Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja,klopt,ik kwam net aanlopen en begreep dat dit wel een redelijk unieke foto zou zijn-zag eigenlijk thuis pas de witte cijfers in de display.
This Spiteful Snake
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Bartrock welkom :pos:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zie dat de 347/357 richting stad, op Amsterdams grondgebied in ieder geval, “Elandsgracht via Leidseplein” filmen i.p.v. “Elandsgracht Amsterdam”. Viel me in ieder geval vandaag voor het eerst op.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dank je! :Dfred1954 schreef:Bartrock welkom :pos:
This Spiteful Snake
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Klopt, de chauffeurs gaven aan dat incidentele reizigers bij de Amstelveenseweg stad-in vaak de 397 boven de 347/357 kiezen omdat de 397 ''Leidseplein'' filmt, wat een herkenningspunt is. Op deze manier proberen we waar mogelijk de instappers over alle lijnen te spreiden.fred1954 schreef:Ik zie dat de 347/357 richting stad, op Amsterdams grondgebied in ieder geval, “Elandsgracht via Leidseplein” filmen i.p.v. “Elandsgracht Amsterdam”. Viel me in ieder geval vandaag voor het eerst op.
Laatst gewijzigd door Jurre op ma 29 apr 2019, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- dylanwild94
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik heb ook nooit gesnapt waarom connexxion 3 verschillende eindbestemmingen hanteert van hetzelfde busstation.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik tel er maar twee. ''Leidseplein City Centre'' voor lijn 397 en ''Elandsgracht'' voor lijn 347/357. Het bleek dat ''Elandsgracht'' niet werkte voor de incidentele reizigers op lijn 397, en aangezien het percentage incidentele reizigers op lijn 397 tussen Airport/Plaza en Amsterdam hoger is dan gemiddeld, is er in dit geval voor een stukje extra service richting de incidentele reiziger gekozen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik denk dat Dylan ook lijn 80 van Haarlem-IJmond bedoelt, die filmt “Amsterdam Centr./Elandsgr”. Maar de redenen voor de bestemmingsfilm van 347/357/397 zijn duidelijk. :pos:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat klopt natuurlijk. Als er meer vragen of opmerkingen zijn over de concessie hoor ik dat graag, wellicht kan ik één en ander ophelderen of kunnen jullie dingen aangeven wat vragen oproept.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Connexxion heeft eerder melding gemaakt van een omleiding van 347/357/397 via de Overtoom naar de Elandsgracht i.v.m. huldiging Ajax. Nu wordt op OVinfo gemeld dat alle ritten van 347/357/397 vanaf VU ingekort worden tot station Zuid.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Waarschijnlijk omdat de Overtoom vol loopt. Stonden een flink aantal bussen achter elkaar eind van de ochtend.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Lijkt me een goede oplossing dan om tijdelijk naar Zuid te rijden, alleen op CXX.nl zie ik die verandering niet zo gauw......
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Staat bij de lijn bij omleidingen onderaan de dienstregeling
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zie het nu Remco, maar blijkbaar is de bestemmingsfilm gekoppeld aan het lijnnummer? Ik zie 347/357 bussen, die filmen gewoon Elandsgracht via Leidseplein?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Omdat Viribus (de opvolger van Infoxx) nog steeds denkt dat de eindhalte Elandsgracht is, want zo is de normale route. In Infoxx zat een mooi lijstje van alle eindbestemmingen in de concessie dus zou je bij deze situatie de bestemming handmatig kunnen veranderen in Station Zuid. Maar die functie hebben ze eruit gehaald met de komst van de ticketbox/Viribus.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dank Frank, weer wat geleerd :pos:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het kán nog wel, als je de bestemmingscode weet. Alleen veranderen die codes nogal eens, dus zou je ze op moeten zoeken en daar is niet altijd de mogelijkheid voor.Frank93 schreef:Omdat Viribus (de opvolger van Infoxx) nog steeds denkt dat de eindhalte Elandsgracht is, want zo is de normale route. In Infoxx zat een mooi lijstje van alle eindbestemmingen in de concessie dus zou je bij deze situatie de bestemming handmatig kunnen veranderen in Station Zuid. Maar die functie hebben ze eruit gehaald met de komst van de ticketbox/Viribus.
Trouwens iets anders, gisteren op knooppunt noord stond de 9307 (solaris) die filmde lijn 397 oranje met witte cijfers (met zwarte rand) zodat die er ongeveer hetzelfde uit ziet als op de capacity.
Al zijn de kleuren op de ameli displays wel altijd een stuk fletser dan bij de gorba schermen die in de capacity's zitten.
Dennis
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Heb je hier toevallig een foto van voor mij?Denniss schreef:Trouwens iets anders, gisteren op knooppunt noord stond de 9307 (solaris) die filmde lijn 397 oranje met witte cijfers (met zwarte rand) zodat die er ongeveer hetzelfde uit ziet als op de capacity.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De e-Citea 9765 filmt ook af en toe wit met oranje achtergrond, ben er nog steeds niet achter of dat een test is of een softwarefout.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik heb er helaas geen foto van kunnen maken, ik denk dat men ermee aan het testen is. De Solarissen van die vestiging filmden tot nu toe allemaal nog grote cijfers waar bij alle andere vestigingen de aanpassing naar kleinere cijfers al wordt doorgevoerd.Jurre schreef:Heb je hier toevallig een foto van voor mij?Denniss schreef:Trouwens iets anders, gisteren op knooppunt noord stond de 9307 (solaris) die filmde lijn 397 oranje met witte cijfers (met zwarte rand) zodat die er ongeveer hetzelfde uit ziet als op de capacity.
we houden 't in de gaten :)
Dennis
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hier in Hoofddorp zie ik ook aanpassingen voir ljjn 341..is nu iets kleiner met rand. Veeel beter herkenbaar dan proberen 341 zo groot mogelijk in het vlak te plaatsen. Daardoor nam de herkenbaarheid af. Geldt vogens mij nu ook voor 340 en 300..
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 20 mei 2019, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De locatie is apart. Dit is niet de route via de weg bij Van der Hooplaan, maar de ventweg voor de parkeerplaatsen bij de winkelstrip.fred1954 schreef:Foto, gemaakt door ene Bart, van Facebookgroep Connexxion, met toestemming hier gepost. Aparte lijnnummerkleur...
http://i66.tinypic.com/2ahccr5.jpg
Dit is weer de 9765, die ik al meer met wit lijnnummer heb zien rijden. Duidelijk in ieder geval.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 20 mei 2019, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote gehaald
Reden: foto uit quote gehaald
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Klopt er was een ongeval op de hoofdrijbaan
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 20 mei 2019, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Niet zozeer over de concessie zelf maar wel over de opvolger van InfoXX, Viribus.Jurre schreef:Dat klopt natuurlijk. Als er meer vragen of opmerkingen zijn over de concessie hoor ik dat graag, wellicht kan ik één en ander ophelderen of kunnen jullie dingen aangeven wat vragen oproept.
Wat kan dit systeem meer of minder dan InfoXX? Ik heb bijvb begrepen dat de kaartverkoop, OV chipkaart verwerking en Vetag/kar/contact cvl geïntegreerd zit in de viribus.
Maar kan hij bijvb ook (zoals i-bus in Londen) omroepberichten laten horen als de chauffeur dat specifieke omroepbericht selecteert, roept ie om dat de eindhalte bereikt is, roept ie bij haltes om in welke lijn je zit en welke eindbestemming hij heeft, kan ie dingen met de koersborden die InfoXX niet kon, zijn er andere dingen waar viribus in voorziet?
En hoe bevalt het viribus systeem? Werkt het fijn voor de chauffeurs? Functioneert het goed of zijn er vastlopers of andere problemen mee?
Hoe bevalt het voor de backoffice, zijn de logbestanden die viribus genereert wat de backoffice ervan verwacht?
Ik heb op dit hele forum op viribus gezocht maar kreeg slechts een handjevol resultaten waarvan de meesten in dit topic, vandaar dat ik de vraag hier stel.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik kan natuurlijk niet voor Jurre spreken maar hier mijn eigen mening over Viribus. Dit systeem kan eigenlijk alles wat bij infoXX ook kon met wat extra dingen erbij. Zo kan de chauffeur aangeven als de pauze begint als hij/zij na de pauze dezelfde bus blijft houden. En zoals je zelf al zegt zit ook de kaartverkoop erin verwerkt.
Omroepberichten kunnen we niet laten horen, ook niet als het eindpunt is bereikt. Sterker nog, bij de laatste halte hoor je vaak alleen ''volgende halte'' en daarna blijft het stil. Welke lijn de bus is wordt dus ook niet omgeroepen.
Het systeem zelf bevalt me eigenlijk wel. Alles is vrij duidelijk omdat het scherm best groot is vergeleken met infoXX. Vooral de functie van oude tekstberichten terugkijken (over omleidingen bijvoorbeeld) vind ik heel handig.
Omroepberichten kunnen we niet laten horen, ook niet als het eindpunt is bereikt. Sterker nog, bij de laatste halte hoor je vaak alleen ''volgende halte'' en daarna blijft het stil. Welke lijn de bus is wordt dus ook niet omgeroepen.
Het systeem zelf bevalt me eigenlijk wel. Alles is vrij duidelijk omdat het scherm best groot is vergeleken met infoXX. Vooral de functie van oude tekstberichten terugkijken (over omleidingen bijvoorbeeld) vind ik heel handig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten