Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
-
- Berichten: 455
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Als ik bij de Frequentietabel kijk staat er ook dat Lijn 80 op zondag ook 1x per uur rijdt, maar dat is een foutje neem ik aan want verder is daar niks over te lezen
-
- Berichten: 455
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Wel fijn dan ze onderzoek gaan doen naar Buurtbuzz 701 om te kijken of ze daar de frequentie kunnen verhogen
-
- Berichten: 2814
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
- Locatie: Rotterdam-Zuid
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Door werkzaamheden op de A27 rijdt lijn 387 dit weekend richting Utrecht via knooppunt Deil en lijn 388 richting Utrecht ‘binnendoor’ via Meerkerk. Ook is door te verwachte drukte bij de pont naar Schoonhoven lijn 90 vanuit Utrecht ingekort tot de halte Nieuwpoort N216. Er is hiervoor ook een hele nieuwe dienstregeling bedacht, waardoor ook lijn 90 omlooptechnisch aan lijn 387 en 388 vast zit. Hierdoor rijden er vandaag (en ik denk morgen ook wel) op 1 omloop na allemaal Scania’s op lijn 90.
-
- Donateur
- Berichten: 8482
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Bus vliegt al rijdend in brand, chauffeur op tijd naar buiten
Op de Abram van Rijckevorselweg in Rotterdam-Kralingen is een rijdende bus in brand gevlogen. De chauffeur wist zijn bus snel aan de kant te zetten en naar buiten te gaan. Passagiers zaten er op het moment van de brand niet in.
Lees meer
Op de Abram van Rijckevorselweg in Rotterdam-Kralingen is een rijdende bus in brand gevlogen. De chauffeur wist zijn bus snel aan de kant te zetten en naar buiten te gaan. Passagiers zaten er op het moment van de brand niet in.
Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Zo te zien is er nog een kleine wijziging doorgevoerd aan lijn 704 (tenminste, volgens mij heb ik hem niet zien staan in het vervoerplan 2025): komend vanaf station Leerdam zal er richting Leerdam-Noord nog een ommetje gereden worden via industrieterrein Nieuw-Schaik, waarbij er gestopt gaat worden bij de nieuwe halte Techniekweg. Deze wijziging is ook opgenomen in de lijnennetkaart en in de digitale reisinfo. Hoewel halte Techniekweg pas vanaf 16 december bediend gaat worden volgens OVinfo, is deze halte volgens mij al stilletjes in gebruik genomen want ik heb de 704 afgelopen week al enkele keren met passagiers op het betreffende industrieterrein zien rijden 

999 Sorry, buiten dienst
-
- Donateur
- Berichten: 8482
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Volgens Facebook al sinds 1 oktober 2024 zelfs!
Voorlopig een tijdelijke halte, die vanaf 14 december een vaste halte wordt.
Voorlopig een tijdelijke halte, die vanaf 14 december een vaste halte wordt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- nvdw
- Donateur
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
De halte zit vlakbij de kringloopwinkel waar de buurtbus overnacht en de chauffeurs hun dienst beginnen en eindigen.
Feed the childrens
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
- Locatie: DAV/DMG-gebied
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Sinds 16 november rijden er in Dordrecht weer 2 pendelbussen van de P+R Weeskinderendijk naar bushalte Centrum (Lijn 23, net zoals begin van dit jaar), en van de P+R Energiehuis naar een halte bij het kruispunt Museumstraat-Kolfstraat.
Deze worden gereden door Snelle Vliet, i.o.v. Qbuzz met IVECO Rosero First's van Snelle Vliet zelf.
Ben vanmiddag even wezen kijken bij de lijn vanaf het P+R Energiehuis en deze word gereden onder lijnnummer 24, en heeft aan beide zijdes halteborden en tijdenkastjes met vertrekstaten van Qbuzz.
Gek genoeg staan deze niet in de apps en op de Qbuzz site. In tegenstelling tot eerder dit jaar.
Bijde lijnen rijden nog t/m 29 december.
Deze worden gereden door Snelle Vliet, i.o.v. Qbuzz met IVECO Rosero First's van Snelle Vliet zelf.
Ben vanmiddag even wezen kijken bij de lijn vanaf het P+R Energiehuis en deze word gereden onder lijnnummer 24, en heeft aan beide zijdes halteborden en tijdenkastjes met vertrekstaten van Qbuzz.
Gek genoeg staan deze niet in de apps en op de Qbuzz site. In tegenstelling tot eerder dit jaar.
Bijde lijnen rijden nog t/m 29 december.
Dordtenaar
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
- Locatie: DAV/DMG-gebied
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Nieuwe dienstregeling is gisteren aangekondigd op de website van Qbuzz.
Niet veel verschillen met de conceptdienstregeling.
Zo te zien is de route, via de Prinsenstraat en langs de Grote Kerk er (nog) niet doorheen gekomen.
