Pagina 18 van 43

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 13 dec 2019, 18:38
door Daan76
Lijn 73 krijgt voorlopig de 6770 als vaste bus

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 13 dec 2019, 18:39
door jorawesome
Ik vind het overigens wel opvallend dat je geen los kaartje kunt kopen in de MidCity's. Had wel verwacht dat EBS voor alle OV-chipkaartloze reizigers dit zou aanbieden. In de praktijk zijn er nog genoeg mensen die bijvoorbeeld niet naar het saldo van hun kaart hebben gekeken of mensen die tijdelijk hier verblijven en nog niet in het bezit zijn van een ov-chipkaart. Nu wordt het vaak gedoogd dat je zonder in te checken meereist.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 13 dec 2019, 19:48
door DPDelft
Er zit toch een ticketbox in?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 14 dec 2019, 08:21
door jorawesome
Een ticketbox is wel aanwezig, maar ik zag nog geen pinapparaat.
Misschien dat de chauffeur dat zelf ook niet weet.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 16 dec 2019, 16:21
door Matt5154
Sinds vaandag rijden de Midcity's voor 284. Hebben een andere kleurstelling dan de andere Midcity's.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 17 dec 2019, 16:41
door katvis
Volgens de displays in de bussen heeft Maassluis Centrum een lift :Y

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 17 dec 2019, 21:39
door Matt5154
Daan76 schreef:Lijn 73 krijgt voorlopig de 6770 als vaste bus
Vgm heeft de 6770 geen realtime. Er zijn nog 2 ex HTM die problemen hebben. De 6774 was iets met aansluiting mis bij de ticketbox (denk opgelost) en de 6766 geeft een verkeerd voertuig nummer aan op OVinfo. Wordt aangegeven als 5141.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 21 dec 2019, 22:38
door Matt5154
Weet niet wat er aan de hand is, maar de 5114 heeft veel wisselingen gehad. Eerst begonnen in Den Haag, en voor enkele maanden in Zoetermeer. Nu is die in Den Hoorn (Delft) beland. Welke Delftse R-net bus is naar ZTM gegaan?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 21 dec 2019, 23:06
door Milco
Niets aan de hand toch? Volgens mij zijn er wel meerdere concessies waar bussen geen vaste standplaatsen hebben. Sowieso bij Syntus/Keolis rouleren de bussen vrij regelmatig over de diverse stallingen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 23 dec 2019, 17:01
door cassie127
In Midden-Overijssel is er tegenwoordig een behoorlijke roulatie. Vooral bij Stalling Raalte, want de wasstraat is hier al vrij lang kapot en gaan ze ook niet meer repareren.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 19 jan 2020, 12:55
door Matt5154
Daan76 schreef:Lijn 73 krijgt voorlopig de 6770 als vaste bus
Van wat ik had begrepen heeft de 6770 geen olie meer. Nu is de 6774 de vervanger.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 19 jan 2020, 13:42
door Suus
Je kan olie ook toch gewoon navullen?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 19 jan 2020, 15:21
door katvis
Misschien is de motor beschadigd door te lang met te weinig olie te rijden.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 21 jan 2020, 13:22
door BusFreakRotterdam
Vandaag stond in het AD een artikel over de Hoekse Hopper (belbus Hoek van Holland - lijn 435). In het artikel stond dat het aantal reizigers gestaag in al die maanden is gegroeid van 7 naar 11 reizigers per dag. Hoeveel reizigers had de oude lijn 35 in Hoek van Holland, meer dan 11 schat ik in.
Reizigers betalen 1 euro per ritje voor de Hoekse Hopper. Toch al snel 55 euro in de week... kortom een bodemloze subsidieput en daarmee is dus wederom bewezen dat bellen voor OV niet werkt.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 28 jan 2020, 19:30
door Matt5154
De laatste tijd is de 1108 niet vaak in dienst. Die bus is denk ik al 3 of 4 keer defect geweest.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 02 feb 2020, 21:09
door Matt5154
Van wat ik heb gehoord van een chauffeur die ik ken, VDL was afgelopen vrijdag bij stalling Den Hoorn om de elektrische bussen na te kijken. Ze rijden ook op zondag op lijnen 32, 33 en 51. Maar het blijkt dat ze net niet gaan redden met de baterij. Ik weet niet hoe het in Zoetermeer gaat met lijn 30.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 02 feb 2020, 21:22
door DPDelft
Probleem zit hem in de grote verschillen tussen de bussen qua verbruik tot wel 30%. In combinatie met de grote omlopen op zondag waarbij bussen alledrie de streeklijnen rijden voordat ze kunnen laden zorgt dat voor problemen bij sommige bussen. Met name lijn 32, groot stuk 80 km/uur, kost veel stroom.
De bussen van Zoetermeer gaan na iedere rit aan de laadpaal op Centrum West en hebben dat probleem dus minder.

