Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Meltrain
Donateur

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Achteraf gezien is dat wel jammer, want die schermen doen het in 20% van de gevallen niet en dan is het dus lastig om te zien of de tram wel zal stoppen.
Je kunt natuurlijk wel op het knopje drukken, maar het brandende lampje is wel het bewijs dat het knopje ook echt werkt. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Matt5154

Bericht door Matt5154 »

Wordt nou lijn 46 (Tramvervangendvervoer lijn 16) door HTM zelf gereden of door een externe partij? Want ik zie niks op busposities van die lijn.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

RMC rijdt 'm met taxibusjes.
Matt5154

Bericht door Matt5154 »

Vgm bedoel je de lijn Volmerlaan - Leeghwaterplein ook wel de 47. Die rijdt idd met taxibusjes. Op de website van HTM staat dat 46 met touringcarbussen rijdt.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Ik weet alleen deze foto, daar staat een 46 op de bus, maar het is zeker geen touringcar. :p

Maar misschien rijden er doordeweeks wel touringcars op die lijn?
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Waarom rijdt die lijn 47 alleen op werkdagen overdag?
Dat betekent dus dat een deel van de vervallen haltes van lijn 17 niet 's avonds en in het weekend bediend wordt. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Matt5154

Bericht door Matt5154 »

Ook raar is dat tram 16 in het weekend niet rijdt. :N
Anderzam

Bericht door Anderzam »

Ik zag gisteren een touringcar van JoJo Tours (vgm nummer 103) op lijn 46. Kon helaas geen foto nemen, was wel grappig om te zien.
Matt5154 schreef: zo 14 jul 2024, 14:36 Ook raar is dat tram 16 in het weekend niet rijdt. :N
In de oorspronkelijke plannen zou tram 16 doordeweeks ook niet rijden, maar dat werd aangepast (daarom hebben de infoposters een gele kop met *Verbeterde versie*). Kan te maken hebben met personeelstekort.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Stadsbus

Bericht door Stadsbus »

Bus 1402 is inmiddels in Den Haag met kenteken 29-BXZ-8. Bus is nog niet tennaamgesteld.
AnderzamNL schreef: zo 14 jul 2024, 17:43 Ik zag gisteren een touringcar van JoJo Tours (vgm nummer 103) op lijn 46. Kon helaas geen foto nemen, was wel grappig om te zien.
Klopt! Die zag ik rijden met daarachter Ray Line 7.
Andere kant op reed een Futura van Milot Reizen met daarachter een rolstoel busje van RMC/HTM met nummer 1160.
Snelle Vliet stond met een Tourismo bij het Leeghwaterplein, tussen vele NS TVV bussen.
Lange_Dre

Bericht door Lange_Dre »

Toch wel opvallend dat HTM kiest om extern personeel inclusief materieel in te huren. Je zou toch denken dat HTM voldoende eigen bussen heeft om minimaal één van de twee tramlijnen met eigen bussen gereden door extern personeel te laten rijden? Of is dit weer Om bureaucratisch verzekerings dingetje dat HTM of de ingehuurde chauffeurs dan niet verzekerd zijn? 🤷🏻‍♂️
buschauffeurDH

Bericht door buschauffeurDH »

Vandaag zag ik Snelle Vliet met een RMC busje erachter rijden op lijn 46. Dat taxibusje is voor rolstoelers en mensen die de touringcar niet in kunnen klimmen. Hoop gedoe voor zo'n kort lijntje.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Het is trouwens wel knap onhandig dat deze werkzaamheden tegelijk plaatsvinden met de spoorwerkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam.
Lijn 1 rijdt gelukkig (vrijwel) normaal en die zal ik deze weken ook vaak gebruiken, maar reizigers naar Rijswijk en Moerwijk kunnen nu niet de tram gebruiken als alternatieve optie.

