Pagina 16 van 33

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 31 okt 2023, 21:42
door Vinny
EBS schreef:Binnen Zaanstreek-Waterland verzorgen wij snel en hoogwaardig busvervoer met twee productformules: R-net en M-net. Deze zijn te vergelijken met de trein: R-net als Intercity en M-net als Sprinter. Beide comfortabel, frequent en snel. Tijdens elke reis met MeerPlus ervaar je MEER comfort, PLUS onderweg naar of van je werk of school kun je ook prettig werken. Lekker efficiënt, toch!
R-net blijft wel gehandhaafd.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 07:30
door VIRM
Dus weer een regio met een hele hoop nutteloze productformules/submerken. Ik vraag mij af of de gemiddelde reiziger het onderscheid wel doorheeft? OF wil die gewoon een rijdende, punctuele en comfortabele bus?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 08:10
door BusOV40
Ik ben benieuwd hoe Connexxion naar zijn concurrent kijkt. Waar Connexxion snijdt, verslechtert en schrapt breid EBS (fors) uit. Natuurlijk zullen we het op de lange termijn moeten bekijken, ik ben me daar bewust van. EBS zegt echter duidelijk de reizigers terug te willen winnen.
Misschien hebben ze gelukt dat ik de regio Zaanstreek-Waterland meer reizigers zijn terug gekeerd dan in de regio Amsterdam-Meerlanden. Niettemin is het verschil enorm.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 08:18
door VIRM
Heb je die cijfers toevallig ook ergens? :)


En de reiziger terugwinnen is heel makkelijk om op papier te zetten, maar als je een personeelstekort hebt...

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 08:44
door BusOV40
Voor Connexxion zou dit rond de 80% liggen, voor EBS 96%.
Ik heb geprobeerd terug te zoeken waar ik die 96% heb gelezen echter heb ik het nog niet kunnen vinden. Anders ha dik de link kunnen posten. Dus er zit een groot voorbehoud op de 96%.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 11:26
door Meltrain
VIRM schreef: wo 01 nov 2023, 08:18 En de reiziger terugwinnen is heel makkelijk om op papier te zetten, maar als je een personeelstekort hebt...
Dat is helaas een landelijk probleem, maar wel tijdelijk.
EBS heeft in elk geval wel de ambitie om beter vervoer aan te bieden, iets wat ik met name bij Connexxion nog wel eens mis.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 12:03
door Gamma
Lijn 392 is nu R-net en wordt een M-lijn vanwege de lagere frequentie. Maar 392 is toch een hele belangrijke lijn, die nu niets voor niets in de spits heel vaak rijdt? Volgens het bericht gaat lijn 394 dubbel zo vaak rijden, maar die bedient in Zaandam een ander gedeelte en gaat niet via Oostzaan.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 12:32
door Meltrain
Volgens het vervoerplan gaat lijn 111 altijd 4x/uur rijden (tussen Zaandam en Amsterdam Noord). Dat is dus minimaal even vaak als nu.
De lijn wordt alleen "afgewaardeerd" omdat hij qua route en snelheid niet bij R-net past.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 04 nov 2023, 13:24
door Selivio
Ik weet, De Orkaan is de Tubantia van de Zaanstreek, maar er staan wel wat interessante dingen in over het tijdelijk vervangend materieel wat EBS in wil gaan zetten vanaf december.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 04 nov 2023, 15:24
door Meltrain
Wat een stemmingmakerij.
Hoewel de problemen feitelijk gezien gewoon kloppen, zou het bij een andere vervoerder echt niet beter zijn geweest.
En dat EBS bussen wil huren bij Connexxion, wil niet betekenen dat dat ook de bussen zijn die er nu rijden. Ik ben wel benieuwd naar de bussen uit Berlijn en hoop vooral dat die een beetje comfortabel zijn.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 04 nov 2023, 15:28
door MetroRET
Zo te zien is er data beschikbaar voor de nieuwe dienstregeling voor deze concessie.
https://data.ndovloket.nl/ebs/
Ben benieuwd wanneer dit wordt ingeladen bij OVinfoapp of 9292, zodat het zichtbaar wordt voor het oog.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 04 nov 2023, 15:30
door Milco
Geen idee hoe lang dat normaliter duurt, maar ik zou het gewoon rustig afwachten. :)

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 04 nov 2023, 15:40
door Lijn 45
Meltrain schreef: za 04 nov 2023, 15:24 Ik ben wel benieuwd naar de bussen uit Berlijn en hoop vooral dat die een beetje comfortabel zijn.
Ze hebben dunne plastic stoelen, die lijken me niet heel comfortabel.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 04 nov 2023, 16:39
door Hainje
Die stoeltjes zitten ook in de Brabantse stadswagens (van Arriva). Zitten op zich niet heel slecht hoor.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 04 nov 2023, 21:40
door umbusko
Lijn 45 schreef: za 04 nov 2023, 15:40
Meltrain schreef: za 04 nov 2023, 15:24 Ik ben wel benieuwd naar de bussen uit Berlijn en hoop vooral dat die een beetje comfortabel zijn.
Ze hebben dunne plastic stoelen, die lijken me niet heel comfortabel.
Ik ben persoonlijk geen fan van deze stoelen, maar voor korte ritten zijn ze natuurlijk wel gewoon geschikt.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 06 nov 2023, 12:32
door VIRM
Selivio schreef: za 04 nov 2023, 13:24
Ik weet, De Orkaan is de Tubantia van de Zaanstreek, maar er staan wel wat interessante dingen in over het tijdelijk vervangend materieel wat EBS in wil gaan zetten vanaf december.
Wat is dan het niveau van Tubantia?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 09 nov 2023, 17:01
door Lijn 45
Pouw heeft aangekondigd dat ze een "flink deel" van de ritten in deze concessie gaan rijden.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 10 nov 2023, 07:47
door Milco
De nieuwe dienstregeling van EBS staat in de ovinfo-app. :)

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 10 nov 2023, 08:18
door Meltrain
Bij lijn 112 zie je soms de eindbestemming “Edam-Volendam” en soms “Volendam-Edam”. _O-
Eerstgenoemde wordt gebruikt voor de ritten naar Hoorn, terwijl laatstgenoemde gebruikt wordt voor de ritten die in Edam eindigen.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 10 nov 2023, 08:31
door BusOV40
Milco schreef: vr 10 nov 2023, 07:47 De nieuwe dienstregeling van EBS staat in de ovinfo-app. :)
Tof!
Helaas nog geen nieuwe dienstregeling beschikbaar op de site van EBS.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 10 nov 2023, 08:33
door Meltrain
In het vervoerplan stond dat lijn 111 (voorheen 392) altijd elk kwartier zou gaan rijden tussen Zaandam en Amsterdam Noord. Dat zie ik echter niet terugkomen.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 10 nov 2023, 08:40
door Milco
Dat gebeurt dus blijkbaar niet in de avonduren en op zondag.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 10 nov 2023, 10:16
door busfanNL
Lijn 45 schreef: do 09 nov 2023, 17:01 Pouw heeft aangekondigd dat ze een "flink deel" van de ritten in deze concessie gaan rijden.
BusiNext gaat ook mee rijden in samenwerking met Pouw.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 13 nov 2023, 16:23
door david_meyer24

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 13 nov 2023, 16:57
door Milco
Is het niet handiger om bij een link een korte uitleg te geven in plaats van enkel die link meer te gooien?