Overigens speelt dit probleem in Den Hoorn al sinds de start van de concessie, er vallen iedere zondag ritten uit omdat bussen (vrijwel) leeg zijn.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 02 feb 2020, 21:41
door Matt5154
Dat ook niet alleen, Den Hoorn heeft ook materieeltekort. Wat zie ik meestal op omloop 217 (middag gedeelte), een E bus, terwijl met een gasbus gereden moet worden.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 02 feb 2020, 21:45
door DPDelft
Als je in de middag een dienst moet beginnen is het afwachten wat er staat. Liever een E-bus dan geen bus :).
Lijn 455 heeft ook al een keer met een E-bus gereden. Pas in de middag ook op lijn 51 rond 14:30, lekker knus bij de Vredenburchweg.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 07:14
door Meltrain
Waar laden de elektrische bussen van lijn 32, 33 en 51 eigenlijk op? In Tanthof of is er nog een andere locatie?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 07:19
door DPDelft
Meltrain schreef:Waar laden de elektrische bussen van lijn 32, 33 en 51 eigenlijk op? In Tanthof of is er nog een andere locatie?
Alleen in Tanthof is een snellaadlocatie, op de vestiging in Den Hoorn staat een langzame lader. Bij een lege accu op het station moet de bus dus naar Tanthof en is deze ongeveer een uur niet inzetbaar.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 07:22
door Meltrain
Oké. Zijn die lijnen dan gekoppeld aan lijn 64 of wordt er als lege rit tussen het station en Tanthof gereden?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 14:55
door jorawesome
Wellicht een beetje Off Topic, maar ik vroeg mij af hoe het zit met de mogelijkheid om als busmaatschappij een dienst uit te voeren langs (enkel) NS stations? Dit naar aanleiding van de werkzaamheden die volgende week plaatsvinden op het spoor rond Leiden. Als ik wat te zeggen zou hebben bij EBS zou ik zo'n MidCity (goedkoop gezien enkel B rijbewijs verreist) laten rijden tussen Leiden en Den Haag Centraal. Er rijdt weliswaar een NS-bus, maar daar heb ik zelf niet zo'n prettige ervaring mee. Dus weet iemand hoe dat zit met de mogelijkheid om een tijdelijk lijn te exploiteren?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 19:20
door Matt5154
Meltrain schreef:Oké. Zijn die lijnen dan gekoppeld aan lijn 64 of wordt er als lege rit tussen het station en Tanthof gereden?
Gekoppeld aan lijn 64. Je hebt omlopen die 9 uur zonder laden zijn. Dan ga je sws niet redden. Van wat ik had begrepen is dat ze de omlopen daardoor gaan aanpassen. Van een ander chauffeur heb ik gehoord dat VDL zei dat deze niet bedoeld zijn voor de streek.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 03 feb 2020, 20:53
door DPDelft
9 uur is overdreven, zeker op de zondag. Het zijn inderdaad eigenlijk meer stadsbussen, daarom kost lijn 32 (een echte streeklijn) zoveel energie voor deze bus.

Omloop op zondag is bijvoorbeeld 64, 62, 51, 63, 32, 33, 61 en dan weer 64. Dat is bijna 6 uur rijtijd....