Pagina 170 van 750

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 13:10
door n-evo
hauptbahnhof schreef:Hm, afwijkend antwoord :wink:
Zou niet durven off-topic te gaan hier. Haha :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 18:04
door VIRM
Goed bezig GVB! Vandaag twee keer door de poortjes bij Sloterdijk geweest, en beide keren bleef een van de deurtjes steken. Gelukkig kan ik tegen een stootje, maar echt handig is het niet. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 19:20
door Hainje
[Inb4 Tristan]

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 18 okt 2014, 00:35
door Milco
Ik weet niet of http://www.ovradar.nl de weg kwijt is, want bij de GVB-bussen in Amsterdam zag ik zo’n drie kwartier terug en zojuist de volgende afwijkingen, gesorteerd per buslijn:
- Lijn 15: bus 1108 (Citea 12m) in plaats van Citaro 18m.
- Lijn 18: bus 6 (Citaro 12m) en 255 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 21: 231 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 33: bus 220 (Jonckheer 12m), bus 1115 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 34: bus 1104 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 35: bus 261 (Jonckheer 12m), bus 1105 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 36: bus 336 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 37: bus 164, 261, 267 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 40: bus 316, 329 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 41: bus 305, 309 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 44: bus 322 (Citaro 18m) 464 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 45: bus 309, 322 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 47: bus 8 (Phileas; rijdt normaal alleen op lijn 22), 17 (Mercedes-Benz Sprinter voor lijnen 30, 31 en 230) 323 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 48: bus 446, 452 (Jonckheer 18m) in plaats van Jonckheer 12m of Citea 12m.
- Lijn 62: bus 338, 341 (Citaro 18, 450 en 460 (Jonckheer 18m) (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 63: bus 46 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 65: bus 318 (Citaro 18m), 469 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 66: bus 8 (Phileas; rijdt normaal alleen op lijn 22), 17 (Mercedes-Benz Sprinter voor lijnen 30, 31 en 230) en 323 (Citaro G) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 69: bus 5 (Citaro 12m) en 1117 (Citea 12m) in plaats van Citaro 18m.
- Lijn 353: bus 196 (Jonckheer 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 357: bus 12 (bestaat niet) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 369: bus 4 (Citaro 12m) in plaats van een gelede bus.

Iets klopt hier niet… (A)
Zijn dit echt afwijkingen (en zo ja, waarom allemaal?) of een fout op de website? Bij de andere vervoerders en bij de GVB trams em metro’s constateer ik geen afwijkingen.

De website https://ovaub.nl/voertuig/GVB:17 (waarbij "17" het wagenparknummer is wat je kan veranderen) geeft dezelfde lijnen en busnummers als OVradar.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 18 okt 2014, 00:45
door Somoht
De feed komt geloof ik van een ontwikkelomgeving af. Ritnummers hebben ook geen enkele correlatie met de werkelijkheid. Misschien dinsdag beter

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 18 okt 2014, 11:15
door hauptbahnhof
Een vraagje voor de mensen die de Android app OV-info ß hebben, worden de M5en ook daarop met 2 wagens aangegeven?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 18 okt 2014, 13:58
door n-evo
hauptbahnhof schreef:En ik weet de reden:

M5 bestaat dus uit 2 metrostellen met dus 2 verschillende nummers.
Eh, ja, die link had ik direct al zelf gelegd. 1+1=2 :P

Op de nieuwe LCD-panelen zal de M5 altijd als 4 treintjes worden weergegeven. 3x CAF als 3 treintjes. 2x CAF als 2 treintjes, etc.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 18 okt 2014, 14:36
door Ardan
Hoe weet je dat :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 18 okt 2014, 16:27
door n-evo
Kom net terug van m'n tripje Amsterdam 8 juni 2019! :P


Terug te lezen op hierzijnwij.nu zoals gewoonlijk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 18 okt 2014, 21:05
door Wubbo
hauptbahnhof schreef:M5 bestaat dus uit 2 metrostellen met dus 2 verschillende nummers.

Kennelijk is het zo dat als de verkeersleider de treinlengte invult, dit niet alleen voor de PIDs is maar ook intern wordt gebruikt. Aan het einde van de dienst komen ze op papier dus wagens tekort (met alle eventuele gevolgen van dien) dus zijn ze teruggegaan naar 2 metrostellen invoeren bij M5.
Ik probeer het te begrijpen, maar het lukt me niet. Hoe kan je materieel kwijt zijn dat je nooit ingevoerd hebt?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 18 okt 2014, 22:49
door hauptbahnhof
Er staat ook op papier.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 19 okt 2014, 19:42
door Jurre
Om op zondag overdag van zowel het Spui (Rokin) en Spui (Nieuwezijds) naar het Centraal Station maar één tramlijn te laten rijden, en ook slechts 1x per 10 minuten, is wel heel weinig. Bij het Spui (Rokin) kwam enkel de 16 langs die continu mensen achterliet op de halte. Toen probeerde ik m'n geluk uit bij het Spui (Nieuwezijds) en daar kwam enkel de 1 langs welke de vervoersstroom ook niet aankon.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 19 okt 2014, 19:53
door Suus
Het is altijd wel leuk die marathon, maar de overlast is elk jaar wel immens inderdaad. Lijn 1 reed overigens vaker dan in de dienstregeling op de haltes gemeld stond.

Ik vind het trouwens wel supergoed dat de reisinformatie in de voertuigen wel gewoon helemaal klopt. Bij de halte Schoolstraat in Diemen stond lijn 37 (die daar lijn 9 verving) ook netjes op het scherm mét de actuele tijden. Andere vervoerders, leer hiervan :!:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 19 okt 2014, 20:29
door Somoht
GVB doet dat altijd wel goed ja, ook de tekstmeldingen zijn altijd helder en bevatten ook de lijnen van de andere vervoerders. Zoals de marathon: http://www.gvb.nl/reisinformatie/geplan ... -2014.aspx

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: zo 19 okt 2014, 20:32
door FLJ
Buiten de gedwongen omleidingen om hielp het ook niet erg mee vandaag dat er bij het Leidseplein een bovenleiding kapot getrokken was. Hierdoor reden bijna alle lijnen ingekort of zelfs helemaal niet, waardoor het erg lastig werd om vanaf het westen naar het oosten te reizen (aangezien de binnenring en de buitenring eruit lagen).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 10:26
door Suus
Afbeelding

Een foto van gisteren. Lijn 15 had het grootste deel van de dag zijn eindpunt bij Louweshoek (normaal alleen eindpunt van lijn 18 en 61). Let niet op de chauffeur, die deed een beetje vreemd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 11:27
door Obus
De buschauffeur was niet erg gediend van Bee's iPhone :X

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 11:31
door hauptbahnhof
Is ie echt zo schuw?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 11:35
door marvinkok
Die chauffeur is toch gewoon een beetje vreemd (A)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 11:43
door Jelmer
Milco schreef:Ik weet niet of http://www.ovradar.nl de weg kwijt is, want bij de GVB-bussen in Amsterdam zag ik zo’n drie kwartier terug en zojuist de volgende afwijkingen, gesorteerd per buslijn:
- Lijn 15: bus 1108 (Citea 12m) in plaats van Citaro 18m.
- Lijn 18: bus 6 (Citaro 12m) en 255 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 21: 231 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 33: bus 220 (Jonckheer 12m), bus 1115 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 34: bus 1104 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 35: bus 261 (Jonckheer 12m), bus 1105 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 36: bus 336 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 37: bus 164, 261, 267 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 40: bus 316, 329 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 41: bus 305, 309 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 44: bus 322 (Citaro 18m) 464 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 45: bus 309, 322 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 47: bus 8 (Phileas; rijdt normaal alleen op lijn 22), 17 (Mercedes-Benz Sprinter voor lijnen 30, 31 en 230) 323 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 48: bus 446, 452 (Jonckheer 18m) in plaats van Jonckheer 12m of Citea 12m.
- Lijn 62: bus 338, 341 (Citaro 18, 450 en 460 (Jonckheer 18m) (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 63: bus 46 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 65: bus 318 (Citaro 18m), 469 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 66: bus 8 (Phileas; rijdt normaal alleen op lijn 22), 17 (Mercedes-Benz Sprinter voor lijnen 30, 31 en 230) en 323 (Citaro G) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 69: bus 5 (Citaro 12m) en 1117 (Citea 12m) in plaats van Citaro 18m.
- Lijn 353: bus 196 (Jonckheer 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 357: bus 12 (bestaat niet) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 369: bus 4 (Citaro 12m) in plaats van een gelede bus.

Iets klopt hier niet… (A)
Zijn dit echt afwijkingen (en zo ja, waarom allemaal?) of een fout op de website? Bij de andere vervoerders en bij de GVB trams em metro’s constateer ik geen afwijkingen.

De website https://ovaub.nl/voertuig/GVB:17 (waarbij "17" het wagenparknummer is wat je kan veranderen) geeft dezelfde lijnen en busnummers als OVradar.

ook leuk ik zie tram 794 op lijn 5. Ik vrees dat dat een (terug-)ritje achteruitrijden worden! :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 11:58
door hauptbahnhof
Vreselijk!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 13:19
door n-evo
Hoe krijg je GVB-voertuigen te zien op ovradar.nl? Zie alleen maar streekvervoer in Amsterdam.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 13:21
door Ardan
hauptbahnhof schreef:God behoedde ons dat zo'n ding op lijn 5 gaat rijden. :X
Dat was toch al een keer gebeurd? Of was dat nou een metro die per ongeluk richting Binnenhof wilde?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 13:31
door Geert
n-evo schreef:Hoe krijg je GVB-voertuigen te zien op ovradar.nl? Zie alleen maar streekvervoer in Amsterdam.
Dat komt door een storing bij de dataleverancier van GVB. Geloof dat er morgenochtend weer een poging ondernomen wordt om de GVB-informatie te leveren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 14:06
door Jef400
Lol. Zou wel erg wezen