Nog beter is trouwens om lijn 186 langs de cateringweg te laten rijden. Creëer je meteen een verbinding met een groot deel van Amstelveen.
Hemelsbreed is niet hetzelfde als de werkelijke rij- en loopafstand. Daar kom ik op ongeveer 600 meter uit en voor een R-netlijn is een dergelijke halteafstand (incidenteel) acceptabel.sirvinniei schreef: ↑ma 21 feb 2022, 15:23 De halte cateringweg ligt exact 400 meter (hemelsbreed) van Schiphol Noord
Nog beter is trouwens om lijn 186 langs de cateringweg te laten rijden. Creëer je meteen een verbinding met een groot deel van Amstelveen.
De halte hoeft dus eigenlijk überhaupt niet bediend te worden en zeker niet door R-net.Haltes bevinden zich in principe op maximaal 400 meter hemelsbrede afstand van het zwaartepunt van de bebouwing. Echter, gebleken is dat het invloedsgebied van HOV-haltes twee keer zo groot is als van ‘gewone’ haltes, te weten 800 meter
Inmiddels zijn de eerste geleverd, aldus een filmpje van Connexxion/Transdev: https://twitter.com/transdev_nl/status/ ... 75329?s=21Denniss schreef: ↑za 25 dec 2021, 17:06 Hier even een impressie van de nieuwe pod-wagens die vanaf februari-maart gaan rijden bij alle Connexxion vestigingen:
https://i.ibb.co/9ZQrX6X/2021-12-25-04-30-12.png
Het gaat om 48 MG ZS EVs ter vervanging van de Nissan Leafs
Dennis
Ik denk dat dat vooral komt omdat de 356 via Badhoevedorp rijdt en de 346 over de A9.sirvinniei schreef: ↑ma 21 feb 2022, 22:24 Zo vind ik nu al bijvoorbeeld het traject van 346 comfortabeler dan het traject van 356 tussen Amstelveen en Haarlem, puur door de extra stops in Badhoevedorp.
Maar de ringlijn is natuurlijk wel een tamelijk belachelijk concept. Er is natuurlijk niemand die voor zijn plezier de hele lijn neemt; het is gewoon het aan elkaar knopen van wat random lijnen die toevallig in een cirkel lopen, maar waar wel reizigers onnodig vaak op knooppunt noord- of zuid moet overstappen...
Misschien speelt Connexxion wat veel met de omlopen van de cirkellijnen door ze ook te koppelen aan andere Schipholnetlijnen en zo mogelijk wat bussen uit te sparen, maar het is niet zo dat die lijnen geen enkel nut dienen. Er zijn aan alle kanten van Schiphol bedrijven en hotels waartussen er wel reizigersvraag is, en zeker tussen Schiphol Plaza en de oostkant van Schiphol, waarvoor altijd via de noord- of zuidkant gereisd moet worden. Bovendien moet in principe alleen richting Schiphol Plaza overgestapt worden, en overstappen zijn zeker doordeweeks zeer hoogfrequent en soms zelfs sneller dan in een doorgaande bus blijven zitten, omdat deze rondom het begin-/eindpunt wat speling heeft en daardoor vaak wel wachttijd heeft aldaar. Tenslotte moeten de elektrische bussen die op deze lijnen rijden nu eenmaal regelmatig opladen, maar zeker doordeweeks zorgt dat naar mijn idee niet echt voor ongemak voor de reizigers.Vinny schreef: ↑za 26 feb 2022, 18:06 Maar de ringlijn is natuurlijk wel een tamelijk belachelijk concept. Er is natuurlijk niemand die voor zijn plezier de hele lijn neemt; het is gewoon het aan elkaar knopen van wat random lijnen die toevallig in een cirkel lopen, maar waar wel reizigers onnodig vaak op knooppunt noord- of zuid moet overstappen...
Het zal vast geregend hebben toen jij er was, maar toen ik daar was ging de overstap van de 340 op de 180 binnen een minuut. Ik moet wel nageven dat het voor een onbekende niet heel makkelijk kan zijn om je looproute te vinden, maar zodra je er vaker komt en de looproutes kent kan ik me niet anders voorstellen dan dat de reisrelatie Schiphol Plaza-Aalsmeer en v.v. doorgaans soepel verloopt via knooppunt Schiphol Zuid.
Daar kun je toch vrij goed op plannen, zeker als je naar Schiphol toe gaat? En als je haast hebt kun je de chauffeur ook vragen om bij geringe vertraging via kort verkeer de 180 tegen te houden.
Ja maar aansluitingen op hoogfrequent doen ze niet als een bus om de 6-8 minuten komt, vandaar dat de stapp over app weer gedeactiveerd is. Want er werden aansluitingen aangevraagd op bijvoorbeeld lijn 300/397 en daardoor kwamen er geregeld 2 bussen achter elkaar te rijden.hauptbahnhof schreef: ↑di 01 mar 2022, 12:27 Is het dan nog wel mogelijk om aansluitingen te vragen of zit de centrale daar niet op te wachten?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten