Pagina 3 van 8

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 10:58
door R-Flow
Hageneis schreef:Valt behoorlijk mee, hoor: de officiële spelling wijzigt om de tien jaar. Zolang duurt geen enkele ov-concessie! In 2015 komt er dus weer een nieuw 'groen boekje'.
10 jaar heeft een buslijn het recentelijk idd nooit volgehouden in Amsterdam volgens mij. :P

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 11:21
door Suus
Lijn 34 heeft bijvoorbeeld tussen 1976 en 2010 geen enkele routewijziging gehad. Kom daar elders in het land maar om :wink:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 11:51
door R-Flow
Bee schreef:Lijn 34 heeft bijvoorbeeld tussen 1976 en 2010 geen enkele routewijziging gehad. Kom daar elders in het land maar om :wink:
Tram 25 heeft 54 jaar dezelfde route gereden: CS - Rivieren/President Kennedylaan totdat de N/Z-lijn roet in het eten gooide omdat de Ferdinand Bol dicht moest.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 12:18
door Vinny
JWM schreef:Alle passagiers van Plaza tot P30 zijn reizigers met een schipholpas. Dan zou de lijn dus onder de sternetparaplu moeten vallen en dat kan blijkbaar absoluut niet.

En die lijn rijdt met geleed materieel omdat dat met een frequentie van 1x per 15 minuten en het wegvallen van 268 gewoon nodig is op in ieder geval het huidige traject van 19.
Het GVB is uit sternet geknikkerd. Daarom kan dat dus niet :|

Read my lips: over een aantal jaar wordt het weer bij sternet gegooid, dit is namelijk inefficente waanzin. Zoveel gewone reizigers tussen Amsterdam en Schiphol zijn er helemaal niet, de meeste mensen nemen de trein.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 12:29
door JWM
Het idee is juist dat de 69 moet uitgroeien tot de Westtangent naar het model van de Zuidtangent. In dat geval zou ik het logischer vinden als je de 69 aan de 310 vastknoopt, waarvan een groot deel van de bussen nu keert op Plaza.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 12:41
door Vinny
GVB en Connexxion alert :lol:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 12:49
door Suus
Het GVB wordt over een paar jaar toch afgeschreven, dat lijkt mij ondertussen toch wel onvermijdelijk geworden en er is werkelijk niemand die het bedrijf nog een kans geeft om na 2015 te overleven.

Dat het Sternet naar Connexxion gaat komt het GVB best wel goed uit, aangezien alle Sternetbussen na december zo snel als mogelijk eruit moeten omdat ze niet aan de eisen van de nieuwe concessie voldoen, ze hebben namelijk een euro-II motor.

Over het geheel kan trouwens gesteld worden dat de dienstregeling voor 2012 in rondom Amsterdam een groot feest had moeten worden maar dat het na een waterval aan maatregelen nu meer op een afschuwelijk bloedbad begint te lijken.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 18:09
door JWM
Wat trouwens wel apart is dat 192 en 195 halverwege december al naar Connexxion gaan maar GVB-lijn 69 pas in januari gaat rijden. Nieuw Sloten zit dus drie weken zonder busvervoer richting Schiphol, op de vroege ochtend na met spitslijn 247 :')

Ook (westelijk) Geuzenveld moet het dus tijdelijk stellen zonder rechtstreekse bus naar Sloterdijk en Osdorp.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 18:32
door STF
Weet je zeker dat de 247 dan wel doorgaat naar Schiphol in die tussenliggende periode? Zou wel een mooi stunt zijn om alleen van Bos en Lommerplein naar Lelylaan te rijden, zo we zijn er mensen! Uitstappen! :mrgreen:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 18:59
door JWM
Ja, 247 gaat vanaf december Bos en Lommerplein - Schiphol Toekanweg rijden via Nieuw Sloten.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 20:12
door Vinny
Bee schreef:Het GVB wordt over een paar jaar toch afgeschreven, dat lijkt mij ondertussen toch wel onvermijdelijk geworden en er is werkelijk niemand die het bedrijf nog een kans geeft om na 2015 te overleven.

Dat het Sternet naar Connexxion gaat komt het GVB best wel goed uit, aangezien alle Sternetbussen na december zo snel als mogelijk eruit moeten omdat ze niet aan de eisen van de nieuwe concessie voldoen, ze hebben namelijk een euro-II motor.

Over het geheel kan trouwens gesteld worden dat de dienstregeling voor 2012 in rondom Amsterdam een groot feest had moeten worden maar dat het na een waterval aan maatregelen nu meer op een afschuwelijk bloedbad begint te lijken.
Niet mee eens, de inkrimpingen in Amstelland-Meerlanden betreffen vooral bussen waar niet (of nauwelijks) een kip inzit. Volstrekt begrijpelijk dat die eraan gaan. De lijnen (zoals lijn 172) die een reizigersgroei laten zien, die worden wel uitgebreid. Wat er in GVB land precies gebeurt is me nog altijd niet helemaal duidelijk, het GVB zwijgt vooralsnog in alle talen over de op handen zijnde nieuwe dienstregeling.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 20:14
door STF
Eigenlijk stond alle wijzingen bij GVB al in het vervoersplan van mei dit jaar vermeld.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 20:29
door Vinny
Die staan dus hier:
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... vb#p149612[*]

Ik ben zelf wel heel benieuwd hoe het vervoersprobleem in de Westpoort wordt opgelost, die reizigers die nu met de spitslijnen reizen hebben geen OV alternatief, anders dan een kilometerslange wandeling. Dat gaan forensen echt niet doen, ik denk dat het bedrijfsbussen worden en anders zullen er wel wat mensen ontslag gaan nemen denk ik of autolessen nemen.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 21:42
door Klaasje
Lijn 82 rijdt niet echt het gebied in natuurlijk...

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 22:05
door JWM
Het moet ook niet gedramatiseerd worden. Lijn 231 blijft 4x per uur rijden. Voor de rest gaat de Westpoortbus de overige gebieden bedienen.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 22:21
door find_your_spot
Vinny schreef: Ik ben zelf wel heel benieuwd hoe het vervoersprobleem in de Westpoort wordt opgelost,
Als je veel op Sloterdijk komt dan moeten jou de bussen van Jan de Wit wel opgevallen zijn. Momenteel bediend touringcarbedrijf Jan de Wit al zo'n 20% van het vervoer in de Westpoort.

Na het wegvallen van de 5 andere havenlijnen zal Jan de Wit ook hier voor efficient vervoer gaan zorgen. Maak je alsjeblieft geen zorgen. Plan B is allang in aantocht.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: di 15 nov 2011, 23:44
door Vinny
Klaasje schreef:Lijn 82 rijdt niet echt het gebied in natuurlijk...
Wel eens in Westpoort geweest? Dat is zelfs met de fiets een takkeneind. Dat er één bus het gebied in gaat, wil niet zeggen dat alle bedrijven ook op acceptabele loopafstand van de bushalte te vinden zijn...

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 00:38
door Suus
Om even een idee te geven van de afstanden in het Westelijk Havengebied. De veerpont naar Zaandam is 4 kilometer over de weg vanaf het oude busstation van Sloterdijk. Abberdaan en omgeving, waar onder andere de AFAC zit (godzijdank is mijn fiets nog nooit weggesleept!) zit tussen de 3 en 4,75 kilometer van Sloterdijk.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 19:01
door Meltrain
Hoe weet iedereen eigenlijk hoe de busroutes van het GVB veranderen?
Behalve de globale wijzigingen is er toch nog niks bekend gemaakt? :?

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 20:06
door STF
Ja het lijkt wel nergens online te staan? Ik heb het PFD bestand in ieder geval aan Meltrain doorgestuurd.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 20:36
door R-Flow
Meltrain schreef:Hoe weet iedereen eigenlijk hoe de busroutes van het GVB veranderen?
Behalve de globale wijzigingen is er toch nog niks bekend gemaakt? :?
GVB lijn 69 staat in z'n geheel op de Connexxion website. Effe de kwestie van de datum veranderen van nu naar 12 december of zo.

Beetje apart dat er vrijwel niks terecht is gekomen van de originele plannen voor 2012. Op de inkorting van T25 (heb de PTA-lus werkelijk waar nooit begrepen) na blijft het tramnet ongewijzigd. Erg jammer dat we T29 niet zullen zien.nEn tja die wijzigingen in het busnet, het zal allemaal wel... Kan niet anders herinneren dat die dingen op de haverklap anders rijden hier in 020.

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 20:45
door STF
Die PTA lus is puur en alleen maar aangelegd om extra subsidie te kunnen krijgen bij aanleg van de IJtram...

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 21:53
door Vinny
Die lus heeft op zich wel toegevoegde waarde voor wanneer er een cruiseschip is aangemeerd. Maar dan moet je gewoon een tram onder een extra dienst laten rijden, want dat gebeurt nou ook weer niet elke dag. Een ander probleem is dat de lus niet gebruikt kan worden voor trams van en naar IJburg. Bij de aankomst van Sinterklaas (of een vergelijkbaar evenement) moet nu de hele 26 worden platgegooid, en dat is best wel een beetje zonde...

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 22:11
door Klaasje
Extra kleinschalig-evenement specifieke ritten in het Nederlandse ov: "Tram 26 rijdt toch al?" -o-

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 22:15
door Vinny
Ben je een keer flexibel als vervoerder, is het weer niet goed... (A) (zoveel kost de verleninging naar PTA nou ook weer niet, de trambaan door de Boelelaan is vele malen onzinniger, maar goed...)