Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Amersfoort stond dan ook wel weer lekker vast vanmiddag. Ik stak bij het station voor lijn 280 over en was lopend nagenoeg tegelijk met die bus bij het kruispunt Leusderweg/Kersenbaan
Looproute is dan wel iets korter, maar dan nog, onder normale omstandigheden haal ik dat echt niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik denk dat de 80 naar Wageningen, in Rhenen, vanmiddag ook wel wat vertraging opliep.. Stond weer lekker vast op de Nw. Veenendaalse weg richting de brug. Tja, de gemeente heeft de 'sluipweggetjes' direct langs het spoor 'verboden gebied' gemaakt.. Op zich begrijpelijk t.o.v. de aanwonende inwoners.. maar nu pakt het verkeer de hoofdweg... en zit het o.a. de bus maar ook het fietsverkeer in de weg.. :(
dnmw2705 schreef:Vanmorgen had ik een chauffeur die schijnbaar niet wist hoe het KAR systeem werkte. Nadat we bij 3 verkeerslichten stil hadden gestaan omdat de KAR rood werd, heb ik er maar wat van gezegd. Ik kreeg een snauw, maar we reden daarna wel lekker door. Toen ik uitstapte bedankte ze mij alsnog. Kon overigens ook geen goedemorgen vanaf bij instappen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n probleem.
Rode KAR kun je weinig aan doen hoor, hooguit keertje extra proberen prioriteit te vragen maar als ie rood is betekent dat dat EBS geen retoursignaal krijgt van VRI. Wil overigens niet zeggen dat er geen prioriteit gekregen wordt, alleen dat er geen antwoord van de VRI is binnengekomen...
Wat kan de bus dan met het retoursignaal van de VRI? Ik bedoel, mij lijkt het dat het zinvol is als de VRI een signaal van de bus krijgt.. zodat er prio gegeven kan worden.. Het al dan niet ontvangen van een retoursignaal doet daar toch niks bij helpen?
Of is het een kwestie van controle:? hey, (denkt de VRI) ik ontvang een signaal voor prio van een bus.. Eens even een signaal terug sturen om te controleren of de bus echt een bus is zoals deze beweert..
Wordt een warboel straks.. als landelijk het KAR ook voor hulpdienstvoertuigen is uitgerold.
Inderdaad ter controle.
Als de bus geen retoursignaal krijgt zend ie uit zichzelf opnieuw een signaal, in het geval van EBS volgens mij 3x.als dan nog geen retoursignaal is gekomen toont ie een rode knop.
Niks realtime op OVradar blijkt lang niet altijd een probleem in de datalevering te zijn. Ook wel gezien dat bv. OVinfo op hetzelfde moment wel info heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
BYD, één van de grootste fabrikanten van volledig elektrische bussen ter wereld, levert eind dit jaar negen elektrisch aangedreven stadsbussen aan Syntus. Bron
Daar begint het bericht van Syntus mee.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BYD, één van de grootste fabrikanten van volledig elektrische bussen ter wereld, levert eind dit jaar negen elektrisch aangedreven stadsbussen aan Syntus. Bron
Daar begint het bericht van Syntus mee.
Er staat ook dit...
Als voorloper op de instroom van deze elektrische bussen, worden dit voorjaar twee demobussen ingezet in de stad Amersfoort. Deze bussen zullen hier dienst doen tot de nieuwe bussen worden geleverd.
Gaan we hier nu elk botsinkje plaatsen? Bij de voorgaande aanrijdingen kon de chauffeur er overigens net zo min iets aan doen: bij dat ongeluk op de Croeselaan in Utrecht was goed te zien dat de auto letterlijk in de zijkant van de bus gereden was, die reed zeer aannemelijk door rood terwijl de busbaan wit had. En de kettingbotsing in Amersfoort werd veroorzaakt door een kerende auto die op de busbaan stilstond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Alleen in de zomervakantie en de kerstvakantie zullen de bussen volgens de vakantie dienstregeling rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Daniel schreef:Bij de voorgaande aanrijdingen kon de chauffeur er overigens net zo min iets aan doen: bij dat ongeluk op de Croeselaan in Utrecht was goed te zien dat de auto letterlijk in de zijkant van de bus gereden was, die reed zeer aannemelijk door rood terwijl de busbaan wit had.
Hoe kun je op basis daarvan concluderen welke kleur het verkeerslicht had? Je kunt alleen concluderen dat de bus er eerder reed dan de auto.
Ik schrijf niet voor niets "aannemelijk" natuurlijk, maar een bus krijgt daar nooit direct wit als 'ie als eerste aan komt rijden. Een bus die over de Valeriusbaan aan komt rijden zal voor rood moeten stoppen en dan gaan eerst de waarschuwingslichten voor het kruisende (fiets)verkeer aan en pas na 'n tijdje krijgt de bus wit. Er zit dus sowieso een wat ruime ontruimingstijd op dat kruispunt.
Je ziet ook op de foto's dat de bus heel kort na de plek van de botsing al stilstaat, dat laat ook zien dat die nog maar net optrok en niet heel hard reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik zit in de 1016 (lijn 102>Utrecht) en we botsten bijna op een bestelbusje bij de kruising Meernbrug, scheelde een haartje. Ook hier kon de chauffeur niks aan doen, wij hadden wit terwijl het bestelbusje door rood reed.