Lijn 10 rijd richting het Energiehuis nog zoals nu via de halte Sarisgang en de Visbrug. En na het Energiehuis via de aangekondigde snelle route terug.
En ze gaan tegenwoordig 3x per uur rijden i.p.v. 2x per uur.
Nu heb ik in de dienstregeling gekeken, en zie ik dat de bus, gepland, precies 20 minuten gaat doen over de nieuwe route.
Op de zaterdag vertrekt de eerste rit om 9.42 vanaf het CS, komt 9.54 aan bij het Energiehuis, en rijd om direct door naar het CS, waar deze om 10.02 weer aankomt.
Neem dan toch aan dat er 20 minuten gebufferd gaat worden en er 2 bussen gebruikt gaan worden?
Want je moet namelijk met deze route nogsteeds langs de drukke oversteekplaats bij de Sarisgang en over de Visbrug heen.
Snap dan niet dat de halfuursdienst gehandhaafd is, want dan had je 10 minuten speling gehad op het CS om eventuele vertraging op te vangen.
Niet veel verschillen met de conceptdienstregeling.
Zo te zien is de route, via de Prinsenstraat en langs de Grote Kerk er (nog) niet doorheen gekomen.
Lijn 10 rijd richting het Energiehuis nog zoals nu via de halte Sarisgang en de Visbrug. En na het Energiehuis via de aangekondigde snelle route terug.
En ze gaan tegenwoordig 3x per uur rijden i.p.v. 2x per uur.
Nu heb ik in de dienstregeling gekeken, en zie ik dat de bus, gepland, precies 20 minuten gaat doen over de nieuwe route.
Op de zaterdag vertrekt de eerste rit om 9.42 vanaf het CS, komt 9.54 aan bij het Energiehuis, en rijd om direct door naar het CS, waar deze om 10.02 weer aankomt.
Neem dan toch aan dat er 20 minuten gebufferd gaat worden en er 2 bussen gebruikt gaan worden?

Want je moet namelijk met deze route nogsteeds langs de drukke oversteekplaats bij de Sarisgang en over de Visbrug heen.
Snap dan niet dat de halfuursdienst gehandhaafd is, want dan had je 10 minuten speling gehad op het CS om eventuele vertraging op te vangen.
Laatst gewijzigd door Trainboy199 op ma 02 dec 2024, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dordtenaar
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Lijn 10 heeft wel een historie met onmogelijke keertijden, dus ik denk dat ze toch van plan zijn continu rondjes te rijden en er ergens een buffertje in gepropt hebben. Als de reizigersaantallen vragen om meer ritten heb je niet veel keus.
Het is wat dat betreft jammer dat lijn 2 tegenwoordig al naar Zwijndrecht rijdt waardoor je niks logisch meer hebt om aan door te koppelen. Arriva deed dat al eerder en SVD ook 's avonds en op zondag om niet 29 minuten stil te staan. In de SVD-tijd heeft er zelfs een extra lijn kunnen rijden door die keertijd: lijn 21 reed toen puur om die bus wat nuttigs te laten doen.
Het is wat dat betreft jammer dat lijn 2 tegenwoordig al naar Zwijndrecht rijdt waardoor je niks logisch meer hebt om aan door te koppelen. Arriva deed dat al eerder en SVD ook 's avonds en op zondag om niet 29 minuten stil te staan. In de SVD-tijd heeft er zelfs een extra lijn kunnen rijden door die keertijd: lijn 21 reed toen puur om die bus wat nuttigs te laten doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
- Locatie: DAV/DMG-gebied
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Volgens mij voldoet de half uursdienst die er nu is ook prima qua reizigersaantallen.
En de hele rede waarom de route van lijn 10 veranderd moest worden was vanwege dat, zeker tijdens de winkeluren, de oversteekplaats bij de Sarisgang op het Bagijnhof voor veel vertraging zorgd.
En daarna het oversteken van de Visbrug, waar tegenwoordig een soort van voetgangersgebied is.
Vertragingen van 5 tot 10 minuten na een paar rondes is niet echt uitzondering.
En dan ga je van nu, gepland 3 minuten keertijd naar 0 minuten keertijd.
Nu is 8 minuten voor Energiehuis > CS wel redelijk ruim genomen.
Terwijl als de 30 minuten dienst gehandhaafd had gebleven je 10 minuten keertijd had gehad op het CS.
En de hele rede waarom de route van lijn 10 veranderd moest worden was vanwege dat, zeker tijdens de winkeluren, de oversteekplaats bij de Sarisgang op het Bagijnhof voor veel vertraging zorgd.
En daarna het oversteken van de Visbrug, waar tegenwoordig een soort van voetgangersgebied is.
Vertragingen van 5 tot 10 minuten na een paar rondes is niet echt uitzondering.
En dan ga je van nu, gepland 3 minuten keertijd naar 0 minuten keertijd.
Nu is 8 minuten voor Energiehuis > CS wel redelijk ruim genomen.
