Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Maar gaat 50 dan (deels) geleed rijden of gaan de geledes alleen in de spitsen op die lijn rijden?
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik verwacht vooral dat de gelede maar tot Doorn, Centrum rijden aangezien daarna het traject daarna de frequentie lager is. Ik verwacht meer 15 meter bussen over het gehele traject en 18 meter op het deel Utrecht - Doorn gezien het lijnfiche op dat stuk een vrij hoge frequentie behoudt in de spits. Het kan ook zijn dat ze verder rijden, maar dat lijkt mij niet logisch.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het is trouwens ook een U-liner, dus dan zou het een gelede bus met luxere zitplaatsen moeten zijn volgens de eisen
Ik ben benieuwd.

Ik ben benieuwd.
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Over luxere dingen gesproken, heb ik wel al vernomen dat de Yutong's in ZHN passagier stoelverwarming hebben, veel beenruimte en genoeg USB-poorten.
Ik ben benieuwd of de U-Liner vergelijkbare dingen gaat krijgen.
Bron: https://zhn.qbuzz.nl/nieuws/test-artikel-2_43p69j3tpg8Voor onze reizigers wordt onderweg werken nog makkelijker in R-net. Yutong’s 15 meter lange voertuigen hebben zeer luxe stoelen met individueel in- en uit te schakelen stoelverwarming. Dankzij een slimme indeling van het voertuig is er een breed gangpad en stoelen met extra beenruimte. De laptop kan volledig worden opengeklapt op de grote, klaptafels met handige bekerhouder. De hoofdsteunen hebben mobiele telefoonhouders mét inductie laders. Ook zijn er USB-aansluitingen. Met de ruime wifi-bandbreedte kunnen reiziger onderweg werken, studeren, ontspannen, films kijken of muziek luisteren.
Alle voertuigen zijn voorzien van een gelijkvloerse in- en/of uitstap én van tenminste vier (mindervalide) plaatsen die zonder opstap bereikbaar zijn. De elektrisch uitschuifbare rolstoelplank biedt gemak aan rolstoelgebruiker en chauffeur. Er is een directe spraakverbinding met de chauffeur vanaf de rolstoelplek.
Voor slechtziende reizigers zijn er gele kleurcontrasten op stopknoppen en opstapjes. Voor blinde reizigers is er braille op stopknoppen. Doordat de bussen technisch zijn voorzien van een ringleiding, zijn de omgeroepen reisinformatie en haltes in de bus beter hoorbaar. Ook is er reisinformatie buiten de bus te horen. De bus heeft een geluidssysteem (AVAS), zodat een reiziger een langzaam rijdende elektrische bus hoort aankomen.
Ik ben benieuwd of de U-Liner vergelijkbare dingen gaat krijgen.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- Nickipedia
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het is maar net hoe je ze inricht, Citaro G’s zijn er ook met 58 zitplaatsen.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
-
- Berichten: 6074
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Is die stoelverwarming nog een beetje slim? Dat ie, bijvoorbeeld, uitschakelt als de zitting verlaten wordt?
Meestal is een warme zitplek van een voorganger nou niet het meest comfortabele, denk ik.
Meestal is een warme zitplek van een voorganger nou niet het meest comfortabele, denk ik.
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
De oude Amsterdamse sneltram/metro had al stoelverwarming. De stoelen waren zo dun dat de heteluchtverwarming eronder ook de stoel flink opwarmde. Was heerlijk in de winter.
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik ben heel benieuwd. Ik denk dat ik naar ZHN ga afreizen een keer om ze alvast uit te proberen en kijken hoe ze rijden. Ik ben ook wel benieuwd of de 18 meter Yutong's bij elke halte wel kan passen, aangezien best wel een aantal haltes klein zijn op lijn 50.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Enkele nieuwe afbeeldingen en render van Keolis Yutongs in deze presentatie gegeven aan de provincie vandaag (dia 28, 29, 30); https://www.stateninformatie.provincie- ... essies.pdf
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Pouw blijft dus voor Keolis rijden, anders stond hun stalling niet op het kaartje.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het terrein in Lopik is dacht ik ook van Pouw, daar stonden in coronatijd aardig wat bussen opgeslagen.
Lijkt er wel op de stalling bij Besseling Travel gaat verdwijnen. De bussen die blijven komen dan op de Havenweg.
Lijkt er wel op de stalling bij Besseling Travel gaat verdwijnen. De bussen die blijven komen dan op de Havenweg.
- Nickipedia
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Lopik wordt de vervanger van Montfoort. De 418’s schijnen naar de andere kant van de concessie te gaan.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik vind dat de eerste renders er wel degelijk uitzien van de Yutong's. Echter ben ik nog steeds niet te spreken over het uiterlijk van de voorkant. De stoelen zien er wel comfortabel uit, ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat zijn.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik weet niet zozeer of die van Pouw is of gehuurd wordt door onder andere Qbuzz en Keolis. De nieuwe buurtbussen hebben we daar vorig jaar ook naartoe gebracht vanuit Venlo. Toen stonden er ook nog een aantal ex RRReis BYD's.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het is op zijn zachtst gezegd nogal opvallend. Maar als ze die ledlampen maar van verwarming voorzien dan maakt het me eigenlijk weinig uit. De SETRA's zijn ook geen toonbeeld van elegantie.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Nu ik er weer goed naar heb gekeken ziet die U-liner op dia 28 er niet eens uit als een render.
Volgens mij is dat gewoon een foto van een echt eerste exemplaar, die Yutong dan waarschijnlijk heel snel in elkaar heeft weten te zetten, prototype misschien
Edit: Oké nevermind, het lijkt erop dat het wel een foto is van een echte U15, maar dat de huisstijl erop bewerkt is
Volgens mij is dat gewoon een foto van een echt eerste exemplaar, die Yutong dan waarschijnlijk heel snel in elkaar heeft weten te zetten, prototype misschien

