Pagina 3 van 6

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 19:53
door webguy
Er is overigens naast een noodknop ook verplicht cameratoezicht op locaties met poortjes.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 20:11
door Caspar
Dat is ook een mooi excuus om nog meer bekeken te worden overal. Heb het zelf niet zo op het overmatige cameratoezicht.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 20:55
door ODRAIL
hauptbahnhof schreef:Het zou bij die bottlenecks al een groot stuk helpen als mensen achter elkaar uitchecken i.p.v. te wachten totdat de poortjes weer dichtzijn of het scherm weer terug naar de basisstand.
Dan stel ik voor om de poortjes zo in te stellen dat deze maar in 1 richting te gebruiken zijn. Dat scheelt al een hoop gedoe en bevorderd tevens de doorstroming :idea: .

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 21:06
door Caspar
Dat laatste betwijfel ik. Als je op moment X ineens 500 reizigers hebt die uit een trein komen, en allemaal snel willen uitchecken heb je daar veel poortjes voor nodig. Als je dan de helft van de poortjes op dat moment niet kan gebruiken omdat ze alleen geschikt zijn om het station in te komen, ben je inflexibel bezig. De kans is groot dat de andere helft van de poortjes maar mondjesmaat worden gebruikt op zo'n moment, omdat de incheck bewegingen veelal wat meer gedoseerd zijn.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 21:25
door Suus
Er komen ook wel tweerichtingspoortjes voor bij de NS, zeker bij de standaardopstelling van 1 breed + 3 normale poortjes.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 21:40
door Wubbo
Tristan schreef:
'Reizigersstroom is binnen 30 seconden opgelost'
Binnen 30 seconden kun je ook een paar bommen af laten gaan (zie de situatie in Boston). Kortom: een zeer ongewenste, onveilige situatie.
Ik stond vanochtend weer 30 seconden voor een roltrap op Utrecht C. Had niks met poortjes te maken, maar dat is dus ook een zeer ongewenste, onveilige situatie?

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 21:42
door Dexter
Ook in de gratis krantjes stond juist dat het experiment geslaagd was en geen noemenswaardige problemen opleverde. Hier lees ik dan weer heel wat anders. Wat moeten we nu geloven? :roll:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 21:54
door Tristan
Wubbo schreef:Ik stond vanochtend weer 30 seconden voor een roltrap op Utrecht C. Had niks met poortjes te maken, maar dat is dus ook een zeer ongewenste, onveilige situatie?
Bij -niet afgesloten- roltrappen, kun je eenvoudig alle kanten op vluchten. Ook als je óp de roltrap staat, kun je in geval van een noodsituatie vluchten door de roltrap op of af te lopen.
In geval van gesloten poortjes, ligt de situatie anders. Zeker als men, om wat voor reden dan ook, niet bij de noodknop kan.
Maar blijkbaar moet hier eerst een fatale situatie voordoen voordat men erover gaat nadenken.

Als het kalf verdronken is.......

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 22:02
door Suus
... dan zijn we tenminste van dit soort doemdenkers af die andersmans argumenten niet fatsoenlijk kunnen weerleggen.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 22:22
door Thom91
Je kan die poortjes heel makkelijk open trappen hoor. Klein zetje is voldoende.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 22:33
door Klaasje
Als je te snel gaat, kom je vast te zitten, als je te langzaam gaat ook.. Die eerste heb ik in het verleden meegemaakt en dan kan je eigenlijk alleen de deurtjes openduwen en in het tweede geval ook, dat maakte ik het laatst op krukken mee. Ondingen.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 22:38
door Suus
Voor mensen die wat langzamer zijn is het brede poortje speciaal ingesteld voor een wat langere openingstijd.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: di 16 apr 2013, 22:46
door Geert
VIRM schreef:Is de noodinstallatie uberhaupt ooit eens getest?
Bij de proef op de Hoekse Lijn werd die installatie dagelijks getest: de eerste reiziger die bij de poortjes kwam na aankomst van de trein duwde op de noodknop, alle poortjes gingen open en de doorstroming was perfect 8-)

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 17 apr 2013, 08:01
door Daniel
Nou waren daar destijds de kastjes om het poortje met een papieren kaartje te openen ook wel ondingen natuurlijk. Een papieren maandtrajectkaart paste er nieteens in bijvoorbeeld...

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 17 apr 2013, 09:32
door find_your_spot
De makkelijkste manier om ze toen te openen:

http://youtu.be/tmcC16S5RL8

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 17 apr 2013, 11:39
door deadlock
Geert schreef:
VIRM schreef:Is de noodinstallatie uberhaupt ooit eens getest?
Bij de proef op de Hoekse Lijn werd die installatie dagelijks getest: de eerste reiziger die bij de poortjes kwam na aankomst van de trein duwde op de noodknop, alle poortjes gingen open en de doorstroming was perfect 8-)
:lol:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 17 apr 2013, 13:59
door midnet
Klaasje schreef:Het wordt nog leuk als ze dat straks op Almere Centrum doen.. Als er in de ochtendspits een trein uit Lelystad aankomt dan komt een enorme hoeveelheid volk van de trap af voor twee poortjes. :')
Dat was dus 1 van de ''vondsten'' in H'sum:
aankomen dan wil ieder tegelijk eruit- maar vertrek-dus aankomen van de stad-is gespreid. DUS moesten poortjes worden omgezet van in naar UIT-en dat schijnt-wonder der techniek- centraal te kunnen worden geregeld! Lijkt me overigens op elke metrohalte dito net zo.
ben overigens zelf benieuwd of NS al heeft bedacht dat overstappen hier op perron 1 NIET als onderbreking=nieuwe rit betalen geldt.
Dagblad METRO had er 2 dagen een artikel over, waar diverse fouten in stonden-bvb dat ruim 60% nu op saldo reist-dat zal wel zijn-met chip (al die studenten en zo), maar lang niet allemaal daarvan op saldo. Radio Nd-Hld kreeg er dag 2 lucht van, posteerde een reporter, die eigenlijk niks aan twitter-woede kon ontdekken.
''NS is de laatste die nog kaartjes gebruikt''-ook al onzin- op elke bus kan je kaartjes kopen.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 17 apr 2013, 14:00
door hauptbahnhof
ben overigens zelf benieuwd of NS al heeft bedacht dat overstappen hier op perron 1 NIET als onderbreking=nieuwe rit betalen geldt.
Overstappen binnen 35min is geen nieuwe reis maar telt gewoon door.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 17 apr 2013, 21:09
door Freek
Wubbo schreef:
Thom91 schreef:Wanneer komen in Hwd de poortjes? Komen daar überhaupt poortjes en zo niet, hoe lossen we dat op?
Ik las in een van de gratis krantjes vandaag dat er maar op 80 stations poortjes komen, de rest blijft bij paaltjes zoals nu. Ik kan me voorstellen dat dat voor Heerhugowaard ook geldt.
Vandaag de lijst gezien, Hwd krijgt geen poortjes. Er komen in totaal 82 poortjesstations.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: wo 17 apr 2013, 22:53
door Vinny
Dat zijn de plannen nu. In 2015 kan dat wel weer veranderen. In de OV-wereld bestaat maar één zekerheid, namelijk dat er geen zekerheid is :Y

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: do 18 apr 2013, 13:40
door Freek
Oke, op de lijst van poortjesstations die nog aangelegd moeten worden staat hij niet. Die lijst duurt tot zeker 2015. De kans dat Hwd tot en 2015 poortjes klein is gering. Zo beter Vinny?

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: do 18 apr 2013, 14:13
door reisthijs
Ooit was het plan dat 150 stations poortjes zouden krijgen, later afgezwakt tot 115, in 2010 was nog sprake van ongeveer 90 stations en nu zijn er dus nog maar 82 op de lijst over gebleven...

Kortom, die lijst geeft geen enkele zekerheid.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: do 18 apr 2013, 19:20
door Vinny
Freek schreef:Oke, op de lijst van poortjesstations die nog aangelegd moeten worden staat hij niet. Die lijst duurt tot zeker 2015. De kans dat Hwd tot en 2015 poortjes klein is gering. Zo beter Vinny?
:lol: Zo had ik die opmerking niet bedoeld hoor. Ik wilde meer een kanttekening plaatsen bij de termen "niet", "nooit" en "altijd". Dit soort bedenkingen heeft een looptijd van gemiddeld 1,5 jaar in OV-land... :wink:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: do 18 apr 2013, 22:05
door Michael 1988
reisthijs schreef:Ooit was het plan dat 150 stations poortjes zouden krijgen, later afgezwakt tot 115, in 2010 was nog sprake van ongeveer 90 stations en nu zijn er dus nog maar 82 op de lijst over gebleven...

Kortom, die lijst geeft geen enkele zekerheid.
Nog leuker zou zijn als er dadelijk geen stations (meer) zijn met poortjes. Maar helaas zijn die er wel in, wat ik merk vooral de randstad.

Re: Woedende reacties na experiment NS

Geplaatst: do 18 apr 2013, 22:13
door Tristan
reisthijs schreef:Ooit was het plan dat 150 stations poortjes zouden krijgen, later afgezwakt tot 115, in 2010 was nog sprake van ongeveer 90 stations en nu zijn er dus nog maar 82 op de lijst over gebleven...

Kortom, die lijst geeft geen enkele zekerheid.
Nog even en geen enkel station zal nog poortjes hebben :P Mede omdat gemeenten het verstandige besluit hebben genomen om NS te verbieden om de stations in die betreffende gemeenten af te sluiten.