Terwijl als de 30 minuten dienst gehandhaafd had gebleven je 10 minuten keertijd had gehad op het CS.
Dordtenaar
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
8 minuten is zelfs het dubbele van wat nodig is. De andere kant op ook de nodige buffer: voor Centrum - Sarisgang heeft 'ie 2 minuten.
De voornaamste reden voor direct doorrijden zal wel zitten in behouden van de directe verbinding Energiehuis - Centrum. Niemand vanaf het Energiehuis wil op het station zijn immers.
De voornaamste reden voor direct doorrijden zal wel zitten in behouden van de directe verbinding Energiehuis - Centrum. Niemand vanaf het Energiehuis wil op het station zijn immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
- Locatie: DAV/DMG-gebied
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Net even lopen rekenen.
En voor het stuk CS > Biesboschstraat krijgt men nu 13 minuten rijtijd.
En in de nieuwe dienstregeling word dit tussen het CS en de nieuwe halte P+R Energiehuis/Noordendijk (deze komt op de plek van de tijdelijke halte die een tijdje terug in gebruik was) maar 12 minuten rijtijd. Hier word dus ook nog 1 minuut afgehaald.
Het stuk Nieuwbrug > Waterbus Merwekade moet in 2 minuten verreden zijn.
Voor het stuk terug pak ik als referentie de halte Parklaan van lijn 4 en 14. Die ligt ongeveer op dezelfde afstand van het kruispunt Noordendijk/Oranjelaan
Deze krijgen vanaf daar 6 en 5 minuten rijtijd respectievelijk naar het station.
Dus dan is de 8 minuten van lijn 10 wel ruim.
Maar ben benieuwd hoeveel van die ruimte nog overblijft. Met de vertraging die je oploopt op de heenweg naar het Energiehuis.
Maar dit geld alleen natuurlijk als er met 1 bus gereden gaat worden. Met 2 bussen heb je dit euvel niet.
En voor het stuk CS > Biesboschstraat krijgt men nu 13 minuten rijtijd.
En in de nieuwe dienstregeling word dit tussen het CS en de nieuwe halte P+R Energiehuis/Noordendijk (deze komt op de plek van de tijdelijke halte die een tijdje terug in gebruik was) maar 12 minuten rijtijd. Hier word dus ook nog 1 minuut afgehaald.
Het stuk Nieuwbrug > Waterbus Merwekade moet in 2 minuten verreden zijn.
Voor het stuk terug pak ik als referentie de halte Parklaan van lijn 4 en 14. Die ligt ongeveer op dezelfde afstand van het kruispunt Noordendijk/Oranjelaan
Deze krijgen vanaf daar 6 en 5 minuten rijtijd respectievelijk naar het station.
Dus dan is de 8 minuten van lijn 10 wel ruim.
Maar ben benieuwd hoeveel van die ruimte nog overblijft. Met de vertraging die je oploopt op de heenweg naar het Energiehuis.

Maar dit geld alleen natuurlijk als er met 1 bus gereden gaat worden. Met 2 bussen heb je dit euvel niet.
Dordtenaar
-
- Berichten: 500
- Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
- Locatie: Dordrecht / Grand Est
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
De route via de Sarisgang is vrij vertragingsgevoelig, maar sinds de plaatsing van slalombakken op de Prinsenstraat zal het daar niet veel beter zijn. De keuze om toch over de Sarisgang te blijven rijden is dan ook vrij begrijpelijk.
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Die route is tijdelijk hoorde ik. Zodra het kan gaat lijn 10 via Stadskantoor en de kerk rijden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
In de dienstregeling op de website blijken op lijn 92 en 93 op willekeurige momenten ritten te ontbreken die dan weer wel in de lijnfolders en OVinfo staan, best slordig mijns inziens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Los van de ellende in de startende concessies van Qbuzz, staan in Dordrecht volgens busposities 14 Ebusco's aan de kant. Dan kan je de stadsdienst daar toch ook niet meer fatsoenlijk rijden?
- Lijn 45
- Berichten: 5829
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Die uitval heeft er toe geleid dat er R-net Iveco's op de stadsdienst rijden en RMC hun eigen touringcars op de R-netlijnen inzet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Het viel me al op dat er zelfs afgelopen zondag nog Iveco's op de stadsdienst reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Lijn 45
- Berichten: 5829
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
De nood is nu zelfs zo hoog dat er kennelijk twee ZHN Citea's (8128 en 8129) rond Dordt rijden. 

-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Wat is er aan de hand met die Ebusco's dan?
En mag dat zomaar? Bussen uit ZHN inzetten in een ander consessiegebied?
En mag dat zomaar? Bussen uit ZHN inzetten in een ander consessiegebied?
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Daarin is Qbuzz niet uniek: Arriva in Twente, EBS in Zaanstreek-Waterland en IJssel-Vecht, Hermes in Zuidoost-Brabant en GVB in Amsterdam rijden ook nog met bussen rond die eigenlijk "niet zouden mogen"...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten