Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

dylanwild94 schreef:door de tunnelvisie bij station Veenendaal - de klomp heb in de Oost kant niet zo gek veel aan een hoop Setra's.
Klopt, of moet ik zeggen klompt :p! Aan het begin van concessie was het volgens mij wel zo er in de ochtenden en avonden veel Setra's op Utrecht-Wageningen reden en terug.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:
dylanwild94 schreef:door de tunnelvisie bij station Veenendaal - de klomp heb in de Oost kant niet zo gek veel aan een hoop Setra's.
Klopt, of moet ik zeggen klompt :p! Aan het begin van concessie was het volgens mij wel zo er in de ochtenden en avonden veel Setra's op Utrecht-Wageningen reden en terug.
Blijft Setra trouwens de stadsbus van Amersfoort of worden dat ook Citea's? Als dat zo is zullen er aan de oost-kant al helemaal weinig Setra's zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Meltrain »

dnmw2705 schreef:Kan iemand het verklaren waarom lijn 50 op zondag nog wel na 0:00 rijdt richting Statioon Driebergen Zeist en doordeweeks de laatste om 23:36 gaat vanaf Wageningen Busstation?

Op zondagavond naar Driebergen Zeist, is daar om 0:57.
Doordeweeks laatste naar Utrecht is om 0:29 op station.
Nogal logisch: 's avonds laat willen er over het algemeen meer mensen van Utrecht naar Zeist dan vanuit Zeist (of Wageningen) naar Utrecht. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Meltrain schreef:
dnmw2705 schreef:Kan iemand het verklaren waarom lijn 50 op zondag nog wel na 0:00 rijdt richting Statioon Driebergen Zeist en doordeweeks de laatste om 23:36 gaat vanaf Wageningen Busstation?

Op zondagavond naar Driebergen Zeist, is daar om 0:57.
Doordeweeks laatste naar Utrecht is om 0:29 op station.
Nogal logisch: 's avonds laat willen er over het algemeen meer mensen van Utrecht naar Zeist dan vanuit Zeist (of Wageningen) naar Utrecht. :P
Ja, dat kon ik ook wel begrijpen. Alleen ik snap niet dat je die alle op zondag avond laat rijden. Op zondagavond kan je dus nog later naar Zeist dan door de weeks.. Vandaar mijn vraag!
En misschien ook wel die vraag omdat ik de laatste bus die rond 1:00 door Zeist richting Utrecht 'mis'.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Zondagavond is vaak de drukste avond. Kijk maar naar de valleilijn
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Meltrain »

dnmw2705 schreef:
Meltrain schreef:
dnmw2705 schreef:Kan iemand het verklaren waarom lijn 50 op zondag nog wel na 0:00 rijdt richting Statioon Driebergen Zeist en doordeweeks de laatste om 23:36 gaat vanaf Wageningen Busstation?

Op zondagavond naar Driebergen Zeist, is daar om 0:57.
Doordeweeks laatste naar Utrecht is om 0:29 op station.
Nogal logisch: 's avonds laat willen er over het algemeen meer mensen van Utrecht naar Zeist dan vanuit Zeist (of Wageningen) naar Utrecht. :P
Ja, dat kon ik ook wel begrijpen. Alleen ik snap niet dat je die alle op zondag avond laat rijden. Op zondagavond kan je dus nog later naar Zeist dan door de weeks.. Vandaar mijn vraag!
En misschien ook wel die vraag omdat ik de laatste bus die rond 1:00 door Zeist richting Utrecht 'mis'.
Dan denk ik dat ik je vraag verkeerd begrepen heb.
Die laatste bus naar station Driebergen-Zeist op zondag rijdt dus ook vanaf Wageningen? Ik dacht dat je bedoelde dat die vanaf Utrecht reed (je had er immers geen richting bij gezet).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
WK1999
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 23:44

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door WK1999 »

dnmw2705 schreef:Elke ochtend afgelopen 3 weken rijden er geen Setra's vanuit Veenendaal of Wageningen naar Utrecht.
Ik zat dus te denken: volgens mij hebben stalling Ede en Bunnik amper tot geen Setra's.

