Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Tsja, hoe ver wil je gaan? In elk stel is plaats voor maximaal 12 fietsen. Dan komt ‘s ochtends de trein naar Dordrecht in Leerdam aan en willen er 25 met het stalen ros naar binnen, terwijl er al fietsen staan. Dat gaat dus gewoon niet.
Of Qbuzz bestelt z’n treinen gewoon zonder stoelen, dan kan iedereen naar binnen met de kinderwagen, rolstoel, boodschappenkar, Sint-Bernard, etc
nvdw schreef: ↑ma 13 mar 2023, 17:28
Tsja, hoe ver wil je gaan? In elk stel is plaats voor maximaal 12 fietsen. Dan komt ‘s ochtends de trein naar Dordrecht in Leerdam aan en willen er 25 met het stalen ros naar binnen, terwijl er al fietsen staan. Dat gaat dus gewoon niet.
Of Qbuzz bestelt z’n treinen gewoon zonder stoelen, dan kan iedereen naar binnen met de kinderwagen, rolstoel, boodschappenkar, Sint-Bernard, etc
Je kan in de spits ook gewoon een tweede stel aankoppelen...
Met slechts 10 stellen kan men niet alle treinen gekoppeld laten rijden. Men kan alleen in het drukste uur met twee stellen rijden. Daar zal ook niets aan veranderen als men zoals aangekondigd ook 10 nieuwe stellen gaat kopen. Wel kan men natuurlijk langere stellen aanschaffen. Nu heeft men treinstellen van 40 en 55 meter, men zou bijvoorbeeld treinen van 60 en 90 meter kunnen aanschaffen, dan kun je met 10 stellen wel meer capaciteit bieden. Maar of men geld voor heeft?
Kan dan niet onderweg in Gorinchem een stel af en weer bijgeplaatst worden. Wanneer je het perron in Gorinchem om en om gebruikt voor de ene keer richting Geldermalsen en de andere keer naar Dordrecht
Bemined schreef: ↑za 18 mar 2023, 16:33
Nee, want de hele reden voor het nieuwe materieel is dat er ERTMS komt te liggen in Dordrecht. Een GTW kan dan niet verder dan Stadspolders rijden.
Bemined schreef: ↑za 18 mar 2023, 16:33
Nee, want de hele reden voor het nieuwe materieel is dat er ERTMS komt te liggen in Dordrecht. Een GTW kan dan niet verder dan Stadspolders rijden.
Op zich zou je de treindienst dan op de drukste momenten dan wel kunnen knippen in Gorinchem, waarbij de GTW's alleen tussen Gorinchem en Geldermalsen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Het idee is op zoch niet zo slecht alleen het drukste traject is Gorinchem-Dordrecht. Tussen Geldermalsen en Gorinchem valt het meestal nog wel mee is mijn ervaring
Laatst gewijzigd door termatenjohan op zo 19 mar 2023, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Knippen in Gorinchem is in het verleden door Arriva wel gedaan als er door defecten te weinig materieel beschikbaar was. Tussen Dordrecht en Gorinchem kon dan een gekoppeld setje pendelen.
Maar heel klantvriendelijk is het verder niet nee.
@MetroRET: Dat ging in het verleden niet ten koste van een stop. Zit er ook in dat de 7200 al een vrij ruime stop in Gorinchem richting Dordrecht heeft, naast dat het pad van de 7200 ietsjes sneller is (zal wel liggen aan waar 'ie kruist) wat al wat extra tijd oplevert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De 7200 zou een keertijd hebben van slechts 2 min in Gr (:07-:09), waar de 7100 door het niet stoppen op Hbzm, er een keertijd van 5 min heeft (:20-:25).
Ik kom op 3 minuten (.13 - .16), maarja, dat hangt er tegenwoordig van af bij welke dag je kijkt. In mijn geval was dat doordeweeks in de spits, dan heb je die dubbele stellen immers nodig.
Overigens zit er wel enige buffer in de dienstregeling terug naar Dordrecht om dat keren op te vangen: de meeste tijdwinst boekt de 7100 door korter op de kruisingsstations stil te staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Willem schreef: ↑zo 19 mar 2023, 19:43
Of doorgaande reizigers over Gorinchem heen op zo'n overstap zitten te wachten is een andere vraag .
Als ze daardoor een zitplaats hebben denk ik dat ze daarmee wel kunnen leven. Arriva deed dit wel tijdens grote evenementen in Dordrecht. Het verkeer werd dan allemaal op spoor 1 afgehandeld, zodat de overstap zonder traplopen kon.