Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Roeland

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Wat voor nut zou ontkoppelen op Centrum West überhaupt hebben? Het is toch niet nodig om de buurten rond de Zoetermeerse NS-stations, naast de trein, ook een langzamere tramverbinding naar Gvc te geven?
WSM

Bericht door WSM »

Afgezien van het feit dat dit niet gaat gebeuren.

De trein gaat buiten ma-do buiten de spits maar 2x per uur. Afhankelijk van de wachttijd tot de volgende trein zijn Randstadrail en/of Arriva-snelbus zeker een optie.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Stadsbus

Bericht door Stadsbus »

Htm koopt nog 6 Stadler Tina trams er bij, het totaal wordt nu 62 trams.
Ik kan er geen nieuwsbericht van vinden op de site van Htm/Stadler, enkel een post op LinkedIn en Facebook:
https://www.linkedin.com/posts/stadler- ... 54976-PHg2
https://www.facebook.com/share/p/AxXKiD ... tid=WC7FNe
Selivio

Bericht door Selivio »

Er staat in het bericht dat de TINA's ook batterijen krijgen voor rijden zonder bovenleiding. Voor welke richtingen zou dat nodig zijn?
Grt. Stefan
DDietzen

Bericht door DDietzen »

De route naar de TU-campus zou toch zonder bovenleiding uitgevoerd gaan worden?
MdJ

Bericht door MdJ »

Daar staan iig bovenleidingspalen/portalen.
(Hangt nog geen draad aan, maar de betonnen baan ligt er net weer)
Bij twijfel: gebruik beton.
DrechtBlub

Bericht door DrechtBlub »

Ik dacht dat de TINA trams alleen bedoeld waren voor lijn 1, 6 en 12?
Ik blub in het Drecht.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

HTM heeft alleen gecommuniceerd dat de trams die nu op lijn 1, 16 en 12 rijden worden vervangen, niet of dat één op één door de TINA is of dat er een doorschuifactie plaatsvindt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

DDietzen schreef: di 01 okt 2024, 17:23 De route naar de TU-campus zou toch zonder bovenleiding uitgevoerd gaan worden?
Zo ver ik weet niet. De bovenleidingsportalen zouden dichter bij elkaar geplaatst worden en er zou extra isolatie komen om zwerfstromen tegen te gaan.
Als er nu geen extra vertragingen meer optreden, gaat lijn 19 in augustus 2025 naar de TU rijden en ik betwijfel of de TINA's er dan al zijn.
(Mogelijk wordt de bovenleiding op een latermoment weer verwijderd, maar dat zou ik wel kapitaalvernietiging vinden.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Citaro

Bericht door Citaro »

Er reed zojuist een gelede eCitaro in HTM livrei op de route van lijn 24 over de Theresiastraat richting Mariahoeve.
Laatst gewijzigd door Citaro op wo 02 okt 2024, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
WSM

Bericht door WSM »

Meltrain schreef: wo 02 okt 2024, 07:46(Mogelijk wordt de bovenleiding op een latermoment weer verwijderd, maar dat zou ik wel kapitaalvernietiging vinden.)
Kan er nog wel bij, er is al het nodige geld in het zwarte gat dat TU-tramlijn heet verdwenen -0- .
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Matt5154

Bericht door Matt5154 »

Citaro schreef: wo 02 okt 2024, 11:14 Er reed zojuist een gelede eCitaro in HTM livrei op de route van lijn 24 over de Theresiastraat richting Mariahoeve.
Zal de 1501 zijn geweest.
omaylie

Bericht door omaylie »

Ja nu ik dit toch lees: hoe gaat het met de levering van de eCitaro's? Ik heb al een tijdje niets gehoord daarover.
Matt5154

Bericht door Matt5154 »

HTM heeft 6 extra Stadler Tina's besteld

https://hovm.nl/zes-extra-tinas-besteld/
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Stadsbus schreef: di 01 okt 2024, 15:56 Htm koopt nog 6 Stadler Tina trams er bij, het totaal wordt nu 62 trams.
Ik kan er geen nieuwsbericht van vinden op de site van Htm/Stadler, enkel een post op LinkedIn en Facebook:
https://www.linkedin.com/posts/stadler- ... 54976-PHg2
https://www.facebook.com/share/p/AxXKiD ... tid=WC7FNe
Dat is hier al gezegd
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Matt5154

Bericht door Matt5154 »

Oh oops :oops: . Had ik niet gezien om eerlijk te zijn.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

De verlenging van tramlijn 19 naar de TU Delft is uitgesteld tot juni 2026:
https://mrdh.nl/nieuws/nieuwe-planning-tramlijn-19
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Anderzam

Bericht door Anderzam »

En de paus is katholiek, en bananen zijn krom. :cry:
Maar met de huidige stand van de werkzaamheden valt het wel te begrijpen.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Lange_Dre

Bericht door Lange_Dre »

Het is eigenlijk bizar hoeveel geld er al in die verlenging vanaf station Delft geïnvesteerd is. Dat geld had zo veel beter gebruikt kunnen worden in het OV in/rondom Den Haag. Zeker als je bedenkt dat de trams alleen door de weeks tot 19u blijven rijden en daarnaast ook nog buslijnen tussen het station en de TU blijven rijden🤷🏻‍♂️
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Achteraf gezien hadden ze die tramlijn inderdaad beter helemaal niet kunnen aanleggen, maar daarvoor is het nu te laat.
Ik snap trouwens ook nog niet waarom de tram niet 's avonds en in het weekend mag rijden; er worden toch juist allerlei maatregelen getroffen om ervoor te zorgen dat de tram geen negatieve gevolgen heeft voor de onderzoeken bij de TU?
verfmeer

Bericht door verfmeer »

De tram mag wel rijden, maar er is onvoldoende vraag om dat rendabel te doen.
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Leuke quote in dat artikel.
MRDH schreef:De bussen die nu rijden op het traject tramlijn 19 blijven rijden totdat de tram rijdt.
Dat zijn dus letterlijk genomen welgeteld 0 (zegge nul) bussen, want de busbaan op het traject is juist opgebroken door die werkzaamheden. Grapjassen _O-

Begin 2023 bezwoer men nog dat de busbaan maar een paar maandjes dicht zou gaan voor alle werkzaamheden, mei t/m augustus 2023 of zo (precies zo getimed dat de campus er weinig last van zou hebben, want staartje collegejaar plus zomervakantie). Daarom was er destijds relatief weinig gemor op campus dat de vervangende bushaltes tijdens die periode een stuk verder van campus aflagen, geen/slechte voorzieningen hadden, op verschillende plekken lagen waardoor je soms moest gokken naar welke je ging om weg te komen, enz.
Die 4 maanden omleiding lopen nu dus uit naar 2 of 3 jaar :') Uit het artikel krijg ik de indruk dat het 3 jaar zal zijn, omdat er niks wordt gezegd over het opheffen van de omleidingsroutes na de bouwperiode, enkel dat het huidige busaanbod in stand blijft tot de tram gaat rijden.

Manmanman (m/v/x) :|
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

In het artikel staat:
Naar verwachting rondt aannemer Dura Vermeer de bouw van de trambaan in de zomer van 2025 af. Daarna volgt een uitgebreide testperiode van ongeveer een jaar.
Ik neem aan dat de bussen dan weer door het Mekelpark kunnen rijden.
Lange_Dre

Bericht door Lange_Dre »

DDietzen schreef: di 15 okt 2024, 08:08 Leuke quote in dat artikel.
MRDH schreef:De bussen die nu rijden op het traject tramlijn 19 blijven rijden totdat de tram rijdt.
Dat zijn dus letterlijk genomen welgeteld 0 (zegge nul) bussen, want de busbaan op het traject is juist opgebroken door die werkzaamheden. Grapjassen _O-
Uiteraard bedoeld men dat er nu nog bussen tussen Delft NS en de TU Delft rijden. En dat zodra de tram doorgaat rijden, er nog steeds tussen Delft NS en de TU Delft blijven rijden. Dat ze nu niet over de bus/tram aan kunnen rijden door werkzaamheden doet dus niets af over het feit er rijden bussen tussen Delft NS en de TU Delft
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Maar betekent dat dan dat lijn 69 nou wel of niet door blijft rijden, jij impliceert van wel maar EBS zegt stellig dat ze die lijn gelijk door het riool spoelen als de 19 doorgetrokken wordt...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Plaats reactie