Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dit is allemaal gefilmd tijdens de meetritten waarbij de routes en KAR etcetera werd getest. Zo af en toe kun je in het filmpje ook de filmbak lezen, en staat er ook op "Testrit Infrabeheer". In dit topic zijn meerdere foto's en spots van deze ritten voorbij gekomen, Met name rond het voorjaar.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 jan 2017, 19:41
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ah oke dan zijn het misschien de matritten die ik bij de halte Kwekersweg tegenkom. Geregeld als ik in een bus richting de Maatweg zit komt er ééntje naast staan in de middag om rechtsaf te slaan.Daniel schreef:623 gaat via de GSG Arnhemseweg, rijdt die dan niet sowieso al via de Stadsring -> Van Randwijcklaan -> Ringweg Kruiskamp? Immers ligt halte GSG Paladijnenweg dichter op de Holkerweg dan de Kwekersweg.Stefan Works schreef:Ook voor de bus die daar naar de scholen aan de Paladijnenweg gaat.
Sowieso ligt de haltekom voor de daar vertrekkende ritten aan de kant van het schoolgebouw, dus dan kan je alleen richting Holkerweg vertrekken.
Heb de 623 helaas zelf nooit gespot ondanks dat 'ie hier over het plein komt, ben zelden thuis op momenten dat 'ie rijdt
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
4e dag dat ik in een Setra zit zonder werkende beeldschermen. Ís overigens steeds op lijn 50. Anderen die het ook op valt?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nouja het ligt niet aan lijn 50, lijn 56 heeft er ook flink last van. Volgens mij werken die boordcomputers niet optimaal in een Setra ofzo. Zou het te maken hebben met de Setra of met de boordcomputer van Syntus?dnmw2705 schreef:4e dag dat ik in een Setra zit zonder werkende beeldschermen. Ís overigens steeds op lijn 50. Anderen die het ook op valt?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zat vandaag in de Setra te denken waarom die uitcheckunit in godsnaam zover van de deur dit. Bij een eindhalte waar een bus leegloopt, checkt iedereen bij de deur ook. Mindervalide hebben er geen last van als die unit op de plek van de pijl komt te hangen. Goed idee? Kleine moeite, maar zo zo handig lijkt me
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Van de ene kant een kleine moeite, van de andere kant ook weer niet. Het verplaatsen van die CiCo heeft iets meer voeten in aarde dan alleen de CiCo verplaatsen. Zo zullen er onder andere draden voor de stroomtoevoer en data-overdracht aangebracht worden.
Dat deze CiCo nu op een ietwat onhandige plek hangt ben ik met je eens.
Dat deze CiCo nu op een ietwat onhandige plek hangt ben ik met je eens.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb eens in die Setra zitten kijken. De stoelen staat niet op 1 rij, die CiCo's zijn onhandig, stop lampje zie je niet etc.
Dit viel mijn heel erg op, en snap het gewoon niet. Waarom heeft de ene wel die verlaging en de andere kant niet?
Dit viel mijn heel erg op, en snap het gewoon niet. Waarom heeft de ene wel die verlaging en de andere kant niet?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die andere kant heeft het ook, alleen niet te gebruiken doordat je anders wel erg weinig beenruimte zou krijgen door de stoelen in het lage stuk.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Achterin de Setra zit op sommige plekken ook wel een beetje overdreven veel beenruimte trouwens, vinden jullie niet?Gekko123 schreef:Van de ene kant een kleine moeite, van de andere kant ook weer niet. Het verplaatsen van die CiCo heeft iets meer voeten in aarde dan alleen de CiCo verplaatsen. Zo zullen er onder andere draden voor de stroomtoevoer en data-overdracht aangebracht worden.
Dat deze CiCo nu op een ietwat onhandige plek hangt ben ik met je eens.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Juist heerlijk die beenruimte. Nu hoeven lange mensen niet meer de hele reis dubbelgevouwen te zitten.
Wel moet onderstaande nog geregeld worden, want dat werkt (nog) niet :neg:
Wel moet onderstaande nog geregeld worden, want dat werkt (nog) niet :neg:
Daniel schreef:Wel een forse verbetering is, zoals te lezen in het hierboven gelinkte advies van het ROCOV, dat Arriva en Syntus elkaars abonnementen gaan accepteren op het gehele traject van de 195/295.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat eerste ben ik niet vergetennvdw schreef:Vergeet alleen niet dat het rijdend personeel tot 11 december nog in dienst van Connexxion was. En dan kun je CXX wel betalen om hun personeel uit te lenen - dat Syntus de concessie NIET zou krijgen was nog steeds een reële mogelijkheid! Dure euro's dan. (..).Durashift schreef:Het zal ook wel met keuzes te maken hebben.. en dus euro's.. Ik bedoel, in de zomer kon er ook een meetbus rijden.. dus lijnverkenning in de herfst zou toch mogelijk moeten zijn? Kost alleen inzet van materieel, menskracht.. en dus €'s wat misschien voor niks
Lijkt mij dat juist Cxx. medewerkers de benodigde routekennis al bezitten. Wanneer die mensen binnen hun eigen regio ingedeeld worden, heb je daar een stabiele basis...
'probleem' was, volgens mij, dat het ook lang onduidelijk was wie van Cxx. mee zou gaan met de concessie.. (overdracht van PZ gegevens was nogal een dingetje, begreep ik uit de media).
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja ik vind de beenruimte ook erg fijn, maar op sommige plaatsten is wel zoveel beenruimte dat je zowat tussen de stoelen in kunt gaan liggen hahaTristan schreef:Juist heerlijk die beenruimte. Nu hoeven lange mensen niet meer de hele reis dubbelgevouwen te zitten.
Wel moet onderstaande nog geregeld worden, want dat werkt (nog) niet :neg:Daniel schreef:Wel een forse verbetering is, zoals te lezen in het hierboven gelinkte advies van het ROCOV, dat Arriva en Syntus elkaars abonnementen gaan accepteren op het gehele traject van de 195/295.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Overigens nog even een vraagje.
Komen er in het voorjaar nieuwe bussen op de lijn X80? en 50?
Lijkt me toch dat er een tunnelbus moet komen..
Komen er in het voorjaar nieuwe bussen op de lijn X80? en 50?
Lijkt me toch dat er een tunnelbus moet komen..
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Jazeker gaan die er komen (VDL Citea's).
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja dat klopt, zo goed als zeker dat het VDL Citea's worden. Ik weet alleen niet in wat voor uitvoering. Hybride wellicht, en anders waarschijnlijk gewoon LLE 120.yordietje schreef:Overigens nog even een vraagje.
Komen er in het voorjaar nieuwe bussen op de lijn X80? en 50?
Lijkt me toch dat er een tunnelbus moet komen..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Oké, zijn daar al foto's van?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hybride sowieso niet (past niet door de tunnel) dus het zal wel LLE 120 worden. In Heerenveen stonden vandaag alleen maar Citea's voor Berlijn, dus ik denk dat het nog wel even gaat duren.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En ik zat vandaag in de 1119 lijn X80 Rhenen via Arnhemseweg, wat een oud ding is dat!
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ook een LLE 120 pas officieel niet door dat tunneltje met een maximale doorrijhoogte van 3,00m: die is namelijk 3,065m hoog.
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
flipje schreef:Hybride sowieso niet (past niet door de tunnel) dus het zal wel LLE 120 worden. In Heerenveen stonden vandaag alleen maar Citea's voor Berlijn, dus ik denk dat het nog wel even gaat duren.
Productie is niet alleen in Heerenveen geloof ik, ook in Eindhoven toch of ergens in die buurt?
En nee nog geen foto's haha, ze zullen in ieder geval rood-wit worden en qua interieur zullen ze ook wel luxe stoelen hebben om nog een beetje gelijkwaardig te zijn met de Setra's. Ik denk dat je ze kan vergelijken met de Twente Citea's.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
en daar bedoel ik dit mee, dit soort stoelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Oké. morgenochtend weer buslijn 280 richting Amersfoort via de A12!
Wat is jullie mening over de Setra? Ik vind het een fijne bus. *O*
Wat is jullie mening over de Setra? Ik vind het een fijne bus. *O*
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vraag mij het nog af voor die VDL Citea's. Arriva schijnt daar een grote order te hebben staan. Geen idee van hoeveelheden. Vraag mij alleen af hoe snel Syntus aan de beurt is.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die valt nog mee in vergelijking met de 1111,1112,1113 en 1116 hahaha. Die zijn uit 2003 en de 1116 is zelfs de alleroudste amba van Nederland (2001 gebouwd en 2002 in dienst gegaan)yordietje schreef:En ik zat vandaag in de 1119 lijn X80 Rhenen via Arnhemseweg, wat een oud ding is dat!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja, maar een Amba met airco is officieel ook 3,1 m. Het tunneltje is ietsjes hoger dan 3m omdat het iets uitgegraven is. Nu is het tunneltje 3,15-3,2m ofzo.dennistd schreef:Ook een LLE 120 pas officieel niet door dat tunneltje met een maximale doorrijhoogte van 3,00m: die is namelijk 3,065m hoog.
Dat gebeurde in 2009 ofzo, waardoor de 'tunnelbussen' 4254-4277 grotendeels van de concessie eigenlijk zinloos waren
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Wageningen1998 op do 19 jan 2017, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten