Dus wat je eigenlijk probeert te zeggen is dat een bus die elke 30 minuten rijdt niet goed aansluit op een metro die elke 15 minuten rijdt?CB-e-bike-ov schreef:16 minuten noem ik geen aansluiting!
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Even wat minder alledaags, vandaar heeft de gemeente Rotterdam het masterplan Rijnhaven gepubliceerd. Zes torens variërend van maximaal 120 tot maximaal 250 meter hoog met 2000 tot 2500 woningen. De metrostations Rijnhaven en Wilhelminaplein zullen een flinke opwaardering gaan krijgen, er wordt gesproken over brede perrons bij Rijnhaven en een extra entree, en ook de achteruitgang van Wilhelminaplein zal flink verbeterd moeten gaan worden.
Lijkt me een goed moment om naast de stations ook de dienstregeling op te waarderen naar 24 metro's per uur. Het duurt nog wel even voor het volgebouwd is hier (start van de bouw zal rond 2024 zijn, eerst moet een deel van de haven gedempt worden). kost een frequentieverhoging ook jaren. Het lijkt me in ieder geval een goede ontwikkeling voor dit gebied en het OV lijkt centraal te staan in de plannen :D
https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/rijnhaven/
Lijkt me een goed moment om naast de stations ook de dienstregeling op te waarderen naar 24 metro's per uur. Het duurt nog wel even voor het volgebouwd is hier (start van de bouw zal rond 2024 zijn, eerst moet een deel van de haven gedempt worden). kost een frequentieverhoging ook jaren. Het lijkt me in ieder geval een goede ontwikkeling voor dit gebied en het OV lijkt centraal te staan in de plannen :D
https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/rijnhaven/
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Insiders: wat houdt het TCMS-project in? Ik zag al enkele stickers geplakt op bepaalde metrostellen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De boordcomputers in de stellen serie 5300 en 5400 worden vervangen. Dat project heet Train Control and Management System.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat mag ook wel, want volgens mij draaien deze nog op win95.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat niet zo vreemd is voor metro's die in 1998 werden afgeleverd, dan heeft het ontwerpproces plaatsgevonden toen Windows 98 nog niet eens was verschenen :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat is eigenlijk het issue bij systemen die nog op Win 95 draaien? Die systemen draaien hun riedeltje af en dus?
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De ondersteuning voor dergelijke systemen is inmiddels nihil. Onderdelen vervangen of software aanpassen zal daardoor steeds lastiger worden, om maar iets te noemen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De reisinformatie in voertuig 1247 is topkwaliteit vandaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat is al 28 jaar dus het probleem.Bemined schreef:Dus wat je eigenlijk probeert te zeggen is dat een bus die elke 30 minuten rijdt niet goed aansluit op een metro die elke 15 minuten rijdt?CB-e-bike-ov schreef:16 minuten noem ik geen aansluiting!
Maar dan moeten ze niet gaan schrijven: "Hoe wil je 2 resp. 6 minuten verbeteren ? "
Want dat klopt dus niet!!!
Dinsdag wordt mijn ebike gefixt en dan hoop ik daarna op beter weer. De combinatie van lijn 68, metro en 78 is niet geweldig 's avonds. Als je alleen de metro nodig hebt is het in de avond uitstekend te doen als je een fiets meeneem. Helaas heb ik ook met de spits te maken, dit gezien ik meerdere objecten per werkdag onderhoud en dus op verschillende tijden reis. E-bike is met vanaf redelijk weer daar ideaal voor en wordt het ov nieteens gebruikt.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Weet dat rekenen heel lastig is.MetroRET schreef:Metro D gaat om :16 & :46.
De bus gaat om :18 & :52.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nu moet ik wel zeggen dat ik 2 minuten behoorlijk krap vind. Als je afhankelijk bent van de lift is dat vaak niet te halen.
Een overstap van 4 minuten lijkt mij ideaal.
Een overstap van 4 minuten lijkt mij ideaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Kan me ook voorstellen dat een overstap van 2 minuten niet uit een reisadvies komt.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Tussen 16 en 46 en tussen 46 en 16 zitten nog 2 ritten!!! Lijn D rijdt om het kwartier.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dus dan maar lege bussen laten rijden?
Ga toch fietsen. *O*
Ga toch fietsen. *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
In een wijk van 35.000 inwoners ‘s avonds elk kwartier een stadsbus laten rijden is echt onzin, zeker gezien de hoeveelheid woningen die op loopafstand van een van de drie metrostations liggen.CB-e-bike-ov schreef:Tussen 16 en 46 en tussen 46 en 16 zitten nog 2 ritten!!! Lijn D rijdt om het kwartier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Genoeg woningen die buiten loopafstand liggen. 25 minuten lopen vind ik ver.
Het ontbreekt in het ov aan flexibiliteit. Een stadsbus is wellicht overkill, maar je zou ook aan een midibus kunnen denken of een kleine bus zoals een Mercedes Sprinter in kunnen zetten, als voorbeeld. Ik snap sowieso niet dat er op rustige lijnen in de avond geen kleiner materieel wordt ingezet.
Het ontbreekt in het ov aan flexibiliteit. Een stadsbus is wellicht overkill, maar je zou ook aan een midibus kunnen denken of een kleine bus zoals een Mercedes Sprinter in kunnen zetten, als voorbeeld. Ik snap sowieso niet dat er op rustige lijnen in de avond geen kleiner materieel wordt ingezet.
Laatst gewijzigd door CB-e-bike-ov op za 07 mar 2020, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Omdat er dan extra bussen gekocht moeten worden. Ook zijn het grootste deel van de kosten de chauffeur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nou, de oplossing: een systeem als de vlinder van Arriva. Overdag vast vervoer en in de avond flexibel. Op het metrostation staat dan een bus klaar, zonder reservering naar elke willekeurige halte. Wil je vanuit de wijk naar het metrostation reizen, dan moet je een halfuur van tevoren bellen. Vertrek is wel op vaste tijden. Dan heb je wat je wil: flexibel en klein materieel.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat zou een goed systeem zijn.
Nu ben ik als ik pech hebt in de avond als ik vanaf halte Slingedael(Kortgeneflat) in pendrecht naar huis in Hoogvliet Westpunt 1 uur kwijt!!!
Datzelfde stuk, maar dan op de E-Bike en rechtstreeks: 15 minuten, met de auto 10 minuten.
Scheelt 3 kwartier/50 minuten..
Nu ben ik als ik pech hebt in de avond als ik vanaf halte Slingedael(Kortgeneflat) in pendrecht naar huis in Hoogvliet Westpunt 1 uur kwijt!!!
Datzelfde stuk, maar dan op de E-Bike en rechtstreeks: 15 minuten, met de auto 10 minuten.
Scheelt 3 kwartier/50 minuten..
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Eh, je verwacht een soort taxi voor de prijs van openbaar vervoer. Er moet natuurlijk nog wel vraag zijn op zo'n specifieke route.
En gebruik alsjeblieft minder uitroeptekens :)
En gebruik alsjeblieft minder uitroeptekens :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dan heb je alsnog maar een klein beetje reistijdwinst he. Het systeem zou dan enkel in Hoogvliet zijn en uiteraard niet helemaal vanaf pendrecht want dat zou natuurlijk te kostbaar zijn. Zoek maar even op Arriva Vlinder en dan snap je een beetje hoe het werkt. :)CB-e-bike-ov schreef:Dat zou een goed systeem zijn.
Nu ben ik als ik pech hebt in de avond als ik vanaf halte Slingedael(Kortgeneflat) in pendrecht naar huis in Hoogvliet Westpunt 1 uur kwijt!!!
Datzelfde stuk, maar dan op de E-Bike en rechtstreeks: 15 minuten, met de auto 10 minuten.
Scheelt 3 kwartier/50 minuten..
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Op zuidplein stond vandaag een dieselcitea met gevarenlichten aan net voorbij de uitrit van het busstation, en er stonden RET boa's bij en een mannetje van de RET in een gele jas. En als gevolg van die citea stond er een enorme file van andere bussen vanaf de uitstaphalte tot de uitrit omdat die er stapvoets langs moesten.
Weet iemand wat er aan de hand is daar? Want dat kon ik niet zo goed zien, mijn bus reed namelijk bovenlangs richting de uitstsphalte en de citea stond beneden.
Weet iemand wat er aan de hand is daar? Want dat kon ik niet zo goed zien, mijn bus reed namelijk bovenlangs richting de uitstsphalte en de citea stond beneden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vanaf 1 juni gaat de zomerdienstregeling in, lijn B gaat dan op zondag tussen 11:00 en 19:00 elke 15 minuten naar Hoek van Holland Haven rijden. De overige dagen blijft het een 20-minuten dienstregeling, op moment dat de vakantiedienstregeling start zou dat ook een kwartierdienst moeten worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Moet zelf vanaf Rotterdam Oost naar Berkel en Rodenrijs, vaak 50 minuten tot 1uur10.CB-e-bike-ov schreef:Dat zou een goed systeem zijn.
Nu ben ik als ik pech hebt in de avond als ik vanaf halte Slingedael(Kortgeneflat) in pendrecht naar huis in Hoogvliet Westpunt 1 uur kwijt!!!
Datzelfde stuk, maar dan op de E-Bike en rechtstreeks: 15 minuten, met de auto 10 minuten.
Scheelt 3 kwartier/50 minuten..
Bus 36 en 170/173 rijden in de avond om het half uur, maar soms even op Beurs wachten deed wonderen.
Anders gewoon naar Prinselaan gaan en een stukje lopen.
Auto is zonder file afgerond 20 minuten.
All vind ik bepaalde dorpen wat zwaarder, mijn vader woonde in Aartswoud
In de dorp zelf stopt 1 buurtbus 1x p.u. per richting en een schoolbus 2x in de ochtend en 3x in de middag.
Dus hij moest dan naar Hoogwoud/Opmeer fietsen om een goede bus verbinding te nemen.
Al was het sneller om naar de treinstation zelf te fietsen dan de bus. Ooit reed er 1 bus om de 2 uur
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten