Pagina 21 van 33

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 10:05
door david_meyer24
In de 4123 werken de omroepen nu ook.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 14:09
door BusOV40
VIRM schreef: wo 13 dec 2023, 08:33 Wel mooi dat de doordeweekse nachtlijnen een goede start kennen. :pos:
Ik denk ook zeker wel dat er zeker tot een uur of 3 behoefte is aan reismogelijkheden vanaf CS. Alhoewel ik twijfel aan plekken als echt kleine kernen als Marken, Monnickendam en Oostzaan bijvoorbeeld. Ik vraag me serieus af of daar elke nacht een reis behoefte is. Niettemin gaan we het zien.
Ik heb uiteraard geen cijfers, dat zeg ik er ook meteen bij.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 16:10
door maurits-07
Op De 4129 op lijn 211, doet de ov chipkaart apparatuur het niet, waardoor de chauffeur iedereen op station noord begroette die in wilde checken met “hij doet het niet, ga lekker zitten”. Dit zal vast in meer van deze tijdelijke gele wagens voorkomen?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 16:47
door The Greyhound
maurits-07 schreef: do 14 dec 2023, 16:10 Op De 4129 op lijn 211, doet de ov chipkaart apparatuur het niet, waardoor de chauffeur iedereen op station noord begroette die in wilde checken met “hij doet het niet, ga lekker zitten”. Dit zal vast in meer van deze tijdelijke gele wagens voorkomen?
Niet alleen bij de gele wagens...maar zoiets kan gebeuren in het begin. Waarom het niet werkt kan verschillende oorzaken hebben, storing, bedieningsfouten.....

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 16:54
door The Greyhound
vissertw schreef: ma 11 dec 2023, 15:41 Wat betreft het materieel op lijn 67.
Het blijft lastig bij dat maat bussen een acceptabel comfort te realiseren.
Ik heb jarenlang op een buslijn in landelijk gebied in Amsterdam Noord gereden, begonnen op een DAF frontstuur, we hebben ook VW en Mercedes gehad, eigenlijk allemaal vracht of bestelwagens.
De meest comfortabele bussen die we er gehad hebben waren Neoplan, comfortabel voor chauffeur en passagiers, maar ze gaven meer trilling door aan het wegdek, dus klachten van bewoners op de dijkdorpen.
Het meeste comfort valt te bereiken met voldoende rijtijd, rustig kunnen rijden op slecht wegdek, je als chauffeur niet hoeven haasten.
Qua gebrek aan comfort zijn deze Midcity's wel van de buitencategorie. Dat zal mede komen het hogere gewicht door de batterijen. Ik ben benieuwd hoelang deze busjes het volhouden op de klinkerwegen en verkeersdrempels in de route van lijn 67.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 15 dec 2023, 16:04
door david_meyer24

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 15 dec 2023, 16:47
door Milco
Komt er weer een orkaan langswaaien? :X

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 15 dec 2023, 16:56
door iamthedutchdude
De Orkaan schreef:
  • Halte-informatie is niet beschikbaar;
  • Op verschillende haltes hangen nog oude vertrektijden voor Connexxion;
  • Geen vertrekinformatie op station Zaandam;
  • Onduidelijke instaplocaties;
  • De matrixborden zijn niet up-to-date of zijn stuk en staan op zwart;
Ja, zo kan ik ook een lange lijst met kritiekpunten maken.
Spoiler: show
De Orkaan zoekt:
  • sensatie
  • consternatie
  • commotie
  • opschudding
  • heisa
  • ophef
  • reuring
Eigenlijk staat er maar één "serieus probleem" in het lijstje: Veiligheidsproblemen met oude Connexxion bussen. Al vind ik het bijzonder dat daar nu ophef over is, terwijl diezelfde bussen vorige week (toen Connexxion er nog mee reed) nog geen probleem waren...

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 15 dec 2023, 17:28
door Milco
Ze zijn gewoon bezig om een nieuw bedrijf te pesten en het artikel zo op te bouwen dat alles lijkt alsof het slecht is, want dan lezen mensen het. In de praktijk valt het reuze mee. Natuurlijk kunnen zaken beter, natuurlijk rijden ze met oude bussen, maar als jij nieuwe schoenen bestelt die pas over een week geleverd worden zul je ook tijdelijk met oude schoenen moeten lopen als je niks anders hebt…

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 15 dec 2023, 20:33
door marcelloch
@milco: ja zo is het, en niet anders! triest dat de Orkaan alleen maarnegatief kan schrijven :(

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 16 dec 2023, 18:40
door ThatPCDude
Net vanuit de trein op station Zaandam een wat ouder ogende bus in - zoals het lijkt - veolia kleuren. Rood van onderen en wit van boven. Weet iemand toevallig wat die daar doet? Ik was verbaasd toen ik m zag 😂

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 16 dec 2023, 19:18
door Hainje
Misschien TCR-wagen? Zij hebben nog een Veolia Ambassador in die kleurstelling rondrijden.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 16 dec 2023, 20:47
door Lijn 45
Nog 2 zelfs. :Y Anders heeft E&R misschien nog een rood-witte Amba.

Peer en Co heeft een Diplomat die tegenwoordig ook wat weg heeft van een Veolia-bus.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 16 dec 2023, 21:03
door OVSpotterReko
omaylie schreef: za 25 nov 2023, 15:24 Is er nog iets van een M.net huisstijlgids/brandguide of zo te vinden?
Dit zou heel interessant zijn, iemand deze misschien al tegengekomen?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 16 dec 2023, 21:25
door Stadsbus
Er is een festival gaande op de Hemkade 48 in Zaandam, grote kans dat het die Peer & Co Diplomat is die daarvoor rijdt. Die wordt vaker ingezet voor festivalpendels.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 16 dec 2023, 23:53
door ThatPCDude
Lijn 45 schreef: za 16 dec 2023, 20:47 Nog 2 zelfs. :Y Anders heeft E&R misschien nog een rood-witte Amba.

Peer en Co heeft een Diplomat die tegenwoordig ook wat weg heeft van een Veolia-bus.
Yes, die Diplomat was het inderdaad.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 17 dec 2023, 10:14
door VIRM
Milco schreef: vr 15 dec 2023, 16:47 Komt er weer een orkaan langswaaien? :X
iamthedutchdude schreef: vr 15 dec 2023, 16:56
De Orkaan schreef:
  • Halte-informatie is niet beschikbaar;
  • Op verschillende haltes hangen nog oude vertrektijden voor Connexxion;
  • Geen vertrekinformatie op station Zaandam;
  • Onduidelijke instaplocaties;
  • De matrixborden zijn niet up-to-date of zijn stuk en staan op zwart;
Ja, zo kan ik ook een lange lijst met kritiekpunten maken.
Spoiler: show
De Orkaan zoekt:
  • sensatie
  • consternatie
  • commotie
  • opschudding
  • heisa
  • ophef
  • reuring
Eigenlijk staat er maar één "serieus probleem" in het lijstje: Veiligheidsproblemen met oude Connexxion bussen. Al vind ik het bijzonder dat daar nu ophef over is, terwijl diezelfde bussen vorige week (toen Connexxion er nog mee reed) nog geen probleem waren...
Milco schreef: vr 15 dec 2023, 17:28 Ze zijn gewoon bezig om een nieuw bedrijf te pesten en het artikel zo op te bouwen dat alles lijkt alsof het slecht is, want dan lezen mensen het. In de praktijk valt het reuze mee. Natuurlijk kunnen zaken beter, natuurlijk rijden ze met oude bussen, maar als jij nieuwe schoenen bestelt die pas over een week geleverd worden zul je ook tijdelijk met oude schoenen moeten lopen als je niks anders hebt…
marcelloch schreef: vr 15 dec 2023, 20:33 @milco: ja zo is het, en niet anders! triest dat de Orkaan alleen maarnegatief kan schrijven :(
Het probleem van De Orkaan is dat het de overgang van een leuk weblogje met wat nieuwsgaring naar een serieus nieuwsmedium (dat de subsidies heeft gekregen van Zaanstad en Oostzaan) nog niet helemaal heeft gemaakt.

En er zijn altijd opstartproblemen bij een nieuwe concessie. Maar het is uiteraard een regelrechte schande dat reizigers goede reisinformatie enzo verwacten. Die reizigers moeten worden verboden!

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 17 dec 2023, 10:28
door Z2N
Goede reisinformatie is wel een must als je de dienstregeling van EBS rijdt met het personeel dat EBS beschikbaar heeft, zo vallen op lijn 102 vandaag 7 van de laatste 8 bussen uit. Maar Purmerend is voor Zaandam te ver weg, dus snap ik dat de Orkaan dat niet meeneemt in het artikel. (A)

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 17 dec 2023, 13:44
door iamthedutchdude
VIRM schreef: zo 17 dec 2023, 10:14
iamthedutchdude schreef: vr 15 dec 2023, 16:56
De Orkaan schreef:
  • Halte-informatie is niet beschikbaar;
  • Op verschillende haltes hangen nog oude vertrektijden voor Connexxion;
  • Geen vertrekinformatie op station Zaandam;
  • Onduidelijke instaplocaties;
  • De matrixborden zijn niet up-to-date of zijn stuk en staan op zwart;
Ja, zo kan ik ook een lange lijst met kritiekpunten maken.
Spoiler: show
De Orkaan zoekt:
  • sensatie
  • consternatie
  • commotie
  • opschudding
  • heisa
  • ophef
  • reuring
Eigenlijk staat er maar één "serieus probleem" in het lijstje: Veiligheidsproblemen met oude Connexxion bussen. Al vind ik het bijzonder dat daar nu ophef over is, terwijl diezelfde bussen vorige week (toen Connexxion er nog mee reed) nog geen probleem waren...
Het probleem van De Orkaan is dat het de overgang van een leuk weblogje met wat nieuwsgaring naar een serieus nieuwsmedium (dat de subsidies heeft gekregen van Zaanstad en Oostzaan) nog niet helemaal heeft gemaakt.

En er zijn altijd opstartproblemen bij een nieuwe concessie. Maar het is uiteraard een regelrechte schande dat reizigers goede reisinformatie enzo verwacten. Die reizigers moeten worden verboden!
Dat is inderdaad vrij duidelijk zichtbaar, maar als ik de Orkaan mag geloven, was het lijstje rechtstreeks afkomstig van een raadslid. Dan vind ik het toch kwalijk dat de eerste vijf punten eigenlijk allemaal gelijk zijn: de reisinfo is niet op orde. Waarom moet dat bijv. voor een specifieke halte apart genoemd worden terwijl het een algemeen probleem is?

En verder: tuurlijk mogen reizigers degelijke reisinformatie verwachten en is het niet goed dat uitgerekend die info niet op orde is. Maar tegelijkertijd is het niet vreemd dat er in de eerste week e.e.a. mis gaat, en dan vind ik het toch een groter probleem dat er (blijkbaar) met onveilige bussen gereden wordt. Zelfs als sensatie zoekend nieuwsmedium zou ik dat veel breder uitmeten dan die reisinfo.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 17 dec 2023, 14:38
door omaylie
De Orkaan schreef:De matrixborden zijn niet up-to-date of zijn stuk en staan op zwart
Hier is diegene volgens mij vergeten dat dit een landelijk probleem is (want dit is namelijk ook al het geval in Amstelland-Meerlanden en Veluwe-Zuid, die beiden GEEN EBS concessies zijn). Dit is voor mij namelijk zo geformuleerd dat dit specifiek voor Zaanstreek-Waterland is.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 17 dec 2023, 20:45
door Lijn 45
De eerste Citea is inmiddels geleverd.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 17 dec 2023, 21:56
door Matt5154
Over de nummering van de 13.5m wagens gesproken, die van R-net klopt (4301-4396), maar die van M.net zijn echter 4401-4437. Aparte serie dus.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 17 dec 2023, 21:58
door teun
De kleurstelling staat er mooi op, en dat winterzonlicht is ook wel gaaf! *O*

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 17 dec 2023, 22:37
door ThatPCDude
Afgezien van t feit dat het wederom een R-NET knockoff is, past'ie wel mooi op deze bussen!

Ik vraag me wel af waarom alles tegenwoordig zo grauw en grijs moet zijn op de zijkant van de bussen met één streep kleur langs de voor- en bovenkant :(

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 17 dec 2023, 23:28
door AnderzamNL
Ziet er gaaf uit! En ik vind het grijs-blauwe wel wat hebben hoor; dat past veel makkelijker bij R-net dan het rode Connexxion-logo in AML.
Ook heb ik een soft spot voor die zilverkleurige letters op de voorkant.