Pagina 180 van 294

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 07:59
door cassie127
Is een dingetje bij Syntus. Bijna elke lijn heeft wel een via bestemming als je in Midden-Overijssel kijkt

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 08:25
door sirvinniei
Liever te veel via bestemmingen dan te weinig. Zeker in Veenendaal zijn ze erg noodzakelijk. Niet iedereen leest de haltevertrekstaten Ik ben wel eens in lijn 83 gestapt toen ik naar de korte dreef moest omdat het NS busbord verouderd was. In dit geval was er zo'n Via, maar zonder worden nog meer mensen misleid. Erijn in de concessieperiode van Connexxion zoveel wijzigingen geweest aan lijn 80, 81 en 83. Ook de 81 was onlogisch: hij liet Woudenberg zien, maar hij reed volledig om. Wat 50 betreft: ik kan me voorstellen dat er nieuwe OV-reizigers zijn die lijn 50 als snelle OV-verbinding naar Utrecht zien i.p.v. de trein of reizigers van de Heuvelrug die niet begrijpen dat deze langs Zeist komt (je kan ook langs Bunnik rijden)

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 08:31
door dnmw2705
Ik snap dat het voor nieuwe gebruikers natuurlijk een fijne gedachte is dat ze weten waar ie heen gaat, alleen je krijgt op die manier alleen maar uitzonderingen op 'regels'.
Het werkt beide kanten op, zeker waar! Het is alleen nu een beetje overkill met alle via's? Alleen zoals ik begrijp heeft Syntus in meerdere concessies via's :shock:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 09:39
door slingermonyet
Bijna alle stadslijnen amersfoort rijd met via behalve de 8 maar die zou je ook als schuilenburg via randerbroek van maken

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 11:55
door Jurre
Lijn 6 ook niet (= 'Liendert/Rustenburg').

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 12:05
door cassie127
dnmw2705 schreef:Ik snap dat het voor nieuwe gebruikers natuurlijk een fijne gedachte is dat ze weten waar ie heen gaat, alleen je krijgt op die manier alleen maar uitzonderingen op 'regels'.
Het werkt beide kanten op, zeker waar! Het is alleen nu een beetje overkill met alle via's? Alleen zoals ik begrijp heeft Syntus in meerdere concessies via's :shock:
Kijk maar eens in de OV info app. Daar zie je het heel goed terug

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 12:23
door dnmw2705
Maxim schreef:Lokquote
Kan jij ons helpen en uitleggen waarom Syntus met zoveel via's werkt?
Als ik iedereen hier zo lees geeft het in veel gevallen verwarring en lijkt de voornaamste reden voor nieuwe reizigers.
Heb jij voor ons als hobbyisten een goede uitleg? De klantservice heeft geen antwoord voor mij/ons! *bus*

Ik krijg nu het idee: lijn 999 Maxim via OVNL forum :P

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 12:39
door slingermonyet
Jurre schreef:Lijn 6 ook niet (= 'Liendert/Rustenburg').
Dat is ook zo maar zodra de 6 bij ganzenstraat aankomt veranderd de filmkast CS via Rustenburg

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 15:38
door dnmw2705
Over die 'Via's'

N81 geeft aan Veenendaal via A12. Dat is een zinvolle 'via' omdat deze lijn een andere route rijdt dan de normale lijnen richting Veenendaal. Ik heb de vraag opnieuw neergelegd bij de klantenservice. Alleen als ze het in al hun concessies doen, dan gaat het niet het veranderd worden vrees ik

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 15:47
door dennistd
Als ik even de Twentse lijn 66 als voorbeeld neem: die begint in Oldenzaal met 'Neede via Weerselo en Almelo CS'. Almelo CS omdat je ook via Enschede naar Neede kunt (lijn 62) en Weerselo omdat je naar Almelo ook via Ootmarsum en Tubbergen kunt (lijn 64).

Net voor Weerselo verandert de bestemming in 'Neede via Almelo CS'; Weerselo heeft dan geen nut meer.

Net voor station Almelo verandert de bestemming nog weer in 'Neede via Delden': niet dat je op een andere manier er kunt komen, maar er zijn ook ritten tot Delden dus voor sommigen is het 'lijn 66 naar Delden'.

Ten slotte wordt net voor Delden de bestemming nog één keer veranderd: 'Neede'.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 16:52
door Stefan Works
Wifi staat nu op het tweede scherm.

Afbeelding

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 16:54
door Maxim
Allereerst nogmaals: ik lees wel wanneer ik tijd heb, lokquotes werken bij mij eerder negatief :wink:

Wat betreft de via's, we proberen inderdaad de reiziger te voorzien van zo veel mogelijk zinnige informatie. Iemand die iedere dag met de bus reist zal er niet veel aan hebben, maar als je wat minder vaak reist kan het je wat houvast bieden over de route. Natuurlijk kun je niet alles kwijt op een display, maar bijvoorbeeld met "via Zeist/Doorn" of "via Arnhemseweg" geeft dan wel iets richting, ook als de lijnen niet op je duimpje kent. Juist voor mensen die wél de omgeving kennen maar niet zo vaak met de bus gaan, kan dit helpen om niet in de verkeerde bus te stappen. En hopelijk daarmee om het gemak van de bus te ervaren en de auto wat vaker te laten staan :)

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 17:10
door dnmw2705
Ik lokquoted je omdat ik dacht dat je eerder aangegeven had dat dat juist handig voor je was. Bedankt voor je antwoord. Ik zal de klantenservice aangeven dat mijn vraag ondertussen beantwoord is!

Goede toevoeging voor het tweede scherm. In 1016 zullen hem mij om moeten steken denk ik!
Afbeelding
Goed om te zien dat ze er mee bezig zijn!

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 17:16
door Stefan Works
Het was de 1082 waar ik in zat en de foto van gemaakt had.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 17:49
door Durashift
Milco schreef:
BasFrancken schreef:Zelfde als Wageningen (of Utrecht) via Zeist/Doorn. Lijkt me wel vanzelfsprekend. Of Amersfoort via Arnhemseweg van X80. Ook zoiets.
Voor jou is dat wellicht vanzelfsprekend omdat jij de omgeving kent, maar voor iemand die daar minder bekend is, kan zo'n via geen kwaad lijkt me...
Volgens mij weet iemand die in de omgeving niet zo bekend is.. niet direct waar de Arnhemseweg in Amersfoort is..
Dus, wat is nu het nut?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 17:55
door Durashift
Maxim schreef:Allereerst nogmaals: ik lees wel wanneer ik tijd heb, lokquotes werken bij mij eerder negatief :wink:

Wat betreft de via's, we proberen inderdaad de reiziger te voorzien van zo veel mogelijk zinnige informatie. Iemand die iedere dag met de bus reist zal er niet veel aan hebben, maar als je wat minder vaak reist kan het je wat houvast bieden over de route. (..) Juist voor mensen die wél de omgeving kennen maar niet zo vaak met de bus gaan, kan dit helpen om niet in de verkeerde bus te stappen. En hopelijk daarmee om het gemak van de bus te ervaren en de auto wat vaker te laten staan :)
Okay, ik lees dit dus als vooral een gedachte dat het werkt / kan helpen.. Wordt het gebruik (de wens van) via's door Syntus ook getoetst tijdens, bijvoorbeeld, een reizigersonderzoek (enquête)?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 19:00
door isadora
Een reizigersonderzoek, whahahahahaha, daar hebben ze bij Syntus toch helemaal geen tijd voor.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 19:19
door OmniLezer
Sinds wanneer rijdt Syntus als treinvervangend vervoer?

http://openbaarvervoerinboskoop.nl/repo ... sterbosch/

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 19:26
door Lijn 45
Ik heb het idee dat die bussen van Tourquase zijn.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 20:15
door Daniel
Durashift schreef:Volgens mij weet iemand die in de omgeving niet zo bekend is.. niet direct waar de Arnhemseweg in Amersfoort is..
Dus, wat is nu het nut?
Daar noem je nu net het probleemgeval: op die lijn werd eerst met "Via Leusden" / "Niet via Leusden" gewerkt, maar dat zorgde ook voor verwarring omdat een lijn als bv. X80 wel degelijk langs Leusden-Zuid rijdt. En een lijn als 82 rijdt weer anders via Leusden als X80 dus eigenlijk ook doet.
Vandaar dat de "Via Arnhemseweg" erin gekomen is, wat vooral voor het door Maxim genoemde geval helpt: reizigers die de omgeving wel kennen maar nu nog niet met de bus rijden. Een nuttige via is bijvoorbeeld ook "via W'berg / A12" op de 280.
Lijn 45 schreef:Ik heb het idee dat die bussen van Tourquase zijn.
De bussen zijn van Syntus, maar ze reden bij Tourquase. Net wat anders :P Eigenlijk zijn alleen de Amba's die ze nu in de provincie Utrecht hebben rijden echt van Tourquase zelf.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 20:47
door Wageningen1998
En die Setra's die rijden als treinvervangend vervoer?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 20:59
door dennistd
Dat is volgens mij het gevolg van de ruilactie voor de Uithoflijnen: Syntus Setra's naar Tourquase, en Amba's in ruil naar Syntus. Vervolgens heeft Tourquase voor treinvervangend vervoer hun bussen nodig, maar die rijden deels bij Syntus. Dus dan pak je de Setra's van Syntus maar die tijdelijk bij Tourquase zitten.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 04 apr 2017, 22:32
door Wageningen1998
T viel me wel op dat ik de 1001 al heel erg lang niet meer gezien had.... nu dus wel met dat treinvervangend vervoer

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 05 apr 2017, 07:54
door Lijn 45
Ik zag de 1001 Maandag nog op een uithoflijn.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 05 apr 2017, 07:58
door dnmw2705
Als 4e jaars grafisch vormgever in opleiding gaat het niet passende Syntus Utrecht logo aan mij kriebelen! Past net niet op het scherm! Ga zo wel ff wat in elkaar zetten en mailen :p
Toegevoegd: Het is schijnbaar Syntus style om het logo half te gebruiken. Zie nu dat ze het bij andere afbeeldingen ook doen.
Afbeelding

Vanmorgen ook de eerste keer dat die Cico's het niet doen bij mij.
Afbeelding