Als deze werkzaamheden twee weken later zouden zijn, zou eerst de tram een alternatief zijn voor de trein en daarna omgekeerd.
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Metro E was in ieder geval reuze gezellig vanmiddag. Rond 18 uur paste het maar net in de metro tussen Den Haag en Leidschenveen.
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Rond 16.00 uur was het ook al proppen vanaf Laan van NOI. Ik vraag me af of iedereen bij de tussenliggende stations nog mee kon...
Fenway

Bericht door Fenway »

eCitaro G 1501 heeft al schade opgelopen na tikkertje met de 1119:
https://regio15.nl/nieuws/ongevallen/37 ... -rijswijk/

Met de huidige 12 m wagens voelt die bocht vanaf trambaan rechtsaf al wat krap. Zal met 18 meters nog wel meer ruimte vragen om in te sturen.
buschauffeurDH

Bericht door buschauffeurDH »

Rechtsaf vanaf de Haagweg naar de Lindelaan krijgt niet gelijk groen (wit) met verkeer vanuit de Lindelaan linksaf naar de Haagweg.
Citaro

Bericht door Citaro »

Weet iemand wat het nut is van het keerspoor bij de halte Nieuwe Plantage in Delft? Ik begreep dat lijn 19 hier heeft gekeerd in het verleden en las dat het medio 2013 is opgeleverd. Maar waarom precies?
Laatst gewijzigd door Citaro op ma 22 jul 2024, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Er was op dat moment nog geen ruimte op Delft station om te keren. Daarom is er voor gekozen lijn 19 te laten keren bij Nieuwe Plantage.
Bemined

Bericht door Bemined »

De situatie ontstond toen lijn 19 met RegioCitadis ging rijden, dit materieel kon Delft nog niet verder in omdat de verbouwing hier nog in volle gang was. Pas in 2015-2016 zijn de definitieve sporen bij station Delft aangelegd, en het keerspoor pas in 2016-2017.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Lijn 19 ging met RegioCitadissen rijden omdat de lijn werd ingekort tot Nieuwe Plantage.
Voor die tijd reed lijn 19, door het gebrek aan keermogelijkheden, door naar Tanthof, maar het was niet nodig om daar twee lijnen te laten rijden.
Daarom werd naar een alternatief eindpunt gezocht. Bij het beoogde eindpunt, station Delft, was voorlopig nog geen ruimte voor een keervoorziening en daarom werd de lijn ingekort tot Nieuqe Plantage, waar relatief eenvoudig een kopeindpunt gerealiseerd kon worden.
Pas eind 2017 is lijn 19 verlengd naar station Delft
Bemined

Bericht door Bemined »

Het wat meer dat de oude lijnvoering sowieso niet meer kon na het verdwijnen van de keerlus in Leidsenhage. De opties waren dus verlengen naar de Dillenburgsingel, de route naar Tanthof geschikt maken voor RegioCitadis of inkorten aan de kant van Delft.
Citaro

Bericht door Citaro »

Super, dank voor jullie reacties. Wist trouwens niet dat er een keerlus heeft gelegen bij MC Antoniushoeve. Leuk ook om te weten :)
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik denk een week na opening heb ik lijn 19 in een (vrijwel lege) GTL gedaan. Was een leuke rit :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik vanochtend controle in tramlijn 1. De controleurs stapten in bij halte 's-Gravenmade en weer uit bij halte Hoornbrug.

Verder tonen de displays op de Avenio's sinds enkele maanden (bijvoorbeeld) "15-Nootdorp". Dat streepje is lelijk, maar altijd nog beter dan het slecht leesbare "15Nootdorp" wat er eerst stond.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Citaro schreef: ma 22 jul 2024, 23:06 Super, dank voor jullie reacties. Wist trouwens niet dat er een keerlus heeft gelegen bij MC Antoniushoeve. Leuk ook om te weten :)
En die keerlus moest ook verdwijnen omdat het Antoniushove een nieuwe vleugel ging aanbouwen.
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie