Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gesloten
Lijn 45
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ja, op lijn 1 hangen bijvoorbeeld vertrekststaten waar de lijn volgens de routestrip tot aan CS gaat terwijl deze lijn dan nog verder door rijdt.
Daniel schreef: Ben vanmiddag nog even langs de stalling gefietst: het was de (ex-HTM) 1120 die daar stond (als enige nog trouwens). Hij stond nu trouwens aan de overkant van de straat bij de stalling, aan de kant waar de Tourquase-wagens staan.
Toch wel opvallend dat deze bussen nu opduiken terwijl er nieuwe wagens in dienst komen. Zouden deze bussen de nummers 1123 - 1127 moeten krijgen?
Ook opvallend: er stonden geen midi's in de stalling ondanks dat er maar eentje actief was op lijn 1 vandaag. Neem aan dat men dan afgezien heeft van reparatie (las hier eerder dat in elk geval in Soest er eentje stuk gegaan was) met het nieuwe materieel al in aantocht?
Er is op het moment maar een Rosero die ingezet kan worden, als de apparatuur al is ingebouwd. Die andere zal waarschijnlijk nog niet tot hybride zijn omgebouwd. :wink:
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

Nog heel even dan!!

Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998

Bericht door Wageningen1998 »

Op lijn 50 is het qua vertragingen weer raak: bus van 07:27 uit Utrecht is vertrokken met +24 en zal met +18 gaan vertrekken uit Wageningen. Ook andere 50 bussen vertrekken met veel vertraging
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Er is op het moment maar een Rosero die ingezet kan worden, als de apparatuur al is ingebouwd. Die andere zal waarschijnlijk nog niet tot hybride zijn omgebouwd. :wink:
Ik bedoelde natuurlijk dat er geen Sprinter City's stonden... Maarja, die zal men nu wel kunnen missen tot de Rosero's rijden. Immers zijn de twee Citea's vooralsnog extra nu de gelijkgenummerde Amba's nog rijden en op lijn 1 is het ook prima mogelijk even een 12-meterwagen in te zetten.

Vanmorgen trouwens een Ceatano (1153) op lijn 107, best zelden dat ik zo'n ding aan de westkant van de provincie zie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

De 1153 rijdt al een paar weken aan de westkant, zie hem vaak op de 50 via OVzoeker. Over Caetano's gesproken: vandaag reden de 1157 (op de 356) en 1154, volgens OVzoeker reed de 1165 ook, maar die heb ik niet gezien.

Waar worden de BYD bussen eigelijk gebouwd?
OmniLezer

Bericht door OmniLezer »

dnmw2705 schreef:
OmniLezer schreef:Plus één voor VDL. Echt een topper dat
Nu de Setra's nog op deze manier van een stoplamp voorzien. Probleem meteen opgelost.
Amen!!!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
StefanRijnhoutjes

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Even een vraagje he waarom rijdt syntus ( eerst cxx) de meeste ritten op lijn 195/295 en arriva er maar een paar zou toch eerlijk verdeedl moeten zijn
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:volgens OVzoeker reed de 1165 ook, maar die heb ik niet gezien.
1156 neem ik aan?
StefanRijnhoutjes schreef:Even een vraagje he waarom rijdt syntus ( eerst cxx) de meeste ritten op lijn 195/295 en arriva er maar een paar zou toch eerlijk verdeedl moeten zijn
Het grootste deel van die lijn rijdt in de provincie Utrecht.
Schapekop in de Keistad

Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef:Immers zijn de twee Citea's vooralsnog extra nu de gelijkgenummerde Amba's nog rijden en op lijn 1 is het ook prima mogelijk even een 12-meterwagen in te zetten
Men heeft het opgelost door een Optare in te zetten.
Inderdaad de 1156. :@
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Die reed vrijdag wel vanuit Amersfoort ja, maar zondags stond er niks blauws in de stalling. Of men moet net rond die tijd geruild hebben van materieel op 1.
Schapekop in de Keistad

Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

StefanRijnhoutjes schreef:Even een vraagje he waarom rijdt syntus ( eerst cxx) de meeste ritten op lijn 195/295 en arriva er maar een paar zou toch eerlijk verdeedl moeten zijn
De concessiegrens ligt bij Schoonhoven. Vanaf daar is het 55 minuten naar Utrecht Centraal en 26 minuten naar Capelsebrug. Dat zie je dus ook terug in de verdeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WK1999

Bericht door WK1999 »

Daniel schreef: Vanmorgen trouwens een Ceatano (1153) op lijn 107, best zelden dat ik zo'n ding aan de westkant van de provincie zie.
Ik zag m vandaag om 15u staan bij Kasteelplein in Montfoort. Ik denk voor wisselen, de chauffeur kwam uit de 1162, die ging op dat moment van Oudewater naar Woerden.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:
De concessiegrens ligt bij Schoonhoven. Vanaf daar is het 55 minuten naar Utrecht Centraal en 26 minuten naar Capelsebrug. Dat zie je dus ook terug in de verdeling.
Waarom wordt deze lijn dan niet gewoon helemaal door Syntus gereden?

Lijn 107 van Utrecht naar Gouda wordt immers ook door een vervoerder (Syntus) gereden.
StefanRijnhoutjes

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ja daarom vondt ik het ook zo raar want arriva abbonementen zijn weer niet geldig bij syntus en andersom dan lijkt het me voor de reiziger ook handiger.if ze zouden moet doen 195 alleen Syntus en de 295 Arriva om hun ook tegenoet te komen want dan kunnen de reizigers gewoon ovwrdags kiezen neem ik syntus of arriva en niet dat je miet agwachten met je abbotje en de andere vervoerder komt eraan waar die niet geldig is. :D :D
MdJ

Bericht door MdJ »

Historisch zo gegroeid: Lijn 106 en 107 horen bij Utrecht (spitsrichting is ook gericht op Utrecht, niet op Gouda)

Lijn 195/295 is dat anders: In beide richtingen heb je ongeveer dezelfde hoeveelheid reizigers: Zowel gericht op Rotterdam als Utrecht. Richting Rotterdam is dat vanaf Schoonhoven een kwartierdienst ongeveer, richting Utrecht is het een stopdienst (2x per uur 195) en een sneldienst (2x per uur 295).
Bij twijfel: gebruik beton.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Wat betreft de abonnementen op de 195/295, die zouden nu juist wel wederzijds geaccepteerd moeten worden als ik het goed herinner uit de adviesaanvragen.
Schapekop in de Keistad

PatrickM

Bericht door PatrickM »

Ik neem aan dat Arriva de 106 in ZHN moet gedogen, en dat dat niet het geval is voor de 195/295. Arriva heeft zelf ook geen baat bij een geknipte lijn, zo oplossen is dan het beste.
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Het belangrijkste argument voor de huidige uitvoering is dat de lijn door twee provincies wordt betaald die hun deel (als onderdeel van de concessies) elk aan een andere vervoerder hebben gegund.

Alles onder dezelfde vervoerder hangen kan best, maar dan moet de ene provincie de andere vergoeden en moet er ook nog minimaal een vervoerder worden gecompenseerd.
Feed the childrens
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Citea 1189 is in dienst gekomen.
Amba 1187 is vernummerd in 9187, wat duid op inzet in Gelderland.
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

Eerste S418 LE heeft kenteken gekregen. Ik probeer uit te zoeken welk nummer ie heeft gekregen. Kenteken is: 67-BJK-6
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
yordietje

Bericht door yordietje »

Hopla! Gaat lekker weer 2 nieuwe bussen in dienst :)

Edit: Zie hem op X80 richting Rhenen met +3 minuten vertraging.

Waar kunnen jullie dat allemaal zien?
En waarom nummer 9187 voor die amba 1187?
Roeland

Bericht door Roeland »

Wat mij opvalt is dat de 80 richting Rhenen, die rond 17.36 uur bij De Klomp zou moeten zijn, heel vaak een vertraging heeft van +5 tot +10, waardoor de overstappers op de trein naar Ede die meestal net missen.
Komt die vertraging doordat het tussen Amersfoort en De Klomp zo druk is, of doordat deze rit misschien te laat vanuit Amersfoort vertrekt?
yordietje

Bericht door yordietje »

Ik denk inderdaad omdat het dan zo druk is. Vooral bij de Arnhemseweg in Amersfoort staat het in de spits heel vaak vast.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 30 mei 2017, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten...
yordietje

Bericht door yordietje »

Een ding valt me wel op en dat is dat die bussen van Veolia er als eerst uit gaan. Maar dat snap ik ook wel.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Dat zal waarschijnlijk zijn omdat die dubbele nummers met de Citea's hebben.
yordietje schreef:Waar kunnen jullie dat allemaal zien?
De 1189 en 1187 zag ik met eigen ogen op het Amersfoortse station.
Kentekens kan je hier zien. Let erop dat de kentekens niet op datum zijn geordend.
En waarom nummer 9187 voor die amba 1187?
Dat had ik al uitgelegd:
Lijn 45 schreef:Amba 1187 is vernummerd in 9187, wat duid op inzet in Gelderland.
Ik zal het verder toelichten met een ander voorbeeld. De Lion's City aardgasbussen waren eerst voor Utrecht. Hier zouden ze genummerd worden in de serie 1102 - 1107. Hier konden ze niet tanken. Daarom werden ze overgeplaatst naar gelderland en kregen ze de nummers 9102 - 9107 die ze nu nog steeds hebben. Nummers zijn bij Syntus dus concessie afhankelijk.
Roeland schreef:Wat mij opvalt is dat de 80 richting Rhenen, die rond 17.36 uur bij De Klomp zou moeten zijn, heel vaak een vertraging heeft van +5 tot +10, waardoor de overstappers op de trein naar Ede die meestal net missen.
Komt die vertraging doordat het tussen Amersfoort en De Klomp zo druk is, of doordat deze rit misschien te laat vanuit Amersfoort vertrekt?
Ik denk dat het een combinatie van beide oorzaken is. De 80 heeft vaak een korte keertijd in Amersfoort, dus als de rit die op de 80 keert vertraging heeft kan dat consequenties hebben voor de 80. Verder zijn de stoplichten nog niet goed afgesteld op Syntus, wat ook weer vertraging kan meebrengen. En de drukte speelt in de spirts ook nog een rol.

Er zijn ook nog 6 kentekens voor Citea's afgegeven vandaag.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op di 30 mei 2017, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten