Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
@Hauptbahnhof: ik zat een paar weken geleden in een Zilvermeeuw met uitstekende verwarming. Dat gecombineerd met veel mensen in de spits (vooral op het stuk tussen Lelylaan en Zuid) zorgde echt voor een sauna op wieltjes. En dan hebben we het over een lekkere koude buitentemperatuur. ;)
@Born2bejorn: ah, dan ben ik niet de enige. :) Ik heb geen geuren opgemerkt bij de CAF'jes, maar het is mij wel opgevallen dat er in de BN'netjes wel eens een soort 'muffe' lucht hangt. Wellicht zou af en toe flink doorventileren helpen.
Nog vragen over de nieuwe metro? Voor volgende week dinsdag is er nog plek voor de presentatie van René van Marrewijk die binnen de gemeente Amsterdam verantwoordelijk is voor de nieuwe metro. Er zijn nog enkele plekken over.
Ik heb vanuit een bron binnen het GVB begrepen dat getracht wordt aanstaande maandag tweede paasdag een proefrit met reizigers te rijden. Mocht het gebeuren zal het plaatsvinden tussen Diemen Zuid - Spaklerweg - Diemen Zuid. Tijden zijn nog onbekend.
Thom91 schreef:Als je het topic beetje volgt pas minimaal Q3.
Volgens de oorspronkelijke planning zou de nieuwe metro eind vorig jaar al in dienst komen, dit is echter uitgesteld en begin april verwachte men dat de eerste twee teststellen eind april of ergens in mei in dienst zouden komen dus het zou echt niet lang meer moeten gaan duren.
FLJ schreef:
Volgens de oorspronkelijke planning zou de nieuwe metro eind vorig jaar al in dienst komen, dit is echter uitgesteld en begin april verwachte men dat de eerste twee teststellen eind april of ergens in mei in dienst zouden komen dus het zou echt niet lang meer moeten gaan duren.
*zucht*.
Het probleem is niet bij de metro alleen (deuren die spontaan open gaan bijv) maar is meestal problemen aan de baan die optreden bij de metro.
[*]baanschuiver veroorzaakt bezetmeldingen
[*]beelden perrontv worden gestoord
[*]grote vermogensbehoefte
Allemaal problemen aan de baan, i.c.m. de M5. Precies wat ik dus net zei.
Het bericht op AT5 is ondertussen aangepast; volgens Dienst Metro is een deel van de problemen ondertussen opgelost en wordt in staat de dienst stelling nog steeds voor dit voorjaar gepland.
En dan mis je daarnet op het haartje die nieuwe metro! Geen idee welke het was, er stond weliswaar 'geen dienst op' maar onderaan de trap kwam ik wel degelijk passagiers tegen! Ding had de omloop die om 0902 vertrekt bij de Amstelveenseweg.
Voor de duidelijkheid: de lijn + rijrichting waarin ik de metro spotte was lijn 50 richting Isolatorweg, op station Amstelveenseweg.
Thom91 schreef:Zal wel tegelijk een metro de andere kant op zijn gegaan want de metro is officieel nog niet toegelaten voor reizigersdienst.
Ik snap dat 'tegelijk metro andere kant opgaan' niet. Als je bedoelt dat er vlak achter een reguliere metro had moeten zitten: dat was niet het geval. De volgende kwam pas 5 minuten later en was bovendien enkele minuten te vroeg bleek toen ik op mijn mobielklok keek. Het ding zat volgens mij dus wel degelijk in de reguliere 7,5-minutenomloop.
FLJ schreef:Het zal ook wel aangekondigd worden als de eerste twee stellen in de reizigersdienst verschijnen; het zal dus wel om een testrit gegaan zijn.
Vergeet niet dat dit soort dingen vaak pas aangekondigd worden zodra het systeem vaak al een dag/enkele dagen actief is, althans voorzover ik me kan herinneren (ik heb nog nooit een krantenkop gezien in de trant 'Morgen komt de nieuwe metro!'). Desalniettemin zal je ongetwijfeld gelijk hebben gezien er meestal wel wordt getest voordat iets weer gebruikt wordt nadat er een probleem opgelost is.
De M5'jes waren vandaag inderdaad buiten aan het spelen.
Ik heb er vanochtend rond 10:35 eentje gespot op Amsterdam Zuid richting Isolatorweg. Door de laaghangende zon zag ik het eerst niet goed, en dacht lekker in te gaan stappen in een zilvermeeuw op lijn 50. Niet dus. Het was gewoon ook een testritje.
Oké, feit blijft dus dat de metro's testritten maken en er nog steeds geen passagiers in de reguliere dienst meegenomen worden. Het leuke blijft eigenlijk dat de deuren op de Isolatorweg steeds naar de 3e rail toe opengaan.