Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als man zijnde begin ik nu toch wel chronisch ongesteld te worden van die shittie Syntus realtime informatie systemen. 5e weekend op rij
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb afgelopen week naar Syntus op twitter geschreven dat de realtime op lijn 695 niet werkte nog geen 5 minuten later was het voertuig ineens zichtbaar.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is een prettige ervaring. Gaat in dit geval over alle lijnen.. En ook de 5e week achter elkaar
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Weet ik is erg vervelend dat het steeds niet werkt.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 01 apr 2017, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vanochtend vroeg (<10:00 uur) werkte het wel, aangezien ik toen nog een bus kon volgen
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 01 apr 2017, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Oei, dan heb jij het nóg zwaarder dan de vrouw. Die heeft er nog een 'rust' periode van 3 weken tussen zitten.dnmw2705 schreef:Als man zijnde begin ik nu toch wel chronisch ongesteld te worden (..)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
:pos:NG²7²™ schreef:De eerste midibusjes zijn ook gearriveerd…
https://www.facebook.com/RoseroBenelux/ ... 3965809262
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Grappig feit: ook de roseros zijn te hoog voor het gevreesde tunneltje bij de klomp
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat betekent Citea's op lijn 83. Misschien konden ze voor de rustigere lijnen wel Citea LLE 99 aanschaffen. Lijkt me handig voor de lijnen die te druk zijn voor midi materieel maar niet meteen 12m materieel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat er geen midi's op 83 zouden gaan rijden was toch al wel aardig te zien aan de huidige inzet lijkt me: er komt geenenkele midi oostelijker dan de lijn Amersfoort - Doorn - Wijk bij Duurstede
(Zit er trouwens niet een koppeling tussen 50 en 83 op De Klomp? Personeel zal hoe dan ook wel een keer overstappen, anders zit je een hele dag rondjes Veenendaal te rijden)
(Zit er trouwens niet een koppeling tussen 50 en 83 op De Klomp? Personeel zal hoe dan ook wel een keer overstappen, anders zit je een hele dag rondjes Veenendaal te rijden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vast wel. Maar is een bus met ongeveer 40 zitplaatsen niet een beetje overkill voor lijn 83?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zal vast een balans zijn tussen efficiëntie van de omloop en omvang van het materieel. Als deze inzet een lange stilstand opvult is het uiteindelijk allicht efficiënter dan een extra midibus inzetten. Is eigenlijk net zoiets als waarom er tot vorig jaar altijd 12-meter op lijn 81 reed.
Gisteren trouwens nog nieuws over Leusden in het AD, of nouja, eigenlijk weinig nieuws want volgens mij heeft Maxim de inhoud ook al eens in dit topic gepost
Gisteren trouwens nog nieuws over Leusden in het AD, of nouja, eigenlijk weinig nieuws want volgens mij heeft Maxim de inhoud ook al eens in dit topic gepost
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wat is er mis met rondjes rijden in Veenendaal? Leuk dorpDaniel schreef:Dat er geen midi's op 83 zouden gaan rijden was toch al wel aardig te zien aan de huidige inzet lijkt me: er komt geenenkele midi oostelijker dan de lijn Amersfoort - Doorn - Wijk bij Duurstede
(Zit er trouwens niet een koppeling tussen 50 en 83 op De Klomp? Personeel zal hoe dan ook wel een keer overstappen, anders zit je een hele dag rondjes Veenendaal te rijden)
Een chauffeur zit trouwens toch ook niet aan een bus vast? Je kan ook op Klp wisselen. Een midi bus op Klp is trouwens omlooptechnisch efficient omdat je 'm 's avonds weer kunt gebruiken voor lijn 50. Kan je 'm de hele dag laten rijden.
De 81 was anders nog flink druk in de spits, niet voor niets reden er spitsversterkingsritten. Met midi bussen was het erg krap geworden.Daniel schreef:Zal vast een balans zijn tussen efficiëntie van de omloop en omvang van het materieel. Als deze inzet een lange stilstand opvult is het uiteindelijk allicht efficiënter dan een extra midibus inzetten. Is eigenlijk net zoiets als waarom er tot vorig jaar altijd 12-meter op lijn 81 reed.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zijn de Rosero's elektrisch? In dat geval vermoed ik dat ze voor lijn Lijn M1 Ringlijn Mijdrecht, Centrum - Twistvlied ingezet gaan worden.sirvinniei schreef:Grappig feit: ook de roseros zijn te hoog voor het gevreesde tunneltje bij de klomp
Wat ik toevallig gister via ovzoeker heb gezien is dat sommige ritten inderdaad verdergaan als lijn 83. Het hoeft overigens niet zo te zijn dat er eenmalig 50/83/50 wordt gereden. Ik heb ook wel gezien dat er meerdere slagen 83 werden gereden voordat er weer koers werd gezet richting Utrecht.Daniel schreef: (Zit er trouwens niet een koppeling tussen 50 en 83 op De Klomp? Personeel zal hoe dan ook wel een keer overstappen, anders zit je een hele dag rondjes Veenendaal te rijden)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik denk idd ook voor die lijn M1
En lijn 19 ook in Amersfoort.
