Pagina 187 van 195

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 02 nov 2023, 06:09
door fred1954
Gisteravond is de vergadering geweest van de Regioraad van de Vervoerregio.

Belangrijk voor CXX/AML is punt 6.3. Consequenties voor de buslijnen van CXX in Amstelland, U kunt klikken op de bijlagen.

https://vervoerregio.bestuurlijkeinform ... a6bdb2188a

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 07 nov 2023, 09:48
door Stan_Bronstring
Vandaag (dinsdag 7 november) worden volgens busposities vier omlopen van lijn 346 gereden met een VDL Citea LLE-120. Het gaat om de wagens 3208, 3210, 3218 en 3224. Wat mij betreft zijn deze bussen vanwege het matige comfort en de kleinere hoeveelheid zitplaatsen in vergelijking met de dubbeldekkers totaal niet geschikt voor deze drukke buslijn.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 07 nov 2023, 10:22
door Daan!
Het is ook vreemd als je bekend dat er een aantal AML-bussen in HIJ rijden.... _O-

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 07 nov 2023, 10:51
door Stan_Bronstring
Inderdaad, ze kunnen die extra Ebusco's maar beter weer teruggeven aan AML. Het is ook vreemd als je bedenkt dat de reservevloot voor lijn 346 doordeweeks altijd uit Haarlem wordt gehaald...

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 07 nov 2023, 10:53
door Milco
De garages van AML en HIJ in Haarlem liggen vlak bij elkaar, dus dan kun je makkelijk even van de buren lenen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 07 nov 2023, 11:10
door Meltrain
Zijn er dan te weinig dubbeldekkers voor lijn 346, of zijn er zo veel defect?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 07 nov 2023, 12:40
door Daan!
Milco schreef: di 07 nov 2023, 10:53 De garages van AML en HIJ in Haarlem liggen vlak bij elkaar, dus dan kun je makkelijk even van de buren lenen.
Ja, hehe, maar dat maakt het niet per se logisch wat er nu gebeurt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 07 nov 2023, 17:20
door Stan_Bronstring
Meltrain schreef: di 07 nov 2023, 11:10 Zijn er dan te weinig dubbeldekkers voor lijn 346, of zijn er zo veel defect?
Er is een aantal dubbeldekkers defect, begreep ik van een tweetal chauffeurs vanmiddag.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 14 nov 2023, 18:45
door Milco
Ik dacht in het vervoerplan gelezen te hebben dat in de nieuwe dienstregeling lijn 169 naar Sportpark KWA wordt overgenomen door een nieuwe directe lijn naar station Hoofddorp, dat lijn 162 een snellere route kreeg met lijnnummer 243 of misschien al R-net 343 en ik had begrepen dat lijn 298 de ritten van lijn 341 zou overnemen tussen Schiphol en Amsterdam?

Iemand enig idee waarom dit niet doorgaat en wanneer en of dit wel nog gaat gebeuren?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 14 nov 2023, 19:24
door Ovspotteralkmaar
Stan_Bronstring schreef: di 07 nov 2023, 09:48 Vandaag (dinsdag 7 november) worden volgens busposities vier omlopen van lijn 346 gereden met een VDL Citea LLE-120. Het gaat om de wagens 3208, 3210, 3218 en 3224. Wat mij betreft zijn deze bussen vanwege het matige comfort en de kleinere hoeveelheid zitplaatsen in vergelijking met de dubbeldekkers totaal niet geschikt voor deze drukke buslijn.
Komt omdat er doordeweeks te weinig dubbeldekkers zijn door defecten onder andere, aangezien de dubbeldekkers van de stalling van Haarlem-IJmond vertrekken wordt er doordeweeks ook het materieel geregeld vanaf daar. Dus als er niet genoeg dubbeldekkers zijn kan het voorkomen dat er een Diesel Citea of een IJmondse ebusco rondjes op de 346 rijdt

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 14 nov 2023, 21:58
door Stan_Bronstring
Ah ok, dat verklaart het idd.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 15 nov 2023, 09:28
door fred1954
Iemand al ergens de nieuwe dienstregeling 2024 van AML kunnen ontdekken?

Edit: die tot 21 juli 2024, datum van verlenging lijn 25 naar Uithoorn

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 15 nov 2023, 09:49
door BusOV40
Alleen in de OVinfo app. Verder nog nergens gezien.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 18 nov 2023, 14:18
door sirvinniei
Viel me vandaag op dat de 171 tussen Aalsmeer en Amstelveen busstation regelmatig sneller is dan de 357/358. Erg apart voor iets wat een snelbus hoort te zijn.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 18 nov 2023, 18:36
door Vinny
Dat is al jaren zo. De lijn volgt een snellere en volgens mij ook kortere route. Juist sinds de aanleg van het busstation in Aalsmeer en de herstructurering van het lijnet daar zou dat moeten veranderen. Niet dus blijkbaar.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 18 nov 2023, 23:38
door sneltram
De echte winst komt pas als de nieuwe halte bij de Bloemenveiling af is.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 18 nov 2023, 23:43
door sirvinniei
Komt die halte aan de n231?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 18 nov 2023, 23:45
door sneltram
Jup. zie dit artikel (waarbij begin 2023 niet gehaald is): https://www.royalfloraholland.com/nieuw ... ad%C3%B4me.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 21 nov 2023, 09:21
door fred1954
De dienstregeling 2024 staat nu op de Connexxion website. CXX heeft de 348 vanaf Uithoorn toch ingekort tot Amstelveen busstation. Alleen de 358 rijdt nog naar station Zuid, in de avond en weekenden komt er dus nog maar 2x per uur een bus vanuit Amstelland op station Zuid.

De Amstelveenbundel staat erop tot de zomer 2024……

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 21 nov 2023, 18:58
door Meltrain
Gelukkig kunnen reizigers bij Poortwachter overstappen op tramlijn 25.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 21 nov 2023, 19:48
door fred1954
Er zijn ook veel passagiers die niets aan lijn 25 hebben, omdat ze er niet in de buurt wonen. Die zijn aangewezen op de bus.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 22 nov 2023, 17:24
door diederickx
Ik krijg tegenwoordig zo vaak het reisadvies om met de 347 of 357 naar Metrostation Amstelveenseweg te reizen en dan met lijn 50 of 51 naar station Zuid, dat het wegvallen van bus 348 nauwelijks pijn meer doet. Behalve tussen de oren dan.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 22 nov 2023, 19:14
door Meltrain
Vanwege een ongeluk op de A4 maakte lijn 397 een ommetje via Amstelveen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 27 nov 2023, 09:34
door fred1954
https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/nie ... anden-2024

Website over de nieuwe dienstregeling 2024 staat online.

Lijn 192 rijdt niet meer op zaterdag in de nieuwe dienstregeling en zoals reeds door mij gemeld lijn 348 rijdt vanaf Uithoorn alleen nog maar tot Amstelveen busstation v.v. dat zijn de 2 enige grote wijzigingen, zoals CXX dit noemt.

Verder schrijft CXX dat vertrektijden van de lijnen anders kunnen zijn.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 27 nov 2023, 19:18
door Vinny
Het zijn wel twee opvallende verslechteringen. Wordt er ook iets uitgebreid?