Mijdrecht, Montfoort en Amersfoort veel tot alleen maar Setra's. En vooral bij Montfoort heb ik het idee dat daar alleen maar Setra's staan aangezien de west kant van Utrecht bijna alleen door Setra's worden gereden in de ochtend en avond. Overdag wel eens wat anders, maar dat komt van door de omlopen denk ik.
Toevallig reed ik laatst langs stalling Montfoort. Ik zag voornamelijk Setra, Sprinter City's (ik vermoed van Woerden) en Citaro's. Geen VDL te bekennen.
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Volgens mij staan de 1111 en de 1112 terzijde, klopt dat?
wouter15
Berichten: 1158
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Ik zie al een week lang de 1112 op een terrein op bedrijvenpark De Isselt in Amersfoort staan. Waar de 1111 weet ik eerlijk gezegd niet.
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

wouter15 schreef:Ik zie al een week lang de 1112 op een terrein op bedrijvenpark De Isselt in Amersfoort staan. Waar de 1111 weet ik eerlijk gezegd niet.
De 1111/1112 hadden ook regelmatig problemen met de motror en de (dubbele) voordeur.
Jurre
Berichten: 1052
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jurre »

Gister liet ik de auto staan en ging ik weer eens met de bus naar Vathorst. Het viel me bij Amersfoort CS op dat ik Besseling 304 zag rijden. Het display hiervan is alleen al jaren defect dus kon het lijnnummer niet zien. En op lijn 19 reed een Mercedes Sprinter Transfer van Besseling.
De chauffeur op 'mijn' lijn 3 zei bij het instappen netjes dat de bus niet via de Kwekersweg reed, maar er zaten ook nadelen aan mijn heen-en-weertje met deze lijn. Onderweg zat echt elk stoplicht tegen (heen een ex-Brabant Amba, terug een Setra). Beiden een defecte KAR? Onder andere bij het speciale busstoplicht van/naar Meander MC bij de N199 hebben we zowel heen als terug een paar minuten stilgestaan. Tijdens Connexxion heb ik daar ten alle tijde kunnen doorrijden. Zodoende duurde m'n terugreis vanaf halte Drieberg naar Amersfoort CS wel 22 minuten.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Wat een dramatische ochtend. Bus 280 +20 min vertraging doordat alles op de A12 vast stond. Vervolgens bij Leusden op de Kersenbaan ook...
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

yordietje schreef:Wat een dramatische ochtend. Bus 280 +20 min vertraging doordat alles op de A12 vast stond. Vervolgens bij Leusden op de Kersenbaan ook...
Ik hoop dat je vanmiddag terug wel geluk hebt dan.


Zat mij nog te bedenken. Die aanpassingen per 5 maart, zijn die nou echt zo drastisch? Gebeurd beetje 'buiten mijn bereik', maar van wat ik zie aan veranderingen vraag ik mij af of het echt veel helpt!
Ik heb zelf het idee dat het bijna op de rail is, of op de weg, is maar hoe je het ziet. Alleen de stoelendans met bussen/chauffeurs is nog een hekelpunt. Zit vaak zat in een bus waar geen chauffeur voor is omdat hij ergens anders vast staat oid.

Oplossing kan zijn: scheids oost en west van elkaar. Of zorg dat de chauffeurs de bussen houden tijdens hun dienst.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:
yordietje schreef:Wat een dramatische ochtend. Bus 280 +20 min vertraging doordat alles op de A12 vast stond. Vervolgens bij Leusden op de Kersenbaan ook...
Ik hoop dat je vanmiddag terug wel geluk hebt dan.


Zat mij nog te bedenken. Die aanpassingen per 5 maart, zijn die nou echt zo drastisch? Gebeurd beetje 'buiten mijn bereik', maar van wat ik zie aan veranderingen vraag ik mij af of het echt veel helpt!
Ik heb zelf het idee dat het bijna op de rail is, of op de weg, is maar hoe je het ziet. Alleen de stoelendans met bussen/chauffeurs is nog een hekelpunt. Zit vaak zat in een bus waar geen chauffeur voor is omdat hij ergens anders vast staat oid.

Oplossing kan zijn: scheids oost en west van elkaar. Of zorg dat de chauffeurs de bussen houden tijdens hun dienst.
Nouja, het is voor chauffeurs die normaal altijd rond Amersfoort hebben gereden nu ook een keer leuk om lijn 120 en lijn 195 kunnen rijden (bijvoorbeeld)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Meningen zijn onder chauffeurs gemengd. Sommige vinden het leuk, andere zien vooral de vertragingen.
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

BasFrancken schreef:Nouja, het is voor chauffeurs die normaal altijd rond Amersfoort hebben gereden nu ook een keer leuk om lijn 120 en lijn 195 kunnen rijden (bijvoorbeeld
Als ze daar goed voor ingewerkt zijn en het past icm eventuele vertragingen en doorlussingen, dan is het vast niet verkeerd inderdaad.
Alles wat er nu gebeurd is met de concessie overgang is bij de chauffeurs het hardste aangekomen, lijkt me. (Voorbeeld) Die opeens zonder (of amper) verkenning van Wageningen naar Utrecht gaan, van Utrecht naar Rotterdam moeten, terug en dan naar Amsterdam en daarna weer terug naar Wageningen.. dan zit je niet op je gemak in de bus. En zij hebben natuurlijk alle ellende van de reiziger over zich heen gekregen.
Dus dat ze nu zeggen: ik rij liever gewoon oost ipv de hele provincie, dan snap ik dat zeker.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Vandaag voor de eerste keer weer eens in een Setra..
Wat denk je? Werkend scherm? Check! Nieuw lettertype? Check.

Afbeelding

Nu de overstap informatie en rechter scherm nog!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3278
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

"Men" is van de week ook al druk aan het inventariseren geweest welke schermen het wel en niet doen om ze werkend te krijgen.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ze zijn lekker bezig! Ik zie echt al zoveel verbeteringen de laatste dagen/anderhalve week!

Hopelijk checken ze die stopknop lampje ook nog even of die op een andere plek/in het scherm kan komen! Want het is dat je het geluidje hoort, anders weet je het niet.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Of ze zetten het op een van de schermen. Toch ruimte genoeg daarvoor.
Ik heb geen onderschrift
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:Ze zijn lekker bezig! Ik zie echt al zoveel verbeteringen de laatste dagen/anderhalve week!

Hopelijk checken ze die stopknop lampje ook nog even of die op een andere plek/in het scherm kan komen! Want het is dat je het geluidje hoort, anders weet je het niet.
Bij die Setra's van JUIJN (Arriva) zit de stopknop ook pal boven de chauffeur (achter infoscherm) dus volgens mij is de plek van de stopknoppen van Setra standaard helemaal voorin. Die Setra's van JUIJN rijden ook prima trouwens, ondanks dat het een ouder model is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

BasFrancken schreef:Bij die Setra's van JUIJN (Arriva) zit de stopknop ook pal boven de chauffeur (achter infoscherm) dus volgens mij is de plek van de stopknoppen van Setra standaard helemaal voorin. Die Setra's van JUIJN rijden ook prima trouwens, ondanks dat het een ouder model is.
Lekker onhandig van Setra dan. Als bouwer kan je weten dat er een scherm voorgehangen gaat worden.

Ik heb even snel een heel lame photoshopje gemaakt voor hoe het eventueel opgelost kan worden. Als ik vanmiddag tijd over heb, zal ik hem wat netter proberen te maken. Ze staan twee opties in, had geen zin om er twee afbeeldingen te maken! *O*
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3278
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Lang geleden, toen Syntus nog in de Achterhoek reed, had men het ook in het scherm staan als er was gedrukt. Zo nieuw en bijzonder is het dus ook niet...
Stefan Works
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 jan 2017, 19:41

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Stefan Works »

Dat lettertype ziet er goed uit. Nu nog de blauwe kleur aanpassen aan de Utrecht Huisstijl, rood wit en zwart :)
Wageningen1998
Berichten: 1002
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Stefan Works schreef:Dat lettertype ziet er goed uit. Nu nog de blauwe kleur aanpassen aan de Utrecht Huisstijl, rood wit en zwart :)
Dat gebeurt niet, schermen blijven in KEOLIS huisstijl.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 150 gasten