En lijn 19 ook in Amersfoort.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De 19 wordt gereden door Besseling, krijgen die ook Rosero's?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik doelde meer op het stuk Woudenberg - Zeist van die lijn, daar zat de efficiency van de hele lijn met 12-meter rijden.sirvinniei schreef:De 81 was anders nog flink druk in de spits, niet voor niets reden er spitsversterkingsritten. Met midi bussen was het erg krap geworden.
Wat Besseling betreft: het lijkt me dat de touringcars die ze inzetten niet echt voldoen aan de concessie-eisen (ookal zijn het deels lijndienstversies die nog uit de SVN-concessie stammen). Datzelfde geldt natuurlijk voor de kleine busjes waarmee ze rijden: het busje waarmee ze lijn 19 rijden maakt voordat de 19 begint te rijden ook nog wat stadsdienstritten, o.a. op lijn 8.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik hoop natuurlijk dat Syntus reizigers groei realiseert met deze dienstregeling. Wanneer zal Maxim dat bekend mogen maken denken jullie?
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Toch mis ik lijn 81 wel.. vond het altijd een leuke lijn.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Laatste rit naar Wijk bij Duurstede van Lijn 56 Heeft gisteren avond helemaal niet gereden. Stond ook nergens aangegeven dat de rit uitviel.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vanmiddag een paar obscuriteiten op lijn 1: De rit tussen 15:05 en 15:35 naar het Soesterkwartier met de 3312 reed tussen het CS en het Soesterkwartier niet. De 1164 werd in de loop van de middag vervangen door de 1045.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Rituitval zal ook wel deels komen door het tijdelijke materieel. Heb al een keer gehad dat een tijdelijke bus niet wilde starten bijvoorbeeld... Echter, moet rituitval wel goed naar de reizigers worden gecommuniceerd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ik de enige ben die het onhandig/irritant vind dat de Dagkaart Utrecht niet ook gewoon te koop is als chipkaart product. Zo'n app is leuk als alternatief, zoals ook een papieren kaartje dat is. Het mag in mijn ogen eigenlijk geen vervanging zijn van de chipkaart.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Fysieke spot van die eerste? Ik heb de 3312 rond 16.36 uur op de foto gezet in dienst op lijn 1 met "Geen Dienst" op het display, dus zou best kunnen dat de boordcomputer er even uit gelegen heeft waardoor de bus niet te zien was in OV-zoeker? Rond het tijdstip van mijn spot was 'ie wel weer te volgen overigens, maar rond 15.00 uur waren enkele andere ritten (echter niet alle) ook niet realtime te volgen.Lijn 45 schreef:Vanmiddag een paar obscuriteiten op lijn 1: De rit tussen 15:05 en 15:35 naar het Soesterkwartier met de 3312 reed tussen het CS en het Soesterkwartier niet. De 1164 werd in de loop van de middag vervangen door de 1045.
Wat een complexe omloop heeft 80 trouwens blijkbaar op zondag. Er pendelde 1x/2 uur een Setra op de korte rit tot Woudenberg, maar de tussenliggende rit tot Woudenberg werd dan weer gereden door een bus die als 80 uit Rhenen gekomen was. Da's wel opletten op welke omloop je die Setra inzet dan.
Zijn er trouwens nogsteeds Syntus-chauffeurs die geen uniform hebben? Zoniet, dan heeft Tourquase blijkbaar op zondag ook wat ritjes op lijn 80.
@Hainje: Ben ik het helemaal mee eens ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
@Hainje 100% mee eens! Ook vervelend als je mobiel zowat leeg is eind van de dag en je nog terug moet zien te komen.. Heb je zelf in de hand dat weet ik wel maar dat soort dingen kunnen altijd voorkomen.
En over die uniformen: ja, gisteren nog een chauffeur op 50 die gewoon een een blanco wit overhemd aan had.
En over die uniformen: ja, gisteren nog een chauffeur op 50 die gewoon een een blanco wit overhemd aan had.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten