zitten ook L op
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
http://www.ad.nl/amersfoort/halve-zool~a0df1f88/
Is een column over Syntus in het algemeen, niet alleen het halvezookincident..
Is een column over Syntus in het algemeen, niet alleen het halvezookincident..
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Weinig inhoud voor zo'n lap tekst.
Die chauffeurs zijn toch gewoon overgekomen van Connexxion?Op de facebookpagina van deze krant regent het boze reacties. 'Een buschauffeur deed de deuren van de bus dicht, terwijl mijn vader van 82 nog met zijn rollator aan het instappen was', schrijft een vrouw. 'De meeste chauffeurs hebben een zware rechtervoet en weinig verkeersinzicht', voegt een ander eraan toe.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Rijden ook zat nieuwe chauffeurs bij Syntus
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wat de bestemmingsdisplays betreft zie ik in Amersfoort wel steeds meer bussen waar het goed automatisch werkt, dat zal al schelen in de verkeerde bestemmingen.
Bij de uitstaphalte van het CS zie je ze bij het aan komen rijden netjes op "Geen dienst" springen.
Bij de uitstaphalte van het CS zie je ze bij het aan komen rijden netjes op "Geen dienst" springen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Inderdaad, laatst sprak ik er een die van Arriva (DAV-gebied),afkomt.Verder ook aantal chauffeurs uit Amstelland-Meerlanden etc etc. Denk dat de helft nieuw is en de helft gebleven ofzodnmw2705 schreef:Rijden ook zat nieuwe chauffeurs bij Syntus
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Edit: Sorry voor de ontiegelijk grote foto. Ik wist niet dat de foto's die ik post in full-res hier terecht komen en ook niet eens op het scherm passen>
Vanmiddag eigenlijk identieke terug reis als vanmorgen.
50 naar Doorn heeft 10 minuten vertraging, 50 naar Wageningen erachter. Chauffeur is op Neude van zijn plaatst geweest om de chauffeur die in de 50 voor hem zat te zeggen dat die door kon rijden en alleen 'te lossen'. Boardradio werkte niet. Goede oplossing dus. Ook al is het niet toegestaan om van zijn plek af te gaan. Alles voor de reiziger zeg maar
![Afbeelding](https://s27.postimg.org/ey185qxr7/DSC_2554.jpg)
Wat mij vandaag heel erg op viel is dat een gelede 51 (U-OV/Qbuzz) al 6 minuten op Utrecht Centraal stond open en wel een lijn 50 1 minuut voor vertrek aan komt rijden. Iedereen, man of 10 stapte eigenlijk in de 50. Lijn 51 vertrok twee minuten later. Onderweg dus heel veel reizigers die voor Syntus kiezen. Toen ik uitstapte in Zeist reed de 51 langs ons en was voor wat ik zag nog steeds leeg. Die twee minuten kunnen het doen, maar ik heb het idee dat veel reizigers voor de luxe van de Setra's kiezen (waaronder ik zelf).
Ben dan zelf benieuw hoe lang Qbuzz nog met lijn (2)51 blijft rijden in de huidige frequentie. (Ideetje: 2x in het uur Qbuzz Utrecht - Driebergen Zeist via Kerkebosch, 2x Syntus 51 naar Veendenaal via Kerkebosch. Het Arriva idee op 195)
Ook zag ik vandaag een Besseling op lijn 50. De 1510 reed door Zeist richting Utrecht. Was een hoge vloer bus en er zat niemand in. Wel stond ie op de OV-info app.
Syntus wordt steeds meer gevonden naar mijn mening, af en toe nog uitschieters qua vertragingen op sommige lijnen, maar voor de rest top.
Vanmiddag eigenlijk identieke terug reis als vanmorgen.
50 naar Doorn heeft 10 minuten vertraging, 50 naar Wageningen erachter. Chauffeur is op Neude van zijn plaatst geweest om de chauffeur die in de 50 voor hem zat te zeggen dat die door kon rijden en alleen 'te lossen'. Boardradio werkte niet. Goede oplossing dus. Ook al is het niet toegestaan om van zijn plek af te gaan. Alles voor de reiziger zeg maar
![Afbeelding](https://s27.postimg.org/ey185qxr7/DSC_2554.jpg)
Wat mij vandaag heel erg op viel is dat een gelede 51 (U-OV/Qbuzz) al 6 minuten op Utrecht Centraal stond open en wel een lijn 50 1 minuut voor vertrek aan komt rijden. Iedereen, man of 10 stapte eigenlijk in de 50. Lijn 51 vertrok twee minuten later. Onderweg dus heel veel reizigers die voor Syntus kiezen. Toen ik uitstapte in Zeist reed de 51 langs ons en was voor wat ik zag nog steeds leeg. Die twee minuten kunnen het doen, maar ik heb het idee dat veel reizigers voor de luxe van de Setra's kiezen (waaronder ik zelf).
Ben dan zelf benieuw hoe lang Qbuzz nog met lijn (2)51 blijft rijden in de huidige frequentie. (Ideetje: 2x in het uur Qbuzz Utrecht - Driebergen Zeist via Kerkebosch, 2x Syntus 51 naar Veendenaal via Kerkebosch. Het Arriva idee op 195)
Ook zag ik vandaag een Besseling op lijn 50. De 1510 reed door Zeist richting Utrecht. Was een hoge vloer bus en er zat niemand in. Wel stond ie op de OV-info app.
Syntus wordt steeds meer gevonden naar mijn mening, af en toe nog uitschieters qua vertragingen op sommige lijnen, maar voor de rest top.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die fout kan ik me goed voorstellen: bij een Ambassador heb je de knoppen voor de deuren naast je zitten. Linksonder voor de achterdeur en rechtsboven voor de voordeur. Meestal druk ik de achterdeurknop met de middelvinger in, terwijl de voordeurknop met de wijsvinger gaat.Chrysa schreef:'Een buschauffeur deed de deuren van de bus dicht, terwijl mijn vader van 82 nog met zijn rollator aan het instappen was', schrijft een vrouw.
In de Setra zitten de knoppen naast elkaar links op het dashboard: links de voordeur en rechts de achterdeur. Dan heb je dus je middelvinger op de knop voor de voordeur en je wijsvinger voor de achterdeur. Met de huidige temperaturen wil je zeker de voordeur zo snel mogelijk dicht hebben, dus zo gauw daar niemand meer instapt doe je die dicht. Met je wijsvinger, want dat ben je al jaren zo gewend. Alleen is dat dus bij de Setra's de achterdeur, waardoor je meneer met zijn rollator klem zet
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vraagje voor de beheerders: moet de naam van het topic niet ondertussen veranderen in: Syntus Utrecht ofzo? De consessie loopt al, dus dan is de titel Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023 niet meer actueel?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: De Busfan, Google [Bot] en 143 gasten