Pagina 22 van 22

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 23:08
door trolly
Zeker, absoluut, helemaal gelijk, zonder meer. Maar Rijkswaterstaat gaat over het IJ, en stelt dus eisen aan de bevaarbaarheid. Als, en met nadruk àls, het die heren en dames behaagt Amsterdam zo'n brug te laten bouwen, dan reken ik er op dat dat een hoge gaat moeten worden. En ik begrijp dat dat geen fijn nieuws is voor de tram, de fietsers en de omwonenden. Het is ook de reden waarom ik niet erg enthousiast raak over de brugplannen.

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 23:25
door pedaalemmerzak
Een lage brug gaat niet. Schepen moeten namelijk ook wachten tot de brug open gaat hè. En dat wil Rijkswaterstaat niet. Anders zouden er over al onze kanalen en rivieren wel veel meer lagere, beweegbare bruggen liggen dan momenteel het geval is.

En verder vind ik de meerwaarde van een beweegbare brug t.o.v. een pont volkomen nihil. Of je nu moet wachten tot de pont komt of totdat de brug dichtgaat, wachten moet je toch. En dan heb ik persoonlijk nog liever een pont want dan hoef je tenminste even niet te fietsen.

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 23:27
door reisthijs
Voor fietsers is er bij een hoge brug misschien nog wat op te bedenken met een slingerparcours om het hoogteverschil te overbruggen.
Ter vergelijking, deze oplossing hebben ze in Utrecht bedacht:
http://www.youtube.com/watch?time_conti ... opNAntohHQ
Daar zie ik een tram niet zo snel doorheen rijden.

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 23:34
door Pooh
trolly schreef:Zeker, absoluut, helemaal gelijk, zonder meer. Maar Rijkswaterstaat gaat over het IJ, en stelt dus eisen aan de bevaarbaarheid. Als, en met nadruk àls, het die heren en dames behaagt Amsterdam zo'n brug te laten bouwen, dan reken ik er op dat dat een hoge gaat moeten worden. En ik begrijp dat dat geen fijn nieuws is voor de tram, de fietsers en de omwonenden. Het is ook de reden waarom ik niet erg enthousiast raak over de brugplannen.
De Nesciobrug is ook op Rijnvaarthoogte, en die is best bruikbaar toch? Al weet ik niet of zo'n lus in te passen valt daar.

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Geplaatst: do 12 jan 2017, 00:51
door trolly
:Y Dat was precies wat ik vijf uur geleden schreef:
trolly schreef:Erg benieuwd hoe die tram dan die brug over gaat. Als het aan het rijk ligt (en die gaan daarover) zal dat toch wel rijnvaarthoogte moeten worden. Nou kan je voor fietsers nog wel een paar fraaie krullen bedenken om op hoogte te komen, maar of ze dat nou met die tram gaan doen?

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Geplaatst: do 12 jan 2017, 08:13
door n-evo
Pooh schreef:Ja, dus? Tram gaat nu naar Azartplein, Oostveer vertrekt van daar. Dus als je een brug aanlegt in het verlengde van de Jan Schaefferbrug, zou het logisch zijn om de tram over de Sumatrakade door te trekken tot aan de brug? Of beter nog, gewoon de brug over met de tram *O*
Laten we realistisch wezen: gezien hoe ontiegelijk moeilijk er nu al wordt gedaan over "tram 15", tram naar de Houthavens, Science Park, etc. zal een tram over het IJ naar Noord al helemaal te ambitieus en een brug te ver zijn (pun intended). :wink: