Dat zal waarschijnlijk zijn omdat die dubbele nummers met de Citea's hebben.
yordietje schreef:Waar kunnen jullie dat allemaal zien?
De 1189 en 1187 zag ik met eigen ogen op het Amersfoortse station.
Kentekens
kan je hier zien. Let erop dat de kentekens niet op datum zijn geordend.
En waarom nummer 9187 voor die amba 1187?
Dat had ik al uitgelegd:
Lijn 45 schreef:Amba 1187 is vernummerd in 9187, wat duid op inzet in Gelderland.
Ik zal het verder toelichten met een ander voorbeeld. De Lion's City aardgasbussen waren eerst voor Utrecht. Hier zouden ze genummerd worden in de serie 1102 - 1107. Hier konden ze niet tanken. Daarom werden ze overgeplaatst naar gelderland en kregen ze de nummers 9102 - 9107 die ze nu nog steeds hebben. Nummers zijn bij Syntus dus concessie afhankelijk.
Roeland schreef:Wat mij opvalt is dat de 80 richting Rhenen, die rond 17.36 uur bij De Klomp zou moeten zijn, heel vaak een vertraging heeft van +5 tot +10, waardoor de overstappers op de trein naar Ede die meestal net missen.
Komt die vertraging doordat het tussen Amersfoort en De Klomp zo druk is, of doordat deze rit misschien te laat vanuit Amersfoort vertrekt?
Ik denk dat het een combinatie van beide oorzaken is. De 80 heeft vaak een korte keertijd in Amersfoort, dus als de rit die op de 80 keert vertraging heeft kan dat consequenties hebben voor de 80. Verder zijn de stoplichten nog niet goed afgesteld op Syntus, wat ook weer vertraging kan meebrengen. En de drukte speelt in de spirts ook nog een rol.
Er zijn ook nog 6 kentekens voor Citea's afgegeven vandaag.