Edit: Oké nevermind, het lijkt erop dat het wel een foto is van een echte U15, maar dat de huisstijl erop bewerkt is

- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ja, ik ben benieuwd wanneer ze meer foto's gaan delen over de echte bus en van de U18. Ik ben ook heel benieuwd welke opties ze allemaal gaan kiezen kiezen voor de bussen.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Nou ik ben er eigenlijk niet zo van overtuigd dat het een render is want ook de binnenkant van de bus heeft oranje accenten, naar mijn inzien zijn de details er wel op bewerkt achteraf maar de rest zoals reflecties zijn wel erg overtuigend. Maarja we leven wel nu in de tijd dat ai dit mogelijk overuigend kan maken dus geen idee
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Als het een echte bus in huisstijl zou zijn geweest hadden ze er vast niet 1234 als nummer op gezet, dus op z'n minst het uiterlijk zal achteraf bewerkt zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Voor een render is het ook wel een heel onlogische omgeving. Daarnaast verwacht ik in een render geen zakken om de stoelen.
De gedetailleerde weerspiegelingen en de mate van detail van het interieur dat door de ramen te zien is, doet mij ook vermoeden dat de bewerking niet met AI heeft plaatsgevonden.
Na heel nauwkeurig kijken is mijn oordeel dan ook dat alleen de neus gewijzigd is. Rondom het witte Uliner-logo en het wagenparknummer zie ik sporen van wijzigingen. Daarnaast lijkt met de lijnfilm geknoeid te zijn: het lijnnummer lijkt niet achter het glas te zitten maar op het glas en ook de bestemming lijkt niet op een regulier lijnfilmdisplay. De blauwe kleur en het oranje Uliner-merk op de zijkant lijken wel weer echt (als in: ik zie geen sporen van wijziging).

De gedetailleerde weerspiegelingen en de mate van detail van het interieur dat door de ramen te zien is, doet mij ook vermoeden dat de bewerking niet met AI heeft plaatsgevonden.
Na heel nauwkeurig kijken is mijn oordeel dan ook dat alleen de neus gewijzigd is. Rondom het witte Uliner-logo en het wagenparknummer zie ik sporen van wijzigingen. Daarnaast lijkt met de lijnfilm geknoeid te zijn: het lijnnummer lijkt niet achter het glas te zitten maar op het glas en ook de bestemming lijkt niet op een regulier lijnfilmdisplay. De blauwe kleur en het oranje Uliner-merk op de zijkant lijken wel weer echt (als in: ik zie geen sporen van wijziging).
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het U-liner logo op de voorkant staat in mijn ogen ook in een rare hoek op de bus.
Een dia verder staat 'mogelijkheid tot testen' over Yutong. Betekend dat dat er al eerder een Yutong (deze?) naar Nederland komt om te testen?
Een dia verder staat 'mogelijkheid tot testen' over Yutong. Betekend dat dat er al eerder een Yutong (deze?) naar Nederland komt om te testen?
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Zou inderdaad denken dat ze het hebben over testen in Nederland en waarschijnlijk dan met één van de eerste exemplaren, die van de foto zou goed kunnen. Ook al duurt de implementatie nog ruim een jaar, zou mij niet verbazen als de al testwagen al vroeg arriveert.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Die van de foto zal het niet zijn, dat is photoshop. Maar er komen wel voorlopers om te zorgen dat de chauffeurs tijdig zijn voorbereid.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Qbuzz heeft inmiddels ook een voorlopige voorziening aangevraagd bij het Cbb om het gunningsbesluit te schorsen tot de bezwaartermijn (6 weken) op het toekomstig besluit van de Gedeputeerde Staten is verstreken. Dat besluit wordt pas in december verwacht aangezien de hoorzitting op 7 november is.
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Transdev bestelt 96 elektrische bussen bij Solaris.
https://www.sustainable-bus.com/electri ... _pmJnNyHdA
Er worden geen lengtes genoemd.
https://www.sustainable-bus.com/electri ... _pmJnNyHdA
Er worden geen lengtes genoemd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 86 gasten